Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Sekaikan και η οπτική του σκοτεινού κόσμου

Η δημιουργία ενός φανταστικού κόσμου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται είναι μια βασική ιδέα, μια αίσθηση δηλαδή που θα διαπερνάει τα επιμέρους στοιχεία, όπως είναι οι χαρακτήρες και η ιστορία, χαρακτηρίζοντάς τα ως σύνολο ακόμα και με μία λέξη. Αν αποφασίσουμε, για παράδειγμα, να φτιάξουμε ένα προϊόν που θα τονίζει τη συνεργασία και τη φιλία ως λύση στα προβλήματα, θα διαλέξουμε πιθανότητα έντονα χρώματα για την απεικόνιση του κόσμου, ενώ ακόμα και οι εχθροί δεν θα φαίνονται ιδιαίτερα απειλητικοί. Οι χαρακτήρες μας, από την άλλη, θα έχουν κάποιο χαρακτηριστικό που θα τους κάνει να ξεχωρίζουν, αλλά όταν ενώνονται θα παίρνει ο καθένας το ρόλο του μέσα στην ομάδα, βοηθώντας με έναν τρόπο που μόνο αυτός μπορεί.

Δεν χωρά αμφιβολία πως το χτίσιμο του καλού Sekaikan, είναι το άλφα και το ωμέγα της μεθόδου του ιαπωνικού σχεδιασμού τόσο στα videogames. όσο και σε άλλα δημιουργικά πεδία, όπως είναι τα manga. Σύμφωνα με τη λογική αυτή, οι επίδοξοι δημιουργοί καλούνται πρώτα να αποφασίσουν την αίσθηση που θα βγάζει το έργο τους, και μετά να πλάσουν χαρακτήρες-πρότυπα που την αντιπροσωπεύουν. Τα υπόλοιπα στοιχεία, όπως είναι η πλοκή, ο χειρισμός και οι κανόνες, έρχονται στο προσκήνιο αργότερα.

Καίριας σημασίας για τη μετάδοση της αίσθησης του Sekaikan είναι φυσικά το artwork. Αν επισκεφτούμε ένα οποιοδήποτε ιαπωνικό επίσημο site, θα δούμε στην καρτέλα του Sekaikan/World, μπόλικο concept art μαζί με έναν πρόλογο που εξιστορεί τη βασική ιδέα του κόσμου του εκάστοτε παιχνιδιού. Όμως την αίσθηση του κόσμου τη δίνει κυρίως η εικόνα, η οποία, σύμφωνα και με το γνωστό ρητό, αξίζει όσο χίλιες λέξεις.



Δείτε για παράδειγμα το Dark Souls III που βγαίνει σύντομα για PS4, Xbox One και PC. Από τις πρώτες εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας, καταλάβαμε ότι, και αυτό, όπως τα προηγούμενα της σειράς, αλλά και το Bloodborne, διαδραματίζεται σε ένα σκοτεινό γοτθικό κόσμο, όπου οι εχθροί είναι ανελέητοι και ο θάνατος παραμονεύει σε κάθε γωνιά. Ο παίκτης παίρνει τον έλεγχο ενός καταραμένου απέθαντου και προσπαθεί να νικήσει τους αντιπάλους, παίρνοντάς τους έτσι την «ψυχή», για να γίνει ο ίδιος δυνατότερος. Μπορεί σε ένα παιχνίδι σαν το Dark Souls να υπάρχει άραγε happy ending;

Σύμφωνα με τον Taro Yoko, δημιουργό των Drakengard και Nier, η απάντηση είναι όχι. Σε ένα παιχνίδι που σφάζεις ολόκληρους στρατούς όπως το πρώτο Drakengard, οι χαρακτήρες πρέπει αναγκαστικά να είναι παρανοϊκοί και μισάνθρωποι και βασισμένος σε αυτήν την παραδοχή έφτιαξε μια από τις πιο σκοτεινές ιστορίες που έχουμε δει ποτέ σε videogame. To ίδιο σκοτεινό και με τρομακτικά ηθικά διλήμματα, είναι και η ιστορία του Nier, με έναν πατέρα που κάνει τα πάντα για να σώσει την κόρη του, ενώ, αντιθέτως, το επερχόμενο Nier Automata θα είναι πιθανότατα πιο ελαφρύ, γιατί τον πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει ένα ανδροειδές το οποίο πολεμά εναντίον άλλων ρομπότ.

Όλες αυτές οι εκφάνσεις της γοητευτικής δυστοπίας του dark fantasy, που ήρθε στο προσκήνιο κυρίως μέσω της προαναφερθείσας σειράς Souls του Miyazaki και της From Software, προέρχονται από μια σημαντική πηγή. Ναι μεν οι επιρροές του κάθε δημιουργού έρχονται από διάφορα μέσα, αλλά δεν υπάρχει κάτι που να ανήκει στη σφαίρα της σκοτεινής φαντασίας και να μην έχει επηρεαστεί από το magnum opus του Kentaro Miura, το ιαπωνικό κόμικ Berserk. Πόσα κοινά στοιχεία έχουν τα Souls με το Berserk, είναι αντικείμενο αρκετών video στο YouTube αλλά και έντονης συζήτησης σε πολλά fora, αλλά για μένα το ενδιαφέρον είναι πως ένα ιαπωνικό προϊόν θεωρείται πλέον το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα μιας οπτικής που αναφέρεται στον ευρωπαϊκό μεσαίωνα.

Ας δούμε ένα πρώιμο δείγμα dark fantasy. Η εικόνα που βλέπετε είναι πίνακας του Ολλανδού ζωγράφου του Μεσαίωνα, Hieronymus Bosch, με τίτλο «Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων». Είναι τρίπτυχο, με το αριστερό κομμάτι να συμβολίζει τον Παράδεισο, το δεύτερο τη Γη και το τρίτο την Κόλαση. Στο τρίτο κομμάτι διακρίνονται κάθε μορφής βασανιστήρια αλλά και παράξενες μορφές, όπως ένας άνθρωπος δέντρο αλλά και ανθρωπόμορφα ζώα. Το Berserk μόνο από αυτόν τον πίνακα έχει αντιγράψει δεκάδες στοιχεία, με τις επιρροές του να επεκτείνονται και σε σύγχρονους δημιουργούς, όπως οι Michael Moorcock (Elric), Η.R. Giger (Alien), Clive Barker (Hellraiser) κ.ά.

Δεν χωρά αμφιβολία, πως το Berserk και φυσικά τα Dark Souls, είναι γνήσια τέκνα της κουλτούρας του δάσους, της πολιτισμικής αυτής ροπής για χρήση προϋπάρχοντων στοιχείων, της εξέλιξής τους, αλλά και της εξ άνωθεν οπτικής του κόσμου με το Sekaikan. Aυτή είναι η χαρακτηριστική δύναμη της Ιαπωνίας, και θα τη διαπιστώσουμε για μια ακόμα φορά στις 12 Απριλίου.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*