Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Reviewer’s Blues: Limit Break

*
Την ώρα που η αγορά είχε γεμίσει από αντίτυπα του Final Fantasy VII Remake, η Square Enix ήταν αυστηρή μόνο ως προς τα media που είχαν πάρει review code. Περισσότερα παράλογα στο νέο κείμενο της στήλης Reviewer’s Blues.

Καθώς πλησίαζε η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του Final Fantasy VII Remake (του λόγου που πήγε μια εβδομάδα πίσω η παρούσα στήλη) μια συζήτηση φαινόταν να «τρέχει» σταθερά εκεί έξω. Η Square Enix πήρε νωρίτερα την απόφαση να στείλει τα τυπωμένα αντίτυπα του παιχνιδιού μία εβδομάδα νωρίτερα σε Ευρώπη και Ωκεανία (στο χορό μπήκαν και οι ΗΠΑ την τελευταία στιγμή όπως φαίνεται). Ο λόγος απλός. Με τον τομέα των μεταφορών να πιέζεται από τις συνθήκες που επιβάλλει η συλλογική προσπάθεια αναχαίτισης του κορονοϊού, η εταιρεία ήθελε να είναι σίγουρη πως υπάρχουν αρκετά κομμάτια στην αγορά κατά το επίσημο λανσάρισμα. Όταν ανακοίνωσε την απόφασή της αυτή η ιαπωνική εταιρεία, δεχόταν στην ίδια ανακοίνωση ότι το παιχνίδι θα καταλήξει στα χέρια καταναλωτών πριν την ώρα του, δείχνοντας ουσιαστικά ότι θεωρεί αυτονόητο το να σπάσουν οι έμποροι το λεγόμενο «street date», την κανονική ημερομηνία πρώτης διάθεσης, στην προκειμένη τη 10η Απριλίου. Φρόντισε να μην αποδώσει καμία αρνητική χροιά σε αυτό το «αυτονόητο» -είναι faux pas το να κριτικάρονται δημοσίως οι έμποροι για οτιδήποτε-, παρακάλεσε όμως όσους πάρουν το παιχνίδι πριν την κυκλοφορία του να μη γεμίσουν τον τόπο με spoilers.


Εν τω μεταξύ για άλλες αγορές δεν άλλαζε τίποτα και σίγουρα δεν άλλαζε τίποτα για την ψηφιακή διανομή. Κανένα ψηφιακό αντίτυπο δεν θα λειτουργούσε πριν τη 10η Απριλίου. Online, λοιπόν, ο κόσμος διαμαρτυρόταν. Αν τόσα αντίτυπα ήταν εκεί έξω, γιατί να μη διατεθούν τα πάντα μια ώρα αρχύτερα; Το παιχνίδι είναι έτοιμο, η αγορά κατά τα άλλα είναι παγωμένη, δεν είναι ότι θα βγουν εκτός προγράμματος προωθητικές ενέργειες κ.λπ. Η Square Enix πήρε θέση χωρίς να γίνεται ιδιαίτερα ξεκάθαρη, λέγοντας ότι η αλλαγή της επίσημης κυκλοφορίας τόσο κοντά σε αυτήν δημιουργεί λογιστικά θέματα, χωρίς να διευκρινίζει σε τι είδους λογιστικά θέματα αναφέρεται, ούτε αν εξαρτώνται από την ίδια ή από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί συνήθως το store οποιασδήποτε πλατφόρμας κ.ά.

Τα παράπονα συνεχίστηκαν, τα πλάνα δεν άλλαξαν. Σημειώστε βέβαια ότι τα παράπονα των καταναλωτών γίνονταν από ενθουσιασμό, ανυπομονησία, την επιθυμία να καταπιαστούν μια ώρα αρχύτερα, αλλά ο καθένας στο ρυθμό του με ένα παιχνίδι που περίμεναν για χρόνια.

Στην άλλη πλευρά υπήρχαμε κι εμείς που, εκ των πραγμάτων, στόχος είναι να μην παίξουμε απλά στο «ρυθμό» μας, ειδικά όταν πρόκειται για τέτοιες κυκλοφορίες, αφού συμφέρει (από άποψη επισκεψιμότητας) να βγει κείμενο νωρίς και, περισσότερο ακόμη, είναι σημαντική υπόθεση να μπορεί ο Τύπος να εξηγήσει εγκαίρως στον καταναλωτή όσα χρειάζεται να ξέρει για να κανονίσει την τσέπη του όπως νομίζει ο ίδιος από εκεί και πέρα. Η μια μεριά περιμένει το παιχνίδι για να περάσει καλά και ενοχλείται που κάποιοι αρχίζουν να περνούν καλά νωρίτερα (και να γεμίζουν τον τόπο spoilers), ενώ εμείς προσπαθούμε να κάνουμε, ξανά, δουλειά υπό πίεση. Και παρά ταύτα, ναι μεν πήραμε κωδικούς πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού, αλλά κι εμείς μέρες αφού άρχισαν να φτάνουν σε χέρια καταναλωτών κανονικά αντίτυπα. Εμείς δεν μπορούσαμε να πούμε αν και πότε πήραμε κωδικό, δεν μπορούσαμε να πούμε τίποτα για το παιχνίδι, εν τω μεταξύ online οι χρήστες έλεγαν τα πάντα.

Το θέμα δεν είναι ότι τα έλεγαν άλλοι και όχι εμείς. Το θέμα είναι πως γίνεται ό,τι γίνεται, ακυρώνεται ουσιαστικά η λογική του αρχικού πλάνου, οι περιορισμοί του συμφωνητικού εχεμύθειας γίνονται διακοσμητικοί, εμείς πιεζόμαστε για να είμαστε έτοιμοι όσο πιο γρήγορα γινόταν (χάθηκε και μια μέρα για το download χάρη στο throttling των πάντων), ενώ, κλασικά, θεωρείται από κάθε εταιρεία ότι εμείς δεν είμαστε για Σαββατοκύριακα, μόνο για υπερωρίες, οπότε συνυπολογίζεται αυθαίρετα το Σαββατοκύριακό μας ως «ωφέλιμος» χρόνος όταν καθορίζονται τα εμπάργκο. Αν παραπονιέται λοιπόν ο κόσμος επειδή κάποιοι παίζουν νωρίτερα, εμείς που προσπαθούμε να κάνουμε δουλειά τι πρέπει να κάνουμε; Το πιο ενοχλητικό, βέβαια, είναι ότι οι έμποροι που αγνοούν τις οδηγίες της εταιρείας δεν παθαίνουν και πολλά. Αν σπάσουμε εμείς εμπάργκο όμως, έχουμε άλλα.

Σκέψη που μας φέρνει στην περίπτωση του Resident Evil 3 Remake. Σε εκείνη την περίπτωση όχι μόνο ήρθε Παρασκευή το παιχνίδι με το εμπάργκο να λήγει Δευτέρα (τι είπαμε για τα Σαββατοκύριακα μας πριν;), αλλά ήρθε και με λαχταριστή εξήγηση. Βλέπετε είχαν ήδη διαρρεύσει αντίτυπα από εμπόρους που δεν έδιναν δεκάρα, όπως είχαν διαρρεύσει και στιγμιότυπα από το παιχνίδι από παίκτες/streamers/δημοσιογράφους(;) που δεν έδιναν δεκάρα. Η Capcom άρχισε να μοιράζει takedown notices για να περιορίσει τις διαρροές, κάτι αναμενόμενο σε τέτοιες περιπτώσεις. Μάθαμε, λοιπόν, ότι ακόμη κι αυτές τις μέρες περιθώριο «χαριστικά» τις είχαμε (όσοι τις είχαμε, γιατί άλλοι δεν είχαν ούτε κι αυτές η αλήθεια είναι), ακριβώς λόγω των διαρροών αυτών. Άλλα Μέσα έπρεπε να περιμένουν όχι μέχρι το εμπάργκο αλλά μέχρι το λανσάρισμα.

Ας αναπτύξουμε λίγο το σκεπτικό αυτό. Διαρρέουν αντίτυπα από εμπόρους ή/και κάποιος σπάει εμπάργκο. Τι δουλειά έχει να την πληρώνει ο Τύπος για το ότι το λιανεμπόριο κάνει τα δικά του; Και τι δουλειά έχει να την πληρώνει όλος ο Τύπος αν μέρος του νομίζει ότι τα συμφωνητικά εχεμύθειας είναι διακοσμητικά; Και πώς είναι αυτονόητο ότι η δική σας ενημέρωση πρέπει να πηγαίνει πίσω γενικά, επειδή κάποιοι τελείως άσχετοι με το άθλημα κάνουν τα δικά τους; Είναι σαν να τα κάνει μαντάρα το Δημόσιο και να την πληρώνει ο ιδιωτικός τομέας (oh wait…).

Και δεν είναι πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο βέβαια, ενώ το έχουμε δει να συμβαίνει, ξανά και ξανά, απλά όχι πάντα, από οποιαδήποτε μεγάλη εταιρεία κι αν σας έρθει κατά νου.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι κάτι που ισχύει γενικότερα για την Ελλάδα -τουλάχιστον-. Δεν καλύπτονται οι ανάγκες από κωδικούς οπότε αξιοποιούνται ακόμη τα λεγόμενα promos, κανονικά δισκάκια δηλαδή. Από τη στιγμή που τα γραφεία των εταιρειών είναι κλειστά λόγω κορονοϊού, κανείς δεν μπορεί να τα παραλάβει και να τα μοιράσει αναλόγως. Κι ενώ αυτό είναι γνωστό, ενώ η εναλλακτική είναι περισσότεροι κωδικοί, ένα μάτσο από αριθμούς, παύλες και λατινικά γράμματα που εκδίδονται μέσω software, αποστέλλονται μέσω email κ.λπ., οι «μεγάλοι» βρίσκουν τρόπο να στείλουν στην Ελλάδα promos, αλλά δυσκολεύονται να βρουν περισσότερους κωδικούς. Και κάπως έτσι η δουλειά μας πάει πίσω, όπως και η ενημέρωσή σας. Win/win δηλαδή (;). 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • paulgouv
    • Μολις είδα αρθρο ριβιου FFVII αρχισα να αναρωτιέμαι αν η Capcom σας εστειλε να κάνετε ριβιου RE3 ή το ξέχασε :P Αν κατάλαβα καλά πήρατε κωδικό μια βδομάδα περίπου πριν την "οφισιαλ" κυκλοφορία.Εφοσον οι στριμερς μας "ενημερώσανε" αμεσα για την 6ωρη διαρκεια του,θα ήθελα να βγει εγκαιρα ενα κειμενο για το campaign τουλαχιστον και ας αργούσατε του 40ωρου FF που κυκλοφόρησε αργοτερα...

      • yaponvezos
      • Μεταξύ των δύο προτίμησα να βγάλω από τη μέση εκείνο που ήταν μεγαλύτερη επένδυση σε χρόνο, από τη μία, και τεχνικώς «σημαντικότερο» λόγω προϊστορίας, συγκυρίας κ.λπ.

    • KaPandice
    • Καλημέρα Μάνο. Σωστή προσέγγιση από πλευράς σου για να αναδείξεις τους προβληματισμούς ενός Reviewer. Εγώ προσωπικά είδα μία τρομερή προσπάθεια από μία Ιαπωνική εταιρεία να θέλει να μου παραδώσει το προϊόν στην ώρα του, εν αντιθέσει με άλλους (ακόμα και ελληνικά eshop Που διαφημίζονται ως μεγάλα) να μου έχουν καθυστερήσεις. Για το ότι τα καταστήματα κάνουν ότι γουστάρουν είναι γνωστό εδώ και χρόνια, αλλά εμείς οι καταναλωτές γιατί να τους κατηγορήσουμε; Δεν είναι δουλειά κάποιου άλλου να το ελέγξει και αν αυτός δεν το κάνει κάποιος άλλος (που ζημειώνεται από αυτό) να το καταγγείλει; Αυτό μόνο και καλή σου μέρα.

      • yaponvezos
      • Of course. Η ενόχληση του καταναλωτής, ειδικά σε μια τέτοια περίπτωση που έτσι κι αλλιώς η εταιρεία δεν μπορούσε να εγγυηθεί ακριβείς χρόνους παράδοσης, πόσω δε μάλλον τους ίδιους, σε κάθε χώρα, για μένα δεν είχε νόημα. Ωστόσο υπήρξε ενόχληση. Πατάω σε αυτήν όμως για να αναδείξω το τι συμβαίνει με εμάς και τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει με εμάς καθώς προσπαθούμε να κάνουμε δουλειά.

        Και αν χρεώνω κάτι, είναι στην εκάστοτε εταιρεία που θεωρεί ότι επειδή ο έμπορος έκανε τα δικά του, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει η δική μας δουλειά και η δική σας ενημέρωση δυσκολότερη, που ουδεμία σχέση έχουμε με το τι κάνει ή έκανε κάποιος έμπορος.

        Το ότι λέγεται στα σοβαρά το «επειδή έμποροι έσπασαν το street date, θα πάρετε πιο αργά review codes» είναι τόσο λογικό όσο και το να φωτίζονται νύχτα οι δρόμοι μόνο αν η υψηλή θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι πάνω από 25 βαθμούς. Δεν έχει καμία δουλειά το ένα να καθορίζει το άλλο.

*