Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ!
ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Dark Souls 2

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η σειρά “Souls” της From Software δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με κάτι αντίστοιχο. Μέσα από μόλις δύο τίτλους, η ομάδα ανάπτυξης από το Tokyo της Ιαπωνίας δημιούργησε τη δική της σχολή, αιχμαλωτίζοντας το πνεύμα μιας άλλης εποχής σε μια «σύγχρονη» παραγωγή, μέσα από τη χρήση των κατάλληλων μηχανισμών. Όπως και το Demon’s Souls, έτσι και το Dark Souls αποτέλεσε ένα ορόσημο για τα σύγχρονα RPGs, με τα διθυραμβικά σχόλια για τον σχεδιασμό του να επισκιάζεται μόνο από τη φήμη της διαβόητης δυσκολίας του. Πολύ γρήγορα ο τίτλος απέκτησε το δικό του, φανατικό κοινό και πλέον αποτελεί ένα όνομα που όλοι γνωρίζουν. Όπως ήταν λογικό, αφότου το Lordran αποκάλυψε όλα τα μυστικά του, το κοινό αναζητούσε μια νέα περιπέτεια στον σκοτεινό του κόσμο. Και η From Software δεν αγνόησε τις φωνές. Η αναμονή φτάνει στο τέλος της - και το Dark Souls 2 είναι έτοιμο να προσφέρει την πρόκληση και τις συγκινήσεις που όλοι περιμένουν. Καταφέρνει όμως να παραδώσει μια εμπειρία αντάξια των προκατόχων του; Ή μήπως ορισμένες φορές κάποιες ιστορίες απλά δεν έχουν κάτι περισσότερο να πουν;

Dark Souls 2 Image 01

Όπως οι δύο τίτλοι που προηγήθηκαν, έτσι και το Dark Souls 2 διαλέγει μια ιδιαίτερη προσέγγιση όσον αφορά στην ιστορία, προσφέροντας κάποιες βασικές πληροφορίες στην αρχή της περιπέτειας και αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα στην φαντασία και την ερμηνεία των ίδιων των παικτών, βάσει των στοιχείων που βρίσκονται διάσπαρτα στον κόσμο. Δεδομένου ότι είναι sequel, τοποθετείται στον ίδιο κόσμο με τον προκάτοχο του, αν και λαμβάνει χώρα σε διαφορετική περιοχή και πολλά χρόνια μετά. Τα γεγονότα του πρώτου Dark Souls είναι πλέον σχεδόν ξεχασμένα, μόνο με τα κατορθώματα ορισμένων ηρώων να έχουν διατηρηθεί στη μνήμη. Η κατάρα του Dark Sign που δεν επιτρέπει στους ανθρώπους να βρουν την ειρήνη και την ανάπαυση στο θάνατο, οδηγώντας τους σταδιακά στη παραφροσύνη μαστίζει ακόμα τον πληθυσμό, και οι αθάνατοι καταραμένοι σπεύδουν γεμάτοι ελπίδες σε μια περιοχή που εικάζεται πως μπορεί να βρεθεί η θεραπεία. Το Drangleic. Ο πρωταγωνιστής είναι κι αυτός ένας καταραμένος, που έλκεται από τις υποσχέσεις στον άγνωστο αυτό τόπο, οπλισμένος με τίποτε παραπάνω από την ελπίδα για σωτηρία. Το «καλωσόρισμα» που θα λάβει όταν φτάσει θα έρθει μέσα από χλευασμούς για την αφέλειά του, καθιστώντας του σαφές πως η μοίρα του κάθε καταραμένου είναι ήδη προδιαγεγραμμένη - και πως δεν υπάρχει καμία σωτηρία, όσο και αν προσπαθήσει. Ξεκινώντας με τους χειρότερους οιωνούς, ο πρωταγωνιστής θα ανακαλύψει φίλους, εχθρούς, ανθρώπους που έχουν χάσει όχι μόνο το δρόμο τους, αλλά και το μυαλό τους, καθώς και την ιστορία του Drangleic, ενός τόπου που έχει φιλοξενήσει αμέτρητα βασίλεια που ήκμασαν και «έπεσαν», ούτως ώστε να δώσουν τη θέση τους σε νέα.

Dark Souls 2 Image 02

Έτσι λοιπόν, μέσα από το εισαγωγικό κομμάτι, ο τίτλος προσφέρει ένα λεπτομερέστατο σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα και εισάγει τους παίκτες στους βασικούς μηχανισμούς gameplay, μέσα από μια σειρά αναμετρήσεων που έχουν περισσότερο σαν σκοπό την εξοικείωση παρά την πρόκληση. Σύντομα, ο δρόμος θα οδηγήσει στη Majula, το μέρος που οι παίκτες επισκέπτονται συχνά κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς τους, για να ξεκουραστούν, να σχεδιάσουν το επόμενό τους βήμα και να εξοπλιστούν καλύτερα για τη συνέχεια. Η Majula θυμίζει αρκετά το Nexus του Demon’s Souls, αφού είναι το μοναδικό ασφαλές σημείο στον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ εκεί βρίσκεται και ο πιο πιστός σύμμαχος του πρωταγωνιστή, η Emerald Herald. Μέσω αυτής αποκτάται το (σήμα κατατεθέν για τη σειρά) Estus Flask, ενώ μέσω αυτής γίνεται και το leveling, όπως με την Maiden in Black στον πρώτο τίτλο της σειράς. Η Majula όμως δεν είναι αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο, όπως το Nexus, αλλά συνδεδεμένη με πολλά μονοπάτια, όλα στην διάθεση των παικτών για να διαλέξουν τον επόμενο προορισμό τους. Για την ακρίβεια, στην πλειοψηφία τους οι περιοχές του Dark Souls 2 είναι συνδεδεμένες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο μεταξύ τους, ακριβώς όπως και στο πρώτο μέρος. Η πλοήγηση γίνεται με έναν τρόπο σχεδόν διαισθητικό και για αυτό ευθύνεται ο εξαιρετικός σχεδιασμός που εμπνέει την διαίσθηση των παικτών ως προς τον τρόπο δράσης και τον προορισμό, χωρίς να βασίζεται σε κάποιο χάρτη ή quest log.

Dark Souls 2 Image 03

Και εδώ τα διάσπαρτα bonfires θα αποτελέσουν ένα προσωρινό καταφύγιο για να αναπληρωθεί η χαμένη ενέργεια και να οργανωθούν τα spells και ο εξοπλισμός, πάντα όμως με «αντίτιμο» το respawn των εχθρών. Η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με το Dark Souls είναι ότι από την αρχή δίνεται η δυνατότητα άμεσης μετάβασης σε οποιοδήποτε bonfire έχει ανακαλυφθεί, χωρίς να απαιτείται κάποιο αντικείμενο (όπως το Lordvessel). Μπορεί η απόφαση αυτή να ξενίσει τους fans, ωστόσο γρήγορα γίνεται αντιληπτή η πρόθεση της ομάδας ανάπτυξης να προσφέρει εναλλακτικές επιλογές, έχοντας ανά πάσα στιγμή διαθέσιμες τις περιοχές που έχουν ανακαλυφθεί ούτως ώστε να ακολουθηθεί κάποια άλλη πορεία, σε περίπτωση που έχουμε οδηγηθεί σε (προσωρινό) αδιέξοδο. Ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο η κάθε περιοχή διατηρείται «φρέσκια» μέχρι το τέλος του παιχνιδιού, χωρίς να αναγκάζει τους παίκτες να βρίσκονται σε ένα σημείο μέχρι την επιτυχή ολοκλήρωσή του.
Όσοι έχουν ασχοληθεί με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς θα αισθανθούν αμέσως οικεία όσον αφορά τον χειρισμό του χαρακτήρα, αφού οι κινήσεις παραμένουν το ίδιο άμεσες και «δεμένες», με ακόμα καλύτερα animations. Η μάχη εξακολουθεί να αποτελεί τον πυρήνα του gameplay, παραμένοντας το ίδιο απλή, αλλά ταυτόχρονα με ένα βάθος που απαιτεί αρκετές ώρες εξοικείωσης. Πέραν των βασικών λειτουργιών που εξηγούνται στο εισαγωγικό κομμάτι, ο τίτλος δεν κρατάει τον παίκτη «από το χέρι», αλλά τον αφήνει να ανακαλύψει και να καταλάβει μόνος του τις ιδιότητες του κάθε όπλου και τύπου επίθεσης και άμυνας. Ανάμεσα στις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές είναι η δυνατότητα άλματος με τη χρήση ξεχωριστού πλήκτρου (L3/LS), καθώς και το γεγονός ότι πλέον υπάρχει damage/poise break σε κάθε animation. Το τελευταίο σημαίνει ότι πλέον τα backstabs αποκτούν έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα, ενώ η χρήση του roll δεν θα αποτελεί πανάκεια για τις… δύσκολες στιγμές.

Dark Souls 2 Image 04

Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα inventory, που αν και απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί άρτιο, είναι φανερά βελτιωμένο, καθώς και στα attributes του χαρακτήρα, με πιο σημαντική την προσθήκη του “adaptability”. Το τελευταίο ουσιαστικά αποτελεί μια συγχώνευση των “resistance” και “agility” και καθορίζει την ταχύτητα με την οποία εκτελούνται οι κινήσεις, καθώς και η ανθεκτικότητα σε διάφορες μορφές damage. Δεδομένης της φύσης του, το εν λόγω attribute έχει δεχθεί το απαραίτητο downscaling ούτως ώστε να μην οδηγεί σε υπερβολικά άνισα builds. Επίσης, πλέον ορισμένα armor sets έχουν συγκεκριμένα requirements ούτως ώστε να μην είναι δυνατή η χρήση τους από χαρακτήρες χαμηλού level. Η χρήση του τόξου είναι αμεσότερη, ενώ η χρήση στόχευσης πρώτου προσώπου είναι εφικτή και με τα catalysts, κάτι που σε συνδυασμό με την δυνατότητα ανανέωσης των charges και εκτός bonfire δίνει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία σε όσους αποφασίσουν να βασιστούν στα spells. Το παραπάνω φαίνεται να αποτελεί και μια γενικότερη φιλοσοφία του Dark Souls 2 σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Πιο συγκεκριμένα, πλέον το κάθε build είναι «βιώσιμο» και μπορεί να στηρίξει αυτόν που αποφασίζει να το ακολουθήσει σε κάθε περίπτωση. Επιπρόσθετα, όσοι αποφασίσουν να ακολουθήσουν την πιο… «παραδοσιακή» οδό θα εμπλουτίσουν ακόμα περισσότερο το ρεπερτόριο των κινήσεών τους, αφού πλέον το parry και το riposte μπορεί να επιτευχθεί και με two-handed όπλα, ενώ για αυτούς που θέλουν την «απόλυτη» επίθεση, υπάρχει η δυνατότητα dual-wielding. Θεωρητικά, η ίδια δυνατότητα υπήρχε ήδη, σε αντίθεση όμως με το πρώτο Dark Souls, πλέον υπάρχουν ειδικές κινήσεις και animations, με τα ανάλογα combos που λειτουργούν μόνο με τη χρήση δύο όπλων. Εγκαταλείποντας την ασπίδα σημαίνει πως το dual-wielding απαγορεύει την άμυνα, αλλά ταυτόχρονα αυξάνει τις δυνατότητες επίθεσης, κάτι που το καθιστά μια ξεχωριστή τεχνική και όχι μια απλή κίνηση.

Dark Souls 2 Image 05

Οι επιλογές ολοκληρώνονται με τα stances, τα οποία μπορούν να καθορίσουν με τη σειρά τους το σετ κινήσεων που θα ακολουθήσει ο χαρακτήρας μας, τόσο στο dual wield όσο και με τον συνδυασμό όπλου-ασπίδας. Γενικότερα, όλες οι αλλαγές δείχνουν να βρίσκουν τη θέση τους στο σύστημα μάχης σαν να προϋπήρχαν ως αναπόσπαστο κομμάτι του, ενώ ο τίτλος με τον τρόπο του ωθεί τους παίκτες στον πειραματισμό και την αναζήτηση της ιδανικής τακτικής, τόσο μέσα από συγκεκριμένες καταστάσεις, καθώς και με την έμφασή του σε ένα γρηγορότερο στυλ παιχνιδιού. Έχοντας αναφέρει τα παραπάνω βέβαια, δεν σημαίνει πως το Drangleic θα αποτελέσει μια «βόλτα» για όσους εξερευνήσουν τα εδάφη του. Παραμένοντας πιστό στο πνεύμα της σειράς, το Dark Souls 2 θα προκαλέσει τους παίκτες και θα τους φτάσει στα όριά τους, αναγκάζοντάς τους να μάθουν με τον δύσκολο τρόπο και τιμωρώντας τα λάθη με τρόπο αμείλικτο, χωρίς όμως να γίνεται άδικο. Το κάθε επίπεδο είναι σχεδιασμένο ούτως ώστε να ευνοεί τόσο τις «ανοιχτές» μάχες, όσο και τις αναμετρήσεις όπου ο χώρος για ελιγμούς είναι περιορισμένος, ενώ η τοποθέτηση των εχθρών είναι τέτοια που ευνοεί τις ενέδρες και κρατάει τους παίκτες σε εγρήγορση, πάντα υπενθυμίζοντάς τους το πόσο ευάλωτοι και τρωτοί είναι. Οι εχθροί έχουν πλέον πλήρη επίγνωση των κινήσεων του παίκτη, αναγνωρίζοντας και αναμένοντας μια πιθανή επίθεση, ενώ ταυτόχρονα εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία και «άνοιγμα» για να επιτεθούν με τη σειρά τους.

Dark Souls 2 Image 06

Τα boss fights δίνουν δυναμικά το παρόν και είναι πιο συναρπαστικά από ποτέ, αναγκάζοντας έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και επιβάλλοντας γρήγορα αντανακλαστικά, με την απομνημόνευση των μοτίβων επίθεσης αλλά και των κινήσεων του ίδιου του χαρακτήρα να καθορίζουν τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στην επικράτηση και τον θάνατο. Η αναπλήρωση της ενέργειας (πέραν του bonfire) σαν διαδικασία πλέον προσφέρεται μέσα από μια πληθώρα επιλογών αφού γίνεται είτε μέσω του Estus Flask (και ο ενικός χρησιμοποιείται γιατί πλέον ο καθένας ξεκινάει με ένα flask, με τον αριθμό και την δύναμή του να είναι αναβαθμίσιμα), είτε μέσω των life gems, ειδικών consumables που αναπληρώνουν τη μπάρα ενέργειας με πιο αργό ρυθμό, είτε με τη χρήση άλλων αντικειμένων που προσφέρουν και άλλα οφέλη. Ο θάνατος βέβαια θα έρχεται συχνά -ορισμένες φορές πολύ συχνά-, αλλά μέσα από κάθε θάνατο δίνεται η δυνατότητα επανάληψης και αναθεώρησης της τακτικής, της αναγνώρισης του λάθους και της βελτίωσης. Όσον αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι, τα πράγματα πλέον είναι ακόμα πιο δύσκολα αφού με κάθε θάνατο, ο χαρακτήρας χάνει ένα ποσοστό του μέγιστου HP, μέχρι να φτάσει στο 50%.
Η επαναφορά στην αρχική κατάσταση γίνεται μέσα από τα human effigies, των ειδικών consumables που αντικαθιστούν το humanity και πλέον καταναλώνονται άμεσα, χωρίς να απαιτείται η χρήση bonfire. Γρήγορα γίνεται προφανές ότι ο δρόμος για την επικράτηση είναι η εξοικείωση με διαφορετικές μορφές μάχης, η αναγνώριση και προσεκτική εξέταση των κινήσεων του κάθε εχθρού, η επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού για την κάθε περίσταση αλλά και η καλή αντίληψη του περιβάλλοντος. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η επιλογή αυξομείωσης της δυσκολίας έχει ενσωματωθεί μέσα στο ίδιο το gameplay, με ειδικά αντικείμενα (ή δράσεις) που μπορούν να αυξήσουν το επίπεδο της πρόκλησης ή να προσφέρουν μια προσωρινή βοήθεια.

Dark Souls 2 Image 07

Ο δρόμος του καταραμένου είναι δύσκολος και το Drangleic κάθε άλλο παρά φιλόξενο μπορεί να χαρακτηριστεί, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το ταξίδι αυτό πρέπει να είναι και μοναχικό. Στις περιπέτειές τους οι παίκτες μπορούν να κάνουν χρήση του messaging system που τους επιτρέπει να αφήνουν μηνύματα που μπορούν να διαβαστούν από όσους περάσουν από το ίδιο σημείο, προειδοποιώντας τους (ή εξαπατώντας τους) για το τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Επίσης, οι κηλίδες αίματος στο πάτωμα αποκαλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο πέθανε κάποιος που ήταν στο ίδιο σημείο, δίνοντας μια προειδοποίηση. Αυτός όμως δεν είναι ο μόνος τρόπος αλληλεπίδρασης. Ο καθένας μπορεί να ζητήσει για βοήθεια (ή να βοηθήσει) καλώντας άλλους παίκτες που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους σε κάποιο σημείο του επιπέδου, δεδομένου ότι βρίσκονται σε παρόμοιο level, αρκεί να βρίσκονται σε human form. Με παρόμοιο τρόπο ο καθένας μπορεί να εισβάλει στον κόσμο κάποιου άλλου παίκτη και να πολεμήσει μαζί του (μέχρι θανάτου, ασφαλώς) για να διεκδικήσει ψυχές… και να τον δυσκολέψει ακόμα περισσότερο στο έργο του. Αυτό συμβαίνει ανεξαρτήτως αν ο εισβαλόμενος βρίσκεται σε human form ή όχι, με τη διαφορά ότι όσο περισσότερο penalty έχει δεχθεί, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να δεχθεί invasion. To matchmaking γίνεται πλέον με έναν εξελιγμένο αλγόριθμο που λαμβάνει υπ’όψιν του όχι μόνο το level αλλά και το skill του καθενός μέσα από μια σειρά παραμέτρων, προσφέροντας ισορροπημένες μάχες και μια λογική πρόκληση. Ακόμα σημαντικότερο ρόλο στο co-op και PvP κομμάτι του τίτλου παίζουν πλέον τα Covenants, συμμαχίες των οποίων μπορεί να γίνει ο καθένας μέλος, αποκτώντας ειδικό εξοπλισμό όπως δαχτυλίδια που καλούν συμμάχους σε περίπτωση invading, ενώ ορισμένες εξ’ αυτών προσφέρουν και τη δυνατότητα dueling/sparring όπου ο καθένας μπορεί να δοκιμάσει PvP τακτικές (ή και απλά να απολαύσει τη μάχη) χωρίς να βρίσκεται απροετοίμαστος εν τω μέσω ενός επιπέδου. Με την online λειτουργία να φιλοξενείται σε dedicated server οι μάχες είναι πλέον πιο ομαλές από ποτέ και τα προβλήματα των εσφαλμένων summons ή του lag αποτελούν παρελθόν.

Dark Souls 2 Image 08

Οπτικά, η νέα μηχανή γραφικών της From Software τα καταφέρνει πολύ καλά, δεδομένων των περιορισμένων της περασμένης γενιάς, αφήνοντας ταυτόχρονα πολλές υποσχέσεις για την PC έκδοση που αναμένεται στο τέλος του επόμενου μήνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον φωτισμό και τις σκιές, όπου και έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, καθιστώντας το φως και το σκοτάδι ένα αναπόσπαστο μέρος του gameplay. Κάτι τέτοιο είναι εμφανές και με την προσθήκη του πυρσού, για πρώτη φορά στη σειρά, ο οποίος πέραν της πλοήγησης στα επίπεδα λειτουργεί και σαν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για την From Software να δείξει τη δουλειά που έχει γίνει στον συγκεκριμένο τομέα. Το frame rate, διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα χωρίς αυξομειώσεις, ακόμα και σε σημεία με πολλά particles και εφέ, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν προβλήματα σε σημεία. Τέλος, παρά τα βελτιωμένα animations για ακόμη μια φορά τα χείλη των χαρακτήρων δεν κινούνται όταν μιλάνε, μια λεπτομέρεια που δυστυχώς θα μπορούσε να έχει διορθωθεί εύκολα. Ηχητικά ο τίτλος συνεχίζει στο ίδιο υψηλό επίπεδο, με όμορφες συνθέσεις, εξαιρετικό voice acting και μόνο ορισμένα ηχητικά εφέ να χαλάνε το -κατά τα άλλα- εξαιρετικό σύνολο.



Άρα λοιπόν, είναι το Dark Souls 2 ένας άξιος συνεχιστής; Η αλήθεια είναι πως η δημιουργία ενός sequel με ένα τόσο φανατικό κοινό και με την ίδια τη φύση του τίτλου, αποτελεί ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα. Η From Software όμως δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά τι κάνει και δημιουργεί έναν τίτλο όχι απλά το ίδιο καλό, αλλά βελτιωμένο σε κάθε επίπεδο. «Αγγίζοντας» τις περισσότερες πτυχές του τίτλου αλλά χωρίς να αλλάζει τον χαρακτήρα του, η ομάδα ανάπτυξης παρουσιάζει αυτό που όλοι περίμεναν. Σίγουρα, η φύση του τίτλου είναι τέτοια που δεν απευθύνεται σε όλους - και παρά τις προσπάθειες να γίνει πιο προσβάσιμο, υπάρχουν πολλές στιγμές που η πρόκληση αγγίζει τα όρια του σαδισμού. Όμως μετά από κάθε boss fight, μετά από την ολοκλήρωση κάθε δύσκολου σημείου, η αίσθηση επίτευξης που προσφέρει δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτε άλλο. Το Dark Souls 2 δεν είναι απλά ένα δείγμα εξαιρετικού σχεδιασμού, ούτε απλά πολύ δύσκολο. Το Dark Souls 2 είναι κάτι πολύ παραπάνω. Μια εμπειρία που όμοιά της δεν υπάρχει πουθενά αλλού...


 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
48 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • evergrey
    • Επος το παιχνιδι!

    • bill_dep
    • Δεν υπαρχουν λογια για την παιχνιδαρα, πολλες αλλαγες, λιγο σπασιμο να πεφτει η ζωη φυσικα αλλα με farming ολα οκ, μαζευεις πολλα και αν πεσει πολυ κατεβαζεις ενα :ρ fail το ενα estus (για αρχη) γιατι και εκει σε βαζει να φαρμαρεις για να εχεις life αλλα αν δεν ειχε ολα αυτα δεν θα ηταν Dark Souls ^_^ θα ηταν ενα απλο RPG !

    • Scott_Pilgrim
    • Υπέροχο και αναλυτικότατο review. Αυτό με την ζωή υπήρχε και στο Demon Souls αν θυμάμαι καλά. Βρε συ Κώστα έχω τη εξής απορία. Την στολή που βλέπουμε σε όλα τα trailer την έχει κάποιο class από την αρχή ή όχι; Επίσης έχει πολύ όμορφα armor από ότι βλέπω και ελπίζω να παίρνουμε και αυτό τυ old dragonslayer.

      Υ.Γ Πρέπει κάποια στιγμη να τελειώσω το πρώτο Dark Souls για να πιάσω αυτό! :(

    • Mithrantir
    • Μπατσίστε με και τιμωρήστε με αδυσώπητα και ανελέητα τζαπόνια της From Software.Όχι μόνο 9, 29 από μένα για σένα Κούλα.

    • raiden5
    • Αντε ανακοινώστε το κ στο ps4 σε 1080p με 60fps, εξαλλου η μεταφορα απο pc σε ps4 ειναι παιχνιδακι πλεον

    • V.for.Veteran
    • Δώσε στο λαό reviews Κωνσταντίνε!!! Έπος το game :)

    • SithDante
    • Review πρίν από IGN και Gamespot!!!!Αυτά είναι!Αναμενόμενο το 9αρι (μην σου πω και 10 καρφωτό!).Ήδη έκανα preorder εδώ και καιρό το Black Armor Edition και το αναμένω!!!!!

    • Koel700
    • epic...just epic...9/10 το παιχνιδι 10/10 το review

    • duke
    • τρομερο αντε ν βγει

    • Schumacher
    • παιδια σοβαρα τωρα ο καλκανης κανει τα καλυτερα review, μακαρι ολα τα review να τα κανε αυτος

    • bill_dep
    • @scott οχι δεν το ειχε φιλε το Demon's

    • BigDaddy
    • etsi oxi sa kati allous den 8a pw pio site poy epeidi einai fans twn dead rising 2 kai 3 nomizoun pws kanoyn reviews enw den kseroyn ti toys ginete
      kata ta alla euge kalkanare Xrysos reviewer pame gia platina twra :P

    • Sephiroth
    • Και επειδή σήμερα είδα και "ομορφιές", ορίστε το πόσες ώρες έπαιξε ο Καλκάνης (σε ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ αντίτυπο, φαίνεται από το online κομμάτι στο video review και μπορεί να το τσεκάρει κανείς στο PSN ID Trophy List του) http://enternity.gr/4gCTO

    • SithDante
    • @Sephiroth........114 LEVEL????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Έχουμε ΠΟΛΥ δρόμο μέχρι να τον φτάσουμε!!!!

    • Shepard
    • Το ελιωσε... δεν επαιξε απλα. Τι νιντζα ειναι αλλωστε.

    • Connie GR
    • Prepare to die... again, boys and girls.

      @Scott_Pilgrim
      Τo armor set που δείχνει στα trailers, πολύ δυστυχώς δεν υπάρχει σε κάποιο από τα classes στην αρχή. ;)

      @Shepard.
      SAMURAI! :P

    • SithDante
    • @Connie GR Ανάμενε friend request από πολλούς από εμάς για βοήθεια και ίσως και κανένα invasion!!! :p

    • nkav64
    • Ωραίο το review Kalkani san...αλλα Samurai διχως στολή γίνεται; ;Ρ

    • Naked Snake
    • Καταρχήν συγχαρητήρια στον Κωνσταντίνο για το άρθρο του.Περίμενα να πάθω info overload να σου πω την αλήθεια (ελέω και της φύσης του game) αλλά ήτανε πολύ καλογραμμένο και κατατοπιστικό.

      Έχω μια ερώτηση : Εκεί που αναφέρεις "καθώς και το γεγονός ότι πλέον υπάρχει damage/poise break σε κάθε animation. Το τελευταίο σημαίνει ότι πλέον τα backstabs αποκτούν έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα," σημαίνει ότι πλέον το backstabbing είναι breakable?Και επίσης ότι το poise "σπάει" ανεξαρτήτως armor set?

      Τέλος εύχομαι πραγματικά αυτό που ανέφερες περι εξάλειψης του lag να ισχύσει γιατί οι lagstabbers υπήρξανε μεγάλη κατάρα για τους 2 προηγούμενους τίτλους.Εννοείται πως αποτελεί άμεση αγορά το παιχνίδι.Δεν περίμενα τίποτε λιγότερο απο την From Software.

      Υ.Γ. Κάποτε ήτανε ανόητο παλούκι.Τώρα διαμάντι.Κωλοτούμπες δε βρέχει σας φτύνουν!

    • Connie GR
    • @Naked Snake
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Όσον αφορά το damage/poise break σε κάθε animation, εννοώ πως κατά τη διάρκεια των backstabs/rolls/χρήση διακοπτών/fog gates κλπ μπορείς να δεχθείς damage και να μείνεις staggered (υπό προϋποθέσεις).

    • ShrinkShady
    • Να ρωτήσω κάτι..πως λειτουργεί το online?Εννοώ, υπήρχαν παίκτες για να δοκιμαστεί?
      Ελπίζω πως αυτή τη φορά θα είναι πιο κατανοητό το πως λειτουργούν οι covenants κτλ, γιατί εγώ στο πρώτο είχα ένα σχετικό πρόβλημα στην κατανόηση και τον τρόπο λειτουργίας τους..

    • Connie GR
    • @ShrinkShady
      Υπήρχαν, ναι. Τώρα, όσον αφορά τα covenants, ναι, αναγράφεται ξεκάθαρα το πως λειτουργούν και με ποιον τρόπο. Στα περισσότερα covenants υπάρχει μια έμφαση στο PvP, οπότε προβλέπεται άφθονη δράση.

    • nikos 87
    • Θα το ρωτήσω γιατί θα σκάσω. Το Game δεν έχει embargo έως τις 11 του μήνα?

    • Sephiroth
    • Να ρωτήσω από που έχεις αυτή την πληροφορία nikos 87 για να σου λύσω και την απορία; Μου κάνει τρελή εντύπωση αυτό που ρωτάς...

    • Sephiroth
    • Και επειδή ορισμένοι έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα από αυτό το review, το από πότε παίζει ο Κωνσταντίνος το μαρτυράει αυτή η φωτογραφία --> http://enternity.gr/uYCbL

      Στους servers του PSN! Online!!!

    • Mithrantir
    • Επειδή θα σκάσω και εγώ,αν το ειχατε ανεβάσει πριν το εμπάργκο δε θα σας έβαζε η NBP Hellas να το κατεβάσετε?Τότε, γιαί απάντάτε σε κάθε πρόκληση?Επίσης,το κείμενο μιλάει από μόνο του εάν έχει παίξει ή όχι ο Κωνσταντινος δε χρειάζονται αποδείξεις,τουλάχιστον για όσους διαβάζουν καλοπροαίρετα.Κώστα φτιάξε και κανένα καινούριο χαρακτήρα, όταν μας έρθει από Αγγλία με το καλό, για Jolly Co-operation.

    • Sephiroth
    • Το κείμενο ανέβηκε Παρασκευή ΑΦΟΥ ΠΗΡΑ ΑΔΕΙΑ από τον άνθρωπο της Namco που μας έδωσε τον κωδικό. Θα ανεβάσω εντός των επόμενων ωρών και ένα σχετικό blog γιατί η ηλιθιότητα ορισμένων σπάει ρεκόρ

    • nikos 87
    • Με συγχωρείτε αλλα εγω το μονο που εκανα ηταν μια απλη ερώτηση γιατι μου φάνηκε περίεργο το "ανεβασμα" του review, μετα απο άπειρες δηλώσεις του ign οτι το review τους θα ανεβει στις 11 του μηνα λόγο εμπαρκου. Προς τι αυτή η επίθεση; και οκ ας υποθέσουμε οτι εχεις θειο στη Namco και σου έδωσε το ελεύθερο, πως εξηγείς και τα απανωτά ban σε ατομα του τυπου μετα απο live twitch; Δε ξερω τι σου εχουν πει και τι εχεις ακούσει περί αυθεντικότητας του review και δε με νοιάζει κι ολας. Το να απαντάς με αυτον τον τρόπο όμως σε κάποιον που εκανε απλα μια ερώτηση ειναι το λιγότερο, άσχημο. Με συγχωρείς που ειμαι ανίδεος, σε παρακαλώ να με διαφωτίσεις

    • Sephiroth
    • @nikos 87 σου έγραψα "Να ρωτήσω από που έχεις αυτή την πληροφορία nikos 87 για να σου λύσω και την απορία; Μου κάνει τρελή εντύπωση αυτό που ρωτάς...". Καμία επίθεση, δεν ήταν άσχημος ο τρόπος μου, μου κάνει απλά τρελή εντύπωση η ερώτηση. Κυρίως γιατί ως αναγνώστης δεν στέκεσαι στην ουσία που είναι το κείμενο, αλλά σε μια λεπτομέρεια που τυπικά απασχολεί μόνο συγκεκριμένους ανθρώπους.

      Όπως και να 'χει, κακώς το πήρες ως επίθεση, απλά ήθελα να ξέρω που βασιζόμενος έκανες την ερώτηση. Τα περί "ηλιθιότητας" εννοείται πως δεν πήγαιναν για κανέναν από όλους όσοι έχετε σχολιάσει.

      Πάμε στην απάντηση λοιπόν. Κάθε περιοχή (Ευρώπη, Αμερική, Ασία) συνήθως έχει εμπάργκο ανάλογα με την ημερομηνία διάθεσης κάθε παιχνιδιού. Εγώ πήρα το ΟΚ για να δημοσιεύσουμε το κείμενο την Παρασκευή από άνθρωπο της Namco. Δεν μετράει να έχεις θείο στην εταιρεία. Μετράει να πάρεις επίσημα το ΟΚ να ανεβάσεις από το αρμόδιο τμήμα. Έχω δει επίσης να κατεβάζουν τα streams στο twitch. Δεν ξέρω γιατί, αλλά το video στο YouTube μας δεν έχει την παραμικρή "ενόχληση" και γενικότερα και για το κείμενο (αν είχε κάνει λάθος αυτός που μας έδωσε τον κωδικό, θα μας είχε έρθει ενημέρωση να το κατεβάσουμε) δεν μας έχει πει κανείς κάτι. Επιβεβαίωσα την Πέμπτη το ΟΚ να ανεβάσουμε το κείμενο και γι' αυτό μπήκε Παρασκευή.

      Ελπίζω να βοήθησα ;)

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Νίκο δεν νομίζω να σου έκανε καμία επίθεση ο Παύλος,πραγματικά δεν βλέπω κάτι τέτοιο.Η ηλιθιότητα που λέει ο Παύλος προφανώς και πάει για άλλους και όχι σε εμάς που σχολιάζουμε :) Δεν νομίζω να είναι χαζός ο Παύλος να ανεβάσει ένα review ενώ υπάρχει εμπάργκο,γιατί πιο πολύ θα ταλαιπωρηθεί παρά θα κερδίσει.Γενικά πάντως φαίνεται παιχνιδάρα και σκέφτομαι μόλις τελειώσω το gothic 2 να ξεκινήσω το dark souls 1...Δεν προλαβαίνω!!!

    • alex4444
    • Τι μας κανετε... Αντε τωρα να ξεφραγκιαζομαστε παλι! Χαιρομαι αφανταστα που η FromSoftware δεν αλλαξε ροτα στο 3ο souls και παραδιδει αλλο ενα αριστο και ξεχωριστο rpg. Οι βελτιωσεις φαινονται πολυ ουσιαστικες, μακαρι να ειχα τα λεφτα να το κατεβαζα day1!

      Εξαιρετικο και καλογραμμενο review για αλλη μια φορα. Ειναι μεγαλο κατορθωμα να μην ψαχνει κανεις και για εξτρα γνωμες σε ενα παιχνιδι, διαβαζοντας ενα μονο review. Ολα οσα ειχα απορια εχουν αναλυθει και σχολιαστει, ανεξαρτητα της τελικης βαθμολογιας.

    • SithDante
    • @Sephiroth . Μην ακούτε κανένα ρε παιδιά.Συνεχίστε το ΘΕΑΡΕΣΤΟ έργο σας.Το πρώτο σχόλιο που έκανα εγώ και είχε αναφορά σε ign και gamespot, δεν το έκανα για να κατηγορήσω το site σας,αλλά για να σας επαινέσω σε περίπτωση που με παρεξηγήσατε.Εννοείτε ότι για να ανεβάσει οποιοδήποτε site ή περιοδικό ένα review πρέπει να έχει την ανάλογη άδεια.Και εξάλλου εδώ κα μέρες κυκλοφόρησε σε γερμανικό περιοδικό ανάλογο review πρίν από εσάς και συγκεκριμένα το περιοδικό Μ!

    • deathwalker
    • Κωσταρα μου μπράβο για το review σου κατατοπιστικοτάτο.....

    • celestials
    • Το ενοικιασα(λες και θα προλαβαινα να το τερματησω,ετσι για πλακα-να περασει η ωρα) και ηταν οντως αξιολογο μεχρι το σημειο που το εφτασα.Καλα γραφικα και ωραιεσ μαχες,αλλα νομιζω με τους 3 bosses που προλαβα να νοικησω,ειναι πιο ευκολο.Εχω το καλο με το fast-travel ,αλλα οι bosses πιστευω ειναι μια απο τα ιδια.Θα δειξει η συνεχεια...

    • chronohill
    • καταπληκτικο παιχνιδι οπως και ολα της σειρας...δεν το χορταινω...

    • sir Evans
    • ρε παιδια πλακα μου κανετε?το ξεκινησα στο pc και δε μπορω με τιποτα να περασω ουτε καν τους πρωτους εχθρους.ειναι αδυνατο και μου εχει σπασει τα νευρα.και αυτη η χαζομαρα με τα bonfires.χαθηκε να κανει μονο του autosave?δηλαδη αν τυχει και σκοτωσω ολους τουσ εχθρους και χασω απο τον τελευταιο ξαναβγαινουν μετα!ελεοοοοος

    • peterf76
    • Το έχω σε Xbox 360 Και ακόμα να ασχοληθώ μαζί του

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!