Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: PC gaming στη χώρα της τεχνολογίας

Μια πτυχή της «γκαλαπαγκοποίησης» της βιομηχανίας του gaming στην Ιαπωνία, είναι και η εκκωφαντική απουσία του PC gaming, όπως το εννοούμε εμείς τουλάχιστον. Οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό το φαινόμενο μπορεί να αρκετά διαφωτιστικοί και για την κατανόηση άλλων φαινομένων, όπως η έξαρση των έξυπνων συσκευών και η αργή εξάπλωση του PS4 στη χώρα.

Αν πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, στην αυγή της δεκαετίας του 1980 οι υπολογιστές ήταν τόσο δημοφιλείς που η Νintendo ονόμασε την πρώτη της κονσόλα Famicon από το Family Computer, το γνωστό σε εμάς NES. Την εποχή εκείνη μεσουρανούσαν οι υπολογιστές της NEC όπως το PC-8801 και οι εταιρείες που κυριαρχούσαν ήταν η Enix, η Nihon Falcom και η Square που τότε έβγαζε κυρίως ερωτικού περιεχομένου software. Υπήρχε τέτοια δυναμική στην αγορά των home computers, που σχεδόν όλοι οι ιαπωνικοί κολοσσοί προσπαθούσαν να βρουν τρόπους για να μπουν και να πάρουν ένα κομμάτι της πίτας. Η «ένδοξη» αυτή περίοδος κράτησε μέχρι τις αρχές των ‘90s, όταν τεχνολογικές μεταβολές έσπασαν το μονοπώλιο των ιαπωνικών εταιρειών και οι περισσότεροι παραγωγοί διάλεξαν να μεταβούν στην ανερχόμενη αγορά των κονσολών, ενώ στα PC, που δεν είχαν περιορισμούς και εμπόδια, άνθησαν τα eroge, μια παράδοση που καλά κρατεί μέχρι και σήμερα.

Και αν αυτό το στίγμα είναι ένας παράγοντας που κάνει τον υπολογιστή να μη θεωρείται ουσιαστική πλατφόρμα για gaming, το ελλιπές έως ανύπαρκτο localization ακόμα και δημοφιλών υπηρεσιών όπως το Steam ενισχύει την πεποίθηση πως πρόκειται για κάτι πολύ niche, δηλαδή δεν είναι παρά μόνο για λίγους. Και αυτός είναι ο πρώτος τοίχος που δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα, το πρόβλημα της γλώσσας και της παρομοιώδους δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι Ιάπωνες στα αγγλικά. Σε εμάς φαίνεται αστείο αλλά το εμπόδιο των αγγλικών και των ξένων γλωσσών γενικότερα θεωρείται ως ένας εκ τους κατεξοχήν λόγους που διαδικτυακά παιχνίδια όπως τα LoL και Starcraft δεν έχουν πιάσει στην αγορά αυτή.



Σε αυτό να προστεθεί και το παράδοξο του τεχνολογικού αναλφαβητισμού, η αλλιώς το χαμηλό επίπεδο του IT Literacy. Είχα ακούσει παλιότερα ιστορίες για Αμερικανούς που έμεναν έκπληκτοι για το πόσο χαμηλή είναι η εξάπλωση και η γνώση του χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το ξανακοίταξα να βεβαιωθώ και, πράγματι, μέχρι και το 2015 η Ιαπωνία είναι στις χαμηλότερες θέσεις σχετικού πίνακα. Ενδεικτικό αυτού είναι, ότι όταν το 92% των παιδιών στην Ολλανδία χρησιμοποιεί το internet για τη μελέτη, το αντίστοιχο ποσοστό στην Ιαπωνία είναι μόλις 21%. Πρέπει να φαίνεται πολύ παράξενο που μια χώρα που καινοτομεί σε μια σειρά από πεδία και εφαρμογές να εμφανίζεται να υστερεί σε ένα τόσο σημαντικό κομμάτι, αν και στα δικά μου μάτια αυτά τα παράδοξα είναι που την κάνουν τόσο ενδιαφέρουσα τελικά.

Ένα ακόμα στερεότυπο που πρέπει να σπάσει είναι ότι στην Ιαπωνία το gaming δεν είναι mainstream, δεν είναι ένα γενικά αποδεκτό hobby. Το ποσοστό των gamers είναι μεγάλο, αλλά το ποσοστό εκείνων που θα παραδεχτούν ότι είναι gamers και έχουν ενδιαφέρον σε αυτό είναι μικρό. Αν το ομολογήσεις η πιθανότερη αντίδραση είναι:

Gemu te hima tsubushi desho. (Μα δεν είναι απλά για να «σκοτώνεις» τον ελεύθερο χρόνο;)

Aν κυριαρχεί μια τέτοια αντίληψη δεν θα πάνε πολλοί να επενδύσουν σε μια ακριβή και ογκώδη κονσόλα, πόσο μάλλον σε ένα gaming PC. Το τηλέφωνο που κρατούν στην παλάμη τους είναι αρκετό για να περνούν την ώρα περιμένοντας το επόμενο τρένο.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
6 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • evergrey
    • Ωραια και απο τα πιο αγαπημενα αυτα τα αρθρα.Αυτο και το προηγουμενο θεμα που εξηγουσε ποσο μπροστα ειναι τα κινητα τους τηλεφωνα(και η υπηρεσιες που τα πλαισιωνουν)μου αρεσαν αρκετα.
      Και τωρα που καταριεμαι αυτην την στιγμη την ταχυτητα μου στο ιντερνετ,τι θα λεγατε να μας δινατε μια γευση σε τι επιπεδο ειναι εκει το ιντερνετ;Αν και απο τωρα ξερω οτι δεν θα ζησω για να ζησω τετοιες ταχυτητες!

    • Νίκος Πιστόλας
    • @evergrey

      Σύμφωνα με στοιχεία του 2014, η μέση ταχύτητα του ίντερνετ της Ιαπωνίας είναι 14.6 Mbs και είναι δεύτερη στον κόσμο μετά τα 23.6 Mbs της Ν. Κορέας. Για χώρα που το online gaming δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο αλλού και πάλι καλά είναι.

    • lovesfool
    • Πολύ ενδιαφέρον κείμενο, με όντως αναπάντεχα στοιχεία σύμφωνα με την εικόνα που έχουμε οι περισσότεροι για την Ιαπωνία.

      Πάντως, καρφώνεσαι Νίκο. Μας πετάς ένα ξερό "eroge" στο κείμενό σου, χωρίς καν να μας το εξηγείς. Εγώ σε έχασα σε εκείνο το σημείο του κειμένου και το googlαρα για να δω τι είναι. Θα μας πάρουν μυρωδιά, αδελφέ...

    • TASP
    • Το τηλέφωνο που κρατούν στην παλάμη τους είναι αρκετό για να περνούν την ώρα περιμένοντας το επόμενο τρένο. -

      Χμμμμμ.... Η το Nintendo 3DS τους θα συμπληρωνα εγω! :P

    • Νίκος Πιστόλας
    • @lovesfool

      Λίγες αράδες πιο πάνω από το "eroge" έγραψα πέρι "ερωτικού περιεχομένου software". Δεν θα ρίσκαρα να το αναφέρω τρίτη φορά...:P

      @Tasp
      Kαι καλά θα έκανες να το συμπλήρωνες γιατί όντως αυτό συμβαίνει κυρίως με τους core gamers. Aυτούς θα τους δεις με 3DS και Vita παντού. Σε σταθμούς και τρένα, σε καφετέριες και εστιατόρια. Οι υπόλοιποι όμως, μόνο smaho(smartphone) δυστυχώς.

*