Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κινηματογράφος: χθες και σήμερα

Με αφορμή την ευκαιρία - ελευθερία που δίνει το Enternity σε όλους τους χρήστες του να εκφράσουν την άποψη τους τεκμηριωμένα, ήρθε και η δική μου ώρα να αναλύσω ορισμένα «παράπονα» που γυροφέρνουν όλο και συχνότερα στο μυαλό μου. Σε αυτό το blog λοιπόν, θα μιλήσουμε για τα κύρια προβλήματα που υπάρχουν στην βιομηχανία του κινηματογράφου, καθώς και για το πως οι σημερινές ταινίες υστερούν σε σχέση με τις παλαιότερες.

Ξεκινώντας θα ταξιδέψουμε λίγο πίσω στον χρόνο και συγκεκριμένα στον 20ο αιώνα. Με το που αρχίζει ο νέος αιώνας, ο Charlie Chaplin δημιουργεί την μία επιτυχία μετά την άλλη και ουσιαστικά εγκαθιστά τον κινηματογράφο ως την βιομηχανία που είναι σήμερα. Στις επόμενες δεκαετίες προσωπικότητες όπως o Orson Welles, Alfred Hitchock, James Dean, Marlon Brando διαμορφώνουν, ο καθένας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, την εικόνα του κινηματογράφου και γράφουν ιστορία με αξιομνημόνευτες παραγωγές. Την σκυτάλη παίρνουν, μεταξύ άλλων, οι Stanley Kubrick, Martin Scorcese, Francis Ford Coppola, Al Pacino, Robert De Niro, Jack Nicholson θέτοντας νέες βάσεις και ανεβάζοντας ακόμα υψηλότερα τον πήχη κυρίως την δεκαετία του ‘70 .Ο κινηματογράφος πλέον θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου κόσμου και από τα καλύτερα μέσα ψυχαγωγίας. Ο 20ος αιώνας μας αποχαιρετά εισάγοντας νέα εξαιρετικά ταλαντούχα άτομα στον χώρο (πχ. Quentin Tarantino) και δυνατές παραγωγές όπως «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών».

Ο κινηματογράφος αποδεικνύεται άξιος κάτοχος του ονόματος έβδομη τέχνη και με την εξέλιξη της τεχνολογίας ο 21ος αιώνας αναμένεται να μας χαρίσει ακόμα σπουδαιότερα έργα. Κι όμως εν έτη 2014 βρίσκομαι εδώ να αναπολώ και να νοσταλγώ τις παλαιότερες ταινίες. Τι μεσολάβησε την δεκαετία που μας πέρασε και ήρθαμε σε αυτό το σημείο; Κατά την προσωπική μου άποψη, κυνήγι χρήματος και ανούσιες προχειροδουλειές. Θα είμαι όσο πιο ξεκάθαρος γίνεται. Τα studio όπως είναι φυσικό χρηματοδοτούν ότι είναι κερδοφόρο και γεμίζει τις αίθουσες. Αν δεν το έχετε καταλάβει οι 11 στις 10 ταινίες βαφτίζονται «blockbuster» και  «must see», οδηγώντας έτσι πλήθος κόσμου στον κινηματογράφο για να παρακολουθήσει άλλη μία εισβολή εξωγήινων στην Νέα Υόρκη, με συγχωρείτε, στον πλανήτη. Βεβαίως ποτέ δεν απουσιάζει ο ήρωας, ο οποίος πάντα ή θα είναι ορφανός, ή θα είναι φτωχός χωρίς να έχει στον ήλιο μοίρα, ή δεν θα τον θέλει η πανέμορφη γειτόνισσα. Ξαφνικά όμως θα φορέσει την μάσκα που θα τον κάνει γόη, αυθεντία στις πολεμικές τέχνες και είδωλο στα μικρά παιδιά. Μη ξεχάσω να αναφέρω ότι τελικά θα καταφέρει παρά τις αντίξοες συνθήκες να σώσει τον πλανήτη από τον εχθρό και θα κερδίσει το κορίτσι.

Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Μου αρέσουν οι ταινίες με ήρωες και μάλιστα σπανίως βγαίνουν διαμάντια (πχ. The Dark Knight Trilogy), αλλά πόσες φορές θα δεις το ίδιο πράγμα μέχρι να το σιχαθείς και να το απορρίψεις; Εμείς είμαστε αυτοί που ευθύνονται για την σημερινή, δυσάρεστη κατ' εμέ, κατάσταση. Η κάθε νέα ταινία σπάει περισσότερα ρεκόρ στο box office ξεπερνώντας τους προκατόχους της. Οι παραγωγοί είναι τόσο σίγουροι για την επιτυχία τους που ετοιμάζουν τα sequel ή ακόμα και τριλογίες πριν καν κυκλοφορήσει η πρώτη ταινία ! Και βεβαίως επιβεβαιώνονται αφού η υποδοχή τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί παραπάνω από θερμή. Αυτά που θα πω μπορεί να ακουστούν σκληρά, είναι όμως απαραίτητο να συνειδητοποιήσουμε ότι η βιομηχανία περνάει κρίση, όχι οικονομική αλλά ηθική. Η δημιουργικότητα έχει χαθεί αφού τα remakes, reboots ή μεταφορές κόμικς, τώρα και βιντεοπαιχνιδιών, αποτελούν την εύκολη λύση. Οι χαρακτήρες δεν έχουν ούτε ηθικό υπόβαθρο, ούτε κάτι το ενδιαφέρον που θα σε κάνει να ταυτιστείς μαζί τους. Τα συναρπαστικά στοιχεία σκηνοθεσίας που άλλοτε καθόριζαν την ταυτότητα μιας ταινίας είναι ελάχιστα εώς ανύπαρχτα και οι ικανότητες υποκρισίας του μέσου ηθοποιού για γέλια. Δεν ωφελεί να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, ο κινηματογράφος έχει επέλθει σε κορεσμό.

Συνοψίζοντας, μπορώ μόνο να ελπίζω ότι αυτό είναι μια φούσκα που θα σκάσει και ότι είναι θέμα χρόνου να αλλάξει το σκηνικό, προς το καλύτερο. Νιώθω άσχημα στην εικόνα ότι αυτή θα είναι η πορεία του κινηματογράφου από δω και στο εξής. Ελπίζω να σας έδωσα τροφή για σκέψη και να σας έκανα, όσο μπορώ, να συνειδητοποιήσετε το βάθος και το πλάτος του προβλήματος. Θα είμαι παραπάνω από χαρούμενος να ακούσω την δική σας άποψη πάνω στο θέμα, εφόσον αυτό γίνεται με σύνεση και σεβασμό προς την κοινότητα του site.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
35 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Geovra
    • Ωραιο αρθρο Κωστα. Σιγουρα τα τελευταια χρονια εχουμε πνιγει σε remakes,ανουσιες ταινιες με γνωστους πρωταγωνιστες και "οπτικες" μπαρουφες. Υπερτιμημενες ταινιες βραβευονται με οσκαρ και Indie παραγωγες δεν υπαρχουν στον χαρτη μεχρι να γινει μια "κοπια" με αιγλη Hollywood για να γινει ντορος.

      Ομως αν ειναι να διαλεξω αναμεσα στον Αντιχριστο του Trier και στο Τρελο weekend στον Berny ΔΑΓΚΩΤΟ berny χωρις τυψεις και το θεωρω ΜΑΚΡΑΝ πιο τεχνη απο την συγκεκριμενη ταινια του Trier.
      Ποσες φορες εχουν πολυδιαφημιστει οι ανεξαρτητοι παραγωγοι με τα 100000 βραβεια τεχνης και βλεπεις τις ταινιες τους και δεν υπαρχει ΙΧΝΟΣ συνοχης σε αυτο που βλεπεις...απλα θεωρειται τεχνη...για καποιους.
      Η το αντιθετο να πας να δεις Action ταινια blockbuster και να λες 100000 φορες να εβλεπα το Ρετιρε σε επαναληψη.

      Επιλογες για εργα και ταινιες υπαρχουν. Το θεμα ειναι με τι κριτηρια βλεπουμε μια ταινια και αν θελουμε να βλεπουμε διαφορετικα πραγματα. Βλεπεις πχ Νυχτες Πρεμιερας....ποσα πραγματα αξιζανε η οχι ειναι καθαρα θεμα γουστου.

    • kokouman
    • Αρχικα σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια.

      Για αρχη θα συμφωνησω οτι πολλες ''υπερτιμημενες'' ταινιες βραβευονται με Oscar. Μηπως ομως αυτες οι ταινιες ξεχωριζουν τοσο πολυ και φτανουν τελικα να κερδισουν το χρυσο αγαλματακι επειδη κυκλοφορει ολη αυτη η σαβουρα γυρω μας ;

      Τωρα ως προς την διαφημηση των παραγωγων, ειναι καθαρα κολπο marketing.Φυσικα και αυτοι οι δημιουργοι μπορει να αδικησουν τον εαυτο τους με μια μετρια ταινια, αλλα δεν νομιζω οτι οταν συμβαινει αυτο θεωρειται εργο τεχνης. Σπανια ομως μας απογοητευουν.

      Τελος, το κυριοτερο οπως λες και εσυ ειναι με τι κρητηρια επιλεγουμε να δουμε μια ταινια. Οι περισσοτεροι δεν μπαινουν καν στον κοπο να κανουν αυτην την ερωτηση στον εαυτο τους, για αυτο το λογο και αρκετες φορες δεν ειναι σε θεση να κρινουν μια ταινια.Πιστευω πως η στιγμη που ο κοσμος θα ζητησει κατι διαφορετκο αργει ακομα..δυστυχως.

    • Altair
    • Ωραίο άρθρο.Για μένα όμως ο κινηματογράφος,είναι καλύτερος έτσι.Αυτά θέλω να βλέπω.Χαίρομαι πχ που θα βγει νέα τριλογία Terminator και θα συνεχιστεί το σύμπαν αυτό,ή που το Avengers 3 θα είναι 2 ταινίες,και γενικά την βρίσκω άπειρα που αυτά που διάβαζα τόσο καιρό σε κόμικς πλέον τα βλέπω στο σινεμά με εφεδάρες.Γενικά.όλα όσα δεν αρέσουν σε σένα και άλλους κινηματογραφόφιλους,εγώ τα γουστάρω άπειρα,αρκεί να είναι ποιοτικά στον τομέα τους.Πχ το Guardians of the Galaxy είναι ταινιάρα,και έχει πέσει πολύ δουλειά δεν είναι κάτι πρόχειρο.Πιστεύω να κατάλαβες πως το εννοώ ποιοτικό.Ταινίες σαν του Τρίερ και λοιπών κουλτουροσκηνοθετών,δεν τις μπορώ.
      Το σινεμά λοιπόν,ως έχει σήμερα,για μένα είναι μια χαρά και καλύτερο από ποτέ.
      Προσωπική άποψη πάντα.

    • kokouman
    • Ευχαριστω πολυ.

      Δεν λεω οτι αυτες οι ταινιες ''βλαπτουν'' το κινηματογραφο, καθε αλλο οι περιπετειες χρειαζονται για να χαλαρωνουμε και να απολαμβανουμε τα εφε κ.α.Το θεμα ειναι οτι πλεον υπαρχουν σε πολυ μεγαλυτερο ποσοστο απ'οσο θα πρεπε.Μπορει το Guardians of the Galaxy να μην ηταν προχειρο, μπορω ομως να σου αναφερω ενα κατεβατο απο ταινιες που ηταν προχειρες. Οι περιπετειες δεν ελειπαν ποτε,δεν πρεπει να λειπουν..αλλα εχουν καταντησει ασφυκτικες.

    • silver_knight
    • Κώστα πολύ ωραίο το κείμενό σου και γύρω από το αγαπημένο μου χόμπυ (παραπάνω από το gaming)...

      Βασικά σε κάποια σημεία συμφωνώ μαζί σου, σε άλλα διαφωνώ..Σίγουρα το σινεμά δεν ήταν όπως είναι, ποιοτικά κυρίως, όχι τόσο ποσοτικά

      Α για να προλάβω...δεν έιμαι της "κουλτούρας" όπως πολύ την ονομάζουν...Κουλτούρα για μένα είναι ο Σκορσέζε, ¨κουλτούρα" είναι ο Mallick (πάντα προσωπική άπιψη)

      Συνεχίζω λοιπόν...το έχω σκεφτεί και γώ πολλές φορές αυτό που γράφεις.Το οποίο δεν είναι λάθος, αλλά ίσως το βλέπουμε από άλλη οπτική γωνία..

      Εάν εξαιρέσεις το χρυσή δεκαετία του 70, μάθαμε όλα τα ιερά τέρατα ΜΑΖΙ..Του De Niro του πήρε 20 χρόνια να γυρίσει όλα τα ιστορικά διαμάντια που έχει παίξει, ενώ εμείς τις ταινίες του τις είδαμε το πολύ μέσα σε 5 χρόνια (εύρος χρόνου)..Ίσως να είμαστε (με εμένα πρώτο πρώτο σε μερικά σημεία) λίγο άδικοι με το σινεμά του σήμερα

      Σίγουρα ζόυμε στην εποχή του blockbuster, αλλά αυτό πιστεύω ήρθε λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας.Σίγουρα πολλοί σκηνοθέτες τη δεκαετία του 80 θα ήθελαν να γυρίσουν ταινία με τα Transformers αλλά τότε ήταν αδύνατον ενώ τώρα είναι πιο εύκολο με την τεχνολογία (άλλα που δυστυχώς για μας το ανέλαβε ο Bay)

      Συν ότι πλέον το Marketing επιβάλλει να βλέπουμε 18.000 φορές την ημέρα διαφήμιση για το Guardians of the galaxy π.χ ενώ άλλες ταινίες περνάνε στο ντούκου. Και το ίδιο Marketing προμωτάρει στα όσκαρ ότι θέλει...Φέτος για παράδειγμα πήρε όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου αυτός που έπρεπε, μετά από πολλά χρόνια και πολλές άδικες βραβεύσεις...Το Dallas Buyers Club το ξέρουν πολύ λιγότεροι όμως σε σχέση με το 12 χρόνια σκλάβος (πολύ κατώτερη ταινία).

      Πόσο θάψιμο έφαγε για παράδειγμα το Cloud Atlas μια ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ταινία, την ίδια χρονιά που μας ζαλίσανε τα @@ με το μετριότατο Argo...marketing wins everything τη σήμερον ημέρα δυστυχώς, κάτι που πάλι δεν υπήρχε σε τέτοιο βαθμό τότε

      Μπορεί να μην παράγονται τόσες καλές ταινίες, αλλά 2-3 κάθε χρόνο είναι διαμάντια, απλά θέλει ψάξιμο

      Τέλος έχει πέσει πολύ η ποιότητα σε ερμηνείες..Εκεί ναι, το επίπεδο είναι ΤΕΡΜΑ χαμηλό..Όταν θεωρείται αυτή τη στιγμή καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του ο Gossling π.χ, καταλαβαίνεις ότι τα πράγματα δεν πάνε τόσο καλά.

      Είναι κάπως το σινεμά τη σήμερον ημέρα αλλά δεν σταματάω να ελπίζω..¨Οπως ανέφερες έχουμε ακόμα λίγα δυνατά ονόματα να αντιπροσωπεύσουν την "νέα γενιά" και μετά-golden age περίοδο.

      Τέλος το πρόβλημά μου με τα blockbusters δεν είναι το είδος τους, αλλά ότι πλέον παράγονται με ρυθμούς ruffles, κατεβάζοντας έτσι και τη ποιότητα..Άλλο να έχεις 1-2 καλά scifi τη χρονιά άλλο 10 από τα οποία το 1 θα ξεχωρίσει, 2-3 μέτρια και τα υπόλοιπα σκουπίδια....

    • AnimaPura
    • Σε μια παγκόσμια σκηνή όπου ο ΝτιΚάπριο δεν έχει πάρει ακόμα ούτε ένα Όσκαρ, δεν υπάρχει ελπίδα.

      Cudos για το blog Κώστα, πάει καιρός από το κάτι διαφορετικό και θα ήταν καλή ιδέα να συνεχιστεί η συγγραφή blogs με "βαρύτερα" θέματα από το gaming, τα gadgets και το hardware.

    • silver_knight
    • Μέχρι πέρυσι με ενοχλούσε και μένα αυτό Πάνο, από φέτος όμως δεν με ενοχλεί..Μπήκε και αυτός στη θεική ομάδα ηθοποιών που δεν πήραν τα όσκαρ που έπρεπε, αλλά δεν τα χρειάστηκαν τελικά..Όλοι ξέρουμε την αξία τους εκτός από τους γελοίους χαρτογιακάδες της ακαδημίας

    • Geovra
    • Απο τη στιγμη που ο Dicaprio συνεργαστηκε με τον Scorsese απλα απογειωθηκε, Ολες του οι ταινιες μετα το Aviator ειναι μια και μια.
      Και μια που λεμε για oscar πιο πανω ταινιες οπως Καμια πατριδα για τους μελοθανατους πηραν το oscar επειδη...ηταν οι Coen? Η επειδη επαιζε ο Μπαρδεμ με ασχημο μαλλι?

      Εγω θα φερω σαν παραδειγμα το Avatar γιατι δεν πηρε oscar με τον λογο του "ψαγμενου" κινηματογραφικου κοινου οτι το σεναριο ηταν ρηχο κλπ κλπ. Ομως σαν επιτευγμα στον χωρο του κινηματογραφου ηταν απλα ενα βημα προς το μελλον και δεν εννοω μονο σαν fx. Ειχε και την γενικη αποδοχη του κοσμου αλλα οχι... πρεπει οι ταινιες που βραβευονται να ειναι στον χωρο του δραματος. Δηλαδη οι Συμμοριες της νεας Υορκης δεν ηταν ΕΠΟΣ....αλλα οχι επρεπε να βρεθει μια ταινια τυπου Chicago ως καλυτερη ταινια (sorry i hate musicals)

      Απο τις λιγες φορες που εχω συμφωνησει με απονομη Oscar ηταν με το Μυστικο στα ματια της ( El secreto de sus ojos)...απλα επρεπε να ειναι Overall καλυτερη ταινια και οχι ξενογλωσση...(την προτεινω ανεπιφυλαχτα)

      By the way silver_knight εμενα μου αρεσε παρα πoλυ το Argo...Αλλα προτιμουσα το The Town (αφου επρεπε να βραβευτει ο Ben :) )

    • ZazzyJr13
    • παλιοτερες ταινιες που έχουμε αγαπησει και τις φερνουμε στο μυαλο μας νοσταλγια δεν σημαινει πως ηταν ντε και καλα καλυτερες απ τις σημερινες αλλα θα μπορουσε ως μικροτεροι σε ηληκια και μικροτερη ικανοτητα να κρινουμε τι ειναι ωραιο και ποιοτικο και τι οχι...καποτε βγαιναν ταινιες με το τσουβαλι για γκανγκστερς - καποτε πολεμικες - καποτε κωμωδιες-καποτε θριλερ(ειχαμε καθε χρονο και καινουργιο SAW)ακομα κλαιω τα λεφτα μου για το SAW3D..πλεον ειναι οι super Heroes και τα special effects...μας οδηγουν στο τι ζηταμε...και ξερουμε πανω κατω τι να περιμενουμε με ολα τα κλισε..καποιες φορες υπαρχουν ευχαριστες και δυσσαρεστες εξαιρεσεις απο ενα αγαπημενο σκηνοθετη-παραγωγο-ηθοποιο..
      ευτυχως η δυστυχως δεν ασχολουμε και τοσο πολυ ωστε να μπορω να κρινω την υποκριτικη ενος ηθοποιου αλλα επειδη αναφερθηκε ο Ντε Νιρο, για αυτον πλεον πιστευω πως παιζει τον εαυτο του και δεν υποκρινεται...

    • silver_knight
    • Όχι δεν κατάλαβες..Μέτριο το θεωρώ για όσκαρ καλύτερης ταινίας...Σαν ταινία προσωπικά δεν με τρέλανε, μου θύμισε πολύ το Munich..Απλά με εκνεύρισε γιατί αυτό το όσκαρ ήταν για να βραβεύσουν τον Affleck σκηνοθέτη....Υπήρχαν πολύ καλύτερες ταινίες πρόπερσυ από το argo

    • DrManolo
    • Κινηματογράφος όμως δεν είναι μόνο το Hollywood. Ωραίο το άρθρο αλλά αναφέρεται μόνο ( ή πολύ περισσότερο) σε αμερικανικό κινηματογράφο που κατά τη γνώμη μου πολύ μικρό ποσοστό μπορεί να αναφερθεί ως έβδομη τέχνη. Θα συμφωνήσω πολύ με το silver knight, και θα προσθέσω ότι πλέον με το internet και στην εποχή της πληροφορίας όλο και περισσότεροι εχουμε πρόσβαση σε indie παραγωγές ή σε δαμάντια που δεν προωθούνται από το marketing, ενώ όχι πολλά χρόνια πριν περιοριζόμασταν αναγκαστικά στον κινηματογράφο και το βίντεο κλαμπ της γειτονιάς.

    • faido
    • φίλε Κώστα - και συνεπώνυμε Πετρόπουλε ^^ -


      σε ευχαριστώ για ένα όμορφο άρθρο. Πολλές φορές καθώς διάβαζα το κείμενο, μάλλον από συνήθεια λόγω του site που φιλοξενείται, ασυναίσθητα νόμιζα πως αντί για κινηματογράφο έγραφες για παιχνίδια , αντί για το τάδε blockbuster έγραφες για το Destiny, αντί για τον προγραμματισμό τριλογίας για το 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Destiny και γενικά τελικά όπου υπάρχει πολύ marketing αργεί να ξημερώσει, όπως πολλοί ήδη έγραψαν ήδη.

      Θα ήθελα να εστιάσω στα θετικά όμως. Παλιότερα ήταν δέκα στούντιο και αυτοί έβγαζαν τις ταινίες μόνο λόγω κόστους. Τώρα με φωτογραφικές μηχανές και ένα PC κάνεις πολύ σωστή δουλειά.

      Διανομή. Παλιότερα η ταινία θα ήταν πακετάκι με άλλες 14 είτε για το σινεμά ειτε για το Alter. Τώρα την κάνεις την ανεβάζεις στο προσωπικό σου site, και στα social και είσαι κομπλέ. (πρόσφατα το Τζαφαρ της Νάνσυ Σπετσιώτη)έγινε viral επειδή το ποσταρε ο Aston Kutcher στο twitter του.

      Και πλέον το σημαντικότερο. Πλέον μπορείς να πεις χωρις να εισαι δακτυλοδεικτούμενος οπαδός οποιουδήποτε στυλ ταινιών είτε ειναι σινεφιλ είτε blockbuster


      μου έρχονται κι άλλα στο μυαλο, αλλά μην το κουράσω

    • kokouman
    • Σας ευχαριστω πολυ ολους παιδια.

      Τωρα επι του θεματος, αφου ολοι μιλατε για τον Ντι Καπριο θα ηθελα και εγω να πω οτι του εχουν κλεψει το Oscar αρκετες φορες. Θα τον παρομοιαζα με τον Al Pacino ο οποιος εχασε αρκετα oscars για τελειες παραγωγες με κυριοτερο το βραβειο Α' ανδρικου ρολου για την αξεχαστη ερμηνεια του στο Godfather 2.Ειμαι σχεδον σιγουρος ομως οτι η στιγμη που θα το κερδισει δεν αργει.

      @Silver Knight συμφωνω απολυτα σε οσα εχεις αναφερει και κυριως στο οτι απεχθανομαι τους ψευτοκουλτουριαριδες.Επισης οπως λες και εσυ το επιπεδο των ερμηνειων ειναι απιστευτα χαμηλο, αν εξαιρεσεις καποιους ηθοποιους που προανεφερες π.χ Matthew McConaughey, Leonardo Di Caprio.

      @ZazzyJr13 Ειναι αληθεια οτι καθε γενια καθοριζεται απο ενα genre.Ομως οταν οι ταινιες για γκανγκστερς εβγαιναν οπως λες με το τσουβαλι (που κατα την αποψη μου ειναι λαθος)ι, μας χαριζανε παραγωγες οπως: The Godfather,Goodfellas κ.α. Πες μου εσυ ενα σημερινο blockbuster που θεωρεις οτι ειναι του βεληνεκους τους, γιατι και το Godfather στην εποχη του blockbuster θεωρουνταν.

      @Raysod Εννοειται οτι η βιομηχανια ειναι ενας δυσκολος χωρος, αλλα δεν ειναι οτι τα studios δεν θελουν να χρηματοδοτησουν παραγωγες. Βλεπεις οτι ο Christopher Nolan ξεκινησε στις αρχες του 2000, εχει πειραματιστει καθε φορα σε διαφορετικο ειδος, και μεσα σε 10 χρονια μας εχει χαρισει ΤΑΙΝΙΑΡΕΣ και με το Interstellar που θα βγει σε λιγο καιρο να φαινεται επισης πανεμορφο. Και αυτος ειναι μονο ενα παραδειγμα.Υπαρχουν πολλοι ακομα που κανουν αξιοπρεπεστατη δουλεια, ομως οι περισσοτεροι συμβιβαζονται με την μετριοτητα και πολλες φορες δεν πετυχαινουν ουτε αυτη.

      @DrManolo Η αναφορα στον Αμερικανικο κινηματογραφο ειναι σκοπιμη αφου απο εκει βγαινουν οι περισσοτερες ταινιες σημερα. Θα ηθελα να μου εξηγησεις γιατι λες οτι μονο ενα πολυ μικρο ποσοστο τους θεωρειται εβδομη τεχνη.

    • faido
    • @ raysod και ολόκληρο Stanley Kubrick άφησαν δίχως αγαλματίδιο.

      @kokouman

      το πρώτο σχόλιο ήταν για το μαρκετινκ και όλο το hype που δημιουργεί για ένα προιόν, είτε είναι ταινία είτε παιχνίδι.
      το δεύτερο ήταν σχόλιο για κάποιες ουσιαστικές διαφορές που είχαν τα παλιότερα χρόνια με σήμερα. Σήμερα τουλάχιστον μπορείς πολύ πιο εύκολα να φτιάξεις κάτι αξιόλογο και χωρίς στούντιο, όπως και οι θεατές πλέον δεν χωρίζονται σε κλίκες και βλέπουν φαναντικά ένα είδος ταινιών και κράζουν τα υπόλοιπα.

    • zenev
    • Πολύ ωραίο άρθρο, συγχαρητήρια.

      @ faido
      Ας ήταν μόνο ο Kubrick, εδώ δεν πήραν ο Richard Burton, ο Peter O'Toole και άλλοι πολλοί δυστυχώς.

      @ Geovra, το avatar έπρεπε να πάρει περισσότερα oscar όπως best picture, sound editing κτλ, αλλά καλύτερης ταινίας δεν το άξιζε (ούτε νομίζω ότι το hurt locker το άξιζε, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι του το δώσανε μόνο και μόνο επειδή ο ( ή μάλλον η) σκηνοθέτης ήταν γυναίκα). Για το chicago συμφωνώ απολύτως, το gangs of new york ήταν πολύ καλύτερο.

      Προσωπικά, πιστεύω ότι ο κινηματογράφος είναι μια τέχνη όπως είναι η λογοτεχνία. Όσο και αν λατρεύω τον Τόλκιν, δεν μπορώ να πω ότι η τριλογία του άρχοντα είναι καλύτερη από τον ηλίθιο του Ντοστογιέφσκυ και ας είναι τελείως διαφορετικά είδη και ας είναι και τα 2 καταπληκτικά , όμως αντικειμένικα ο Ντοστογιέφσκυ θα έπερνε νόμπελ αν ζούσε μεταγενέστερα . Αντίστοιχα, όσο και καταπληκτική τανία φαντασίας ήταν Η Επιστροφή του Βασιλιά, ο Λόρενς της Αραβίας (π.χ) ήταν πραγματική τέχνη και ας πήρε (πολύ) λιγότερα όσκαρ. Πια οι περισσότερες ταινίες είναι ωραίες,καλές και διασκεδαστικές, τέχνη όμως δεν είναι.

    • Geovra
    • @zenev Σε σχεση με την ταινια που βραβευτηκε με μονο κριτηριο οτι γυναικα σκηνοθετης, καταπιανεται με αντιπολεμικη ταινια ε ναι....Avatar και παλι Avatar ...ας το επαιρνε το Inglorius Bastards στην τελικη...δηλαδη θα παει ο Tarantino 90φευγα και θα του απονειμουν τιμιτικη διακριδη oscar? Κλαιν....οπως και σε τοσους αδικημενους ειτε ηθοποιους ειτε σκηνοθετες

    • Geovra
    • @silver knight Εκεινη την χρονια το Silver lining για μενα ηταν η καλυτερη ταινια...μετα η ζωη του Πι...

    • zenev
    • @geovra δυστυχώς την ακαδημία πια την ενδιαφέρει περισσότερο το PR από τον κινηματογράφο .

    • kokouman
    • @faido Οπως πολυ σωστα λες,στη σημερινη εποχη υπαρχει η δυνατοτητα να φτιαχτει κατι αξιολογο με μικρο κοστος. Το θεμα ειναι αν ο καθε δημιουργος εχει την διαθεση,τις ξεχωριστες ιδεες και τελος την υπομονη για να το κανει.

      @zenev Ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια.
      Χαιρομαι που καταλαβες ακριβως το νοημα του κειμενου και τα προβληματα της βιομηχανιας. Η τελευταια σου φραση '' Πια οι περισσότερες ταινίες είναι ωραίες,καλές και διασκεδαστικές, τέχνη όμως δεν είναι. '' θα μπορουσε να περιγραψει συνοπτικα την σημερινη κατασταση.

      Υ.Γ: Ο Peter O'Toole βραβευτηκε με τιμητικο βραβειο Oscar..τουλαχιστον κατι ειναι και αυτο. :)

      @Raysod Αν πιστευεις οτι κρυβονται πολιτικα συμφεροντα θα ηθελα να μου πεις που το στηριζεις αυτο. Κατα την αποψη μου δεν τιθεται τετοιο θεμα, αλλα κακα τα ψεματα η ακαδημια εχει αδικησει αρκετες ταλαντουχες προσωπικοτητες...και συνεχιζει να το κανει.

    • Sisyphus
    • Συγχαρητήρια Κώστα για το blog σου. Αν και διαφωνώ στη βάση των θέσεων σου, είναι όμορφο που πήρες την πρωτοβουλία και την υλοποίησες σωστά ώστε να γίνει και μια συζήτηση περί κινηματογράφου. Και ξεκινάμε...

      Καταρχήν έχω να επισημάνω(κάτι που έγραψε και πιο πάνω ο φίλος DrManolo) πως καταπιάνεσαι μονάχα με τη βιομηχανία του Hollywood η οποία ειδικά στις μέρες μας δεν έχει πια την δυναμική που είχε τις δεκαετίες του '60 και του '70. Δεν θα αναφερθώ καν σε νούμερα καθώς αυτά πολλές φορές παραπλανούν, αλλά ας έχουμε υπόψιν μας πως είδη δύο βιομηχανίες έχουν ξεπεράσει το Hollywood σε αριθμό ταινιών κατ΄έτος(αυτές της Ινδίας και της Νιγηρίας!!!) και το Bollywood κόβει περίπου τα διπλά εισιτήρια στην Ινδία από ότι το Hollywood στην Αμερική. Όμως όπως είπα τα νούμερα πολλές φορές εξαπατούν και δε θα σταθώ σε αυτά. Ο Ευρωπαϊκός και ο Ασιατικός(κυρίως Νοτιοκορεάτικος και Φιλλιπινέζικος) κινηματογράφος όχι μόνο προσφέρουν ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ κάθε χρόνο αλλά έχουν καταφέρει την τελευταία δεκαετία να επηρεάσουν τόσο πολύ το Hollywood σε βαθμό να βλέπουμε πλέον αρκετά Χολιγουντιανά remakes ευρωπαϊκών και ασιατικών παραγωγών κάθε χρόνο.(βλέπε The girl with the dragon tattoo,The Departed,The Ring,Oldboy,The debt και τόσα άλλα).
      Φυσικά και στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση απλά όλα τα παραπάνω στα ανέφερα ώστε να καταλάβεις πως πλέον το Hollywood ούτε βγάζει πια τις πιο πολλές ταινίες αλλά επιπλέον δεν αποτελεί και το μοναδικό σινεμά που προωθεί πρότυπα και προάγει νόρμες. Υπάρχει πολύ μεγαλύτερος πλουραλισμός στον κινηματογράφο από ότι υπήρχε πριν 30 και 40 χρόνια και αυτό είναι καλό.

      Πάμε τώρα και στην ουσία του θέματος. Προχειροδουλειές πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Έχεις μια αρκετά στρεβλή εικόνα για την αναδρομική επιρροή των κινηματογραφικών ταινιών. Πιστεύω πως θα συμφωνείς πως διαχρονικά πάντα θα σώζονται στη μνήμη οι ταινίες που άφησαν εποχή.
      Εσύ και ο καθένας που πιστεύει πως "παλιά υπήρχε περισσότερη ποιότητα" μην έχοντας ζήσει σε εκείνη την εποχή βλέπετε σαν καθρέπτη εκείνης της εποχής ταινίες όπως τα Godfather,The shining, Serpico, Miller's Crossing,Goodfellas,Mean streets,Taxi Driver(προσωπικά δε μου άρεσε ποτέ αυτή η ταινία αλλά χαίρει γενικής αποδοχής),Chinatown,A clockwork orange, Στη φωλιά του κούκου και τόσες άλλες καταπληκτικές ταινίες. Για κάθε όμως τέτοια εξαιρετική ταινία υπάρχουν άλλες δέκα μέτριας και κακής ποιότητας παραγωγές που και ξεπέτες ήταν και εύκολο χρήμα προσπάθησαν να βγάλουν. Για κάθε Chinatown υπάρχει ένα A Safe Place, για κάθε Godfather υπάρχει ένα The Nightcomers και πάει λέγοντας.
      ((Συνέχεια παρακάτω)) ;)

    • Sisyphus
    • Που θέλω εν τέλει να καταλήξω. Ανέκαθεν, σε κάθε σαιζόν ο κινηματογράφος είχε πολλές κακές ταινίες, αρκετές που ξεχώριζαν και μερικές πάρα πολύ καλές παραγωγές. Απλά κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν κρατάς αυτές που ξεχώριζαν, διαγραφείς από τη μνήμη σου τις κακές και θεωρείς πως κάποτε ο κινηματογράφος ήταν πιο ποιοτικός στην ποσότητα πράγμα το οποίο δεν ισχύει καθώς αν κάτσεις να μετρήσεις πόσες ήταν ποσοτικά οι εκπληκτικές παραγωγές κάθε χρόνο θα δεις πως αυτό το νούμερο δε διαφέρει από το "σημερινό".
      Πάμε παρακάτω
      Ανέκαθεν ο κινηματογράφος σου πουλούσε και σου πουλάει το προϊόν του "μέχρι να το σιχαθείς και να το απορρίψεις". Τη δεκαετία του '50 μεσουρανούσαν οι πολεμικές ταινίες που είχαν να κάνουν με τον δεύτερο παγκόσμιο, τη δεκαετία του '60 τα σπαγγέτι γουέστερν, του '70 οι μαφιόζικες ταινίες δράσεις και τα αστυνομικά δράματα, το '80 οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας, και το ΄90 τα διπλωματικά και στρατιωτικά θρίλερ. Όλα κύκλο κάνουν, στις μέρες μας επικρατούν οι μεταφορές από κόμικ και βιβλία εφηβικού περιεχομένου. Θα περάσει η μόδα και ο κινηματογράφος θα πάει παραπέρα όπως έκανε πάντοτε...
      Η "τέχνη" είναι διάχυτη στο σημερινό σινεμά αρκεί να ξέρεις που θα τη ψάξεις. Αν τη ψάχνεις στα εύπεπτα ακριβά εφετζίδικα blockbuster δε θα τη βρεις, όμως δεν ήταν ποτέ εκεί.

    • Pirederas
    • Οι κινηματογραφικές ταινίες πλέον έχουν στόχο μόνο τις εισπράξεις και όχι το τι θα προσφέρουν στον θεατή. Υπάρχει χώρος για κάθε είδος ταινίας, από αισθηματικές κομεντί, αυτοβιογραφίες και δράματα μέχρι macho ταινίες, επιστημονική φαντασία και κωμωδίες, αλλά τον πρώτο λόγο πλέον έχουν, ακόμα περισσότερο από τους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες, οι εκρήξεις. Ούτε καν τα CGI fx. Δεν γίνεται π.χ. να συγκρούονται 2 αυτοκίνητα και να εκρύγνυνται λες και κουβαλούσαν 1 κιλοτόνο ΤΝΤ. Παρ' όλ' αυτά, ακόμα και το σημερινό Hollywood βγάζει πραγματικά καλές ταινίες, αλλά είναι λίγες.

      Αν κάτι με λυπεί στην σημερινή κινηματογραφική βιομηχανία είναι η παρακμή και πτώση του ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Πάει η Cinecittà (που ήταν κάτι σαν το ευρωπαϊκό Hollywood), πάει ο Alain Delon, πάνε και πολλοί άλλοι. Ιταλικές και γαλλικές ταινίες εξακολουθούν να βγαίνουν, αλλά δεν ενδιαφέρουν παρά ελάχιστους.

    • silver_knight
    • Geovra ακόμα και οι ταινίες που ανέφερες ήταν ΜΑΚΡΑΝ καλύτερες από το Argo....Ακόμα και το γούστο του καθενός να βγάλουμε από τη μέση το Silver linings playbook είχε καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερο σενάριο...η ζωή του π ήταν ένα εικαστικό δρώμενο..ΑΛΛΑ ΟΧΙ έπρεπε να το πάρει ο Affleck..

      Όσο για το cloud atlas που ανέφερα, μια ταινία που με σημάδεψε πρoσωπικά, θάφτηκε γενικότερα, ακόμα και στο βραβείο μακιγιάζ, απλά και μόνο επειδή το έκαναν τα Matrix borthers and sister....

    • silver_knight
    • @Pirederas

      Εγώ ξέρεις τι πιστεύω..ότι δεν πέθαναν όλες οι σχολές, απλά σταμάτησαν να προμωτάρονται..κάτι που επίσης σταμάτησε να με ενδιαφέρει...Όσοι είναι να τις δούνε θα τις δούνε..Αυτό βέβαια έχει αντίκτυπο στην τσέπη όσων δεν θέλουν να κάνουν blockbuster αλλά δεν το κάνουν και για τη ψυχή της μάνας τους...

      Αναγνώριση πλέον τέτοιες ταινίες γνωρίζουν μόνο μέσα από τις διαδικτυακές "λέσχες" ταινιών που μιλάμε και συζητάμε για αυτό που αγαπάμε και ο ένας μαθαίνει στον άλλον κάποια καινούργια ωραία ταινία.

    • kokouman
    • Καταρχην θα ηθελα να σας ευχαριστησω ολους για την πολυ ωραια συζητηση που εχουμε κανει ως τωρα.Επισης θα ηθελα να πω οτι η εστιαση του κειμενου ειναι επιτηδες στον Αμερικανικο κινηματογραφο,αφου αυτος επηρεαζει περισσοτερο και ενδιαφερει ολο τον υπολοιπο κοσμο.

      @Sisyphous Ειναι αληθεια οτι το Bollywood παραγει περισσοτερες ταινιες απο το Hollywood, ομως τα χρηματα που επιφερουν (box office) ειναι κατα πολυ μικροτερα απο αυτα του Hollywood. Αυτο δεν ειναι κατι που αποτελει εκπληξη καθως οι περισσοτερες ταινιες του Hollywood γνωριζουν τεραστια επιτυχια στο εξωτερικο.Εννοειται πως μια γενια δεν γινεται να γνωριζει μονο καλες ταινιες και παντα υπηρχαν κακες,ομως κοιτα τι προσωπικοτητες υπηρχαν εκεινη την εποχη στον χωρο.Αυτες τις προσωπικοτητες τις αναφερω ονομαστικα στο κειμενο και διαρκως κρατουσαν τον πηχη ψηλα για αυτο εκεινη η περιοδος θεωρειται η χρυση εποχη του κινηματογραφου.


      @Raysod Τρελο γελιο στο πως εγραψες το ονομα μου χαχαχ :D


      Το να αναφερεις οτι απλα οι μαυροι δεν βραβευονται καθολου ή βραβευονται για εκκεντρικους ρολους δεν μου λεει τιποτα. Ο Jared Leto βραβευτηκε φετος για τον ρολο ενος αντρα που αλλαξε το φυλο του σε γυναικα και ηταν και φορεας του HIV. Αυτος ο ρολος δηλαδη ηταν καλυτερος ?

    • Cookies
    • το χόλυγουντ βιώνει τον ξεπεσμό της τετραετίας απο το 2010 κ μετά μείσαων σε 90' τη διάρκεια κάθε δουλειάς τους,με πολύ μπλά μπλά στο μισό κ μονο στο άλλο μισό συνοδεύεται απο κάποια ελάχιστη δράση,για αυτο έχουν σαρωσει κάθε είδους βιβλίο κ ξαφνικά το μεταφέρουν σε κινηματογραφική παραγωγή κατα τα άλλα παραμυθια κ σουπερ ήρωες κυριαρχουν στις προτιμησεις τους με αληθινές ιστοριες κ αδιάφορες δήθεν περιπέτειες να έρχονται τελευταιες

    • vonzuchter
    • Σε ολη τη βιομηχανια της διασκεδασης (μουσικη , σινεμα , τηλεοραση , βιντεοπαιχνιδια) υπαρχει κορεσμος. Ο κοσμος εχει δε τα παντα εχει χορτασει ,τα παντα. Για μενα το μοναδικο πραμα που ειναι καλυτερο σε σχεση με τη βιομηχανια του παρελθοντος ειναι οτι πλεον τα φραγκα που πεφτουν ειναι κυριολεκτικα αμετρητα με αποτελεσμα (σε συνδυασμο με τη προοδο της τεχνολογιας) να μπορουν οι συγχρονοι σκηνοθετες/παραγωγοι/δημιουργοι πραγματα που οι παλαιοτεροι εβλεπαν μονο στα ονειρα τους. Δεν ειναι τοσο χαλια η κατασταση. Απλα εμεις ως κοινο εχουμε δυσκολεψει ειδικα οσοι ειμαστε μεγαλυτεροι ανω των 30-35 και εχουμε ζησει και τα 80΄ς και 90΄ς και λιγο απο τα 70΄ς... Επισης αλλα μια συνεπεια του οτι πεφτει πολυ χρημα ειναι οτι καθε χρονο εχουμε καμια 15αρια ακριβες παραγωγες το σινεμα ενω δεκαετια 90 πχ ειχε 2-3 η καθε σεζον. Δεν ειναι λοιπον τοσο χαλια η κατασταση. Απλα εμεις εχουμε χορτασει και εχουμε μεγαλωσει. Αμα ρωτησεις ομως εναν 15αρη θα δηλωσει ενθουσιασμενος και για το σινεμα και για την τιβι και για τα βιντεοπαιχνιδια (και ναι ακομα και για τη σημερινη εμετικη μουσικη) γιατι απλα τωρα ξεκιναει. Μη ξεχναμε επισης οτι μεγαλο ρολο παιζει και ο παραγοντας νοσταλγια. Τα παλια παντοτε τα νοσταλγουμε και ας μην ηταν τοσο καλα μερικες φορες. Με τον ιδιο τροπο που νοσταλγουμε εμεις το σινεμα των 70΄ς 80΄ς 90΄ς ο σημερινος 15αρης οταν θα παει 40 θα νοσταλγει τα σημερινα. Ετσι λειτουργει ο ανθρωπινος εγκεφαλος με το παρελθον. Οταν ειναι νωπο το ξεχνας. Οταν ομως περασουν πολλα χρονια σιγα σιγα ξεχνας τα παλια και μετα νοσταλγεις. Θυμηθειτε πως κοροιδευαμε και χλευαζαμε τη δεκαετια του 80 στα late 90΄ς. Κοροιδευμε τα μαλια τα ντυσιματα κτλπ οι βιντεοταινιες των 80's θεωρουντουσαν trash και διαβαζες συνεντευξεις ηθοποιων και ελεγαν οτι ντρεπονται για αυτες. Τωρα σιγα σιγα εγιναν cult τα 80΄ς και τωρα νοσταλγουμε και τις ταινιες αυτες (τωρα ξαφνικα οι ηθοποιοι δηλωνουν υπερηφανοι) και τα αθλια ρουχα που φοραγαμε και τα αθλια κουρεματα και ολα...

    • kokouman
    • @raysod Θα απαντησω στο Argo που φερνει ως παραδειγμα..Ειναι αλλο θεμα να ασκουν προπαγανδα μεσω μιας ταινιας (γιατι κακα τα ψεμματα το Argo ηταν αμερικανια) αλλα δεν μπορεις να λες οτι η ακαδημια διαλεγει νικητες βασισμενη σε τετοια κριτηρια.

      Η τελευταια σου φραση ''Δεν υπαρχει τεχνη,υπαρχει πολιτκη,χρημα και βρωμια..πολυ βρωμια'' ειναι τουλαχιστον προκλητικη γιατι δεν μπορω να εκλαβω αλλιως μια τετοια φραση.Αυτη τη στιγμη προσβαλεις εναν θεσμο, την 7η τεχνη, με τον χειροτερο τροπο.Ελπιζω να μην ηταν αυτη η προθεση σου.


      @vonzuchter Δεν ξερω ποιες ταινιες του 80' θεωρουντε cult και απο ποιον,αλλα σιγουρα οταν εγω νοσταλγω ταινιες δεν εννοω αυτες με τα ''χτενισματα και τα ντυσιματα'' που εννοεις εσυ.Εγω εννοω Scarface,Raging Bull,The Shining.Εσυ δεν τα νοσταλγεις αυτα ?

    • SAVOULIS
    • Ωραίος ο φίλος και ακόμα πιο ωραίο το άρθρο σου. Διαπιστώνω όμως ένα κουβάδιασμα τις 7ής τέχνης. Τι εννοώ. Διέκρινα στο κείμενο σου ότι αναφέρεσαι κυρίως στο μπλοκμπαστερ του πράγματος sci-fi και μάρκετινκ αντιλήψεις περί αυτού κλπ.
      Τεράστιο θέμα που νομίζω ότι πρέπει να το κρίνουμε στη κάθε εποχή ξεχωριστά.
      Άλλο πράγμα η εξέλιξη τις scifi Αμερκανιάς τις κόκα κόλα και του ποπ κορν, άλλο πράγμα η καημένη Ξενόγλωση ταινία στα όσκαρ που αν συμετέχει για την κατηγορία αυτή δεν μπορεί να συμετέχει αλλού, άλλο πράγμα η παλιές Ελληνικές ταινίες σε σχέση με τις καινούργιες, άλλο πράγμα ο Ασιατικός κινηματογράφος ο Ευρωπαικός και πάει λέγοντας. Ο κορεσμός βάρεσε κόκκινα γενικότερα.
      Μου αρέσει όμως όλη αυτή η εξέλιξη και η αναζήτηση που γίνετε στο μέσο. Όλο αυτό όμως προκάλει και γενάει και πατάτες και διαμάντια συνάμα. Προκάλει το κοινό αλλά το ευνουχίζει παράλληλα.
      Ταινιάρες σε όποιο genre και να αναφερομάστε, πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν αρκεί να ξέρουμε που θα ψάξουμε.
      Το ότι έχει αλλάξει ο χώρος του μάρκετινκ στον κινηματογράφο και το πως προωθούν-διαφημίζουν γενίκοτερα το όλο πράγμα χρήζει άλλης κουβέντας.
      Διαμάντια-παπάρες υπάρχουν πολλές εκεί έξω και διαμάντια-παπάρες θα συνεχίσουν να βγαίνουν. Διαλέγουμε και παίρνουμε.
      Ο βιομηχανία του κινηματογράφου νομίζω ότι μια χαρά τα έχει καταφέρει στο να βροντοφωνάζει ποιος είναι το αφεντικό ειδικά στην εποχή του Torrent. Eμείς είμαστε οι αποδέκτες ,εμείς στηρίζουμε , εμείς έχουμε φωνή με τις ενέργειες μας και πρέπει να συνεχισουμε να φωνάζουμε με τις πράξεις μας και να αναζητάμε ένα καλύτερο και ποιοτικό κινηματογράφο ανεξαρτήτως genre!

    • vonzuchter
    • @kokuman κλασσικη περιπτωση βλαβης, καμικαζι αγαπη μου, πολυ κωλοπαιδο ο κυριακος , μουστακας κτλπ. Δεν ειναι μονο οι ξενες. Υπαρχει νοσταλγια γενικα για τα 80΄ς ενω πριν 15 χρονια θεωρουντουσαν κιτς

    • kokouman
    • @vonzuchter Απο την στιγμη που δεν ειναι οι ξενες τοτε δεν καταλαβαινω γιατι το συζηταμε καν.Το blog απευθυνεται ξεκαθαρα στον Αμερικανικο κινηματογραφο.


      @raysod Επειδη οπως βλεπω αυτη η συζητηση εχει πολλα να μου προσφερει,θα ηθελα να συνεχισουμε τα περαιτερω μεσω PM. Ο λογος ειναι οτι ειμαστε off topic επειδη το blog εχει ως θεμα τον κορεσμο που εχει δεχτει ο κινηματογραφος απο τα blockbusters και οχι αν βραβευονται οι ταινιες συμφωνα με πολιτικα συμφεροντα.

    • Cookies
    • πολύ καλά τα λεει ο αρθρογράφος,βαρεθήκα να βλεπω τον ρομπεν των δασων κ τους τρεις σωματοφύλακες αν ήξερε ο Αλέξανδρος Δούμας τι copypaste θα έπεφτε ο άνθρωπος τώρα θα κολυμπούσε στα πλούτη.Απορώ κ εξίσταμαι με τις ταινίες που βγάζουν τώρα,με την τεχνολογία κ τον υπολογιστή κάνεις θαύματα παρόλα αυτά ο Μπεν Χουρ κ άλλες πολλές μέχρι τώρα παραμένουν στην συλλογική μνήμη του κόσμου κ τότε δεν είχαν ουτε CGI ούτε τίποτα οι κομπάρσοι εκεί να δείτε εκατομμύριοι ηθοποιοί για μια σκηνή ξόδευαν τα μαλλιοκέφαλα τους όχι σαν τώρα που τσιγουνευονται 90 λεπτά με το σταγονόμετρο ακόμη κ όταν είναι διατεθιμένοι να τα σκάσουν τα αξιοποιούν λάθος ο άνρθωπος απο ατσάλι κ πράσινα άλογα εκρήξεις κ βλακείες ουσιαστική υπόθεση δεν υπάρχει βλ πολύ σκληρός για να πεθάνει το τελευταιο.Κάτι πιο πρωτότυπο δε μπορούν να σκεφτουν τι στο καλό απο τόσο πληθυσμό στην Αμερική δε μπορούν να βρεθουν κάποια άτομα με φρέσκιες ιδέες να γράψουν κάτι της προκοπής?Βλέπουν για παράδειγμα ότι ένα είδος είναι πιασάρικο τρέχουν να το κλωνοποιησουν δείτε τους βρυκολακες ή το δυστοπικό περιβάλλον με έφηβους επαναστάτες εντάξει πια μια δυο φορές μετά κατανταει βαρετό κ προβλέψιμο.Στο μεταξύ ταινίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (μόνο τον Ιντιανα θυμόμαστε κ αυτος μας τα έκανε σαλάτα το 2008)μένουν ανεκμεταλλευτες,χιλιαδες ιστοριες έχουν να ειπωθουν κ οι παραγωγοι πανε κ κολλάνε σε βαμπιρς,βιογραφιες ταχα μου δρασης που λενε κυνηγητο αμαξια κ εκρηξεις ικανα να τραβηξουν την προσοχή του τηλεθεατή αλλά όχι κ να να του μείνουν στο μυαλο μολις σηκωθεί απο τον σινεμα ή καναπέ.Έχουμε πήξει στα ψυχοπονιαρικα κουλτουροζετεμ κ αυτά για να πανε μόνο κ μόνο στα Οσκαρ να σηκωσουν οι ντιβες το χρυσό αγαλαμτιδιο να ευχαριστησουν το κοινο τους με κάποιο χιουμοριστικο σχόλιο να μας δειξουν κ την ευθυμη πλευρά τους κ να ξανακατσουν ησυχοι μεχρι να ανακοινωσουν τον επομενο.Για μενα το Χόλιγουντ παρακμαζει κ φθινει Γιαννης πινει Γιανης κερνάει κ αν δεν αλλάξουν μυαλαμας βλεπω όλους είτε να παρακολουθουμε Ευρωπαικές,μάνγκα,άνιμι είτε μεξικανικα κ εγώ δεν ξερω τι άλλο πάντως όχι τυποιημενες αμερικανιές που υποτιμουν την νοημοσυνη μας.Κ το βραβειο πάει.....στα σκουπίδια

*