Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Final Fantasy VII - Κομμάτια

Όλη η Ιαπωνία σύσσωμη αναρωτιέται εδώ και λίγες μέρες, τι στο καλό σημαίνει το 分作. Αυτός ο νεολογισμός που διαβάζεται «bunsaku» και με το πρώτο kanji να σημαίνει κομμάτι και από το δεύτερο να συμβολίζει τη δημιουργία, είναι μία ευγενική χορηγία της Square Enix για να περιγράψει πως θα είναι η παραγωγή και η διάθεση του πολυαναμενόμενου Final Fantasy VII Remake. Θα μπορούσαμε φυσικά να το μεταφράσουμε με πολλούς τρόπους αλλά δεν χρειάζεται να εισέλθουμε στα εδάφη του εκάστοτε Ιάπωνα Μπαμπινιώτη για το πως θα εμφανιστεί στα νέα λεξικά από εδώ και πέρα. Τα ιαπωνικά εξάλλου είναι μια συγκολλητική γλώσσα και δεν είναι καθόλου παράξενο να πέφτουμε πάνω σε νέες λέξεις, ειδικά όταν αυτές περιγράφουν μια κατάσταση, ένα όνομα ή ακόμα και μια πολεμική τεχνική όπως το γνωστό σε όλους μας shouryuuken (昇竜拳) δηλαδή η «γροθιά του ανερχόμενου δράκοντα». Τα πράγματα είναι όμως πιο περίπλοκα όταν χρησιμοποιείται ένας νεολογισμός σε μια ανακοίνωση εταιρείας που προσπαθεί, υποτίθεται, να μας διαφωτίσει σχετικά με το προϊόν της.

Έτσι λοιπόν, αν το δούμε από την ιαπωνική οπτική γωνία, όσο hype και αν υπάρχει, το οποίο μάλιστα φούντωσε εξαιτίας του εκπληκτικού trailer που πρωτοείδαμε στο πρόσφατο PlayStation Experience, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η τόσο ασαφής δήλωση μόνο κακό έκανε και μας κάνει να είμαστε πολύ πιο προσεκτικά και διστακτικά αισιόδοξοι από όσο θα θέλαμε. Μιλώντας για hype, παρατηρώ τόσο τις αντιδράσεις της Δύσης όσο και αυτές της Ιαπωνίας. Τελευταία, έχουν γίνει της μόδας στο YouTube, βίντεο με τις αντιδράσεις του θεατή, πολλά εκ των οποίων μπορεί κάποιος να δει και για τα 2 trailers του Final Fantasy VII Remake. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αγάπη του κόσμου για το αριστούργημα που άφησε εποχή και επηρέασε όσο λίγα video games την πορεία της βιομηχανίας. Και είναι πραγματικά συγκινητικό να βλέπεις ανθρώπους να κλαίνε μόλις ακούνε τη μουσική από το Advent Children ενώ φαίνεται στην οθόνη ο Barret και ο Cloud. Όμως, χρειαζόμαστε και μια πιο ψύχραιμη ματιά και αυτήν τη βρίσκουμε σε αφθονία στην πιο συναισθηματικά χαλιναγωγημένη, και λόγω κουλτούρας, Ιαπωνία. Μιλώντας για πιο ψύχραιμη, μάλλον φτάνει και ξεπερνάει τα όρια του κυνισμού, έχοντας βιώσει τα συντρίμμια της εκεί αγοράς και επειδή ανέκαθεν είναι ίσως οι πιο “hard to please” καταναλωτές του κόσμου.

Ξεπερνώντας τον κομματιασμένο ή αλλιώς επεισοδιακό χαρακτήρα που θα έχει το FFVII Remake, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη κατά τη γνώμη μου. Αλήθεια που είναι το FFXV; Νοιάζεται πια κανείς γι’ αυτό; Ιδέα μου είναι ή είμαστε απέναντι σε έναν από τους μεγαλύτερους κανιβαλισμούς που έχουμε δει στην βιομηχανία; Φυσικά τα releases δεν θα συμπέσουν αλλά το FFXV, που βγαίνει το 2016, δεν το βλέπω στις λίστες με τα πιο δημοφιλή/πιο αναμενόμενα και γενικά φαίνεται σαν να έχει ανοίξει η γη και το κατάπιε. Φυσικά τίποτα δεν θα μπορούσε να συναγωνιστεί με το FFVII και αυτό από μόνο του είναι ένα πρόβλημα. Έχουμε φτάσει άραγε στο άκρο της φαντασίας και της δημιουργικότητας μας για να εξυμνούμε και να περιαυτολογούμε για τα κατορθώματά μας 20 χρόνια πριν; Με τι τρόπο και με ποια ερεθίσματα θα αναθρέψουμε τους νέους δημιουργούς για να γίνουν οι επόμενοι Sakaguchi και Nomura; Νομίζω πως εξυψώνοντας την ιδέα του remake-remaster-rerelease και κυνηγώντας τους ίδιους που το έχουν ξαναπαίξει-ξαναδεί-ξαναβιώσει, γρήγορα θα φτάσουμε σε αδιέξοδο.

Και εδώ είναι το άλλο ανησυχητικό της υπόθεσης, η κατεύθυνση δηλαδή της βιομηχανίας που απευθύνεται πια κυρίως στους “μεγάλους”, στους σημερινούς 30άρηδες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον κινηματογράφο και αυτό είναι μια σημαντική τάση που αν συνεχιστεί μπορεί να δημιουργήσει «διαρροές» και δημογραφικό πρόβλημα. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι κάτι καινούριο για να εμπνεύσει τους σημερινούς εφήβους όπως το έκανε σε εμάς 20 χρόνια πριν. Όχι remake αλλά ένα αντίστοιχο «Final Fantasy VII» για τη νέα γενιά που όσο χρόνια και αν περάσουν, ακόμα και αν είναι σε κομμάτια και παρά τις επιφυλάξεις, θα τους προκαλεί ανείπωτο ενθουσιασμό και ρίγη συγκίνησης όπως ακριβώς σε εμάς.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Square Enix

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Final Fantasy VII Remake
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://ffvii-remake.square-enix.com/ FOLLOWERS 10 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Scott_Pilgrim
    • Έχει γίνει μεγάλο μπέρδεμα με το συγκεκριμένο. Δεν ξέρω αν και οι ίδιοι το έθεσαν σωστά ή έπρεπε να το αναπτύξουν περισσότερο το όλο θέμα πριν κλείσουν τη συνέντευξη. Πριν κάτι ώρες είδα ένα video του HMK(ξένος youtuber) ο οποίος τις προάλλες έκραζε το όλο θέμα. Στο τελευταίο του βίντεο λοιπόν, είπε πως διάβασε ξανά τη συνέντευξη και κατάλαβε πως εννοούσαν ότι το κάθε part θα έχει μια ολόκληρη ιστορία μόνο του και ότι θα έχει διάρκεια και περιεχόμενο ενός stand alone FF τίτλου. Βέβαια επειδή έχω ασχοληθεί με τα 2 από τα 3 μέρη του FFXIIII saga, δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό αυτό.
      Από την άλλη μου φαίνεται κουλό μια εταιρεία με τόσα projects να μπορεί να φτιάχνει ταυτόχρονα ένα τίτλο σε πολλαπλά μέρη με μπόλικο περιεχόμενο. Λέω να περιμένω για περισσότερες πληροφορίες καλύτερα να το δω λίγο πιο ανοιχτά το όλο θέμα..

      Συμφωνώ απόλυτα με τη τελευταία παράγραφο του σημερινού κερασιού. Καλά είναι ta remasters για όσους δεν είχαν τη τύχει να ασχοληθούν στο παρελθόν ή απλά θέλουν να ξαναπαίξουν τους αγαπημένους τους τίτλους σε μια νέα κονσόλα, αλλά το έχουν πάει στο άλλο άκρο. Τα remakes τα θεωρώ λίγο-πολύ νέους τίτλους μιας και αν πάρεις παράδειγμα το νέο R&C, με όσα έχουν αναφερθεί φαίνεται ως τελείως νέος τίτλος και όχι ένα απλό remake. Μέχρι και νέα story elements προστέθηκαν.
      Βέβαια δεν θέλω να βλέπω την όποια ανακύκλωση γίνεται μέχρι στιγμής. Πήδηξα γενιά για να βιώσω νέες εμπειρίες και όχι να παίξω ξανά την τριλογία Uncharted, τη τριλογία Gears Of War ή το Bayonetta. Θέλω να δω νέα μυαλά. Από την άλλη θέλω να δώσω και λίγο παραπάνω χρόνο σε όλους, καθώς σε κάθε γενιά χρειάζεται περισσότερος χρόνος και χρήμα για την ανάπτυξη ενός τίτλου, οπότε από τη μία μου φαίνεται λογικό να βλέπουμε κάποια delays και κάποιες φρέσκες ιδέες να αργούν να εμφανιστούν. Καλύτερο παράδειγμα το No Man's Sky.

    • dawnstar
    • Το ffvii ειναι σταθμος στην ιστορια του gaming kai ναι εχουν περασει 20 χρονια αλλα η ιστορια του και η μουσικη του παραμενουν κορυφη ελπιζω να μην το πνιξει η square.οσο για το ffxv μιας και που εχω παιξει το ντεμο νομιζω οτι θα ειναι καταπληκτικο αλλα ναι θα παραμεινει στην σκια του remake.

    • joehok
    • πραγματικα κανεις δεν μιλαει για το 15 σωστη παρατηρηση....
      αυτο που φοβαμαι ειναι να μην χασει με τα επεισοδια την ταυτοτητα του ωσ μεγαλο παιχνιδι που χανεσαι στον χαοτικο κοσμο αλλα γενικα μπορει και ολοκληρες πολεις οπως κ κοστα ντε σολ να μην εμφανιστουν καν....γενικα ειμαι ανοιχτος σε νεες ιδεες και θελει πολυ δουλεια για να γινει ριμαστερ αυτο το παιχνιδι απλα capcom square konami etc εχουμε σταματησει να εμπιστευομαστε...

    • vagos1983
    • Ενω το XV εχει φτιαξει τρελο hype το ξεφτιλισαν τον τιτλο μεχρι που εφαγε αναβολη στην νεα γενια....μην ξεχναμε ποτε πρωτοεμφανιστηκε....!!!Αγαπητη Square-enix συγκεντρωσου σε λιγους και καλους τιτλους...εχεις ανοιξει 1000 μετωπα μιλαμε..ελεος...

      Παντως το XV με το Vii απο οτι βλεπω θα εχουνε ιδιο στυλ gameplay....action time based.Εμενα μου αρεσει.
      κατι ανεκδοτα που ακουσα τυπου οι old skools θελουμε turn based ουτε για πλακα παιδια εποχη 2016 ωδευουμε τι να το κανεις?καλα κανουν και εξελισουν το gameplay και το action time αμα το σκεφτεις turn based ειναι με την διαφορα δεν ειναι στασιμος χαρακτηρας απλα εχει ελευθερια κινησεων η μπαρα του χρονου εξακολουθει να υπαρχει.

      (και γω παλιος ειμαι δεν ειμαι πιτσιρικας ηταν απο τα πρωτα μου παιχνιδια στο ps1) το οποιο τοτε ουτε ηξερα τι παιχνιδι ειναι καν...απλα εκατσα και διαβασα απο πισω το κουτι τι ειδος παιχνιδιου..ο μαγαζατορας στο παλιο console club στον πειραια(ιστορικο μαγαζι) μου λεει ειναι τεραστιο παιχνιδι κ εχει εξαιρετικες κριτικες...ε λεω δεν το παιρνω καλο φαινεται..κ απο κει ξεκινησαν ολα....

      Στο θεμα των επεισοδιων κ μενα δεν μου καθεται καλα....ΕΚΤΟΣ ΑΝ καταφερουν το παιχνιδι και χωσουν πολυ υλικο...μεγαλωσουν τον χαρτη και τις περιοχες....αναπτυξουν τις ιστοριες των ηρωων και μας δωσουν περισοτερα απο το κανονικο σεναριο και βγενει καθε επεισοδιο καθε ετος με λιγοτερο απο 60-70 ωρες gameplay τοτε τρωγεται....αλλιως κατι βλακειουλες στυλ telltate μισα παιχνιδακια δεν χωραει στο FFVII!!καμια εκπτωση!!!!

*