Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

User Blog: Google Stadia, η Google μας έλειπε(;)

*
Ο αναγνώστης του Enternity Αλέξανδρος Σιάμος καταγράφει την άποψή του για το Google Stadia.

Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στο κοινό μια ολοκληρωμένη πρόταση για cloud gaming, όπως αυτή της Google με το Stadia προ ολίγων ημερών. Δεν είναι καν η μοναδική που προέρχεται από εταιρεία εκτός της βιομηχανίας των video games. Γιατί μπορεί όσοι ασχολούνται με το «άθλημα» να έχουν ακουστά ονόματα όπως τα Project xCloud ή PlayStation Now αλλά υπάρχουν και μικρότερου μεγέθους υπηρεσίες από άγνωστες start-ups ήδη διαθέσιμες στο κοινό.

Είναι κάπως περίεργο το ότι δεν έχει τύχει μεγαλύτερης προβολής ως τώρα η συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι τεχνικές δυσκολίες είναι αρκετά οφθαλμοφανείς ώστε και οι πιο αισιόδοξοι να κρατάνε μικρό καλάθι για τη βιωσιμότητα και την εξάπλωσή της στο άμεσο μέλλον, εν τούτοις τέτοιου είδους περιορισμοί δεν εμπόδισαν στο κοντινό παρελθόν φουτουριστικές ιδέες όπως οι 3D τηλεοράσεις και το VR να φτάσουν στα αυτιά ακόμη και ανθρώπων που δεν παρακολουθούν τεχνολογικές εξελίξεις.

Υπάρχουν φυσικά αιτίες για αυτό. Η ιδέα του gaming μέσω streaming πρωτοεμφανίστηκε το 2000, τη στιγμή που η 3D απεικόνιση και τα κράνη VR τόσο σαν ιδέες όσο και ως υλοποιήσεις προηγούνται αρκετών δεκαετιών, άρα έχουν αφομοιωθεί πολύ περισσότερο από το κοινό. Ένας πιο σημαντικός λόγος όμως πιστεύω ότι έγκειται στο γεγονός ότι το gaming αφορά εξ’ ορισμού λιγότερο κόσμο από ότι άλλες μορφές τέχνης και διασκέδασης, λόγω της ενεργητικότητας που απαιτεί από τον χρήστη. Κι εδώ είναι που η εμπλοκή της Google μπορεί να αλλάξει αυτούς τους συσχετισμούς και να φέρει ένα μεγάλο κύμα νέων καταναλωτών στην αγορά.

Για να εξηγήσω λίγο τι εννοώ, σκεφτείτε το εξής. Η ενεργή συμμετοχή ενός gamer δεν περιορίζεται απλά και μόνο στη διάδραση που υπάρχει όσο «τρέχει» το εκάστοτε παιχνίδι. Είτε πρόκειται για μια κονσόλα, ένα χειριστήριο, μια κάρτα γραφικών, ένα sign up σε κάθε Origin/Uplay εκεί έξω, ο χρήστης πρέπει να καταναλώσει χρόνο, χρήμα και φαιά ουσία προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στην σύγχρονη αγορά των video games. Αντιθέτως, μια μουσική η κινηματογραφική κυκλοφορία μπορούν να αναπαραχθούν σε συσκευές που δεδομένα υπάρχουν σε κάθε νοικοκυριό του σύγχρονου κόσμου και μάλιστα με διαχρονική ισχύ.

Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι πλέον με τα smartphones και το facebook τα video games δεν υπολείπονται προσβασιμότητας. Αλήθεια, αν τα συμβατικά κινητά/υπολογιστές/τηλεοράσεις δεν μπορούσαν να αναπαράγουν τα μεγάλα blockbuster του Hollywood, παρά μόνο φοιτητικές ταινίες μικρού μήκους, πόσο μακριά θα έφτανε ο μέσος καταναλωτής προκειμένου να βάλει τα χέρια του σε πιο premium περιεχόμενο; Πόσοι επενδύουν σε ακριβές συσκευές ενός σκοπού για το σαλόνι τους, όπως ένα Blu-ray player;

Επανερχόμαστε στο Google Stadia. Μια τέτοια υπηρεσία αν κατορθώσει να προσφέρει όσα υπόσχεται, η πολλή φασαρία που μεσολαβεί από το παιχνίδι ως τη στιγμή που θα φτάσει σε playable μορφή στα χέρια του χρήστη μειώνεται στο ελάχιστο. Σε ένα ιδανικό, αλλά όχι ανέφικτο σενάριο, θα μπορούσε οποιοσδήποτε παρακολουθεί ένα τρέιλερ ενός νέου παιχνιδιού στο youtube να δοκιμάσει αμέσως αυτό που μόλις είδε με το κλικ πάνω σε ένα σύνδεσμο. Και αν τυχόν η πρόσβαση στο demo γίνεται χωρίς να απαιτείται sign-up στην υπηρεσία, τότε μιλάμε για μια επανάσταση χωρίς προηγούμενο για τη βιομηχανία.

Εδώ θέλω να σταθώ στη σημασία που αυτό το εγχείρημα γίνεται αυτή τη φορά από την Google. Σε αντίθεση με άλλες παρόμοιες υλοποιήσεις που υπάρχουν (και θα υπάρξουν αναμφίβολα κι άλλες), το Stadia έχει την προοπτική να ανοιχτεί σε κοινό που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή για τη βιομηχανία και να μη μαραζώσει ως μια καλτ φάση πίσω από τα στεγανά μιας ομάδας χρηστών, μιας κονσόλας ή του ίδιου του gaming. Μπορεί η Google να κολυμπάει σε άγνωστα νερά με το Stadia, έχει όμως στο οπλοστάσιό της ένα αδιανόητο νούμερο χρηστών του android και των υπηρεσιών της, ένα σαιτ με την επισκεψιμότητα του YouTube και την τεχνογνωσία να οργανώσει μια διαφήμιση τεράστιας κλίμακας.

Δε θέλω να μπω στη διαδικασία ανάλυσης του κατά πόσο είναι έτοιμες οι ταχύτητες ίντερνετ να βοηθήσουν σε μια μαζική εξάπλωση του Stadia άμεσα, είμαι σίγουρος άλλωστε ότι θα βρεθούν πολλοί αρθρογράφοι εκεί έξω να το κάνουν πολύ πιο εμπεριστατωμένα από εμένα. Με τις συνδέσεις VDSL όμως να πληθαίνουν στις αναπτυγμένες χώρες σε πρώτη φάση και το 5G να περιμένει στη γωνία, σίγουρα υπάρχουν οι συνθήκες για μια πρώτη σοβαρή δοκιμή. Άλλωστε αυτή η επένδυση αφορά το μέλλον και κοιτάζει μια προοπτική κερδών σε μακρινό ορίζοντα από σήμερα. Και μπορεί στο παρόν να μην είναι καν ρεαλιστικό το να ασχοληθεί κάποιος με competitive gaming μέσω του cloud streaming, δεν μπορώ να αγνοήσω την ονομασία που επέλεξε η Google για την υπηρεσία αυτή. Τα online στάδια και αρένες γεμάτες από διαγωνιζόμενους αποτελούν αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο μεγάλα κοινωνικά φαινόμενα που έχει γεννήσει ποτέ το gaming. Μια ατελείωτη πηγή χρημάτων για όσους είχαν την τύχη να επενδύσουν και να πετύχουν σε τίτλους  battle royal και e-sports. Πιστεύω πως η Google δε θα έμπαινε στη διαδικασία να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο αν δεν είχε δείγματα ότι κάποια στιγμή όχι και πολύ μακριά από σήμερα το lag θα σταματήσει να αποτελεί εμπόδιο σε τέτοια σενάρια κερδοφορίας.

Όπως και να έχει, οι προβλέψεις για το τι μέλλει γενέσθαι είναι πολύ δύσκολες και όπως πάντα καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι. Δεν είναι λίγος ο κόσμος που βλέπει ένα ακόμη gimmick ή ακόμη χειρότερα ένα Google+ εν τη γενέσει άλλωστε. Ιστορίες με εταιρείες εκτός gaming να προσπαθούν να εισέλθουν στη βιομηχανία με παταγώδη αποτυχία υπάρχουν αρκετές και θυμίζουν ότι είμαστε μια εξειδικευμένη γωνία του entertainment industry όπου συχνά δεν ευημερούν μοντέλα διαχείρισης που έχουν επιτύχει σε άλλους τομείς της αγοράς της τεχνολογίας. Ένα πράγμα όμως είναι σίγουρο: Το gaming όπως το γνωρίσαμε από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 καλπάζει προς μια μεγάλη αλλαγή, όπου οι κονσόλες με την παραδοσιακή έννοια ίσως σύντομα να μη βρίσκουν χώρο και λόγο ύπαρξης. 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity