Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Kojima Productions

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Konami

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Όταν ο Big Boss λέει στην αρχή του Ground Zeroes, απευθυνόμενος στον ίδιο τον παίκτη, “Kept you waiting, huh”, κυριολεκτεί. Έξι αναθεματισμένα χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία φορά που χειριστήκαμε κάποιον από τους δύο υπερστρατιώτες με το κωδικό όνομα Snake και στο μεσοδιάστημα το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να παίζουμε ξανά και ξανά το εκάστοτε Metal Gear Solid Collection και να αναλύουμε εξονυχιστικά τα trailer του επερχόμενου Phantom Pain, μήπως και βρούμε κάποιο στοιχείο για τον Gray Fox. Ήρθε η ώρα λοιπόν να πιάσουμε στα χέρια μας το νέο Metal Gear, όμως αυτό δεν έγινε ακριβώς όπως περιμέναμε. Η Konami αποφάσισε να σπάσει το Metal Gear Solid V σε δύο μέρη: στον πρόλογο (Ground Zeroes) και στο κύριο μέρος του παιχνιδιού (Phantom Pain), το οποίο αναμένεται να εμφανιστεί σε κάτι λιγότερο από δύο χρόνια. Στην πορεία υπερκοστολόγισε αυτό τον πρόλογο, υποτιμώντας την τάση του internet να εστιάζει στην αρνητική διάσταση τέτοιων θεμάτων. «30 ευρώ για ένα demo 2 ωρών» είναι η πιο συνηθισμένη φράση που διαβάζει κανείς αυτές τις μέρες online, από χρήστες που έμειναν σε εκείνο το αρχικό tweet και δεν εξετάζουν το Ground Zeroes ως προς το τι προσφέρει συνολικά.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Image 01

Το πιο προφανές που προσφέρει είναι κάτι που ακόμη βλέπουμε με το κιάλι στη νέα γενιά: 60 -καρφωμένα- frames ανά δευτερόλεπτο, σε ανάλυση 1080p, τουλάχιστον στην έκδοση του PlayStation 4, η οποία ήταν και η βασική έκδοση δοκιμής. Ο αρχικός προσανατολισμός της Fox Engine προς τις current-gen κονσόλες φαίνεται σε κάποια σημεία, κυρίως στην γωνιώδη απόδοση κάποιων στρογγυλών αντικειμένων και την φτωχή αποτύπωση των φυτών, όμως διαπρέπει στους τομείς του φωτισμού, της αληθοφανούς αποτύπωσης των υλικών και του επιπέδου λεπτομέρειας γενικότερα. Όταν αυτά συνδυάζονται με την ομαλότητα της δράσης, το αποτέλεσμα είναι ένας εκπληκτικός οπτικά τίτλος, που πολλές φορές φλερτάρει με την ψευδαίσθηση του φωτορεαλισμού, υποβοηθούμενος και από το εξαιρετικό animation, τόσο σε επίπεδο μεμονωμένων κινήσεων όσο και σε επίπεδο animation blending. Στις current-gen εκδόσεις έχουμε, φυσικά, χαμηλότερη ανάλυση, αλλά αυτό που ενοχλεί περισσότερο είναι το frame rate, το οποίο έχει ως στόχο τα 30 καρέ, χωρίς όμως να τον πετυχαίνει αδιάλειπτα. Η ποιότητα όμως της απεικόνισης αφήνει πολλές φορές με ανοικτό το στόμα, ακόμη και σε αυτές τις εκδόσεις.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Image 02

Το περιβάλλον που καλείται να αποδώσει η Fox Engine είναι το Omega Camp, ένα “black site” τύπου Guantanamo Bay που βρίσκεται στην Κούβα και αποτελεί το ιδανικό υπόβαθρο για ένα από τα νέα αντικείμενα φιλοσοφικής εξερεύνησης του Kojima, τα εγκλήματα πολέμου. Δεν είναι η πρώτη φορά που θα δείτε στρατόπεδο στη gaming καριέρα σας, όμως το Camp Omega αποτελεί ένα ακόμη δείγμα του πώς η Kojima Productions μπορεί να προσδώσει χαρακτήρα σε έναν φαινομενικά τυπικό χώρο. Η έκταση του στρατοπέδου είναι εκτεταμένη, ειδικά σε σχέση με αντίστοιχες εγκαταστάσεις προηγούμενων τίτλων της σειράς, ενώ κάθε της σπιθαμή έχει δημιουργηθεί για να υποστηρίξει τα αλληλοσυνδεόμενα gameplay συστήματα του Ground Zeroes, με έξυπνα κατανεμημένα σημεία κάλυψης. Είναι ένα μέρος το οποίο θα σας δημιουργήσει την επιθυμία να το μάθετε καλά και όχι μία ακόμη generic περιοχή που θα ξεχάσετε μόλις κλείσετε την κονσόλα. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του Big Boss κατά το 1975 και σκοπός του είναι να παρεισφρήσει στο Camp Omega προκειμένου να σώσει τον Chico και την Paz, δύο από τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες του Peace Walker. Ο Chico βρίσκεται φυλακισμένος σε ένα χώρο μαζί με άλλους αιχμάλωτους, που μπορείτε επίσης να σώσετε και να χρησιμοποιήσετε στο Phantom Pain ως μέρος του προσωπικού της Mother Base, ενώ για να βρείτε την Paz θα πρέπει να ακολουθήσετε τις ηχητικές ενδείξεις από την κασέτα που θα σας δώσει ο Chico. Έτσι, την πρώτη φορά που θα παίξετε την βασική αποστολή θα πρέπει να ψάξετε αρκετά τον χάρτη για να βρείτε τον στόχο σας. Όταν ολοκληρώσετε αυτή την αποστολή μπορείτε να την ξαναπαίξετε σε hard mode, ενώ ξεκλειδώνετε άλλες τέσσερις side-missions, επίσης σε normal και hard εκδόσεις. Επιπλέον, αν μαζέψετε όλα τα σήματα της XOF εμφανίζετε την τελευταία, μυστική αποστολή, η οποία είναι ξεχωριστή για κάθε έκδοση του παιχνιδιού και περιλαμβάνει πολλές εκπλήξεις και στις δύο περιπτώσεις. Οι παράπλευρες αποστολές γενικά λειτουργούν όπως οι αντίστοιχες του Peace Walker και περιλαμβάνουν συνδυασμούς scripted και emergent στοιχείων του στιλ «σώσε τον πράκτορα με υποστήριξη πυρός από το ελικόπτερο και μετά κατέβα να τον μαζέψεις», όπου στο δεύτερο σκέλος διευρύνονται και πάλι τα περιθώρια προσέγγισης.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Image 03

Οι δυνατότητες πολλαπλής προσέγγισης είναι αυτές που απογειώνουν το Ground Zeroes και του επιτρέπουν να υποστηρίξει την λογική των πολλαπλών playthroughs χωρίς να υπεισέρχεται ο παράγοντας της επανάληψης. Ο χώρος θα είναι πάντα ο ίδιος, αλλά η ποικιλία που χαρακτηρίζει τον σχεδιασμό του Camp Omega, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που δίνονται στον παίκτη και την αξιόλογη τεχνητή νοημοσύνη, σημαίνουν ότι κάθε φορά μπορείτε να προσθέσετε ένα διαφορετικό στοιχείο στο παιχνίδι σας. Και δεν μιλάμε μόνο για το κλασικό δίλημμα «stealth ή δράση», αλλά για τους πολλούς τρόπους που μπορεί να υλοποιηθεί κάθε μία από τις δύο αυτές προσεγγίσεις ή και να συνδυαστούν μεταξύ τους. Υπάρχουν πολλαπλές πιθανές διαδρομές, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η τοποθέτηση των εχθρών και η πορεία των περιπόλων, όπως και το οπτικό πεδίο των παρατηρητών που ελέγχουν το χώρο ευθύνης τους από ψηλά.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Image 04

Πλέον ο Snake μπορεί να γίνει αντιληπτός από πολύ μεγάλη απόσταση, ενώ με το παραμικρό μπορεί να κινηθούν οι υποψίες των φρουρών, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να είστε πιο προσεκτικοί στις κινήσεις σας και πιο σχολαστικοί στην χρήση κάλυψης-απόκρυψης, η οποία πλέον δεν υποβοηθείται με τη χρήση καμουφλάζ ή ραντάρ. Για να αντισταθμίσει την κατάσταση, η Kojima Productions ενσωμάτωσε δύο μηχανισμούς που έμοιαζαν με βλασφημία στην αρχή, αλλά τελικά αποδεικνύονται χρήσιμοι όταν σας ψάχνει μία ολόκληρη βάση. Ο πρώτος είναι η δυνατότητα σήμανσης των εχθρών, όπως στο Far Cry 3 και ο δεύτερος η χρήση αργής κίνησης για λίγα δευτερόλεπτα όταν γίνεται αντιληπτός ο Big Boss. Η δεύτερη περίπτωση προσπαθεί να εξομοιώσει το φυσικό πλεονέκτημα που έχει κάποιος που γίνεται αντιληπτός σε σχέση με αυτόν που τον αντιλαμβάνεται μεν, αλλά βρίσκεται προ εκπλήξεως. Σε περιπτώσεις όπου θα βρίσκεστε σε κλειστούς χώρους με λίγους εχθρούς η αργή κίνηση είναι ελαφρώς overpowered, όμως σε ανοιχτούς χώρους με πολλούς εχθρούς δεν θα σας γλιτώσει από πολλά πράγματα. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απενεργοποιήσετε και τους δύο μηχανισμούς, όμως μπορούμε να πούμε ότι η ενσωμάτωσή τους δεν είναι τόσο άστοχη όσο περιμέναμε, κυρίως γιατί η κλίμακα αντίδρασης των εχθρών είναι πολύ μεγαλύτερη.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • kopritis13
    • Παιχνιδαρα!!!...η τελευταια παραγραφοs τα λεει ολα... Gooood review...

    • Scott_Pilgrim
    • Μπορεί κατά το τέλος του μήνα να το πάρω.
      Καλό μήνα btw!!!

    • dexter1810
    • Το αγορασα για το PS4, day one, αλλα δυστυχως ή ευτυχως την ιδια μερα εφυγα επαρχεια για δουλεια.
      Εχω τετοια αναμονη να το βαλω στην μηχανη οσο τιποτα στο κοσμο.
      Και η τελευταια προταση, φτανει την αναμονη μου στα ουρανια!

    • Alias
    • Αγορα μαζι με phantom pain στο ps4

    • amonra
    • Ωραία! Πάλι θα λιώσουμε!

    • Naked Snake
    • Ηλία συγχαρητήρια για το review είναι 100% spot on κάπως έτσι θα το παρουσίαζα και εγώ και πολύ ορθώς αφήνεις την επιλογή αγοράς σε ελεύθερη κρίση.Υπάρχει υπερκοστολόγηση,δεν υπάρχει όμως επ'ουδενί η παραμικρή αλήθεια γύρω απο το κυνικό και κακοπροαίρετο χαρακτηρισμό του "¨είναι ένα demo της μίας ώρας".Είναι ότι πιο άστοχο και off όπως θα κατάλαβες και συ ο ίδιος.

      Ελπίζω απο δω και πέρα να βγάζουμε πόρισμα αφού έχουμε παίξει ένα παιχνίδι,και όχι να το κατακεραυνώνουμε με βαρύγδουπα σχόλια ανευ λογικής και χωρίς να έχουμε την παραμικρή ιδέα/εικόνα σχετικά με αυτό.

    • Alucard
    • Να'σαι καλά Naked Snake και συμφωνώ απόλυτα με την δεύτερη παράγραφο του σχολίου σου. Πληροφοριακά την ατάκα περί ωφέλιμου και δραστικού βεληνεκούς την πήρα από το σχετικό post σου στο forum, αν θέλεις πνευματικά δικαιώματα κερνάω μπύρες (με λεφτά του Παπαπαύλου) :P

    • Naked Snake
    • Λιάκο πρέπει να ξέρεις ότι δεν διεκδικώ ποτέ πνευματικά δικαιώματα απο συν-πορωμένους της κοτζιμαϊκής θρησκείας!Η αλήθεια είναι ότι περίμενα το review εδώ και μέρες,γιατί ήθελα να αποκατασταθεί όλη αυτή η ολοκληρωτικά ισοπεδωτική παραφιλολογία που είχε στείλει το παιχνίδι στην αγχόνη πριν καλά καλά ξεμυτίσει στην αγορά.

      Τώρα Λιάκο,αν είναι να κάτσουμε να πίνουμε μπύρες και να τα λέμε περι MGS,νομίζω ότι όταν θα έρθει η λυπητερή για να την πληρώσει ο Παύλος,τότε είναι που θα πιάσει το 50αρι και εκεί δεν μας σώνει καμίας φύσεως βεληνεκές!

    • majorfox
    • Ηλία με εχει ψήσει τόσο πολυ το Ground Zeroes για τη συνέχεια, που θέλω να κόψω το χέρι μου για να νιώσω το απόλυτο The Phantom Pain.

    • Koel700
    • Πεππα...στο 20:55 εισαι λαθος..δεν εγινε alert διοτι εριξες με το οπλο αναισθητο τον αλλον με τον φακο...δεν καλεσαν alert απο το πουθενα...το alert εγινε διοτι ξυπνησε ο αλλος που επνιξες νωριτερα και καλεσε alert...ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΝΙΞΗΜΟ ΒΑΛΕ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΥΠΝΟ με το οπλο αλλιος ξυπνανε σε 3-4 λεπτα και λενε οπα κατσε καποιος μου επιτεθικε και καλουν συναγερμο..ενω αν τους βαλεις για υπνο περνει 20+ λεπτα και ξυπνανε και συνεχιζουν την δουλεια τους

    • Alucard
    • Koel700 όντως, με μπέρδευε ο Παπαπαύλου κι έλεγα ό,τι να'ναι :P

    • xazas
    • Καταπληκτικό review συμφωνώ απολύτως!!! στο 14:40 που λες δεν έχει pause η δράση είναι η αριστερή πλευρά του touchpad!!

    • Alucard
    • xazas σωστός, δύο στα δύο λάθη, καλά το πάμε! Όπως είπα και πριν, κατηγορήστε τον Παύλο :P

    • raiden5
    • Το παιχνιδι ειναι εξαιρετικο, παρολο αυτα η αληθεια ειναι οτι αν το παιξεις με της βοηθειες ενεργοποιημενες (reflex, marker display, k enemy presence display) το παιχνιδι γινετε υπερβολικα casual.

      Γνωμη μ ειναι οτι οποιος ειναι φαν της σειρας πρεπει να τα βαλει στο off αυτα τα πραγματα κ να το παιξει ρεαλιστικά.

      Το review ειναι εξαιρετικο κ μπραβο, εχω βαρεθει να βλεπω θαψιμο απο παντου λογο της τιμης, στο μονο που διαφωνώ ειναι στο reflex που θεωρο τελειως άστοχο να υπαρχει σε ενα τετοιο παιχνιδι.

    • nkav64
    • Πάντως επειδή έχει πέσει πολύ γκρίνια με την τιμή καλύτερα κάντε μια βόλτα από το Skroutz πρώτα.

    • Altair
    • Πέππαρος.Δε θα μπορούσα να τω πω καλύτερα.Ισχύει πέρα για πέρα όλο το κείμενο.9/10 κι από μένα.
      Το θέμα όμως είναι διαφορετικό,καθώς και ο λόγος που κράζουμε.Φοβόμαστε πως κι άλλες εταιρείες θα αρχίσουν να μιμούνται την τακτική της ΚΟΝΑΜΙ.Κι εδώ,ναι αξίζει,αλλά στις άλλες περιπτώσεις;

    • AnimaPura
    • Μετά από αρκετές ώρες παιξίματος στην έκδοση για Xbone, το 1000ρισα (όλα τα achievements) και το έχω ολοκληρώσει κατά 91%. Το παιχνίδι έχει "πολύ πράγμα" αν είσαι fan και θες να το εξερευνήσεις όλο, παίζοντας ξανά και ξανά τα επίπεδα. Αν είσαι πιο casual, δεν νομίζω ότι αξίζει σαν τίτλος.

    • ΓΙΩΡΓΟΣ13
    • Εγώ θα το ενοικιάσω ,σιγά μην δώσω 30 ευρώ σε ένα demo

    • AndrewZN
    • Με πείραξε το 30άρι και επίσης δεν θυμάμαι τον chico και Paz απο το peace walker... :P

    • PORTAL
    • Ριχνω μια ματια στα review αυτου του παιχνιδιου στο ιντερνετ μιας και ειναι στα ps plus games αυτον το μηνα...Και δεν πιστευω στα ματια μου.

      Εγω δεν ειμαι fan της σειρας (ειχα παιξει το πρωτο στο PS1 και μου ειχε αρεσει, και απο τοτε δεν ετυχε να παιξω αλλο MG). Αγορασα το GZ γυρω στα 7 ευρω, με πραγματικη ορεξη να παιξω μετα απο χρονια και να γουσταρω...

      Με ολο το σεβασμο. Τι ηταν αυτο; Οταν επεσαν οι τιτλοι τελους γελαγα μονος μου με το παιχνιδι. Δεν ειχα προλαβει ουτε να εξοικειωθω με τον χειρισμο... Για ποιο παιχνιδι μιλαμε; Εδω δεν υπαρχει παιχνιδι.

      Τα γραφικα ειναι πολυ ωραια. Περα απο αυτο; Story; Μηδεν. Δεν καταλαβαινεις τιποτα αν δεν εχεις παιξει τα προηγουμενα (και το ending ειναι b-movie τελειως). Δεν βρηκα κατι που να μην εχω δει αλλου. Ηταν σα να επαιξα ενα μεγαλο outpost απο το Far Cry, αλλα χωρις ολο το υπολοιπο. Και sorry αλλα και που το συγκρινω με το Far Cry πολυ του ειναι.

      Ρε παιδια εχει ξεφυγει η φαση . Δεν ειναι δυνατον το Ground Zeroes να πηρε τοσο καλες κριτικες. Για μενα δεν δικαιουται καν να λεγεται παιχνιδι.. Εκτος αν απευθεινεται μονο στους hardcore οπαδους του Metal Gear και του Kojima, οι οποιοι ειναι διατεθειμενοι να παιζουν στην ιδια πιστα 20 ωρες και να προσπαθουν να βγαλουν απο τη μυγα ξυγκι . Τοτε οκ, πασο. Απλα πειτε το και σε μας τους υπολοιπους να το ξερουμε.

    • hypn0z
    • @PORTAL με όλη την καλή διάθεση, δεν προορίζεται για'σένα. Το παιχνίδι είναι "πρόλογος" του Phantom Pain που θα ακολουθήσει.. Επίσης όντως πρέπει να έχεις τουλάχιστον μια ιδέα του τι παίζει στα προηγούμενα MGS.. Αφού έχεις παίξει το 1, συνέχισε με το 2, θα σε κερδίσει για να συνεχίσεις κ στα υπόλοιπα της σειράς :)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!