Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Marvel Snap Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Second Dinner

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nuverse

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Marvel Snap
    • 7+ pegi 7+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.marvelsnap.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Τους τελευταίους μήνες πέφταμε ξανά και ξανά πάνω σε διαφημίσεις για το Marvel Snap σε σχεδόν όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα στο Instagram είχαμε βαρεθεί κάποια στιγμή να το βλέπουμε μπροστά μας, προσπερνώντας σχετικά γρήγορα την εκάστοτε εικόνα ή βίντεο. «Άλλο ένα card based παιχνίδι» αναφωνούσαμε κάθε φορά που πέφταμε πάνω στο Marvel Snap και όχι άδικα, αφού ο κόσμος του mobile gaming αποτελεί έναν αχανή κόσμο γεμάτο με αμφιβόλου ποιότητας παιχνίδια.



Πριν από μερικές μέρες κέρδισε όμως και το βραβείο του καλύτερου Mobile Game της χρονιάς στα The Game Awards και αρχίσαμε να σκεφτόμαστε λίγο διαφορετικά. Mήπως η Second Dinner είχε φτιάξει όντως κάτι καλό; Άλλωστε μιλάμε για ένα studio που έχει ως κεντρικό πρόσωπο τον Ben Brode, ο οποίος έγραψε την δική του ιστορία στην Blizzard και ειδικά στο Hearthstone. Σε συνδυασμό με τα 30 εκατομμύρια δολάρια που είχε λάβει το studio από την NetEase για την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού με επίσημο licensing της Marvel, μας έβαλε στο τριπάκι να ασχοληθούμε για αρκετές ώρες μαζί του. Μπορούμε ήδη να αποκαλύψουμε από τις πρώτες κι όλας παραγράφους, ότι το Marvel Snap είναι πράγματι διασκεδαστικό και αρκετά γρήγορο. Η όλη φιλοσοφία του βασίζεται σε τυπικούς κανόνες ενός διαδικτυακού collectible card game με ήρωες της Marvel αλλά και σε γύρους που διαρκούν ελάχιστο χρόνο. Ένας γύρος διαρκεί περίπου 5 λεπτά, με αρκετά ματς να ολοκληρώνονται και σε λιγότερο χρόνο, ενώ το να μπούμε στην λογική του μας φάνηκε πραγματικά εύκολο. Κάθε παίκτης φτιάχνει ένα deck που αποτελείται από 12 κάρτες, ενώ ένας αγώνας διαρκεί 6 γύρους στο κλασικό 1vs1 mode. Σε κάθε γύρο τραβάμε μία κάρτα και έχουμε έναν συγκεκριμένο αριθμό από energy points ο οποίος συμβαδίζει με τον γύρο στον οποίο βρισκόμαστε, άρα στον πρώτο γύρο έχουμε ένα energy point, στον δεύτερο δύο energy points και πάει λέγοντας. Τα energy points λειτουργούν ουσιαστικά όπως τα mana points σε παρόμοια παιχνίδια, που σημαίνει ότι για να μπορέσουμε να ρίξουμε μία κάρτα στην αρένα, θα πρέπει να ξοδέψουμε τον ανάλογο αριθμό από energy points. Η κάθε κάρτα απαιτεί από τον παίκτη ένα συγκεκριμένο κόστος σε ενέργεια, με τον αριθμό να αναγράφεται πάνω δεξιά, ενώ πάνω αριστερά βλέπουμε το Power stat της κάρτας, δηλαδή πόσο ισχυρή είναι μία κάρτα. Προφανώς, όσο πιο ισχυρή είναι μία κάρτα, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται, ενώ δεν υπάρχει περιορισμός για το πόσες κάρτες θα παίξουμε στον κάθε γύρο, φτάνει να μην ξεπεράσουμε προφανώς τα energy points του εκάστοτε γύρου. Στον τέταρτο γύρο όπου έχουμε τέσσερα energy points στην διάθεση μας θα μπορούσαμε π.χ. να ρίξουμε στην αρένα μία κάρτα αξίας τεσσάρων energy points ή δύο κάρτες που έχουν από τρία και ένα energy points αντίστοιχα. Για να ρίξουμε μία κάρτα με 5 energy points θα έπρεπε να περιμένουμε τον πέμπτο ή έκτο γύρο.



Προφανώς εκτός από το Power πρέπει να συνυπολογίσουμε και τις ειδικές ικανότητες που έχουν αρκετές κάρτες, όπως π.χ. “τράβηξε μία έξτρα κάρτα”, “κατάστρεψε μία κάρτα του αντιπάλου” και πολλά άλλα, καθώς και αυτά συνυπολογίζονται στο πόσο ισχυρή και ακριβή είναι μία κάρτα.  Όλα αυτά θα λέγαμε ότι ακούγονται συνηθισμένα αν θυμηθούμε παρόμοια παιχνίδια. H ιδιαιτερότητα του Marvel Snap εντοπίζεται περισσότερο στην αρένα και στους κανόνες ώστε να κερδηθεί ένα ματς και λιγότερο στις κάρτες που ουσιαστικά βασίζονται στο πολύ απλό σύστημα του Energy, Power και Effect. Η αρένα οπού τοποθετούμε τις κάρτες χωρίζεται σε τρεις περιοχές και ο κάθε παίκτης μπορεί να τοποθετήσει σε κάθε περιοχή έως και 4 κάρτες. Τα Power stats των καρτών που έχουν τοποθετηθεί στην εκάστοτε περιοχή αθροίζονται και το σύνολο του Power level αναμετράται με το αντίστοιχο συνολικό power level των καρτών του αντιπάλου που έχουν τοποθετηθεί απέναντι στην ακριβώς ίδια περιοχή. Στο τέλος του αγώνα, αυτός που έχει κερδίσει την κόντρα του Power Level στις περισσότερες περιοχές κερδίζει και το ματς, άρα ουσιαστικά οι παίκτες πρέπει να απλώνουν τις κάρτες τους με σκοπό να κερδηθούν τουλάχιστον δύο περιοχές. Σε περίπτωση ισοπαλίας σε περιοχές υπολογίζονται και οι βαθμολογικές διαφορές, ενώ πράγματι υπάρχει και το σενάριο όπου ένας αγώνας μπορεί να λήξει ισόπαλος, αν και αυτό είναι ένα ιδιαίτερα σπάνιο φαινόμενο.



Το στοιχείο της τύχης μπαίνει ακόμη πιο έντονα στο παιχνίδι, επειδή κάθε περιοχή έχει την δική της ικανότητα. Μπορεί μία περιοχή π.χ. να δίνει “+1 Power σε όλες τις κάρτες που έχουν τοποθετηθεί” ή να “καταστρέφεται οποιαδήποτε κάρτα πέσει στη συγκεκριμένη περιοχή”. Εύλογα στην αρχή σκεφτήκαμε ότι η καλύτερη τακτική είναι να ρίχνουμε κάρτες παντού, ακόμα και στις περιοχές που δεν έχουν αποκαλυφθεί, ώστε να έχουμε πλεονέκτημα μέσω της ποσότητας. Υπάρχουν όμως και περιοχές που αποκαλύπτουν abilities όπως μεταξύ άλλων, “+1 energy point σε κάθε γύρο άμα δεν υπάρχει κάρτα σε αυτή την περιοχή”, κάτι που ουσιαστικά τιμωρεί αυτόν που βιάστηκε και τοποθέτησε μία κάρτα πριν αποκαλυφθεί το ability της περιοχής. Γενικότερα το Marvel Snap παίζει πάρα πολύ με την λογική “high risk high reward” και σπρώχνει σε μεγάλο βαθμό το mindset του πόκερ. Αυτό ουσιαστικά υπογραμμίζεται με τον μηχανισμό του “Snap”, όπου οι παίκτες αποφασίζουν κατά την διάρκεια του αγώνα να κάνουν tap το power cube πάνω κεντρικά στην οθόνη, τσογάροντας ουσιαστικά power cubes. Μέσω των power cubes ανεβαίνουμε αλλά και χάνουμε ranks και κάθε rank απαιτεί 10 power cubes, με τους παίκτες να μπορούν να χάσουν ή να κερδίσουν από 1 έως και 8 power cubes σε κάθε αγώνα. Για να φτάσουμε τον αριθμό 8 των power cubes που μπορεί να κερδηθούν ή να χαθούν, θα πρέπει να κάνουν και οι δύο παίκτες snap, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να πατήσουμε Retreat, να αποχωρήσουμε δηλαδή από τον αγώνα πριν την λήξη του, περιορίζοντας την χασούρα μας εφόσον νιώθουμε ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά. Έχοντας φτάσει πολύ κοντά στο Infinite Rank (κάτι σαν το “Legend” στο Hearthstone) θα συμβουλέψουμε τους νέους παίκτες να μη πατάνε το Snap στους πρώτους 2-3 γύρους, όσο σίγουροι και αν νιώθουν εξαιτίας των δυνατοτήτων του deck τους ή των καρτών που τράβηξαν. Είναι σαν να αναφωνήσουμε “all in” με το καλημέρα σε μία παρτίδα πόκερ και το Marvel Snap είναι ένα είδους πόκερ, βασιζόμενο σε τεράστιο βαθμό στην τύχη και σε εντελώς απρόβλεπτα abilities. Οι φορές όπου νιώθαμε σίγουροι στους πρώτους δύο γύρους και μετά αποκαλύφθηκε η τρίτη περιοχή με το ability “αντικατέστησε όλο σου το deck με τυχαίες κάρτες” ή “το παιχνίδι ολοκληρώνεται στον τέταρτο γύρο” ήταν πραγματικά πολλές.



Προφανώς και το γεγονός ότι το παιχνίδι βασίζεται αρκετά στην τύχη δεν μπορεί να θεωρείται ως η υπέρτατη λύση, αλλά λειτουργεί πάρα πολύ καλά συνδυαστικά με την φύση του Marvel Snap και το γεγονός ότι οι αγώνες διαρκούν τόσο λίγο. Πολλά παιχνίδια έχουν πάει σε μία πιο fast paced λογική τα τελευταία χρόνια, όπως μεταξύ άλλων το Hearthstone, αλλά δεν συγκρίνεται με τα ολιγόλεπτα ματς του Marvel Snap. Οι 12 κάρτες ενός deck, ο χαμηλός αριθμός γύρων και η έλλειψη από life points προφανώς περιορίζουν αρκετά τις στρατηγικές σε κάποιους τομείς, οπότε το παιχνίδι μοιάζει ενδεχομένως αρκετά πιο casual συγκριτικά με άλλους παρόμοιους τίτλους που έχουν αρκετά χρόνια development στις πλάτες τους. Αν συνεχίσουν όμως οι υπεύθυνοι και εξελίξουν κι άλλο τους μηχανισμούς και την δημιουργία νέων ενδιαφερόντων καρτών, θεωρούμε ότι το Marvel Snap έχει πολύ μέλλον σ’ ό,τι αφορά την εξέλιξη του χώρου στον οποίο κινείται, αφού ήδη προσφέρει κάτι διαφορετικό από τον ανταγωνισμό. Το γεγονός μάλιστα ότι οι παίκτες καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που προκύπτουν με την αποκάλυψη των τυχαίων περιοχών σε κάθε αγώνα, δημιουργεί και μία κατάσταση γρήγορης προσαρμογής στα νέα δεδομένα που προκύπτουν με κάθε διαδικτυακό αντίπαλο. Αυτό μας κρατούσε σε εγρήγορση και κατά κάποιον τρόπο σπάει τη ρουτίνα και το σκεπτικό ότι πρέπει να ακολουθήσουμε ντε και καλά την βασική στρατηγική του deck μας.



Βέβαια, όσο καλή θέληση και αν βλέπουμε από τους developers στο καθαρά gaming development του τίτλου, τόσο αδικαιολόγητες μας φαίνονται οι επιλογές γύρω από την μικροοικονομία του τίτλου. Καταρχάς, πρέπει να πούμε ότι το Marvel Snap παίζεται άνετα χωρίς να δοθεί ούτε ευρώ, αφού οι περισσότερες κάρτες κερδίζονται μέσα από ένα leveling system, το οποίο το θεωρούμε υπερβολικά φορτωμένο με πληροφορίες και επιλογές για αρχάριους. Οι κάρτες ξεκλειδώνονται μέσω ενός upgrade system των ήδη υπαρχόντων καρτών, όσο περισσότερο παίζουμε με μία κάρτα, τόσο περισσότερους πόντους παίρνει αυτή η κάρτα. Όταν έχουμε μαζέψει και τα κατάλληλα Credits μέσω ολοκληρωμένων daily missions ή μέσω ανταλλαγής με gold bars που έχουμε κερδίσει (ή αγοράσει), μπορούμε να αναβαθμίσουμε την κάρτα μας. Η αναβάθμιση αυτή φαίνεται οπτικά, ενώ πρακτικά μας δίνει πόντους ώστε να ανέβουμε το collection level μας σ’ ένα leveling tree το οποίο προσφέρει νέες κάρτες, credits κ.α. Από την μία χαιρόμαστε που δεν υπάρχει το σύστημα τυχαίου ανοίγματος πακέτων και υπάρχει πράγματι πλήρης έλεγχος ώστε να ξεκλειδώσουν σχεδόν όλες οι κάρτες μέσω ενός ανθρώπινου grinding, από την άλλη υπάρχουν πολλές επιλογές που ζαλίζουν, ενώ οι τιμές για να αγοράσουμε πράγματα είναι απλά εξωφρενικές. Το season pass της εκάστοτε περιόδου προσφέρει credits, gold, νέες κάρτες, αλλά πολλές φορές αυτές οι κάρτες ξεκλειδώνονται και μέσω του απλού collection level. Σε συνδυασμό ότι αυτά τα δώρα πρέπει να τα ξεκλειδώσουμε έτσι και άλλιως μέσω experience points που μαζεύουμε μέσω των daily και weekly missions, η αγορά του season pass μας φάνηκε ακριβή.



Μία άποψη που άλλαξε αρκετά γρήγορα, με το που είδαμε τις υπόλοιπες τιμές του store. Η αγορά gold bars είναι αρκετά ακριβή, ενώ η αγορά εποχιακών πακέτων που προσφέρουν απλώς νέες εκδόσεις γνωστών καρτών, δηλαδή με διαφορετικό art style, ζητούν αδικαιολόγητα πολλά λεφτά. 35 ευρώ για 4 κάρτες που μπορούν να κερδηθούν και μέσα από το παιχνίδι και για credits είναι πραγματικά πάρα πολλά λεφτά. Δεν υπάρχει value for money λογική στην τιμολόγηση, ενώ σε συνδυασμό με το αρκετά δίκαιο σύστημα ξεκλειδώματος νέων καρτών, το όλο εγχείρημα μοιάζει εντελώς εκτός τόπου και χρόνου. Αυτό το πράγμα μπορεί να μην ενδιαφέρει και ιδιαίτερα όσους παίκτες θέλουν απλώς να ανέβουν και να μεγαλώσουν την συλλογή τους μέσω των παιχνιδιών, από την άλλη θα βάλει αρκετά εμπόδια σε κάποιους fans της marvel που θα ήθελαν απλώς να επενδύσουν σε καινούργιες κάρτες μ’ ένα αγαπημένο art-style. Δεν θα υπερβάλλαμε αν λέγαμε ότι μόνο το μηνιαίο Season Pass αξίζει κάπως τα λεφτά του, που και πάλι θα το προτείναμε μόνο σε όσους θέλουν να ασχοληθούν αρκετά με το Marvel Snap τον μήνα του season pass, μιας και ακόμη και τα δώρα πρέπει να ξεκλειδωθούν μέσω αγώνων και grinding.



Αυτό είναι κάτι που άμα θέλουν οι υπεύθυνοι του τίτλου μπορούν να το διορθώσουν σ’ ένα βράδυ, αν και σε πρώτη φάση δεν ενοχλεί τόσο πολύ, γιατί το Marvel Snap έχει ένα ξεκάθαρο πλάνο για όσους δεν θέλουν να βάλουν το χέρι στη τσέπη. Οι παίκτες που αναζητούν ένα γρήγορο παιχνίδι με κάρτες που δίνουν έμφαση σε fast-paced στρατηγικές θα το αγαπήσουν. Όσοι ψάχνουν για αγώνες με μεγαλύτερη διάρκεια και πιο βαθιά συστήματα στρατηγικών και μακροχρόνιων συνδυασμών, ο εν λόγω τίτλος δεν είναι για εκείνους. Το Marvel Snap εισάγει μία λογική που από την μία πλευρά το περιορίζει από άποψη gameplay, από την άλλη ακολουθεί την συγκεκριμένη φιλοσοφία πιστά και με μεγάλη επιτυχία, με αποτέλεσμα τελικά το gameplay να εκπλήσσει σε κάποια σημεία. Προφανώς και είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς την επιτυχία του τίτλου σε βάθος χρόνου, αλλά αν επενδύσουν ακόμη περισσότερο στην τρέλα και την ταχύτητα του παιχνιδιού με φρέσκιες ιδέες και παράλληλα ισορροπήσουν τα πράγματα στην οικονομία του in-game eshop, το Marvel Snap έχει τις βάσεις για να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στις mobile συσκευές αλλά και στο Steam. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Γρήγορο, εθιστικό gameplay
  • Ο μηχανισμός “snap”
  • Ωραίο art-style καρτών
  • Μικρή διάρκεια αγώνων
  • Fun-to-play για casuals αλλά και βετεράνους
  • Δίκαιο, αν και πολύπλοκο σύστημα αναβάθμισης και ανέλιξης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η τύχη παίζει πολύ μεγάλο ρόλο
  • Απαράδεκτες τιμές σε πακέτα με cosmetics, items κτλ.
  • Πάρα πολλά διαφορετικά in-game currencies που μπερδεύουν
  • Κάποιες στρατηγικές περιορίζονται από την φύση του τίτλου
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*