Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Χαριτωμένο ξωτικό εναντίον Switch, σημειώσατε 1

Ο Ιανουάριος θα μας μείνει μάλλον αξέχαστος, αφού εκτός από τις πρώτες ημέρες διακυβέρνησης του Trump, πήραμε και μια γεύση από τη νέα κονσόλα εκ μητρός Nintendo, το υβριδικό φορητοοικιακοεπιτραπέζιο Switch. Οι περισσότεροι είδαμε την παρουσίαση από το διαδίκτυο για να μας ανοίξει την όρεξη, έτσι ώστε να μπορούμε να απολαύσουμε τα ιντερνετικά δάκρυα χαράς και λύπης, οργής και φθόνου που ακολούθησαν αμέσως μετά. Πάνω κάτω την δυτική αντίδραση την ξέρουμε όλοι. «Ναι μεν, αλλά....» με την κάθε τελεία που ακολουθεί στα αποσιωπητικά να αντιπροσωπεύει και ένα εμπόδιο, όπως τιμή, online επί πληρωμή, αποθηκευτικός χώρο, τιμή περιφερειακών και «ιπποδύναμη» για να πούμε τα πιο βασικά.

Και στην Ιαπωνία το σκηνικό δεν είναι πολύ διαφορετικό. Αν κρίνουμε από τα message boards και τo YouTube, οι εκεί πιστοί οπαδοί της Nintendo (Nintendo Shinja όπως κυριολεκτικά λέγονται) εκφράζουν προβληματισμό, ενώ οι πιο ψυχρά διακείμενοι θεωρούν το Switch εν πολλοίς καταδικασμένο. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι Ιάπωνες gamers το βλέπουν πρώτα σαν φορητό και μετά σαν παραδοσιακό οικιακό μηχάνημα που μπαίνει κάτω από την τηλεόραση, και αυτή ακριβώς η δεύτερη μορφή αναφέρεται από πολλούς σαν μια σημαντική αδυναμία της κονσόλας. Είναι αυτή που δίνει πάτημα για συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό που δεν την ευνοούν καθόλου για πολλούς και ευνόητους λόγους, αλλά και αυτό που θα αντιμετώπιζε οποιαδήποτε καινούρια κονσόλα ερχόταν σε μια αγορά που κυριαρχείται από το PS4 εδώ και τρία ολόκληρα χρόνια.


Βέβαια, το internet μας έχει συνηθίσει σε βιτριολικές αντιδράσεις μιας πολύ «φωνακλάδικης» μειοψηφίας, και σίγουρα δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία του Switch τόσο πρόωρα. Από την άλλη πλευρά, έρχονται πολλά θετικά σχόλια από όσους το δοκίμασαν από κοντά τις ημέρες της παρουσίασης στο Tokyo. Οι ουρές ήταν τεράστιες όπως μπορεί κανείς να φανταστεί, αλλά έγιναν όλα πολύ οργανωμένα και γενικά άφησε θετικές εντυπώσεις. Ειδικά το Splatoon 2 μπορούμε να πούμε πως εύκολα έκλεψε την παράσταση και με το local multiplayer που θα υποστηρίζει, έχει τα φόντα να γίνει για το Switch ό,τι και το Monster Hunter για το PSP, ακόμα και αν όλα πάνε στραβά.

Δυστυχώς, ανεξάρτητα του τι θα κάνει η κάθε Nintendo και η κάθε Sony δεν έχει τελικά και πολύ μεγάλη σημασία. Η Ιαπωνία κυριαρχείται από τα mobile/social games και η τάση αυτή είναι γνωστή και μη αναστρέψιμη εδώ και καιρό. Και για του λόγου το αληθές, θα αναφέρω απλά ένα ενδεικτικό στοιχείο. Το πρόσφατο εξώφυλλο του Famitsu, του γνωστού εβδομαδιαίου περιοδικού για video games, είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στο Shadowverse, δημοφιλές παιχνίδι με κάρτες που συνδυάζει gameplay τύπου Hearthstone με αισθητική anime και κυριαρχεί αυτήν την εποχή στα tablet και στα κινητά της Ιαπωνίας. Συγκεκριμένα, στο εξώφυλλο του περιοδικού απεικονίζεται ο (πιο στερεοτυπικά δεν γίνεται) moe χαρακτήρας ξωτικού που έχει το ρόλο του ranger στο παιχνίδι και με μεγάλα γράμματα «Ειδικό αφιέρωμα Shadowverse». Πιο δίπλα, κάνουν την εμφάνισή τους λίστες με ονόματα παιχνιδιών του PS4 σε katakana και τέλος, στην πάνω δεξιά γωνία έχουμε και μια λιτή αναφορά στο Nintendo Switch σε ένα μικρό κόκκινο πλαίσιο που παραπέμπει στο χρώμα της εταιρείας από το Kyoto. Εκεί έχουν χωρέσει διάφορες πληροφορίες, ίσως όχι και τόσο σημαντικές για τους αναγνώστες του περιοδικού εδώ που τα λέμε, όπως είναι η τιμή και η ημερομηνία λανσαρίσματος της κονσόλας. Είναι πάντως στο εξώφυλλο άρα κάτι είναι κι αυτό.

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν σνομπάρω τα mobile games αφού και Hearthstone παίζω και κάποιο της Nintendo θα δοκιμάσω σίγουρα στο μέλλον. Αλλά νομίζω πως το εξώφυλλο του Famitsu απηχεί μια γενικότερη στάση και για αυτό έχει τη σημασία του. Φαίνεται πως ο ερχομός του Switch καταφέρνει να πιάσει ένα μικρό κομμάτι της συλλογικής συνείδησης, τόσο όσο αγοράζουν τα 30000 yen ή όσο εξασφαλίζει η μέχρι τώρα πορεία της Nintendo. Ποιος ξέρει όμως, μπορεί και να είναι αρκετό. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*