* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Hearthstone: Journey To Un’Goro Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    IGE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Hearthstone: Journey To Un’Goro Review
Το Journey To Un’Goro αποτελεί το νεότερο expansion του ιδιαίτερα πετυχημένου card game της Blizzard ονόματι Hearthstone, βάζοντας σε πρώτο πλάνο ενδιαφέροντες νεωτερισμούς, ένα αλμυρό οικονομικό μοντέλο και μπόλικους δεινόσαυρους. Η Blizzard επέλεξε το Un’Goro ως κεντρική θεματολογία και αυτό φέρνει φυσικά στο προσκήνιο τους δεινόσαυρους που εμφανίζονται συχνά πυκνά στο γιγάντιο κόσμο του Warcraft. Περισσότερα σχόλια δεν είναι απαραίτητα σχετικά με τους χαρακτήρες που απεικονίζονται στις κάρτες του παιχνιδιού, λόγω του ότι το Hearthstone ασχολείται άκρως επιφανειακά με το πλούσιο lore του Warcraft. Σαν εικόνες και art style, λοιπόν, οι developers έκαναν μία ασφαλή αλλά και συγχρόνως έξυπνη επιλογή στην θεματολογία, μιας και η ζούγκλα του Un’Goro προσφέρει αρκετό περιεχόμενο ώστε να απεικονιστούν με όμορφο τρόπο οι 135 ολοκαίνουργιες κάρτες.



Αφήνουμε όμως την καλλιτεχνική προσέγγιση του νέου expansion στην άκρη και εστιάζουμε  στο τι βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια. Το Journey To Un’Goro λανσάρει τρεις σημαντικές αλλαγές στον τρόπο παιχνιδιού: τα παντοδύναμα Quests cards, το μηχανισμό “Adapt” και το νέο είδος καρτών «Elementals». Ξεκινώντας με το τελευταίο, προσφέρει νέες συνέργειες μεταξύ παλιών αγαπημένων καρτών («Fire Elemental») και νέων ισχυρών καρτών («Kalimos, Primal Lord»). Τα Elementals δεν κάνουν σε καμία περίπτωση το ίδιο εντυπωσιακή είσοδο στην αρένα όπως τα «Mechs» πριν από μερικά χρόνια, αλλά σίγουρα πρόκειται για καλοδεχούμενη προσθήκη. Αξίζει να αναφερθούμε σε αυτό το σημείο και στα Beasts που δέχθηκαν μπόλικες κάρτες οι οποίες δίνουν ώθηση στο συγκεκριμένο είδος και έξτρα επιλογές στον Hunter.
Η Blizzard επέλεξε το Un’Goro ως κεντρική θεματολογία και αυτό φέρνει φυσικά στο προσκήνιο τους δεινόσαυρους που εμφανίζονται συχνά πυκνά στο γιγάντιο κόσμο του Warcraft.
Το «Adapt» προσφέρει τη δυνατότητα στα «φυτά» και στους «δεινόσαυρους» του Un’Goro να προσαρμοστούν στο νέο τους περιβάλλον. Στην πράξη, και στην εντελώς τεχνική πλευρά του παιχνιδιού, αυτό σημαίνει ότι ο παίκτης καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε κάποιες συγκεκριμένες ιδιότητες που θα δοθούν στην κάρτα που θα παίξει και θα ρίξει στο board: περισσότερη ζωή, μεγαλύτερη επίθεση, Divine Shield, Taunt κ.ά. Ο παίκτης πρέπει να διαλέξει μια από 3 διαφορετικές ιδιότητες. Πρόκειται δηλαδή για χρήσιμη δυνατότητα που μπορεί να προβληματίσει τον αντίπαλό σας μ’ ένα πλάσμα που ήταν ήδη ισχυρό από μόνο του. Απλώς μέσω του Adapt θα είναι ένα κλικ ισχυρότερο με έξτρα ιδιότητα που ταιριάζει καλύτερα (και μερικές φορές απόλυτα) στις συνθήκες του εκάστοτε γύρου.



Η μεγαλύτερη αλλαγή του νέου expansion έρχεται με τα 9 ολοκαίνουρια legendary Quest cards. Πρόκειται για κάρτες με κλασικό legendary art style, μία για κάθε class, οι οποίες κοστίζουν μονάχα ένα mana crystal και δίνονται πάντα στο opening hand του χρήστη. Ο παίκτης μπορεί φυσικά να επιλέξει να την επιστρέψει στο deck του, αλλά αυτό θα ήταν αυτοκτονία μιας και ο σκοπός των καρτών είναι να ολοκληρωθούν τα quests όσο πιο γρήγορα γίνεται ώστε να επιβραβευτούμε με μια τρομερή κάρτα-ιδιότητα. Παίρνοντας ως παράδειγμα το Quest Card του Warrior, ο χρήστης πρέπει να ρίξει στο board 7 Taunt Minions ώστε να πάρει/ξεκλειδώσει το «Hand of Sulfuras», μία κάρτα-όπλο με κόστος 3 mana που μετατρέπει το Hero Power σε “Deal 8 damage to a random enemy”. Ουσιαστικά μετατρεπόμαστε σ’ έναν «Ragnaros» σ΄ ότι αφορά το Hero Power. Στη συνέχεια του άρθρου μπορείτε να δείτε αναλυτικά και τις 9 κάρτες, με την περιγραφή του κάθε quest αλλά και των καρτών που «δίνονται» στον παίκτη μετά την ολοκλήρωση τους, για να έχετε μια ιδέα για το πόσο δυνατές κάρτες είναι πλέον.



Σε πρώτη φάση, μπορούμε να πούμε ότι του Rogue φαίνεται να είναι η πιο ισχυρή (λόγω της ευκολίας να ολοκληρωθεί το quest από τον τέταρτο και πέμπτο γύρο), ενώ ο Warlock μοιάζει λίγο ριγμένος, μιας και το «Discard 6 Cards» μοιάζει κάπως δύσκολο με τα τωρινά δεδομένα των Zoo Locks. Αυτές βέβαια είναι κάποιες πρώτες εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αλλάξουν άρδην όσο εμβαθύνουν οι παίκτες στο meta game του Hearthstone.
Αυτό που έχει σημασία είναι το γεγονός ότι η Blizzard έδωσε νέα πνοή στον τρόπο παιχνιδιού του Hearthstone, με κάρτες που βγάζουν φρεσκάδα, αλλά και από τις οποίες ο παίκτης θα εξαρτάται πλέον σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Είναι τόσο σημαντικές οι επιπτώσεις της ολοκλήρωσης ενός quest, που πλέον τα (Control) decks θα αρχίζουν να χτίζονται σχεδόν αποκλειστικά γύρω από αυτά τα νέα legendary cards. Αυτό ενδεχομένως να δημιουργήσει μονοτονία στο απώτερο μέλλον, αλλά όπως προαναφέραμε, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Για την ώρα πάντως, οι developers φαίνεται να έκαναν μια δυναμική αλλαγή, προς τη σωστή κατεύθυνση, η οποία όμως λανσάρει και ένα νέο είδος εξάρτησης των παικτών, αλλά και της γενικότερης φιλοσοφίας του παιχνιδιού, η οποία θα περιστρέφεται γύρω από τις κάρτες αυτές.



Και σε αυτό το σημείο αξίζει να πούμε λίγα λόγια για τις μικρές, αλλά σημαντικές, αλλαγές που έκανε η Blizzard στο Hearthstone, οι οποίες δεν μας άρεσαν και τόσο. Η εταιρεία «αύξησε» το κόστος των booster packs και arena tickets. Φυσικά, σε κανέναν δεν αρέσει να βλέπει τις τιμές να αυξάνονται, πόσο μάλλον σε βαθμό τέτοιο που ένα από τα πιο δίκαια online card games μεταμορφώνεται πλέον και στο πιο «ακριβό» card game της αγοράς. Η αύξηση στις τιμές χτυπάει όμως ακόμη πιο άσχημα στο μάτι, ακριβώς επειδή λανσαρίστηκαν τα 9 νέα Quest Cards, η απόκτηση των οποίων είναι επιβεβλημένη σε πρακτικό επίπεδο. Το Journey To Un’Goro είναι ουσιαστικά το expansion που εισάγει τα περισσότερα legendary cards στην ιστορία του Hearthstone, αλλά παράλληλα φέρνει και αύξηση στις τιμές του παιχνιδιού. Βάσει εντελώς πρόχειρων υπολογισμών, ο κόσμος τραβάει συνήθως 2, το πολύ 3 legendary cards σ’ ένα πακέτο των 40 booster packs.
Τα Elementals δεν κάνουν σε καμία περίπτωση το ίδιο εντυπωσιακή είσοδο στην αρένα όπως τα «Mechs» πριν από μερικά χρόνια, αλλά σίγουρα πρόκειται για καλοδεχούμενη προσθήκη.
Θεωρητικά, υπάρχουν τεράστιες πιθανότητες, ακόμη και χρησιμοποιώντας το dust των διπλών και τριπλών καρτών ή τις κάρτες που δεν μπορούν να παιχτούν πλέον στο Standard Play, ένας παίκτης που επενδύει σε 80 booster packs έναντι των 100 ευρώ, να μην μπορεί να παίξει γεμάτα παιχνίδια με πάνω από 5 classes, πόσο μάλλον σε συνθήκες control. Προσοχή, δεν λέμε να φτιαχτούν 9 top decks, αλλά  έστω 9 decks που να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους με τη νέα φιλοσοφία του παιχνιδιού. Με 9 διαφορετικά, must-have legendary cards και το τωρινό drop rate, το παιχνίδι γίνεται ξαφνικά αρκετά «ακριβό». Για νέους παίκτες δεν το συζητάμε καν. Όλοι θα νιώσουν ένα γιγάντιο pay wall να υψώνεται μπροστά στα μάτια τους την ώρα που προσπαθούν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο τρέχον πρόσωπο του Hearthstone.



Κάτι τέτοιο δεν έχει ξαναγίνει σε αυτόν τον βαθμό. Παραδείγματος χάριν, στο Whispers of the Old Gods είχε γίνει το ακριβός αντίθετο. Εκεί υπήρχε μία πραγματικά σημαντική κάρτα που άλλαζε το meta game («C’Thun») και μάλιστα οι χρήστες τη λάμβαναν και ως δώρο! Με αυτόν τον τρόπο, casual players, καινούριοι χρήστες αλλά και παίκτες που επέστρεφαν μετά από καιρό, μπορούσαν να πάρουν μια γεύση από το meta game με χαμηλό κόστος, έστω και αν δεν είχαν top decks. Άφηνε τον παίκτη γευτεί το φρέσκο gameplay, να πειραματιστεί με παλιές και νέες κάρτες, μα, πάνω απ’ όλα, τον ωθούσε με ορθολογικό τρόπο να αγοράσει περισσότερα card packs. Η μετάβαση στο Journey to Un’Goro δημιουργεί ένα περίεργο συναίσθημα και στην κατηγορία παικτών που επένδυαν σταθερά ένα «50άρικο» σε κάθε νέο expansion. Ένα συναίσθημα ότι τα 50 ευρώ δεν έπιασαν τόπο και με το γνωστό ψυχολογικό φράγμα στο κόστος να σπάει και να εκτοξεύεται σε τριψήφιους αριθμούς.



Ίσως η Blizzard έπρεπε να βρει διαφορετικό τρόπο να προσεγγίσει το Journey To Un’Goro σ’ ότι αφορά το οικονομικό σκέλος, ένα διαφορετικό τρόπο διάθεσης των Quest Cards (π.χ. ως non-legendary cards), τα οποία ουσιαστικά αποτελούν τα ultimate Class Cards γύρω από τα οποία χτίζονται τα περισσότερα decks. Ή τουλάχιστον να σκαρφιζόταν έναν πιο φιλικό αλγόριθμο για τα drop rates των Quest Cards. Γιατί είναι κρίμα μία τόσο σημαντική αλλαγή, με καλές προοπτικές για το μέλλον και άκρως διασκεδαστική εμπειρία, να μετατρέπεται ξαφνικά σ’ ένα ακριβό σπορ που ενδεχομένως να αποτρέψει αρκετούς νέους παίκτες που θα ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους με το λανσάρισμα το ολοκαίνουριου expansion. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Νέα legendary cards με ωραίους μηχανισμούς
  • Μικρές αλλαγές που αλλάζουν σημαντικά το meta game
  • Όμορφη θεματολογία καρτών
  • Ολικό lifting στο παιχνίδι γενικότερα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Απαιτούνται αρκετά χρήματα για τη συνολική εμπειρία/εικόνα
  • Ξεκάθαρο βήμα προς τα πίσω στον τομέα διάθεσης και τιμής συγκριτικά με προηγούμενα expansions
  • Κάποια quest cards υστερούν ξεκάθαρα, κάποιες είναι "OP"
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • BruceGr
    • Δεν θα μπορούσες να τα πείς καλύτερα. Αν όχι να έκαναν τις quest cards epic, τουλάχιστον ας δίναν 1 δώρο.

    • rikimaru
    • Tα quests πέρα από 2 δεν είναι σε καμία περίπτωση must have. Για την ακρίβεια τα 4 δεν παίζουν καθόλου γιατί είναι άχρηστα σαν κάρτες, του mage φαινόταν να έχει προοπτικές αλλά αποδείχτηκε ότι η κλάση έχει πολύ πιο δυνατά decks που δεν χρησιμοποιούν το quest, του priest είναι μεταξύ φθορά και αφθαρσίας που ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον γίνει playable και Rogue Warrior παίζουν κανονικά. Του Rogue πάντως το πρόβλημα του είναι αλλού και όχι στο ότι είναι OP, βασικά μάλλον ούτε tier 1 deck δεν είναι. Για να κερδίσει aggro deck θέλει πολλή τύχη και επειδή αυτά δεν είναι και λίγα τη συγκεκριμένη στιγμή τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά για αυτό. Το θέμα που υπάρχει με το συγκεκριμένο είναι ότι τα games είναι τελείως uninteractive και τα Matchups του είναι ή του ύψους ή του βάθους.

      Το un goro πάντως τόνωσε αρκετά το ενδιαφέρον για το παιχνίδι και έχει αλλάξει δραματικά την κατάσταση στο ladder. Από εκεί που έβλεπες συνέχεια τα ίδια και τα ίδια πλέον 8/9 κλάσεις παίζουν τουλάχιστον αξιοπρεπώς και μάλιστα όλες με περισσότερα από ένα archetype. To ότι το hs είναι ακριβό παιχνίδι (και σε χρόνο και σε χρήμα) ήταν γνωστό και αυτό είναι θέμα για όποιον μπαίνει τώρα στο παιχνίδι. Για τους παλιούς τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα καθώς εύκολα ή δύσκολα μπορούν να craftaroyn αυτά που χρειάζονται (καθώς δεν είναι πάρα πολλά).

Νικητές διαγωνισμού Middle-earth: Shadow of War

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity