Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Γυάλινη Σφαίρα: Nintendo NX

Δέκα και πλέον χρόνια, ειδικά αν υπολογίσει κανείς και τα πρώτα βήματα στη σχεδίαση του Wii, η Nintendo δεν προσπαθεί να πείσει ότι έχει τα πιο μεγαλεπήβολα “εξοπλιστικά προγράμματα”, δεν ενδιαφέρεται να κερδίσει τη φήμη πως έχει το δυνατότερο σύστημα. Είναι εύκολο να την κατηγορήσει ο καθένας για αδιαφορία, μέχρι να θυμηθούμε ότι η συλλογική συνείδηση των gamers επέλεξε να πιστεύει για χρόνια ότι το PS3 ήταν τεχνικώς ανώτερο του Xbox 360, παρά το ότι τότε, όπως το PS4 στις μέρες μας, απολάμβανε, σε όρους κονσόλας, τις κατά κανόνα ποιοτικότερες και πιο απροβλημάτιστες εκδόσεις τίτλων που εμφανίζονταν εκατέρωθεν. Προφανώς και πολλά πράγματα είναι θέματα αντίληψης. Το πρόβλημα της Nintendo είναι πως, παραδοσιακά, πείθει για ακριβώς αυτό αφότου ο παίκτης έρθει σε επαφή με τους τίτλους της. Και φυσικά το πιο δύσκολο όλων είναι να τον πείσει να κάνει αυτό το πρώτο βήμα, ειδικά δε από τη στιγμή που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιον απόλυτο αριθμό για να “αποδείξει” ότι είναι “καλύτερη” στο Α ή το Β.



Η Nintendo έχει κρατήσει σταθερές τεχνικές βάσεις από την εποχή του GameCube μέχρι και σήμερα, μένοντας σε αρχιτεκτονική PowerPC/POWER της IBM ως προς τη CPU και προχωρώντας σε μικρές ή μεγάλες βελτιώσεις στα σημεία. Έτσι κατάφερε να φτάσει στο σήμερα και σε μηχανήματα με συγκριτικά λιλιπούτεια κατανάλωση σε ρεύμα. Στα ζόρια, Xbox One και PS4 καταναλώνουν εκατοντάδες Watt, ενώ το Wii U δεν φτάνει ούτε τα 40W. Μπορούμε να πούμε χίλια πράγματα αλλά οι επιδόσεις του Wii U σε αυτά τα επίπεδα κατανάλωσης δεν ήρθαν ποτέ από Xbox 360 και PS3. Βέβαια το τελευταίο πράγμα που σκέφτεται συνήθως ο gamer είναι ο λογαριασμός του ρεύματος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και γενικότερα το περιβάλλον, οπότε δεν είναι παράξενο που δεν τον απασχολούν τέτοιου είδους τακτικές. Τεχνικά πάντως δεν μπορούμε παρά να σεβαστούμε τις επιλογές της εταιρείας ως προς αυτή τη λογική στο hardware design. Δεν κάνει για όλους και για όλα, έχει όμως λογική. Με το Wii U να βρίσκεται, εμπορικά, στην περίεργη αυτή θέση, βλέποντας τις πωλήσεις του GameCube ως κάτι, ακόμη, μαγικό και ονειρικό, η Nintendo θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα αλλάξει “γενιά”, αναγκασμένη να προσαρμοστεί κάπως στην πραγματικότητα που συχνά αντιλαμβάνεται με διαφορά φάσης. Και κατά πάσα πιθανότητα, το μέλλον της Nintendo βρίσκεται μακριά από την αρχιτεκτονική POWER. Όχι λόγω άποψης αλλά λόγω ρεαλισμού.

Τι σημαίνει η προσκόλληση σε POWER;
Δεν είμαστε εδώ για να αξιολογήσουμε τις διαθέσιμες αρχιτεκτονικές. Εξάλλου η τεχνική υπεροχή δεν είναι ποτέ εισιτήριο για την απόλυτη επικράτηση στην αγορά. Η πραγματικότητα πάντως είναι ότι η ίδια η IBM δεν δείχνει τόσο ζεστή όσο παλιά για την αγορά των CPU, την ώρα που η Intel μένει, αυτονόητα πιστή στη λύση x86, η AMD αποφασίζει να το παίξει δίπορτο με προτάσεις σε x86 και ARM, και την ARM να δίνει άδειες και σχέδια, ακόμη και περιθώρια για κάθε είδους τροποποίησης σε οποιονδήποτε με γνώση, υποδομή και όρεξη.


Κανείς δεν ασχολείται με POWER CPUs σε PC, Mac, Linux PC και κονσόλες. Το Wii U είναι μοναδική περίπτωση, ενώ μόλις μια γενιά πίσω όλες οι κονσόλες είχαν επιλέξει την IBM και την τεχνολογία της. Αυτό σημαίνει πως η μεταφορά από PC/Xbox One/PS4 σε Wii U είναι πιο μυστήρια υπόθεση από ποτέ, ακριβώς επειδή το Wii U θέλει ειδική μεταχείριση ασχέτως ισχύος, μεταχείριση που δεν πρόκειται να έχει όσο βρίσκεται στην τρίτη θέση (ή τέταρτη μετρώντας και τους υπολογιστές με οποιοδήποτε από τα τρία επικρατέστερα λειτουργικά συστήματα). Οι engineers είναι πλέον εστιασμένοι σε x86 και όσο περισσότερο εξειδικεύονται, τόσο πιο απίθανο είναι να ξεβολευτούν για να κάνουν πραγματικά καλή μεταφορά. Και αν θέλετε να δείτε τι πάει να πει κακή μεταφορά, δεν έχετε παρά να δείτε τι minimum specs έχει το The Witcher σε PC και τι σε OS X, περίπτωση στην οποία το port χαρακτηρίζεται, κατ’ ευφημισμόν, λιγόψυχο. Και σκεφτείτε ότι PC και Mac χρησιμοποιούν πλέον την ίδια τεχνική βάση.

Ταυτόχρονα, όσοι δεν είναι εξειδικευμένοι σε x86, ή όσοι πρέπει να επιλέξουν μια αρχιτεκτονική ακόμη για να μοιράσουν την προσοχή τους, τότε η αρχιτεκτονική ARM είναι η αυτονόητη επιλογή. Τη βρίσκουμε σε micro consoles, Chromebooks και, με ελάχιστες εξαιρέσεις, οτιδήποτε τρέχει Windows Phone (ή Windows 10 Mobile σε λίγο καιρό), Android και iOS.

Δεδομένου ότι οι καλοί και εξειδικευμένοι μηχανικοί δεν φτάνουν για όλους, δεν υπάρχει πλέον περίσσιος χώρος για εξωτικά πειράματα σε τόσο βασικό επίπεδο. Και, ας μη γελιόμαστε, ο μόνος τρόπος να αποκτήσει η Nintendo μόνιμη πρόσβαση σε “μάγους” των CPUs και GPUs είναι να αγοράσει εταιρείες που δεν σηκώνει η τσέπη της. Ούτε της Sony. Στην περίπτωση της Microsoft λείπει περισσότερο η όρεξη παρά η γεμάτη τσέπη. Με αυτά ως δεδομένα η Nintendo πρέπει να κάνει, αναγκαστικά πλέον, κατά τη γνώμη μας τουλάχιστον, μια αναγκαστική επιλογή μεταξύ x86 και ARM.

Nx86: Κι εγώ τι κερδίζω;
Έστω ότι η Nintendo κάνει την κίνηση προς x86, τι είναι αυτό που αλλάζει, τι είναι αυτό που κερδίζει/εξασφαλίζει; Για αρχή το προφανές: οι μεταφορές από κάθε άλλο σύστημα θα είναι αυτόματα απλούστερη υπόθεση. Φυσικά και η εμπορική πορεία θα εξακολουθεί να παίζει το ρόλο της, αμφιβάλλουμε όμως για το αν θα χρειάζεται πλέον τελείως άλλος developer για να αναλάβει κάποιο αμφιβόλου ποιότητας port. Ακόμη και αν πρέπει να γίνουν εκπτώσεις σε διάφορα εφέ, το NX θα είναι για τους developers ένα ακόμη επίπεδο ρυθμίσεων για το PC. Η στροφή αυτή είναι μάλλον η πιο απλή για όλους, αφού, μονομιάς, καθιστά τόσα στάδια παραγωγής έτοιμα για το επόμενο βήμα της Nintendo.

Εκτός αν τα περί Fusion, δηλαδή περί οικιακής κονσόλας μέρος της οποία είναι μια αποσπώμενη, προφανώς, φορητή κονσόλα που ίσως πάρει τελικά τη θέση του Nintendo 3DS. Αφήνοντας στην άκρη τις θεωρίες για το αν κάτι τέτοιο είναι ή όχι στα χαρτιά, θα μείνουμε στο τι μπορεί να σημαίνει η επιλογή για αλλαγή προς x86 σε μια τέτοια ιδέα. Η Intel, πόσο μάλλον η AMD, δεν είναι τα πρώτα ονόματα σε tablets και smartphones. Η Intel προσπαθεί ακόμη να κερδίσει κάποιο μερίδιο αγοράς με ολοένα και πιο ικανούς επεξεργαστές Atom, το όνομα των οποίων έχει στιγματιστεί από την εποχή των τραγελαφικών netbooks που υποτίθεται ότι αποτελούσαν το μέλλον του προσιτού computing. Η AMD θα προσεγγίσει αυτήν την αγορά με επεξεργαστές ARM, άρα δεν πρόκειται καν να προσπαθήσει με τον τρόπο της Intel.

Επιπλέον όσοι γνωρίζουν από ανάπτυξη σε φορητές συσκευές θα χρειαστεί να προσαρμόσουν τα εργαλεία τους σε x86, να κάνουν επιπλέον κόπο αν ένας τίτλος πρέπει να εμφανιστεί στο νέο φορητό της Nintendo αλλά και σε smartphones. Οι εξοικειωμένοι σε PC και κονσόλες απλά θα προσαρμόσουν τις προσδοκίες τους. Μπορεί το σύστημα να έχει ένα σετ πυρήνων με το Turbo Boost ή κάτι παρόμοιο ενεργό όταν όλα είναι στην πρίζα, ανενεργό όταν μένει η μπαταρία. Διαφορετικά φορητό και κονσόλα μπορούν να έχουν άλλα chips. Δεν ξέρουμε πόσο καλό θα είναι αυτό για το κόστος τους όμως.
Επ’ ώμου, ARM!
Κάπως αντίθετα είναι τα πράγματα σε επεξεργαστές ARM, αφού βρίσκονται παντού πλην των υπολογιστών και των απανταχού κονσολών. PS Vita, Nintendo 3DS, smartphones και tablets δεν κάνουν τίποτα άλλο σχεδόν από το να τιμούν την αρχιτεκτονική που κάποτε γεννήθηκε για χάρη του Apple Newton, αγοράστηκε από την Intel, πωλήθηκε και τελικά κυνηγά την τελευταία σε κατηγορία με την οποία δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα χρειαστεί να την απασχολήσει τόσο σύντομα. Η επιλογή του δρόμου που ακούει στο όνομα ARM σημαίνει πως πολύ εύκολα όσοι ασχολούνται με mobile platforms μπορούν να κάνουν άλμα στην επόμενη μικρή και μεγάλη οθόνη της Nintendo. Τέτοιοι developers μπορεί να μην είναι ο καημός του μέσου console gamer, αλλά θα ανοίξουν το δρόμο προς κάποιου είδους “αποκλειστικότητες”, θα βοηθήσουν το ύφος της διαφορετικότητας που θέλει να συντηρεί η ιαπωνική εταιρεία και θα κάνουν την ανάπτυξης λογής-λογής τίτλων απλούστερη και, πάνω από όλα, πιο πιθανή.

ΟΙ μεταφορές από PC/Xbox One/PS4 δεν θα είναι απλή υπόθεση και θα πρέπει πρώτα να κερδηθεί σεβαστό μερίδιο αγοράς για να δούμε ξανά Call Of Duty σε σύστημα Nintendo. Όμως με ARM διευκολύνεται το σενάριο περί Fusion. Η αποσπώμενη φορητή κονσόλα μπορεί κάλλιστα να έχει την ίδια δομή, αλλά όχι ίδια ισχύ με την κύρια κονσόλα. Αν μάλιστα καταλήξουμε σε επεξεργαστή ARM με διάταξη big.LITTLE (δηλαδή με 4 πυρήνες χαμηλής ισχύος και κατανάλωσης και άλλους τέσσερις με τις αντίθετες αρετές), το hardware μπορεί να είναι ένα και να αλλάζει η συμπεριφορά του ανάλογα με το αν τρέφεται από μπαταρία ή παροχή ρεύματος.

Με αυτόν τον τρόπο, εφόσον το επιτρέπει το εκάστοτε interface, ο ίδιος τίτλος θα μπορεί να τρέχει και στα δύο πρόσωπα του συστήματος, έστω σε διαφορετική ανάλυση και άλλη ποιότητα απεικόνισης. Ακόμη και αν δεν είναι έτσι τα πράγματα, ο developer που θα εξοικειωθεί με το ένα “σύστημα” θα είναι έτοιμος να περάσει και στο άλλο. Πολλές φορές αρκεί να καρφωθεί η ιδέα στο μυαλό και τα υπόλοιπα παίρνουν το δρόμο τους.

Τείνουμε να γείρουμε προς αυτό το σενάριο πάντως. Οι φήμες περί Android (που διαψεύσθηκαν και ελπίζουμε και από τη μεριά μας να μην ισχύουν - δεν είναι αυτό το πρόβλημα της Nintendo έτσι κι αλλιώς) αλλά και η νέα ενασχόληση της εταιρείας με mobile games, δείχνουν προς ARM. Όχι τίποτα άλλο αλλά, με ARM σε όλες τις συσκευές που απασχολούν την εταιρεία, θα είναι πιο εύκολο και για την ίδια να εστιάζει στις ιδέες της, όχι στον πονοκέφαλο του porting και στην εκμάθηση ξένων “γλωσσών”.

Τι; Δεν χάνουμε τίποτα;
Καλά όλα αυτά αλλά η αλλαγή αρχιτεκτονικής δεν είναι αστεία υπόθεση για κανέναν. Και, όπως έχει δείξει το παρελθόν, σημαίνει ότι αποχαιρετούμε το backwards compatibility. Μια τέτοια εξέλιξη δημιουργεί πολύ συγκεκριμένους πονοκεφάλους. Μέσω Virtual Console ή χωρίς, η Nintendo μπορούσε πάντα να πει ότι προσφέρει κάποιου είδους συμβατότητα με παλαιότερα games, τουλάχιστον αρκετά συχνά στην εποχή των οπτικών αποθηκευτικών μέσων, πολύ πιο συχνά στις φορητές της κονσόλες. Η εταιρεία έχει δείξει πως είναι έτοιμη να αναλάβει τη δύσκολη δουλειά του πιστού emulation. Απόδειξη οι τόσοι και τόσοι τίτλοι NES, SNES, Game Boy, Game Boy Advance κ.λπ. στο Virtual Console των Wii U, Nintendo 3DS, Wii. Και μπορεί να ξανακάνει τον κόπο. Μόνο που νέος κόπος σημαίνει νέες χρεώσεις και πολύ φοβόμαστε ότι η αγορά ενός παλαιού τίτλου στο Wii U δεν πρόκειται να συνεπάγεται τη φορητότητά του στο Nintendo NX. Φυσικά θα μπορούσε η Nintendo να κάνει ακόμη πιο μικρό το κύκλωμα του Wii U και να το χωρέσει στη νέα της κονσόλα, a la πρώτες παρτίδες PS3 60GB. Η ιστορία δείχνει βέβαια ότι, λόγω κόστους και συνολικού ενδιαφέροντος (ή αδιαφορίας) από την πλευρά των παικτών, λίγο δικαιολογείται το όποιο επιπλέον κόστος φέρνει μια τέτοια κίνηση στην κατασκευή του συστήματος.

Η στροφή στην τεχνική βάση δημιουργεί, φυσικά, και νέο πονοκέφαλο προσαρμογής για την ίδια την Nintendo. Η εταιρεία έχει συνηθίσει σε κάποια συγκεκριμένα πράγματα εδώ και μια δεκαετία, και τα “χούγια” λένε ότι δεν “βγαίνουν” πριν την ψυχή αλλά και να βγαίνουν, χρειάζεται χρόνος. Ή καλά, μα πάρα πολύ καλά εργαλεία για development, τα οποία φυσικά ωφελούν όχι μόνο την Nintendo αλλά και οποιονδήποτε άλλον ενδιαφερθεί για τα μηχανήματά της. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η ενοποίηση των τμημάτων hardware και software, που προηγουμένως έσπαγαν στα δύο για κανονική και φορητή κονσόλα, θα κάνει χώρο για την ανάπτυξη των σωστών εργαλείων για να γίνει η ζωή όλων πιο εύκολη.

Άρα; Τι θα γίνει;


Προφανώς και δεν ξέρουμε αλλά μας αρέσει να θεωρητικολογούμε. Όπως και να έχει η Nintendo, όχι μόνο λόγω της φύσης της, δεν μπορεί να μείνει στάσιμη σε τεχνικό επίπεδο. Σίγουρα βρίσκεται (αν και μάλλον έχει κάνει ήδη την επιλογή της) σε πολύ ενδιαφέρον σταυροδρόμι, ύστερα από μια περίοδο κατά την οποία φρόντισε μόνη της να στριμωχτεί σε μια γωνιά που, τελικά, δεν την ευνόησε και τόσο. Όταν κάποιος είναι στριμωγμένος λένε πως είναι πιο επικίνδυνος από ποτέ. Εμείς, όπως κι εσείς, θέλουμε να δούμε σε τι οδηγεί όλη αυτή η πίεση που νιώθει η Nintendo.
 
24 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • stefant7
    • Ωρα 0 για την nintendo πλεον, ισως η τελευταια της ευκαιρια να πεισει τους 3rd developers να τη στηριξουν!

    • lovesfool
    • Ποτέ δεν είναι ώρα μηδέν, stefant7, όπως επίσης, ποτέ δεν είναι αυτοσκοπός (ή μονόδρομος) για την Nintendo η στήριξη των 3rd party. Έχω την πεποίθηση ότι ήταν και παραμένει δευτερεύον, αν όχι χειρότερα, στις προτεραιότητες της Nintendo.

      Συγχαίρω τον Μάνο για την απόπειρα γυάλινης σφαίρας. Πρόκειται για μία εταιρία που σκέφτεται αντισυμβατικά και ταυτόχρονα κρατάει τα χαρτιά της πάντα κλειστά, οπότε καλή τύχη στο να μαντέψει κανείς που στο καλό το πάει. Προσωπικά, κρατάω πάντα υπερβολικά μικρό καλάθι, γιατί είναι ουκ ολίγες οι φορές που η Ninty την έχει πατήσει με overhype, για το οποίο μάλιστα σπάνια φταίει η ίδια, αλλά συνήθως είναι αποτέλεσμα των ευσεβών (και συχνά συμβατικών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι και σωστοί) πόθων των χρηστών της.

      Προσωπικά, έχω βαρεθεί πλέον να ακούω το "please understand" και το θεωρώ ως αυτονόητη απάντηση για οτιδήποτε ανακοινώνει η εταιρία και τελικά δεν είναι αυτό που περίμεναν όλοι (ή συχνά και η ίδια).

    • Pirederas
    • Είχα παλιά το SNES (το πήρα στα τελειώματά του και δεν χάρηκα τις άπειρες παιχνιδάρες που βγήκαν γι' αυτό) αλλά από το Ν64 και μετά οι κονσόλες της Nintendo με αφήνουν αδιάφορο ως υποψήφιο αγοραστή, ασχέτως αν τα 1st party games είναι καλά ή όχι (είπαμε, πρώτα πρέπει να με πείσει να αγοράσω το προϊόν, και μετά όλα τα άλλα).

      Τα περί 3rd party games σε συστήματα Nintendo είναι πασίγνωστη ιστορία, ποτέ δεν τους προμοτάρισε η εταιρία ιδιαίτερα και με την πρώτη ευκαιρία την εγκατέλειψαν όλοι για το original Playstation της Sony το 1996. Όλα οφείλονται στα business deals, πώς να το κάνουμε. Θεωρώ δύσκολο να ξαναδούμε σοβαρά δυτικά 3rd party games στο λανσάρισμα του άγνωστου NX, εκτός αν αυτό αποδειχθεί επιτυχία από μόνο του και έτσι θα ενδιαφερθούν οι λοιπές εταιρίες να κυκλοφορήσουν παιχνίδια για μια ακόμη πλατφόρμα (οι εκδότες θα κυκλοφορούσαν κάποια πιο απλά παιχνίδια ακόμα και στο Ouya αν ήταν επιτυχημένο).

      Όσο για την αρχιτεκτονική του ΝΧ, φήμες λένε ότι είναι AMD hardware, αλλά με άγνωστο παράγοντα το αν είναι x86 ή ARM SoC. Όπως λέει ο αρθρογράφος, αν η Nintendo πάει για την διαφορετικότητα και τα indie games θα τείνει προς το ARM, ενώ αν στοχεύει σε multiplatform 3rd party ΑΑΑ game ports θα είναι x86. Βασικά θα τολμούσα να πω το υβρίδιο x86/ARM SoC που είχε υποσχεθεί η AMD (project Skybridge), αλλά πρόσφατα ανακοίνωσαν ότι ακυρώθηκε. Δεν ξέρω να πω περισσότερα, η Nintendo θα μας πει όταν είναι έτοιμη. Δύσκολα θα αγοράσω κονσόλα Nintendo ξανά, αλλά η βιομηχανία την χρειάζεται δυνατή όπως κι αν έχει.

    • GooDShiveR
    • Πολύ καλό άρθρο. Άκρως ενημερωτικό και πολύ ενδιαφέρον opinion. Με ευχαριστεί απεριόριστα να διαβάζω τέτοιου είδους κείμενα, τα οποία περιλαμβάνουν προβληματισμούς και την ανάλυσή τους, από άτομα τα οποία θαυμάζω για τις γνώσεις τους και το κόπο τους γύρω από το gaming. ( Δεν κάνετε και κάποιο βίντεο π.χ. o Μανος και ο Παύλος, και να συζητάτε τις απόψεις σας γύρω από τέτοια , καυτά θέματα?? όχι live plz :-] )


      @ Pirederas, Αρχιζω δηλώνοντας ότι σέβομαι απόλυτα την άποψη σου και απλα παραθέτω την δικιά μου περισσότερο για να στηρίξω την απορία μου κ όχι για να διαφωνήσω μαζί σου.

      Λες ότι δν σε έχει πείσει για το προϊόν της η Nintendo με τις κονσόλες της. Η Nintendo με "πανωλεθρική" διαφορά, σε κάθε γενιά, δίνει τα πιο αξιόπιστα συστήματα, με μηδενικά προβλήματα, bugs κλπ, γρηγορότερα loading times από κάθε άλλη κονσόλα και καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης από όλα τα άλλα συστήματα.

      Η υποστήριξη δε που η ίδια η εταιρία προσφέρει είναι αναγνωρίσιμη από όλους, αντίπαλους και μη.

      Η απορία μου είναι η εξής : Με ποια κριτήρια λπν σε πείθουν οι άλλοι για τα προϊόντα τους?

    • Pirederas
    • @ GooDShiveR

      Είναι πολύ απλό, τα παιχνίδια που μου αρέσουν υπάρχουν στα PS/Xbox/PC αλλά όχι σε κονσόλες της Nintendo. Metal Gear, Street Fighter, Dead or Alive, FIFA, κάνα racing sim, God of War, Final Fantasy XV, Littlebigplanet, Uncharted, The Last of Us, Red Dead Redemption, Dark Souls, Bloodborne, ICO, Journey, Shadow of the Colossus, etc. Λέω για τα ΔΙΚΑ ΜΟΥ γούστα. Τα παιχνίδια της Nintendo αρέσουν στο κοινό όπου απευθύνονται, αλλά εμένα δεν με εξιτάρουν. Όπως δεν εξιτάρουν όλο τον κόσμο αυτά που αρέσουν σ' εμένα. Σίγουρα στο PS3/4/Vita λείπουν κάποια πιο "παιχνιδιάρικα" παιχνίδια, κάτι που μόνο κανένα Rayman και Littlebigplanet καταφέρνουν, αλλά τί να κάνουμε, τίποτα δεν είναι τέλειο.

      Όσο για το "καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης από όλα τα άλλα συστήματα", διαφωνώ καθέτως. 10 κυριολεκτικά παιχνίδια (από Mario Kart 8 και Splatoon, μέχρι Super Mario 3D World και Bayonetta 2), όλα τους ομολογουμένως πολύ καλά, δεν είναι αρκετά για να πάρω το WiiU. Στο PS3 και στο PS Vita μου έχω αγοράσει 100+ παιχνίδια, για λίγα εκ των οποίων μετάνιωσα.

      Τα PS έχουν λοιπόν παιχνίδια που μου αρέσουν και ξέρω ότι θα έρθουν κι άλλα εν καιρώ. Μια χαρά χειριστήρια και online υπηρεσίες έχουν. Δυστυχώς, έτσι όπως τα έκανε η Nintendo εδώ και 20 χρόνια, αν είχα πάρει WiiU θα έπαιζα κυριολεκτικά 1-2 παιχνίδια το 6μηνο κατά μέσο όρο, και τα multiplatform δεν θα μπορούσα να τα παίζω. Προφανώς δεν γουστάρω και δεν μπορώ να έχω ταυτόχρονα όλες τις κονσόλες, οπότε πάντα πάω για μία.

    • GooDShiveR
    • Ναι αλλά για αυτά που λες, δεν είναι υπεύθυνοι (τουλάχιστον όχι άμεσα) η κάθε SONY και η κάθε Nintendo.

      Λες " ...από το Ν64 και μετά οι κονσόλες της Nintendo με αφήνουν αδιάφορο ως υποψήφιο αγοραστή, ασχέτως αν τα 1st party games είναι καλά ή όχι (είπαμε, πρώτα πρέπει να με πείσει να αγοράσω το προϊόν, και μετά όλα τα άλλα)."

      Άρα, λες πως το προϊόν, δλδ η κονσόλα, δεν σε πείθει για να την αγοράσεις.

      "Και μετά όλα τα άλλα" ... δλδ τα games που παραθέτεις στην απάντηση σου.

      Επίσης το καλυτερση σχεση απόδοση/τιμή έχει πάλι να κάνει με το τι πληρώνεις και τι παίρνεις όσον αφορά την κονσόλα αυτή καθ'αυτή κι όχι στο τι θα σου προσφέρουν τα εκάστοτε 1st / 3rd Party games.

      Επειδή άρχίζω να φλερτάρω με τον χαρακτηρισμό NDF σταματώ εδώ.

      Αυτό που ισχυρίζομαι όμως, δλδ ότι η ποιότητα των κονσολών της Nintendo έιναι ανώτερη σε σχέση με τις άλλες (όχι απαραίτητα σε υλικά κατασκευής) νομίζω ότι -αποδεδειγμένα- ισχύει.

    • Volga
    • Παίδες όλα είναι θέμα το τι γουστάρει να παίζει ο κόσμος. Ο Pirederas έχει απόλυτο δίκιο και είναι όντως ένα ζωντανό κομμάτι του ατόμου που δεν μπορεί να επενδύσει σε Nintendo product.

      Δεν είναι θέμα αν είναι καλό ή οχι ένα game αλλά το τι βιώματα και games θες να παίζεις.
      Πχ εγώ είμαι στο κοινό που το COD θα το πάρω μονο αν το βρώ προσφορά 9.90 σε κανα καλάθι. Το ίδιο και με τίτλους όπως God of War, Final Fantasy, Fifa, Metal Gear κλπ.

      Κατανοώ οτι μιλάμε για παιχνιδάρες απλά δεν μου κάνουν κλικ.

      Το οτι η Nintendo δεν πουλάει είναι απλό. Ο κόσμος αν και καταλαβαίνει οτι είναι super οι τίτλοι, υπάρχουν άλλοι τίτλοι που για κείνους μετράνε παραπάνω.

    • GooDShiveR
    • Εγώ δν είπα ότι τα WiiU & 3DS έιναι ανώτερα των προκατόχων τους από άποψη αντοχής στον χρόνο. Βασικά για WiiU δεν μπορώ να μιλήσω κιόλας μιας και δεν έχω. Αλλά και πάλι, το cube ποτέ δεν μου παρουσίασε προβλημα. Για τα PS1 και 2 δεν μπορώ να πω το ίδιο αν και δεν πιστεύω ότι δεν τα άξιζαν τα λεφτά τους.

      Εγώ σχολίασα το comment του Pirederas ο οποίος λέει ότι πρέπει πρώτα να τον πείσει για το προϊόν η Nintendo και μετά έρχονται όλα τα άλλα.

      Και απλά απόρησα επειδή τα προϊόντα της Nintendo είναι πάντα πιο αξιόπιστα από τον ανταγωνισμό. Και αν κάτι είναι σίγουρο για τη Nintendo είναι ότι τα προϊόντα τους πάντα αξίζουν τα λεφτά τους. Και θέλησα να μάθω ποιο είναι το σκεπτικό του μόνο κ μόνο για να ακούσω μία άλλη άποψη.

      Ουδέποτε παρότρυνα κάποιον να αλλάξει τις προτιμήσεις του ή τις gaming ανάγκες του.

    • Pirederas
    • @ GooDShiveR

      Για να σου δώσω να καταλάβεις, όταν παρουσιάστηκε 1η φορά το WiiU στην Ε3 2012, παρασύρθηκα από τα κολπάκια του Gamepad στο trailer. Για κάνα μήνα χάζεψα. Σιγά σιγά, όμως, συνήλθα. Ήταν κολπάκια. Αργότερα η αλήθεια μαθεύτηκε. Όπως το motion control πέθανε, έτσι και το Gamepad. Κρίμα, γιατί το ασύμμετρο multiplayer θα μπορούσε να έχει πέραση, αλλά εδώ κοτζάμ Nintendo δεν κατάφερε να παρουσιάσει κάτι ποθητό (όπως η Microsoft με τα 2 Kinect).

      Από παιχνίδια, το λανσάρισμα ήταν φτωχότατο. Ειδικά το Splatoon σαν παιχνίδι, θα έπρεπε να ήταν στο λανσάρισμα για να σπρώξει μηχανήματα, όχι να κυκλοφορεί το 2015.

    • nikolios
    • Τριτη κονσολα που targetαρει το ιδιο κοινο, ειναι για μενα πολυτελεια, 2 καλα ειναι.

      Η nintendo δεν θα πρεπει να λογιζεται σαν ανταγωνιστρια των ps και xbox με την αυστηρη εννοια του ορου, αλλα σαν εναλλακτικη προταση.

    • dawnstar
    • Νικολιε κατα λαθος το dislike.για να δουμε εαν η νιντεντο θα καταφερει να κανει comeback

    • G3n3raL86
    • @commenter, το θεμα ειναι η πλυση εγκεφαλου που δεχονται οι νεοτεροι παιχτες απο τα gaming media πλεον. Δλδ το gaming ειναι μονο triple A, Δυτικο και ΤΕΡΜΑ, ετα δεν υπαρχει τπτ αλλο.

      Δε θυμαμαι ποτε στη δεκαετια του 90, να θεωρουνται γκειμς οπως τα Μαριο και Ζελντα παιδικα. Και μη μου πειτε οτι δεν υπηρχαν "ωριμα" γκειμς τοτε. Wolf3D, Doom, Quake, ΜΚ, C&C, Syndicate και αλλα πολλα.

      Τωρα οποιοι σου ειπαν οτι πχ το Ζελντα δεν ειναι ωριμο, ας κατσουν να βγαλουν 100% ενα Ζελντα τιτλο χωρις οδηγο. Να δουμε κατα ποσο μετα θα ειναι ωριμο μετα το 7ωρο-σωληνας των CoD ή Uncharted.

      Κατα τ'αλλα παιδικα τα Μαριο, αλλα μολις ανακοινωθει κανα Crash για το PS4, παιχνιδι που απευθυνεται και σε μικροτερες ηλικιες, ολοι αυτοι που λενε "παιδικα" θα το εκθειαζουν. Το γιατι φανταζομαι το καταλαβαινεις.

      Ειναι θεμα εμπαθειας και τπτ αλλο.

    • Deathracer2009
    • @G3n3raL86
      To γουστο παιζει το σημαντικοτερο λογο και τι παιχνιδια επαιζες μικρος που σε οδηγησααν στο gaming. Αμα ξεκινησες με platforms και ειδικοτερα Mario θα αγορασεις nintendo παιχνιδια. Ειδαλλως θα σου ειναι αδιαφορα οσο και ποιοτικα να ειναι.

    • nikolios
    • Cartoony ξεcartouny, εγω θα προτιμουσα να ξαναπαιζα shining force απο το witcher 3:P

    • G3n3raL86
    • @Death, αυτο, αν το πας ετσι, ισχυει για ολα τα παιχνιδια και οχι μονο για τα Μαριο.

      Εγω πχ Fire Emblem ξεκινησα με το Awakening και Deus Ex με το Human Revolution και τα καρακαταγουσταρα, ενω δεν ειχα ασχοληθει με αυτα τα franchises παλαιοτερα. Οπως επισης και με το System Shock 2 που παιχτηκε και τερματιστηκε πριν απο 2 χρονια μεσα σε 3 μερες (απο τις καλυτερες 20 ωρες που ειχα τοτε) και εξακολουθω να το λεω πως ΠΑΤΑΕΙ ολα τα BIOSHOCK στο χαλαρο. Και με τα 2D Castlevania το ιδιο, που ηταν και αυτα προσφατες εμπειριες που δεν ειχα μικρος και πλεον τα εχω με μεγιστη εκτιμηση και αυτα.

      Δε σημαινει δλδ οτι επειδη δεν επαιζα κατι τοτε=δε θα μου αρεσει σημερα. Οποτε λαθος το σκεφτεσαι.

      Και απο ποτε nintendo παιχνιδια=platforms?

    • Deathracer2009
    • Καλα εννοειται οτι ισχυει και για τα υπολοιπα παιχνιδια. Ανεφερα το Μario μιας και ειναι το franchise με τα περισσοτερα παιχνιδια. Εγω χαρη σε αυτον εμαθα την Nintendo. Οχι απο το Zelda η το Metroid κλπ.

    • Volga
    • Καταρχήν συγχαρητήρια για το επίπεδο της συζήτησης όλων. Ο καθένας καταγράφει την άποψή του με επιχειρήματα και ώριμο τρόπο.

      Καιρό είχα να διαβάσω τόσο ευχάριστα μια λίστα με σχόλια οπου ο καθένας λέει αυτό που πραγματικά εννοεί χωρίς εμπρηστικά σχόλια.

      Από μέρους μου να πω οτι στο δρόμο που βαδίζει η Nintendo δυστυχώς γίνεται μια εταιρία για επιλεκτικό gaming.
      Εμένα μου αρέσει βεβαια και δε θα ήθελα να αλλάξει ΠΟΤΕ αλλά βλέπω κι εγώ οτι είμαι πλέον μειοψηφία.

    • GooDShiveR
    • Ειχα κατι θεματα με το ιντερνετ παλι κ τωρα τελειωσε η δουλεια κ καταφερα να ξαναμπω.


      Επειδη οπως βλεπω όντως έγινε ωραία κουβέντα το μόνο που ήθελα να πω έιναι για στην γιαγια που παιζει NES ακόμα....


      Get a life!! hahahaha :P

    • jim6281
    • τελειωσαν τα ψεμματα για τη νιτεντο.

    • clapiotis
    • Τι απίθανο άρθρο και τι απίθανο επίπεδο συζήτησης!!! Μπράβο σε όλους!

    • Tim of Heavens
    • Εγώ του είπα του Iwata να αγοράσει την Sega από την εποχή του GameCube για να βγάλει στα μηχανήματα της Nintendo νέα Panzer Dragoon, Shining Force, F- Zero, Shenmue, Mr Bones, Bug και λοιπό λοιπά λοιπά αλλά εκείνος με έγραψε στα άρβυλά του. Αποτέλεσμα; Να μας έχει φλομώσει στο Sonic η Sega και να περιμένω Shenmue 3 με το πλι στο χέρι.

      Καλό φαίνεται το Witcher 3 αλλά τώρα που ξεκίνησα το Ocarina of Time στο δυσκολάκι Master Quest κόλλησα μαζί του. Είπαμε Nintendo είσαι για καρπαζές ώρες ώρες αλλά είναι διαχρονικά τα γκαμές σου.

      Παίξτε Demon's Crest στο SNES να θυμηθείτε με τι επικούρες λιώναμε κάποτε.

    • powerslave34
    • Το πρόβλημα δεν είναι να βγάλει το NX το θέμα είναι να είναι πιο δυνατή από το Wii U και να μπορεί με το λανσάρισμα της να έχει τίτλους διαμάντια όπως το GameCube (Metroid Prime /Resident Evil 4 κλπ). ¨Όσο για την εποχή του SNES που μερικοί το κατακρίνουν και το απαξιώνουν είχε τίτλους που άφησαν ιστορία με χρυσά γράμματα (Super Metroid / Dk 1,2 &3 Mario Kart / A link to the past). Να μπορεί να έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα και μνήμη και περισσότερους διαθέσιμους πόρους ώστε οι προγραμματιστές να μπορούνε να φτιάχνουνε και exclusive third parites τίτλους και η μεταφορά παρόμοιων εκδόσεων από αντίστοιχες κονσόλες να είναι ισάξιες και η κάθε σύγκριση περιττή. H Nintendo έχει και την τεχνογνωσία αλλά και το χρήμα. Μπορεί να παρουσιάσει την επόμενη κονσόλα της με κωδικό πχ NX SW RA όπως θέλετε ονομάστε την αλλά να μην είναι απλά καλύτερη από το Wii U & Wii να είναι ικανή και δυνατή ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει και στις προσδοκίες των casual gamers και όχι μόνο στην λογική των fans που θα περιμένουν τα κλασικά μόνιμα franchise (Mario/Metroid/Zelda).
      Χωρίς τις πωλήσεις του 3ds και των amibo η Nintendo θα είχε σβήσει από τον χάρτη συγκριτκά με τις πωλήσεις των MS & Sony. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι το Wii δεν πέτυχε στα γραφικά αλλά στο χειρισμό ενώ το Gamecube εν μέρει πρόσπαθησε και καινοτόμησε όσο κανένας άλλος για την εποχή τότε.

    • Volga
    • @Tim of Heavens κι εγώ αυτής της άποψης είμαι!!!

      ααααχ τι παιχνιδάρες ήταν τα Demon Crest, Ghouls and Ghosts κλπ.
      ΜΑΓΕΙΑ

    • iankysyrath
    • εξαιρετο αρθρο και εξαιρετα τα τεχνικα σχολια του commenter!

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!