Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Wolfenstein: Youngblood - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 4 αντίτυπα του Wolfenstein: Youngblood για PS4 και Xbox One. >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Revewier’s Blues: God Of Launch

*
Δεν είναι μυστικό πως τα ελληνικά media παρέλαβαν review copies του God Of War μετά τη λήξη του review embargo. Φαινόμενο που, ομολογουμένως, είναι έκπληξη για την περίπτωση της Sony. Φυσικά και αυτό σημαίνει ζημιά για όλους, όχι απλά για το Enternity. Διότι ο Έλληνας καταναλωτής, και δη εκείνος που ξοδεύει συστηματικά χρήματα σε games, κανένα πρόβλημα δεν έχει να διαβάσει κριτικές από ξένα μέσα. Γεγονός που σημαίνει ότι ένα «αργοπορημένο» review στα ελληνικά «ξεφουσκώνει» όσο πιο πέρα πάει. Δηλαδή όσο νωρίς βγει, τόσο περισσότερο διαβάζεται συνήθως. Και το αντίστροφο. Ε και; Χάλασε ο κόσμος; Χαλάει λίγο λίγο ο κόσμος γιατί αυτή η αγορά ζει και πεθαίνει στους αριθμούς. Υπάρχουν εταιρείες που το έχουν σύστημα να στέλνουν review code κατόπιν εορτής (μαντέψτε πόσο σε προτεραιότητα μπαίνουν σε σχέση με εκείνες που έχουν σύστημα το αντίθετο) αλλά ύστερα έχουν άποψη για την αναγνωσιμότητα και θέλουν να κάνουν κουβέντα για διαφήμιση, παρά το γεγονός ότι φροντίζουν μόνες τους να διαβαστεί λιγότερο από όσο θα μπορούσε κάτι που αφορά στο προϊόν που θέλουν να σπρώξουν.

Για την περίπτωση του God Of War, πάντως, θα μπορούσαμε να κάνουμε λίστα με πόσα πράγματα πήγαν στραβά σε αυτήν την υπόθεση και πάλι θα μέναμε με ερωτηματικά, ωστόσο έχει νόημα να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την αφορμή για κάτι πιο σημαντικό. Διότι όταν ένας τίτλος που εξελληνίζεται πλήρως δεν «βιάζεται» να φτάσει στην Ελλάδα, αλλά δεν έχει κανένα πρόβλημα να πάει στην ώρα του σε media άλλων, μικρότερων, εμπορικά και πληθυσμιακά, χωρών που δεν βρίσκονται και πολύ μακριά μας, μάλλον είναι ώρα να αναθεωρήσουμε διάφορες ιδέες που έχουμε για την ελληνική αγορά. Ιδέες που έτσι κι αλλιώς είναι σαθρές από την έκθεσή τους σε άλλα φαινόμενα, άλλες εμπειρίες και διαπιστώσεις.

Από τις πιο πολυφορεμένες θεωρίες είναι εκείνη που λέει ότι η Ελλάδα δεν μετράει σαν αγορά και για αυτό έχουν άλλοι προτεραιότητα. Και φυσικά η Ελλάδα δεν είναι τεράστια αγορά, δεν θέλει σκέψη αυτό. Και κάθε αγορά, μικρή ή μεγάλη, έχει και τα θέματά της, τα οποία μάχεται να λύσει. Βέβαια η σκέψη αυτή μεταμορφώνεται όταν συνειδητοποιήσει κανείς τι γίνεται με άλλες, μικρότερες από την Ελλάδα αγορές.

Ένα παράδειγμα θα βοηθήσει. Όταν κανονίζουμε κάποιο ραντεβού σε έκθεση, μια από τις κλασικές ατάκες είναι «δεν επιτρέπεται δεύτερο άτομο από την ίδια χώρα, ακόμη κι από διαφορετικό μέσο, στο ίδιο ραντεβού». Δεν το συζητάμε καν αν υπάρχουν δυο άτομα από το ίδιο μέσο, ακόμη και αν ο τίτλος που θα δοκιμαστεί είναι στημένος αποκλειστικά για multiplayer. Όταν σε ένα τέτοιο ακριβώς ραντεβού είμαστε στην αναμονή με τρεις, ΤΡΕΙΣ, δημοσιογράφους από το ίδιο, ΙΔΙΟ, ουγγρικό μέσο, πολλά πράγματα μπορούν να μας φταίνε, αλλά το ένα που δεν μας φταίει είναι το μέγεθος της ελληνικής αγοράς. Μας φταίει ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιείται και εκπροσωπείται προς τα έξω. Γιατί κάποιος στην Ουγγαρία έδωσε μάχη και την κέρδισε και κάποιος στην Ελλάδα, με μεγαλύτερη αγορά στην πλάτη του, είτε δεν την έδωσε, είτε κατάφερε να τη χάσει ξεκινώντας από πλεονεκτική θέση. Ο μόνος που δικαιούται παράσημο δηλαδή είναι ο Ούγγρος ομόλογός του. Αντίστοιχα, αν πάρετε είδηση από πόσες μικρότερες αγορές υπάρχει παρουσία στο Tokyo Game Show και αντιπαραθέσετε τα στοιχεία αυτά με την ουσιαστική και διαχρονική ανυπαρξία ελληνικών μέσων στην ίδια έκθεση, σίγουρα είναι κι άλλοι εκεί έξω για παράσημο, αλλά απίθανο να είναι Έλληνες πολίτες.

Θα πει κανείς πως ο φόβος κάποιου, στην εποχή της κρίσης, για την εξασφάλιση της δουλειάς του τον κάνει να αποφεύγει κάθε μάχη, για να μην ταράξει τα νερά. Αν αυτό ήταν το πρόβλημα, στην εποχή πριν της κρίσης έπρεπε να λύνουμε και να δένουμε συγκριτικά. Στην εποχή της κρίσης ήρθε όμως η κανονική υποστήριξη για το Xbox Live στην Ελλάδα. Στην εποχή της κρίσης προέκυψε ο εξελληνισμός του system software του PS4 και στην ίδια εποχή ακριβώς εντάθηκαν οι επενδύσεις στον εξελληνισμό τίτλων της Sony. Στην εποχή της κρίσης ασχολήθηκε η ίδια η Riot με την ελληνική αγορά και φρόντισε για τον εξελληνισμό του League Of Legends αλλά και για τη διοργάνωση επισήμου πρωταθλήματος. Δεν γίνεται να πιστεύει άνθρωπος ότι αυτές οι κινήσεις δικαιολογούνται, αλλά, ταυτόχρονα, είναι λογικό η Ελλάδα να βγαίνει ριγμένη σε τόσα άλλα σε σύγκριση με μικρότερές της αγορές.

Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι να ξεκολλήσουμε λίγο από την επίκτητη μεμψιμοιρία μας, ως παίκτες, ως δημοσιογράφοι, ως εταιρείες, ως ό,τι θέλετε. Να θυμηθούμε, επιτέλους, πως όταν τρώμε χαστούκια, μας παίρνει να ανταποδίδουμε κιόλας. Όχι επειδή είμαστε καλύτεροι από άλλους, αλλά διότι είναι, πάνω από όλα, λογικό. 
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • mysterious
    • Εμενα ολο αυτο μου κανει περισσοτερο με ερασιτεχνισμο εκ μερους των εταιριων.Ναι οκ ειμαστε μικρη αγορα αλλα δε βγαζει νοημα απο τη μια να εξελληνιζεται το God of War κι απο την αλλη να δινουν τις κοπιες για review μετα το εμπαργκο.Να λενε πως επιτρεπεται μονο ενας δημοσιογραφος απο καθε χωρα την ιδια στιγμη για δοκιμη του παιχνιδιου και να ερχονται 3 απο το ιδιο(!)μεσο.Οταν οι ιδιες οι εταιριες δε μπορουν να φερθουν επαγγελματικα δε μπορω κι εγω να τις δω αναλογα.Ειδικα αυτο που κυκλοφορει το καθε παιχνιδι και στελνουν μετα τις κοπιες για το review μου μοιαζει τοσο αστειο.Μου αρεσει που κανουν λογο και για εμπαργκο.Αυτο ειναι το πραγματικο εμπαργκο!Βεβαια καποιος που ενδιαφερεται για day 1 καταστασεις σιγουρα θα καταφυγει στα ξενα reviews αν και ποτε δεν καταλαβα τη λογικη του day 1(ειτε λογω τιμης ειτε λογω των μυριαδων προβληματων χωρις τα πατσαρισματα)αλλα αυτο ειναι για αλλη συζητηση.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!