Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Γυάλινη Σφαίρα: Xbox Game Pass

Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το κατά πόσο η αυτόματη ένταξη στο Xbox Game Pass κάθε νέας παραγωγής της Microsoft είχε αποφασιστεί πριν την αρχική διάθεση της υπηρεσίας (σε αυτό θα ποντάραμε βάσει λογικής πάντως), οπότε δεν μπορούμε να αποκλείσουμε η εξέλιξη αυτή να αποφασίστηκε κατόπιν εορτής. Μας προβληματίζει κάπως η συγκεκριμένη σκέψη γιατί φανταζόμαστε πως αν αυτή η εξέλιξη ήταν μέρος του αρχικού μηνύματος που θα περνούσε στην αγορά η Microsoft, μόνο σε καλό θα έβγαινε και θα έδινε την ευκαιρία στο Xbox Game Pass να αποκτήσει πιο σαφή ταυτότητα, με το καλημέρα, στο μυαλό του καταναλωτή.

Βέβαια αυτό είναι κάτι που στη θεωρία απασχολεί μόνο πλέον. Το Xbox Game Pass έχει πάρει μορφή, σάρκα και οστά. Προστίθενται σιγά σιγά παλαιότεροι τίτλοι της Microsoft στη συνδρομητική υπηρεσία, ενώ είδαμε και τον πρώτο τίτλο που μπήκε στη λίστα με το που ανέβηκε στα ράφια. Αναφερόμαστε φυσικά στο Sea Of Thieves. Αυτήν την περίοδο είναι η σειρά του State Of Decay 2 μάλιστα. Και η Microsoft θα συνεχίσει έτσι, με κάθε νέα της παραγωγή να προστίθεται μονομιάς στη λίστα του Xbox Game Pass. Εφόσον είναι δικοί της οι τίτλοι, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να αφαιρεθούν από την υπηρεσία αργότερα, κάτι που δεν μπορούμε να σκεπτόμαστε με ασφάλεια για τίτλους τρίτων.



Βέβαια η κατάληξη αυτή κινείται ακόμη πιο παράλληλα με τη λογική μιας υπηρεσίας όπως το Netflix. Προφανώς χρειάζεται να υπάρχει περιεχόμενο τρίτων, αλλά ο πραγματικός «κράχτης» είναι (ή πρέπει να είναι) οι εσωτερικές παραγωγές. Υπάρχει όμως μια βασική διαφορά μεταξύ Xbox Game Pass και Netflix. Αν θέλει να αγοράσει κανείς ένα παιχνίδι, για να του μείνει, κανείς δεν τον εμποδίζει. Με τις παραγωγές του Netflix δεν είναι δεδομένο ότι υπάρχει τέτοια δυνατότητα και αν υπάρχει, μπορεί να έρχεται και πολύ αργά. Μπορεί να μοιάζουν λοιπόν οι δυο υπηρεσίες, αλλά αυτό δεν τις καθιστά όμοιες. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο παρόν κείμενο και στην γυάλινη σφαίρα που προσποιούμαστε ότι κρατούμε.

Η βασική σκέψη πίσω από το Xbox Game Pass

Αν κάποιος θέλει να αγοράσει μια κονσόλα, να μη βασανίζεται και πολύ για την αγορά πολλών τίτλων κάθε χρόνο και ταυτόχρονα να έχει στη διάθεσή του μια σεβαστή λίστα παιχνιδιών που είναι στατιστικά αδύνατο να μην περιλαμβάνει κάμποσες επιλογές που να είναι συμβατές με το γούστο του, όλα με προβλέψιμο έξοδο, τότε το Xbox Game Pass και το Xbox One προσφέρουν συνδυασμό σαν αυτόν. Ο οποίος συνδυασμός δεν υφίσταται και πουθενά αλλού. Πιο πολύ μοιάζει με το EA Access αν το σκεφτεί κανείς, με τη διαφορά βέβαια ότι δεν συγκρίνεται το εύρος των δύο υπηρεσιών, για αυτό και οι συνδρομές τους έχουν τέτοια απόσταση. Αν ένα καλό βρίσκουμε στο EA Access, έναντι του Xbox Game Pass τουλάχιστον, είναι πως επιτρέπει στο χρήστη να πληρώσει όχι μόνο με το μήνα αλλά και με το έτος. Με τη δεύτερη περίπτωση να εξασφαλίζει προνομιακή τιμολόγηση. Η Microsoft φαίνεται να το αποφεύγει αυτό μέχρι στιγμής, εικάζουμε μέχρι να δει τι της μένει όντως στα χέρια από την επένδυση. Άλλωστε δεν εμφανίζονται μόνοι τους και αφιλοκερδώς οι άλλοι publishers στην υπηρεσία.

Όποιο παιχνίδι και να προτιμήσει ο συνδρομητής, μπορεί να το κατεβάσει, όπως θα το κατέβαζε και αν το αγόραζε από το Game Store, να το τρέξει και να το παίξει στην ολότητά του. Τα saves λειτουργούν κανονικά, τα achievements το ίδιο, και η πρόοδος αποθηκεύεται ακόμη και αν λήξει η συνδρομή και χαθεί η πρόσβαση στο παιχνίδι που αφιερώσαμε χρόνο.



Επειδή, βέβαια, κανείς δεν θέλει να αποτρέψει και τις κανονικές αγορές, σχεδόν κάθε τίτλος του Xbox Game Pass διατίθεται με 20% έκπτωση περίπου σε όποιον συνδρομητή επιλέξει να αποκτήσει «κανονικά» κάποιο παιχνίδι. Αναμενόμενα αυτό έχει νόημα να αναφέρεται στις καρτέλες παιχνιδιών στο ίδιο το Game Store, μιας και λειτουργεί ως διαφήμιση για την υπηρεσία. Κατά τους μήνες που πέρασαν οι σχετικές σημάνσεις βελτιώθηκαν πάντως. Φύγαμε από το «δωρεάν με Xbox Game Pass» και φτάσαμε στο πιο ρεαλιστικό «Διατίθεται με Xbox Game Pass». Καλύτερα επισημαίνεται και η ειδική έκπτωση. Όπως φαντάζεστε βέβαια η Microsoft προσέχει ώστε να μη τρέχει παράλληλα έκπτωση, για τον ίδιο τίτλο, για συνδρομητές Xbox Game Pass και Xbox Live Gold. Τουλάχιστον αυτός φαίνεται να είναι ο κανόνας μέχρι τώρα.

Συνεπώς το Xbox Game Pass δεν είναι μόνο μια υπηρεσία που προσφέρει πρόσβαση σε ποικιλία τίτλων αλλά εξασφαλίζει και έκπτωση σε αυτούς. Ένα κέρδος παραπάνω θα πείτε, αλλά μια λεπτομέρεια που κάνει την ιδέα να ξεφεύγει μονομιάς από τον προφανή παραλληλισμό με Netflix. Διότι δείχνει πως η Microsoft δεν έχει το Xbox Game Pass απλά για όσους θέλουν να παίζουν αλλά όχι να προσθέτουν στη συλλογή τους, αλλά και για όλους τους άλλους. Δείχνει ότι η πραγματική ελπίδα είναι να κάνει τους πιο ενεργούς και φανατικούς να καταλήξουν με δυο συνδρομές: μία για το Xbox Game Pass, μία για το Xbox Live Gold.

Ας διαβάσουμε «ανάμεσα» στο ρόστερ

Φυσικά και κανείς δεν εκπλήσσεται που δεν βλέπουμε τίτλους της EA στο Xbox Game Pass. Η EA είναι, άλλωστε, η Disney του gaming. Έχει ήδη δύο συνδρομητικές υπηρεσίες από μόνη της, μία για PC και μία για Xbox One, και φανταζόμαστε πως ευκαιρία ψάχνει και για τρίτη. Η συμμετοχή των υπολοίπων βέβαια έχει πάντα ημερομηνία λήξης γιατί έτσι λειτουργούν αυτές οι υπηρεσίες. Κάθε μήνα προστίθενται τίτλοι, ενίοτε αφαιρούνται μερικοί και φανταζόμαστε ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές θα γίνουν το ερχόμενο φθινόπωρο που θα λήγουν και οι ετήσιες συμφωνίες με άλλους εκδότες και δημιουργούς.

Κατά τα άλλα, σημαντικό μέρος της λίστας απαρτίζεται από μικρές παραγωγές και τίτλους του Xbox 360. Οι μικρές παραγωγές φαίνονται αρκετά καλά διαλεγμένες πάντως, οπότε η πρώτη σκέψη πως λειτουργούν ως παραγέμισμα δεν στέκεται και για πολύ. Οι τίτλοι του Xbox 360 θα μπορούσαν να είναι αδιάφοροι αν δεν είχαμε περισσότερες, πια, αποδείξεις από όσες χρειάζονται πως το θέμα της συμβατότητας δεν είναι αστεία υπόθεση για την Microsoft. Είναι από τα παράξενα της υπόθεσης πως με τις βελτιώσεις που μπορεί να δει κανείς σε τίτλους Xbox 360 αν τους τρέξει σε Xbox One X, αυτό το μέρος της λίστας καταλήγει να είναι πιο χρήσιμο στους φανατικότερους φίλους του Xbox, που είναι και πιθανότερο να έχουν ήδη την ισχυρότερη έκδοση της κονσόλας στην κατοχή τους. Είναι κάπως ανάποδη η σκέψη, αφού όποιος σπεύδει για Xbox One X δεν έχει πρώτο μέλημα τη δοκιμή βελτιωμένων τίτλων του Xbox 360, προκύπτει καμιά φορά όμως ότι είναι κι εκείνος που μπορεί να εκτιμήσει μια ώρα αρχύτερα την προσπάθεια που απαιτεί το πρόγραμμα X Enhanced, αλλά και το αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της προσπάθειας.



Αν υποθέσουμε ότι η Microsoft παραμένει συνεπής στην ιδέα ότι το νέο hardware θα προσθέτει στο παλιό software, πότε λίγο, πότε πολύ, τότε, σε βάθος χρόνου, δεν θα έχει συγκλονιστική σημασία η ύπαρξη τίτλων από διαφορετικές γενιές στη λίστα.

Η σχέση και η ισορροπία με το Xbox Live Gold

Στον κόσμο των Windows, όπου η χρησιμότητα έχει προτεραιότητα σε πολλά περισσότερα, η Microsoft έχει πολλαπλές συνδρομητικές υπηρεσίες. Αυτή που μάλλον θυμούνται όλοι είναι το Office 365, υπάρχει όμως και το OneDrive. Η συνδρομή στο δεύτερο διατίθεται ξεχωριστά σε όποιον θέλει, ωστόσο είναι μέρος του «πακέτου» για κάθε συνδρομή Office 365. Η ενοποίηση είναι λογική και χρησιμοποιείται ως πάτημα για την προώθηση του Office σε όσους ενδιαφέρονται για το OneDrive και τούμπαλιν.

Φυσικά Xbox Game Pass και Xbox Live Gold δεν συνδυάζονται. Οπότε είναι αναπόφευκτη η συζήτηση για το πώς το ένα επηρεάζει ή και καθορίζει το άλλο. Και, αυτήν την περίοδο τουλάχιστον, η αλήθεια είναι πως η Microsoft δεν πείθει πως έχει σκεφτεί, πόσο μάλλον βρει, την ιδανική ισορροπία.



Αν το Xbox Game Pass είναι όσα είπαμε παραπάνω, το Xbox Live Gold είναι μια υπηρεσία που εξασφαλίζει μερικούς τίτλους το μήνα, πιο γενναίες εκπτώσεις στο Game Store, ενίοτε προτεραιότητα σε δοκιμές, την αποθήκευση των save files στο cloud και, φυσικά, τη δυνατότητα για multiplayer. Το θέμα του multiplayer θα μας απασχολήσει σύντομα.

Πριν καταπιαστούμε με αυτό όμως, αν φανταστείτε τις δυο υπηρεσίες ως λίστες από χαρακτηριστικά και παροχές και τις βάλετε δίπλα δίπλα, θα συνειδητοποιήσετε ότι η μια συμπληρώνει την άλλη και αποφεύγει όσο μπορεί το μπλέξιμο. Ειρωνικά, ίσως, τα δύο κοινά που έχουν είναι η παροχή έκπτωσης σε τίτλους και η παροχή των ίδιων τίτλων. Απλά κάθε πλευρά ρίχνει περισσότερο βάρος στο ένα από τα δύο. Βέβαια έτσι μπερδεύεται περισσότερο ο καταναλωτής που πρέπει για πρώτη φορά να ακούσει τι είναι και να αποφασίσει τι έχει νόημα να τον απασχολήσει. Φυσικά το Xbox Game Pass είναι η λογική επιλογή σε μία ειδική περίπτωση: σε εκείνους που πραγματικά δεν ενδιαφέρονται σε κανένα επίπεδο για online play. Τότε, όντως, μπορούν να ζήσουν και χωρίς Xbox Live Gold.

Το πρόβλημα με το multiplayer

Φυσικά, στην αντίθετη περίπτωση, ο χρήστης ή πρέπει να αγνοήσει το Xbox Game Pass και να συνεχίσει να λειτουργεί όπως είχε συνηθίσει τόσα χρόνια ή, εφόσον τον ενδιαφέρει γενικότερα ως πρόταση, να καταλήξει με δυο συνδρομές. Σε αντίθεση με το παράδειγμα του Office 365 και του OneDrive όμως, που το ένα συνεργάζεται αρμονικά με το άλλο αλλά δεν καλύπτουν την ίδια ανάγκη ούτε απαιτεί η μια πλευρά την άλλη, εδώ, αυτό που καταλαβαίνει ο καταναλωτής, είναι πως αν θέλει να έχει την εμπειρία που η Microsoft οραματίζεται ως ιδανική για το Xbox, πρέπει να καταλήξει με δυο συνδρομές που εστιάζουν, και οι δύο, στο gaming.

Θεωρούμε πως η λογικότερη εξέλιξη, χωρίς να έχουμε κάποια πληροφορία που να μας στρέφει προς τα εκεί βέβαια, είναι η απορρόφηση του Xbox Live Gold στο Xbox Game Pass. Έτσι η Microsoft μπορεί να χρεώνει κάθε χρήστη περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια με το Xbox Live Gold, να προσφέρει περισσότερα και να καταλήξουμε σε μια τιμή που να φαίνεται και συνολικά λογικότερη. Αντί να δίνει μερικούς τίτλους το μήνα με Xbox Live Gold, θα μπορεί να λέει ότι πλημμυρίζει τον παίκτη με πολλές περισσότερες επιλογές. Έτσι κι αλλιώς ούτε η μια ούτε η άλλη υπηρεσία περνά την κυριότητα του software στο χρήστη, οπότε το ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν θα άλλαζε καν.



Όσο για το ποσό, δεν είναι που φταίει, ως αριθμός. Ίσα ίσα που το Netflix είναι ακριβότερο αν θέλει κάποιος πρόσβαση σε σήμα ανάλυσης 4K. Αλλά δεν βλέπουμε τον κόσμο να τρέχει να γλιτώσει από το Netflix, ευκαιρία ψάχνει να αποκτήσει πρόσβαση στις καλές παραγωγές του.

Χμ…

Πράγμα που μας φέρνει στο επόμενο θέμα. Αν συζητούσαμε λίγους μήνες πριν, θα λέγαμε ότι το θέμα του multiplayer είναι το μεγαλύτερο αγκάθι στο προϊόν που λέγεται Xbox Game Pass. Τώρα, μερικά λανσαρίσματα αργότερα, μπορούμε να πούμε ότι η ανησυχία μας και η απορία μας στρέφονται κάπου αλλού σε αυτήν την υπόθεση.

Σκεφτείτε το εξής. Αν η Microsoft είχε αρκετές αποκλειστικές παραγωγές, τότε, σε βάθος χρόνου, θα είχε ανάγκη όλο και λιγότερους τίτλους τρίτων για να καλύψει κάποιες κατηγορίες και το ρόστερ γενικότερα. Το ότι δεν έχει πολλές αποκλειστικότητες είναι και θέμα συγκυρίας. Αν αύριο βρει τρόπο να πουλήσει ξαφνικά 30 εκατομμύρια κονσόλες παραπάνω, θα «γεννηθούν» οι αποκλειστικότητες και το θέμα θα λυθεί μόνο του.

Αυτό που δεν αλλάζει χωρίς θέληση, οργάνωση κι επένδυση είναι οι εσωτερικές παραγωγές. Μόνο τίτλοι της Microsoft μπορούν να θεωρηθούν πραγματικοί «κράχτες» για το Xbox Game Pass. Σκεφτείτε όμως τις πρόσφατες κυκλοφορίες. Τόσο το Sea Of Thieves όσο και το State Of Decay 2 ρίχνουν ειδικό βάρος στο multiplayer. Το πρώτο είναι σαν να μην υπάρχει χωρίς Xbox Live Gold, ενώ το δεύτερο μένει λειψό χωρίς τη συνδρομή αυτή.

Το γεγονός αυτό είναι η μια όψη του ζητήματος. Από τη μία, αν κάποιος είναι συνδρομητής του Xbox Game Pass, δεν χρειάζεται να αγοράσει τα παιχνίδια αυτά. Τον περιμένουν στη λίστα της υπηρεσίας από το λανσάρισμά τους. Αποφεύγει ένα έξοδο λοιπόν που είναι σαφώς μεγαλύτερο από τη συνδρομή στο Xbox Live Gold, με την οποία θα έχει σίγουρα πρόσβαση σε κάθε πτυχή των συγκεκριμένων τίτλων. Βέβαια στη μία περίπτωση του ανήκει το παιχνίδι, στην άλλη όχι. Βέβαια, όταν η έμφαση είναι στο multiplayer, μας ανήκει και δεν μας ανήκει ένα παιχνίδι. Διότι όταν κάποτε έρθει η ώρα να κλείσουν οι servers, δεν έχει καμία σημασία τι πληρώσαμε και τι όχι. Δεν μένει τίποτα ή ακυρώνεται έστω ένα μέρος ενός παιχνιδιού. Ένας λόγος παραπάνω δηλαδή να ενοποιηθούν οι συνδρομητικές υπηρεσίες.



Υπάρχει και μια πτυχή ακόμη. Η σημαντικότερη. Κάθε τίτλος που βασίζεται στο multiplayer έχει ημερομηνία λήξης, όσο καλός κι αν είναι. Συν τοις άλλοις, πολλοί προσπάθησαν να καταλήξουν με πολλαπλούς πετυχημένους τίτλους στο είδος και μόνο για την Blizzard μπορούμε να πούμε με κάποια σιγουριά ότι βρήκε τρόπο να της βγει σε καλό. Αδυνατούμε λοιπόν πώς η Microsoft μπορεί να πιστεύει πως θα αποφύγει τίτλους single-player, που, σε spreadsheet, καταλήγουν με χαμηλό “engagement” αλλά, ταυτόχρονα, αν είναι αρκετά καλοί, μπορούν να πουλιούνται και να παίζονται για χρόνια. Και τι καλύτερο από εμπειρίες για έναν σε μια υπηρεσία όπως το Xbox Game Pass που δεν εξασφαλίζει από μόνο του πρόσβαση σε όλες τις online υπηρεσίες του Xbox Live;

Ίσως (έμφαση στο «ίσως») για αυτό να λέει που και που ο Phil Spencer ότι η επιτυχία του Xbox Game Pass μπορεί να ανοίξει το δρόμο σε παραγωγές με solo campaign. Ίσως να έχει δει πως, άσχετα με το τι προτιμά ο καθένας, τι εικόνα έχει για την αγορά, τέτοιο περιεχόμενο είναι απαραίτητο αν μέλλει του Xbox Game Pass να είναι η πρωτεύουσα υπηρεσία της Microsoft για gaming.

Βέβαια, εμείς μπορεί να θέλουμε να πέφτουμε μέσα, αυτό δεν σημαίνει ότι θα τα καταφέρουμε. Διότι η Microsoft αφιέρωσε χρόνια σε εσωτερική οργάνωση των δικών της ομάδων παραγωγής με τρόπο τέτοιο ώστε τα μεγάλα της franchises να είναι πότε ευχή και πότε κατάρα για τους ίδιους τους δημιουργούς. Και το περιεχόμενο που χρειάζεται, που ίσως αναγνωρίζει ότι πρέπει να κυνηγήσει επιτέλους, δεν πρόκειται να γεννηθεί στο εσωτερικό της όσο επιμένει στη λογική «ομάδα Windows, ομάδα Office, ομάδα Gears Of War, ομάδα Halo και ομάδα Forza».

Το Xbox Game Pass θα μείνει ακλόνητο

Είναι φανερό ότι η Microsoft θεωρεί το Xbox Game Pass προτεραιότητα, ειδικά συγκρινόμενο με το Xbox Live Gold. Και όταν η Microsoft πεισμώνει, δεν εγκαταλείπει εύκολα. Βέβαια το πείσμα δεν έχει κάποια δημιουργική αξία από μόνο του. Οπότε ελπίζουμε πως η ανάγκη της εταιρείας να μετατρέψει το Xbox Game Pass σε ξεκάθαρη και αδιαμφισβήτητη επιτυχία, εντός κι εκτός λογιστηρίου, να την υποχρεώσει να αναδιαρθρώσει τις ομάδες της, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν το περιεχόμενο με το οποίο δεν πειραματίστηκε ποτέ αρκετά η εταιρεία μέχρι σήμερα. Διαφορετικά το Xbox ολόκληρο μπορεί να μετατραπεί σε υπηρεσία νωρίτερα από όσο θέλει κανείς. 
10 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • stefoukos
    • Εγώ από τότε που έβαλαgame pass δεν το έβγαλα είναι φοβερό κατεβάζεις ότι θες και παίζεις απεριόριστα τσάμπα μόνο με δέκα ευρώ ούτε να τρέχεις σε βίντεο κλάμπ ούτε τίποτα το θεωρώ μια από τις καλύτερες κινήσεις πού έχω δεί τά τελευταία χρόνια στοgaming

      • yaponvezos
      • Sure. Κι εγώ κρατάω τη συνδρομή μου στο Game Pass.

        Δεδομένου πάντως ότι η ίδια η MS έχει πολύ, πολύ μεγάλες βλέψεις για την υπηρεσία, είναι μεγάλος ο δρόμος που πρέπει να διανυθεί για να φτάσει τον ίδιο της το στόχο, άρα μένουν και αρκετά να κάνει ακόμη για να το πετύχει.

        • stefoukos
        • Εγώ παντως είμαι καλυμμένος με το xbox δεν το αλλάζω έτσι κι αλλιώς μόνο πρό και ΦΙΦΑ παίζω ονλαιν το θέμα είναι πως με το game pass ;παίζω ακόμα περισσότερα σχεδόν τσάμπα το Σεπτέμβρη θα κινηθώ για το Χ γιατί πήρα μία 4 κ τηλεόραση και θέλω να δω λίγο την δύναμη της κονσόλας

    • diver_gr
    • To game pass και αντίστοιχες υπηρεσίες είναι το μέλλον στα videogames. Παρόλο που είμαστε στα πρώτα βήματα η υπηρεσία φαίνεται πως ωριμάζει γρήγορα και σύντομα πιστεύω θα είναι Must Have για την πλειοψηφία του κόσμου. Πχ ένας που αγοράζει XBOX αυτή τη στιγμή με 9,99 έχει άμεσα διαθέσιμα Halo 5, Halo wars 2, Gears 4, Sea of thives και πολλούς ακόμα αξιόλογους τίτλους για 9,99 το μήνα. Αντικειμενικά η τιμή είναι ξεφτίλα, τζάμπα σχεδόν κατά τη γνώμη μου και με την υπόσχεση της MS πως τα νέα παιχνίδια από εδώ και πέρα Halo 6, Gears 5, Forza Horrizon, Motorsport κλπ θα είναι διαθέσιμα από τη πρώτη μέρα κάνει την υπηρεσία ακόμα ποιο ενδιαφέρουσα. Επίσης είναι ένα καλό βήμα για ποιο μικρά Studios & indie παράγωγες να κάνουν όνομα και να αποκτήσουν μεγαλύτερο κοινό.

      • yaponvezos
      • Γιατί θεωρείς ότι είναι το μέλλον; Βασικά, πώς το εννοείς; Ότι το βλέπεις ως το αναπόφευκτα κυρίαρχο μοντέλο για αργότερα, ως κάτι που θα αντικαταστήσει πλήρως το τρέχον μοντέλο και θα είναι μονόδρομος για όποιον θέλει games στο σύστημά του ή ως κάτι που θα εξυπηρετεί μια μερίδα της αγοράς που έτσι κι αλλιώς δεν έδινε πολλά χρήματα σε games; Ή κάτι άλλο;

        • diver_gr
        • Προσωπική άποψη πως σε λίγα χρόνια από τώρα το συγκεκριμένο μοντέλο θα κυριαρχήσει έναντι τις κλασσικής αγοράς παιχνιδιού στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των gamer. Όπως γίνεται και με το Netflixx αυτή τη στιγμή και τα εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Αν κρίνουμε και από τις αγγελίες μεταχειρισμένων όπου λίγες μέρες μετά τη κυκλοφορία ενός παιχνιδιού κατακλύζουν το ίντερνετ θεωρώ πως ο κόσμος που αγοράζει για συλλογή είναι μικρό το ποσοστό. Πχ για ποιο λόγο να αγοράσει κάποιος 69,99 το God of war 4 και να το πουλήσει 2 εβδομάδες μετά στα 35-40 όταν θα του προσφέρεται μια συνδρομή των 10-15 ευρώ με την οποία θα μπορεί να παίξει πολλά περισσότερα παιχνίδια και με λιγότερη χασούρα (όσο αφορά το οικονομικό μέρος).

        • yaponvezos
        • Το θέμα δεν είναι η συλλογή αλλά το εύρος των δικαιωμάτων χρήσης. Το Netflix είναι αποδεκτό παράδειγμα μόνο και μόνο επειδή το περιεχόμενό του έχει καλή ισορροπία ποικιλίας και ποιότητας. Κι αυτό ακόμη, όσο περνά ο καιρός, ρίχνει την επένδυση σε περιεχόμενο τρίτων και ανεβάζει τις εσωτερικές παραγωγές. Αυτό το μοντέλο το λατρεύουν πολλοί και θεωρούν ότι είναι το μέλλον, μέχρι βέβαια να χεστούμε στις παρεμφερείς υπηρεσίες.

          Στο video streaming όμως δεν θεωρείται απαραίτητη αγορά εξειδικευμένου για την περίσταση hardware όπως στο gaming. Οπότε το «όπως το Netflix» λειτουργεί ως παρομοίωση, όχι όμως ως κυριολεξία. Βέβαια για αυτό στο gaming γίνεται τόσος λόγος για cloud gaming, ώστε να φύγει το εμπόδιο της αγοράς του hardware από το χρήστη και να γλυκοκοιτά περισσότερο τη συνδρομητική δέσμευση.

          Αλλά μιας και ξέφυγα μόνος μου, για να επιστρέψω στο αρχικό point, το θέμα δεν είναι η συλλογή. Το θέμα είναι η χρήση. Αν το μοντέλο είναι αυτό το ένα στο μέλλον, μια βλάβη στη γραμμή μου σημαίνει αυτόματα ότι δεν μπορώ να παίξω τίποτα. Με κανονική αγορά όμως, μπορώ.

          Δεδομένου δε ότι τα ίδια bits κατεβάζω όταν αγοράζω ή όταν είμαι συνδρομητής, είναι εξωπραγματικά παράλογο να μην έχω επιλογή αγοράς σε αυτό το μέλλον που περιγράφεις. Διότι η παροχή της δυνατότητας αυτής δεν απαιτεί διαφορετική υποδομή που επιβαρύνει την επιχείρηση, ώστε να χρησιμοποιήσει την επιβάρυνση ως λόγο να μην παρέχει αυτή τη δυνατότητα.

          Και για να πιάσουμε γενικότερα το θέμα της συνδρομής, όταν αυτή συνδέεται με την «κατανάλωση» περιεχομένου, ο μόνος τρόπος να σταθεί το μοντέλο είναι να υπάρχουν αρκετοί που να πληρώνουν χωρίς να χρησιμοποιούν αρκετά την υπηρεσία. Αν αύριο ξυπνήσουμε όλοι και βάλουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ το Netflix να δείχνει stuff, μέσα σε λίγους μήνες θα έχει ανέβει η τιμή για όλους. Διότι αυτό το επιπλέον engagement φέρνει έξοδο στην επιχείρηση.

          Δεν είναι το ίδιο με μια συνδρομή στο Office που ξέρεις ότι πρέπει να συντηρείται και να εξελίσσεται διαρκώς. Και παρότι το Office είναι πιο απαραίτητο στην καθημερινότητα από το Netflix, ακούς πολύ πιο εύκολα ότι κάποιος πληρώνει για Netflix παρά για Office 365. Για αυτό θεωρώ ότι στο συνδρομητικό μοντέλο, περισσότερο ρόλο παίζει η αντίληψη παρά η πραγματική ή πρακτική αξία όσων προσφέρει.

    • paulgouv
    • Μεγάλο fail να μην δίνει αυτόματα online για τα παιχνίδια της λίστας που είναι αποκλειστικά online..Sea Of Thieves και State Of Decay είναι απλά "τυράκι" για να βάλλεις Gold και να γλιτώσεις(δίνεις 9.99 και σε 1μήνα για να μην πώ σε λίγες ώρες έχεις δει όλα όσα προσφέρουν τα συγκεκριμένα και πιθανότατα τα βαριέσαι) 50 και 30 ευρώ αντίστοιχα αν τα αγόραζες κανονικά..επίσης είδα ότι αφαιρούν την τριλογία Bioshock(δίναν του Χ360 την εκδοση νομίζω) που αν μην τι άλλο ήταν απο τις attraction σε ποιότητα παιχνιδιών που έχει δώσει.αν συνεχίσει να αφαιρεί καλά παιχνίδια καλύτερα να μείνουμε στο υπάρχον μοντέλο με Gold/Plus και 12 καλα παιχνίδια με περίπου 45 ευρά το χρόνο..σαν ιδέα καλό ακούγεται αλλά στην πράξη προς στιγμή δεν θα με έπειθε να βάλλω αν είχα X ..

      • yaponvezos
      • Από τη στιγμή που μιλάμε για τίτλους τρίτων, κάθε συμφωνία έχει ημερομηνία λήξης. Ό,τι και να κάνει η MS, δεν μπορεί να δίνει ό,τι ποσό να 'ναι σε όποιον το ζητάει και, αντίστοιχα, κανένας τρίτος δεν είναι υποχρεωμένος να δέχεται οποιαδήποτε τιμή ή να διαθέτει το περιεχόμενό του κάπου που δεν τον νοιάζει. Σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, απλά δεν γίνεται αλλιώς.

        Για αυτό βέβαια είναι ακόμη πιο σημαντικό να μαζευτούν εσωτερικές παραγωγές της προκοπής που να είναι από μόνες τους λόγος να επενδύσει κανείς στην υπηρεσία.

        • diver_gr
        • Πιστεύω πως με το Gamepass η MS ξεκινάει να χτίσει μια βιβλιοθήκη για την επόμενη κονσόλα καθώς λόγο αρχιτεκτονικής πλέον τα παιχνίδια θα είναι συμβατά. Καλώς η κακώς το παιχνίδι σε αυτή τη γενιά έχει χαθεί. Παρόλα αυτά έχει τη δυνατότητα να ξεκινήσει την επόμενη με μια αρκετά μεγάλη βιβλιοθήκη ΑΑΑ παιχνιδιών σε αρκετά προσιτή τιμή πράγμα το οποίο θα της δώσει μεγάλο όφελος για αρκετό κόσμο που δεν έχει παίξει τα παιχνίδια του XBOX ONE. Θα μπορεί να έχει από Day one μια αρκετά μεγάλη βιβλιοθήκη με τίτλους όπως Halo Collection, Halo 5-6, Gears 4-5, Forza Motorsport 7, Forza Horrizon 4, Halo Wars 1-2, Sea Of thieves, Crackdow, Ori, Quantum Break, Cup Head και πολλά ακόμα τα οποία θα είναι ένα αρκετά καλό κίνητρο για αγορά της επόμενης κονσόλας.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!