Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Titanfall

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Respawn Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA Sports

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αφότου άλλαξαν για πάντα το τοπίο των online shooters με το Call of Duty: Modern Warfare, το 2010 οι Vince Zampella και Jason West αποχώρησαν από την Activision, παίρνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ομάδας της Infinity Ward μαζί τους και δημιουργώντας την Respawn Entertainment. Με τα first person shooters να δείχνουν σημάδια κούρασης στα χρόνια που ακολούθησαν και το νεοσύστατο στούντιο να τηρεί σιγή ιχθύος, οι προσδοκίες του κοινού για το επόμενο πόνημα της ομάδας που ουσιαστικά καθόρισε μια ολόκληρη γενιά ήταν υψηλές. Η πρώτη ανακοίνωση έγινε στην E3 της περασμένης χρονιάς και στον τίτλο που ανακοινώθηκε κοινό και κριτικοί εναπόθεσαν τις ελπίδες τους για την «ανανέωση» ενός ολόκληρου είδους. Το βάρος των προσδοκιών μεγάλο - και το όνομα του τίτλου φαντάζει, αν μη τι άλλο, ταιριαστό για την περίσταση. Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας από τη σκηνή, ο Vince Zampella και η παρέα του επιστρέφουν… με το Titanfall.

Titanfall Image 01

Το σκηνικό τοποθετείται στο μακρινό μέλλον, όπου οι άνθρωποι έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τα σύνορα του πλανήτη Γη και να μετοικίσουν σε άλλα συστήματα. Με τον καιρό οι άποικοι αποφασίζουν να επαναστατήσουν απέναντι στην IMC, την μορφή κυβέρνησης που έχει επιβληθεί στα μακρινά σύνορα του διαστήματος. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, το Titanfall εστιάζει αποκλειστικά στο πιο σημαντικό κομμάτι των σύγχρονων shooters, το multiplayer. Μετά το σύντομο tutorial που αναλαμβάνει να εισάγει τους παίκτες στους βασικούς μηχανισμούς gameplay, τα πάντα κρίνονται σε μάχες 6 vs 6. Το Campaign mode που υπάρχει, εν προκειμένω Campaign Multiplayer, ουσιαστικά αποτελεί μια περιήγηση σε 9 από τους 15 διαθέσιμους χάρτες, σε μια προσπάθεια απόδοσης ενός υποτυπώδους σεναρίου.  Η αλήθεια είναι πως ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του (και με τις δύο πλευρές) ελάχιστα πράγματα θα «περάσουν» στους παίκτες, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο για κάποιον να δώσει σημασία στις συνομιλίες που λαμβάνουν χώρα εν τω μέσω μιας μάχης ανάμεσα σε δύο ομάδες με πραγματικούς συμπαίκτες και αντιπάλους.

Titanfall Image 02

Παρά λοιπόν την επιλογή ενός σκηνικού που προσφέρει άπειρες δυνατότητες για την δημιουργία ενός κόσμου ικανού να φιλοξενήσει ένα sci-fi shooter με πλούσιο lore, η Respawn αποφασίζει να επικεντρώσει την προσοχή της αλλού - σε κάτι που έχει αποδείξει πως ξέρει να κάνει καλά. Πράγματι, από το tutorial ακόμα, ο τίτλος δίνει μια αίσθηση οικειότητας, με τον «δεμένο», ακριβή και άμεσο χειρισμό να αφήνει μόνο θετικές εντυπώσεις. Μέσα σε λίγα λεπτά έρχεται η ώρα της πρώτης μάχης - και οι παίκτες εισάγονται στο πεδίο της μάχης ως πιλότοι, με πολύ περισσότερες δυνατότητες κίνησης από τα συνηθισμένα FPS. Οι πιλότοι μπορούν να κάνουν διπλά άλματα, να τρέξουν κατά μήκος τοίχων, να σταθούν σε αυτούς αλλά και να πιαστούν από περβάζια και εξοχές ούτως ώστε να φτάσουν σε υψηλότερα σημεία. Στην πράξη, το πολύπλοκο αυτό σύστημα κινήσεων εκτελείται με έναν τρόπο εξίσου άμεσο και ακριβή. Τα διπλά άλματα και τα wallruns εκτελούνται σχεδόν διαισθητικά, χωρίς να απαιτείται κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια, ενώ παρά την αμεσότητα αυτή, υπάρχει άφθονος χώρος και περιθώρια βελτίωσης για όσους θα θελήσουν να «αναβαθμίσουν» το παιχνίδι τους και να αποκτήσουν το προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Titanfall Image 03

Η πληθώρα των κινήσεων αυτών συμπληρώνεται από ένα άμεσο στην απόκριση σύστημα στόχευσης που θα ικανοποιήσει και τους πιο σκληροπυρηνικούς του είδους. Το σύστημα χειρισμού δουλεύει σε απόλυτη αρμονία με τον σχεδιασμό των επιπέδων, όπου και η ομάδα ανάπτυξης έχει φροντίσει να προσφέρει το ιδανικό σκηνικό για να φιλοξενήσει επικές μάχες. Στους 15 διαθέσιμους χάρτες προσφέρονται μοναδικές ευκαιρίες για εξερεύνηση και χρήση διαφορετικών προσεγγίσεων σε κάθε περίσταση, με το κάθε σημείο να αποτελεί μια πιθανή «εστία» δράσης. Με αυτόν τον τρόπο το Titanfall αλλάζει το σκηνικό στον τρόπο με τον οποίο εκτυλίσσονται οι μάχες, αφού αυτές πλέον δεν λαμβάνουν χώρα σε έναν μονοεπίπεδο χάρτη με τη χρήση κάλυψης και ορισμένα μόνο σημεία υψομετρικής διαφοράς να κάνουν τη διαφορά. Εδώ ο κίνδυνος μπορεί να έρθει από κάθε κατεύθυνση, αφού πλέον δίνονται τα εργαλεία στους παίκτες να κινηθούν σχεδόν με την ίδια ευκολία τόσο στον οριζόντιο, όσο και στον κάθετο άξονα.

Titanfall Image 04

Η υποστήριξη 12 παικτών μπορεί να αποτέλεσε πηγή δυσφορίας αρχικά, εν τέλει όμως αποδεικνύεται μια σοφή απόφαση από πλευράς ομάδας ανάπτυξης αφού ο κάθε χάρτης έχει σχεδιαστεί ιδανικά για μάχες αυτής της κλίμακας, ενώ σε κάθε μάχη πέραν των παικτών λαμβάνουν μέρος και bots που ελέγχονται από την ΑΙ, «γεμίζοντας» με αυτόν τον τρόπο τον κάθε χάρτη. Τα τελευταία μπορεί να μην προσφέρουν κάποια ιδιαίτερη πρόκληση, ωστόσο ο ρόλος τους αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντικός αφού αφενός μεν συνεισφέρουν στην ατμόσφαιρα της μάχης, αφετέρου δε δίνουν πληροφορίες στους παίκτες για τις κινήσεις των αντιπάλων. Ταυτόχρονα, αποτελούν «στόχους» που όχι βοηθούν στο να διατηρηθεί η αδρεναλίνη και ο ρυθμός της μάχης σε υψηλά επίπεδα, αλλά ταυτόχρονα βοηθούν τους παίκτες να φτάσουν ολοένα και πιο κοντά σε κάτι άλλο. Αυτό είναι φυσικά η «πτώση» του Titan. Με την είσοδο στο πεδίο της μάχης για τον κάθε παίκτη ξεκινάει μια αντίστροφη μέτρηση μέχρι τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του Titan τους, την οποία μπορούν να επισπεύσουν με την επίτευξη kills και objectives. Μόλις η κατασκευή του ολοκληρωθεί, ο παίκτης μπορεί να τον καλέσει και να εκμεταλλευτεί τη δύναμη πυρός που προσφέρει ένα τεράστιο, δίποδο mech με πανίσχυρο οπλισμό και ισχυρή θωράκιση.

Titanfall Image 05

Φυσικά, η πτώση ενός Titan μπορεί να αλλάξει την δυναμική της κάθε μάχης και να ανατρέψει τις ισορροπίες, αφού αν μη τι άλλο οι Τιτάνες αποτελούν έναν δεινό αντίπαλο στο πεδίο της μάχης - και ένα εργαλείο που στα σωστά χέρια μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό. Δεν είναι όμως χωρίς αδυναμίες. Πράγματι, στα μάτια ενός αρχάριου παίκτη ο Titan αποτελεί το απόλυτο εργαλείο καταστροφής, αφού ο οπλισμός του μπορεί να εξοντώσει ομάδες εχθρών σε δευτερόλεπτα, ενώ με την ίδια ευκολία μπορεί να… πατήσει όποιον βρεθεί στο διάβα του, η αλήθεια όμως είναι πως ακόμα και ένας τεράστιος μεταλλικός γίγαντας έχει τα αδύνατά του σημεία.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα ανάπτυξης έχει καταφέρει να εξισορροπήσει το gameplay προσφέροντας στους παίκτες τα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν την κάθε κατάσταση. Μπορεί το cockpit ενός Titan να προσφέρει μια αίσθηση κυριαρχίας και ασφάλειας, η αλήθεια είναι όμως πως ακόμα και οι γιγαντιαίοι Τιτάνες παραμένουν ευάλωτοι απέναντι στους πιλότους. Αρχικά γιατί ο κάθε πιλότος διαθέτει ειδικό anti-titan οπλισμό. Κατά δεύτερον, το μέγεθος των Titans δεν τους επιτρέπει τον ίδιο βαθμό ευκινησίας και αντίληψης του περιβάλλοντος με αυτόν ενός πιλότου. Τέλος, αποδεικνύεται ότι ο πιο θανάσιμος εχθρός ενός Titan δεν άλλος παρά… ο πεζός πιλότος, αφού μπορεί με σχετική ευκολία να βρεθεί στην πλάτη του και να καταφέρει προκαλέσει απευθείας ζημία στη θωράκιση, προσπερνώντας τις ασπίδες του.

Titanfall Image 06

Για την ακρίβεια όλος ο τίτλος είναι σχεδιασμένος γύρω από αυτήν την φιλοσοφία «δράσης-αντίδρασης» όπου σε κάθε επιλογή υπάρχει η ανάλογη «απάντηση» από πλευράς αντιπάλων. Το κάθε όπλο, το κάθε perk είναι περισσότερο μια διαδικασία επιλογής παρά «προσθήκης» - και εδώ είναι ακόμα ένα σημείο στο οποίο ο αριθμός των παικτών παίζει έναν σημαντικό ρόλο, αφού επιβάλλει τον συντονισμό και την επικοινωνία. Σημαντικό ρόλο για την επικράτηση παίζει όχι μόνο η επιλογή του σωστού Titan και του σωστού εξοπλισμού, αλλά και η επαρκής διαφοροποίηση ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, αφού μια «μονόπλευρη» στρατηγική πολύ γρήγορα θα βρει την «απάντησή» της. Ο αριθμός των όπλων δεν πλησιάζουν καν την ποικιλία που έχουμε συναντήσει στον ανταγωνισμό, αλλά είναι περισσότερο επικεντρωμένος στην ουσία, με το κάθε όπλο να προσφέρει ουσιαστική διαφορά απέναντι στα υπόλοιπα, χωρίς να αναλώνονται σε απειροελάχιστες διαφορές μεταξύ τους. Το ίδιο ισχύει για τον διαθέσιμο εξοπλισμό κάθε πιλότου και Titan, καθώς και για τα perks, τα οποία γίνονται σταδιακά διαθέσιμα μέσα από το σύστημα xp και leveling. Τα πάντα επικεντρώνονται στην ουσία και η ανέλιξη στα levels προσφέρει περισσότερο διαφορετικές επιλογές παρά βελτιώσεις. Τέλος, στο ίδιο πλαίσιο κινούνται και τα burn cards, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μέχρι το επόμενο respawn και προσφέρουν buffs για κάθε περίσταση, από αναβαθμισμένες εκδόσεις όπλων μέχρι την άμεση πτώση Titans.

Titanfall Image 07

Με τα μοναδικά αυτά στοιχεία του Titanfall η Respawn δίνει μια ιδιαίτερη «πινελιά» στα γνωστά modes. Αρχικά έχουμε το Attrition, μια παραλλαγή του Team Deathmatch, στο οποίο τα kills στα αντίπαλα bots συνεισφέρουν στην απαραίτητη συλλογή των πόντων για τη νίκη. Στο Hardpoint Domination οι δύο ομάδες μάχονται για τη κατάληψη τριών σημείων, όπου και μπορεί να γίνει εξαιρετική χρήση των δυνατοτήτων ενός Titan να προστατεύει έναν χώρο, ή και να ακολουθεί τον χειριστή του. Το Capture The Flag ακολουθεί τους κλασσικούς κανόνες, με μοναδική εξαίρεση τη δυνατότητα χρήσης Titans για τη μεταφορά της σημαίας, ενώ το Pilot Hunter είναι ουσιαστικά μια παραλλαγή του Attrition, στην οποία πόντοι απονέμονται μόνο για τα kills σε πιλότους. Τέλος υπάρχει το Last Titan Standing, στο οποίο ο κάθε πιλότος ξεκινά με ένα και μοναδικό Titan μέχρι το τέλος του γύρου, με νικήτρια την ομάδα που θα καταστρέψει τους Titans της αντίπαλης. Σε γενικές γραμμές ο κάθε χάρτης φιλοξενεί με ευκολία το κάθε mode χωρίς προβλήματα, ενώ η αλήθεια είναι πως περισσότερα modes σίγουρα δε θα έβλαπταν.

Titanfall Image 08

Επιπρόσθετα, δεδομένου του αυστηρά multiplayer προσανατολισμού του, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα private αγώνων. Η Respawn έχει υποσχεθεί ότι αυτό θα αλλάξει με μελλοντικό patch, αλλά και πάλι είναι αδικαιολόγητο να απουσιάζει μια τέτοια επιλογή από το launch, ή έστω η δυνατότητα spectating. Επίσης, αδικαιολόγητη είναι και η έλλειψη επιλογής του επόμενου χάρτη από τους παίκτες, κατά τη διάρκεια αναμονής στα lobbies. Επιπρόσθετα, καλό θα ήταν να υπάρχει η δυνατότητα μετονομασίας των custom classes, καθώς προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία στην επιλογή ανάλογα με την κάθε περίσταση ή mode, ή έστω η διακοσμητική παραμετροποίηση των Titans, κάτι που σίγουρα προσέφερε μια ξεχωριστή «πινελιά». Οπτικά μπορεί το Titanfall να μην διεκδικεί δάφνες τεχνολογικής αρτιότητας, ωστόσο η ομάδα ανάπτυξης έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, χρησιμοποιώντας μια ιδιαίτερα παραμετροποιημένη έκδοση της Source Engine. Υποστηρίζοντας πολλά σύγχρονα χαρακτηριστικά, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντιληφθεί κανείς την ηλικία της μηχανής γραφικών, αφού τα καλοσχεδιασμένα επίπεδα και τα όμορφα textures δεν φανερώνουν κάτι τέτοιο. Βέβαια, το πλεονέκτημα της Source Engine είναι ότι δεν απαιτεί υψηλούς πόρους από τον υπολογιστή, έτσι στην PC έκδοση του τίτλου -όπου και ο τίτλος δοκιμάστηκε- το frame rate δύσκολα έπεφτε κάτω από τα 60 καρέ ανα δευτερόλεπτο, σε ανάλυση 1080p. Εξίσου καλή δουλειά έχει γίνει και στον ηχητικό τομέα, με όμορφα ηχητικά εφέ και voice-over που συμβάλλουν τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα και τοποθετούν τον παίκτη στο επίκεντρο της μάχης.



Ακόμα και με το hype που προηγήθηκε της κυκλοφορίας του, το Titanfall αν μη τι άλλο «ταράζει τα νερά» με τη κυκλοφορία του. Παρά τη χρήση και την εισαγωγή των mechs και των μηχανισμών κίνησης, η ομάδα της Respawn Entertainment καταφέρνει να ενσωματώσει τα στοιχεία αυτά σε ένα οικείο σύνολο, σαν να ήταν ήδη ένα αναπόσπαστο κομμάτι τους. Ατοπήματα σίγουρα υπάρχουν - και ίσως λίγο περισσότερο βάρος στους Titans να βοηθούσε ακόμα περισσότερο στο τελικό αποτέλεσμα. Από την άλλη όμως, οι ουσιαστικές προσθήκες και η «less is more» προσέγγιση φανερώνουν πως η ομάδα ανάπτυξης βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση της βελτίωσης ενός είδους που τα τελευταία χρόνια είχε δείξει αδιαμφισβήτητα σημάδια κούρασης. Σίγουρα, δεδομένης της φύσης του, δεν προσφέρεται σε όλους, όσοι όμως αποφασίσουν να ασχοληθούν μαζί του θα ανταμειφθούν με επικές μάχες και στιγμές που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα ακόμα και από τις πιο άρτια «σκηνοθετημένες» single player αποστολές. Το Titanfall μπορεί να μην επανακαθορίζει το είδος των first person shooters, ωστόσο αποτελεί ίσως το καλύτερο «σκαλοπάτι» για την ανέλιξή του, δείχνοντας τον δρόμο για τους υπόλοιπους να ακολουθήσουν.

 
EDITOR’S CHOICE

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
29 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • vonzuchter
    • το παιχνιδι απλα τα σπαει. θυμισε εποχες unreal και quake2. απο τοτε εχω να νιωσω τετοια ενταση. Λιγες προσθηκουλες θελει που οι πιο πολλες απο αυτες ισως θα μπορουσαν να προστεθουν με patches ή με καποιο dlc ή expansion pack. To μονο προσωπιθκα που θα ηθελα ειναι πιο πολλα modes. King of the hill , demolition κτλπ. Search and destroy δε ταιριαζει σε αυτο το παιχνιδι και λογικο που δε το εβαλαν. Και προσοχη οποιος δεν παιζει multiplayer MHN το αγορασει. Δεν εχει single player oυσιαστικα το παιχνιδι. Μη τη πατησει κανεις και κλαιει μετα

    • vonzuchter
    • τα υπογλωσσια του amiga500 παρακαλω

    • nikolakis13
    • Το παιχνιδι ειναι αριστο για αυτο που προσφερει..απο τα καλυτερα στο ειδος του και τα maps κατα περιεργο τροπο ειναι πολυ μπροστα !!! φοβερο GAME φοβερο review.. Life is better with a TITAN

    • Amiga500
    • @vonzuchter

      Αγορασες Xbox One για να το παιξεις αφου ειναι τοσο μεγαλη παιχνιδαρα για εσενα??

      Αν οχι, τα λεμε "οταν" και "αν" αγορασεις.......μεχρι τοτε θα σε "θαυμαζω" να υποστηριζεις με παθος ενα παιχνιδι και μια κονσολα που εχεις "επιλεξει" να "μην" αγορασεις ακομα, εστω κι αν υπαρχει "ηδη" στην αγορα!!

      Ο νοων νοειτω........

      Για να σε βοηθησω κι ολας σου στελνω το link που θα σε βοηθησει να βρεις το μηχανημα των ονειρων σου, για να μπορεσεις να παιξεις και την παραπανω παιχνιδαρα..... :P

      http://www.public.gr/product/gaming/pre-orders/prod5830636pp/?utm_source=Public.gr+Latest+News&utm_campaign=2fbde52848-3_12_2014&utm_medium=email&utm_term=0_60275397ff-2fbde52848-21670325


      Σου χαριζω τα υπογλωσσια, μαλλον τωρα θα τα χρειαστεις περισσοτερο απο εμενα.

    • DevilSpawn
    • Καλά τόσο θα έχει το one; Αφού είχαν πει όταν το ανακοίνωσαν ότι θα έχει 250€ τώρα το ανέβασαν; Δν το περίμενα να έχει τόσο, παρ όλο που μ ενδιαφέρει η κονσόλα και μπαίνω σε game sites καθημερινά. Ανατροπάρα και δν έχω κάνει και τα κουμάντα μου. Περιμένω να μου μπει και η σύνδεση στο internet από βδομάδα γιατί τώρα είμαι από νετ καφε, για να έχω τον απαραίτητο χρόνο να ψάξω κι αλλού μήπως βρω καλύτερη τιμή. Λέτε να υπάρχει η τα public έχουν αποκλειστική διάθεση του one παγκοσμίως; Αγχώθηκα τώρα. Το κακό είναι ότι δν κυκλοφορεί πουθενά αλλου το συγκεκριμένο παιχνίδι κι αν δν μαζέψω το παραπάνω ποσό δν θα καταφέρω να το πάρω. Κώστα εσύ με emulator το δοκίμασες στο pc; Υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για 360;

    • Shepard
    • Ενα νεο Counter Strike / CoD γεννιεται... αν δειτε ειδικα και βιντεακια με το τι κουλα γινονται μεσα στο παιχνιδι θα ξετρελαθειτε.
      Ενα παρα πολυ καλο multiplayer που σιγουρα με τα updates θα γινεται ακομα καλυτερο.

      Ενα μεγαλο μπραβο στην εταιρια που τολμησε και παρεδωσε.

    • zortam
    • Δεν ειναι διαθεσιμο και για PC το Titanfall? Xbox One Και PC? η κανω λαθος?

    • Connie GR
    • Ο τίτλος πραγματικά θέτει όλες τις βάσεις για την ουσιαστική βελτίωση ολόκληρου του είδους. Η αμεσότητα του χειρισμού σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που προσφέρονται στον κάθε παίκτη να κάνει αυτό που θέλει, να πάει εκεί που θέλει και να κάνει αυτό που είχε φανταστεί, είναι απλά εκπληκτική. Το game είναι γεμάτο από επικά σκηνικά που δύσκολα βλέπεις σε shooters - και όλα αυτά μέσα από τις μάχες των παικτών.

      @zortam
      Είναι διαθέσιμο για PC, Xbox One και σε λίγες μέρες και Xbox 360.

    • Shepard
    • Και να φανταστεις mr ninja Kalkan καποιοι λενε σκουπιδι ενα τετοιο παιχνιδι που μολις το βαλεις στο tray και συνδεθεις, διασκεδαζεις με την παρεα σου ή με αγνωστους και περνας καλα κανοντας ταυτοχρονα καλο στον οργανισμο σου.

      Παιχνιδι διασκεδασης με ολη τη σημασια της λεξεως. :) (οπως το Borderlands)

    • Amiga500
    • @Shepard

      Φιλε μου Shepard ο χαρακτηρισμος σκουπιδι ειναι προσωπικη μου αποψη και αφορα γενικα τα παιχνιδια που "ΔΕΝ" εχουν Single player, καλλιστα θα μπορουσε να ηταν καποιο αλλο παιχνιδι στην θεση του Titanfall (π.χ.. καποιος τιτλος της Sony για το PS4) και δεν εχει να κανει με το gameplay του παιχνιδιου το οποιο φυσικα και μπορει να αρεσει και σε σενα αλλα και σε οποιονδηποτε αλλο, εγω δεν εχω προβλημα με αυτο (gameplay) εχω προβλημα με την απουσια Single player.

      Μην τα μπερδευεις λοιπον.

      Το gameplay ειναι πολυ προσωπικη υποθεση και αφορα τα γουστα καποιου με τα οποια μπορει να διαφωνω (μπορει και οχι) αλλα σε καμια περιπτωση δεν μου πεφτει λογος να τα κρινω.
      Το Single player ομως ειναι μια βασικη επιλογη-λειτουργια ενος παιχνιδιου και εχω καθε δικαιωμα να κριτικαρω την ελλειψη της απο αυτο, ειδικα μαλιστα οταν η "δικαιολογια" που χρησιμοποιηθηκε για την απουσια της ειναι το λιγοτερο γελοια.......για να μην πω θρασυτατη.

      Ελπιζω να εγινα κατανοητος και να καταλαβες στο που αναφεροταν ο χαρακτηρισμος σκουπιδι.

    • Amiga500
    • Επισης σε πληροφορω οτι πριν μια ωρα τερματισα το Knack...!! :P:P

      Στο αναφερω γιατι δεν εχω διαβασει σχολιο σου που να μη αναφερεις το ονομα του.....τοση αγαπη πια.....!?! :P

    • tasosdimakis
    • Σιγουρα θα σαρωσει!αν και εχω ξαναπει την γνωμη μου για το multi και για το single ας το χαρουν σε οσους αρεσει το multi!εκει ειναι ιδανικο!σαν παιχνιδι ειναι φοβερο!απλα εμενα με χαλαει το οτι εχει μονο multi!σιγουρα εχει πολυ φαση το να αναμετρηθεις με τους φιλους σου η τους γνωστους η και ακομα με παιχτες απο ολο τον κοσμο αλλα απο την αλλη θα ηθελα και μονος μου με story φαση!ok λοιπον καλο λιωσιμο σε οποιον το αποκτηση και το θελει μονο για αυτον τον λογο τον multi εννοω!

    • Sirlas
    • Πολύ ωραίο review Κωνσταντίνε! Το παιχνίδι το εχω 3 μέρες για pc και πραγματικά ειναι κόλλημα άσχημο! Όποιος θέλει να με κάνει add στο origin το name μου είναι FpsManiac! Cu in battlegrounds!! ;)

    • Koel700
    • Συγνωμη Κωστη αλλα εγω προσοπικα το review το βρισκω ελειπης...υπαρχουν ΠΟΛΛΑ ασχημα που η απλα δεν τα εγραψες ή το πιο πιθανο δεν τα συναντησες

    • Connie GR
    • @Koel700
      Η εποικοδομητική κριτική είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας τα άσχημα σημεία που παρέλειψα (ή δεν συνάντησα);

    • Koel700
    • ΚΑΤΑΡΧΗΝ...για να μην παρεξιγουμε..οταν λεω παραληψες ΔΕΝ ΕΝΟΩ ΕΚΡΙΨΕΣ ΕΝ ΓΝΩΣΗ ΣΟΥ, ενωω οτι ''πισω απο το ΑΙ δεν φερει και τοσο προκληση'' η κανονικη προτασει πανω κατω ειναι θα μπορουσε να ειναι το ΑΙ ειναι ανυπαρκτο διοτι μπορεις να κατσις μπροστα τους και να πατας γρηγορα A και D και να μην σε σκωτωσουν σε λιγοτερο απο 20 δευτερα, για αυτο εγραψα οτι πολυ πιθανον δεν τα συναντησες....διοτι κατι τετοιοι μπορει απλα να μην το δοκιμασες να δεις ποσο καλο το ΑΙ ειναι....λοιπον κατα την δικη εμπειρια λοιπον εχουμε -->

      1) το Single Player Campaign ειναι σχεδον ανυπαρκτο και ενω μπορεις να νικησεις σκοτωνοντας τουσ παντες επειδη ειναι ''sigle player'' εισαι καταδιξασμενος να χασεις στο '''cutscene''...επεισης οταν το τελειωσεις σου κανει ..ναι ξερεις..ξαναπεχτω παιζοντας την αντιπαλη ομαδα μια για να γινω 4 ορες αντι για 2 που διαρκω

      2) εκτος απο τιταν personal customazation ΠΟΥ ΕΙΠΕΣ επισεις δεν υπαρχει costumization σε σχεδον τιποτα αλλο..ουτε στα οπλα ουτε στους ηρωες...

      3) ειπες σωστα οτι δεν εχει PvP . επεισης δεν εχει clan support...private lobiew...ANTI-CHEAT-SOFTWARE .. δεν μπορεις να διοξεις καποιον απο το team αν θες να καλεσεις μονο τους φιλους σου και μπει καποιος αλλος

      4) υπαρχουν οπλα που ειναι πολυ unbalanced και δεν μιλαο για το smart gun αλλα και για το μπορει καποιος να κανει mid-range sniping ΜΕ SHOTGUN...

      5) λογο ΕΑ προφανος διοτι αν ημαστε ΓΤΠ τοτε πρεπει να το επιβαλουμε θα υπαρξει τελικα seaon pass κατι που ειχε υποσχεθει η respawn οτι δεν θα γινι οπως και τα microtransactions

      6) Κατι που πολοι reviewers δεν αναφερουν ..Day Οne Quality .. πολυ CTD ρε φιλε με πολους server τις οrigin να σε πετανε εξω χορις λογο στο PC

      7) ειχαμε συζητηση σε ενα live το ποσο ΒΕΤΑ ηταν beta του..και τελικα οπως λεγανε πολυ οτι δεν ηταν beta αλλα stress test discuised demo για να μην γινει ρομπα παλi η origin και τελικα ειχαν δικαιο διοτι τα πραγματα που εχεις στο full version retail game δεν ειναι τοσα πολλα οσα 8α επρεπε αν υποθεσουμε οτι το αρχικα ηταν '''beta'''

      8) το αδικαιολογιτο 50gb toal download με τα μισα (20gb+) να ειναι uncopressed ΗΧΟΣ .. omg αλλες εταιριες δεν ξερουν να γελασουν ή να βρισουν ..

      Ολα αυτα που ανεφερα ειναι πραγματα που μπορει να διαμορφωσουν αποψη στο αν ειναι καποιος να το αγορασει...δεν μιλαω για το τελικο σκορ διοτι το παιχνιδι ΤΑ ΣΠΑΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ για 8,5

    • Connie GR
    • @Koel700
      Επειδή ακριβώς δεν υπάρχει single player campaign, αναφέρω ότι το "Campaign Multiplayer" είναι ουσιαστικά μια περιήγηση σε 9 χάρτες και πως ουσιαστικά δεν "περνάει" τίποτα στον παίκτη. Για το customization αναφέρομαι σχετικά, και όχι μόνο στους Titans.

      Όσον αφορά τα Private Lobbies έχω αναφερθεί σχετικά, ενώ όσον αφορά το anti-cheat software, προσωπικά δεν αντιμετώπισα κανένα περιστατικό στα matches που έπαιξα, πάντα παίρνοντας σαν δεδομένο τον χρόνο που έλαβαν χώρα οι δοκιμές.

      Τώρα, όσον αφορά το balancing των όπλων, προσωπικά δεν βρήκα κάποιο όπλο unbalanced - και όσον αφορά αυτό που λες για το shotgun range, δεν συνάντησα κάτι ανάλογο. Χρησιμοποιώντας το shotgun (ιδίως για matches hardpoint domination) το range του ήταν ικανοποιητικό και ανάλογο του τύπου όπλου (shotgun, εν προκειμένω) ενώ θα πρέπει να λάβεις υπ'όψιν σου ότι υπάρχει και το διαθέσιμο upgrade που ανεβάζει το range της.

      Το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισα όσον αφορά την Online εμπειρία μου ήταν το υψηλό lag και πιο συγκεκριμένα σε δύο μόνο matches, κάτι που διορθώθηκε με την απλή εγκατάλειψη και επιλογή διαφορετικού lobby (μέσω του matchmaking). Σε γενικές γραμμές η εμπειρία μου ήταν άριστη όσον αφορά το online κομμάτι, χωρίς disconnects και drops.

      Τέλος, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του και πόσα θα έπρεπε να υπήρχαν σε σύγκριση με την beta, πιστεύω πως συγκαταλέγεται όταν γίνεται λόγος ότι η Respawn προσπάθησε να επικεντρωθεί στα βασικά και ουσιώδη. "Από την άλλη όμως, οι ουσιαστικές προσθήκες και η «less is more» προσέγγιση φανερώνουν πως η ομάδα ανάπτυξης βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση της βελτίωσης ενός είδους που τα τελευταία χρόνια είχε δείξει αδιαμφισβήτητα σημάδια κούρασης".

      Τώρα, το download και ο uncompressed ήχος έχουν αναφερθεί ήδη σε άρθρο, οπότε θεώρησα πως δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να αναφερθεί.

      Προφανώς και δεν υπήρχε η πρόθεση να κρυφτεί κάτι εν γνώση μου, αλλιώς... ποιος ο λόγος να κρίνεις έναν τίτλο - και κατά πόσο αξίζει ένας πιθανός αγοραστής να επενδύσει το x,y,z ποσό για να απολαύσει (ή όχι) τον τίτλο που προσφέρεται.

      Ελπίζω να σε κάλυψα. Πάντα με τις φιλικότερες των προθέσεων. :)

    • Koel700
    • και φισικα με της φιλικοτερες προθεσεις...δεν το εγραψα ως καλακανη αααα λες ψεματα κριβεις πραγματα σε πληρωνει η ea και παραγγα του κοκκαλη και κατεστημενο της αθηνας τετοιες μπουρδες...
      το παιχνιδι οντως τα σπαει και ουτε ειπες στα comments σου κατι λαθος..και οπως ειναι φυσικο επειδη μιλαμε για multiplayer only καθε εμπειρια καποιου ειναι διαφορετικη απο καποιον αλλον λογο τον χιλιαδων ατομων που παιζουν..ετσι εγω δεν εγραψα οτι εγραψα για να σε διορθωσω αλλα για να συμπληρωσω διοτι ξσναλεω δεν εγραψες κατι που δεν ισχυει...
      επαιξα καποιες ωρες..ειδα απο σχολια και video οτι δεν ειμαι ο μονος, υπαρχουν αρκετοι που εχει τετοια προβληματα (τουλαχιστον με την PC εκδοση) και ειδα τη εγραψες και συμπληρωσα πχ οτι καποιος μπορει να πει οοοο θα σκασω 60 για να σκοτονομε με τους φιλους μου στα clan που ειμαι γραμενος και να μην μπορει να κανει μεχρι το update κατι τετοιο διοτι αυτο συνεβει σε εμενα και σε ολο το AJSA clan που ηταν μεγαλη ξενερα

    • Ben Masters
    • Επαιξα την beta αλλά δεν κατέληξα σε συμπέρασμα . Σαφώς και είναι φανεροί οι λόγοι μιας πιθανής επιτυχίας , το παιχνίδι είναι καταιγιστικό και έχει τρελό χαβαλέ .
      Αλλά δεν με έχει πείσει για το εαν έχει βάθος χρόνου . Το'παιξα τρεις μέρες και ένιωσα πως πήρα ότι ήταν να πάρω . Δεν έχω πια την επιθυμία να ασχοληθώ παραπάνω .
      Φαντάζομαι πως η φουλ βέρσιον θα προσφέρει πολλά παραπάνω , αλλά δεν έχω όρεξη να την αγοράσω . Βέβαια δεν το αποκλείω στο μέλλον , θα δείξει πως θα τα πάει .

    • vonzuchter
    • στο PC το πηρα amiga500 και σκεφτομαι να τα σκασω και για το season pass. Kαι σιγουρα θα το παρω και στο 360 να παιζω με την clan του black ops. XBONE τα εχουμε ξαναπει. Οταν θα πανε οι νεες κονσολες στα 350 με 400 ευρω ΤΑΒΑΝΙ με bundle 2 παιχνιδια και διμηνη συνδρομη psplus/xboxlivegold τοτε θα παρω καποια απο τις δυο. Τωρα δεν αγοραζω xbone ή ps4 και το τζοκερ να πιασω. Απατη

    • Amiga500
    • Εγω παλι δεν ξερεις ποσο "εξαπατημενος" νιωθω που θα παιζω το Infamous την παρασκευη στο PS4 μου.....κλαιω.... :P

    • Connie GR
    • Παίδες, θα σας παρακαλούσα να μην ξεφύγουμε (και εδώ)...

    • nikolakis13
    • στην αρχη νομιζα θα ελεγες για καποιο σοβαρο game και μετα διαβασα infamus και αλλαξα γνωμη :P

    • Tobajaras
    • Για τα σχόλια του Koel700, που είναι απόλυτα σεβαστά και σωστά διατυπωμένα.

      Υπάρχει μια εγγενής δυσκολία και παροδικότητα στο review ενός multiplayer τίτλου. Αυτή έχει να κάνει αφ'ενός με το community και την τυχαιότητα του κάθε παιχνιδιού, πράγματα για τα οποία καμιά εταιρία δε μπορεί να κάνει πολλά. Αν το community είναι 15χρονα που βρίζουν μάνες και θέλουν keelz, ή ελιτιστές παπάρες που βρίζουν όποιον πρωτοξεκινάει γιατί δεν ξέρει το παιχνίδι, είναι πράγματα που χαλάνε την εμπειρία χωρίς να φταίει το ίδιο το παιχνίδι (αν και ορισμένα setups ή είδη ενισχύουν τέτοιες αποκλίσεις εκ των πραγμάτων). Επίσης,

      Η άλλη πλευρά αφορά το πόσο ισορροπημένο είναι το παιχνίδι, και πάλι στα πλαίσια που μπορεί να το δει ένας reviewer. Παιδιά, όλοι ξέρουμε πως αυτά αλλάζουν από βδομάδα σε βδομάδα και patch σε patch. Αν δεν υπάρχει κάποιο δομικό πρόβλημα, πχ χάρτες που η μία πλευρά έχει σαφές προβάδισμα έναντι της άλλης ή game breaking power ups, το να είναι ένα όπλο πιο ισχυρό τη δεδομένη χρονική στιγμή δε λέει και τόσα πολλά. Όλα τα παιχνίδια του είδους είναι ανισόρροπα στο launch και οι παίκτες ελπίζουν πως κάποια πράγματα θα αλλάξουν.

      Είναι κατανοητό να ζητά κανείς υπερβολικά εξειδικευμένη πληροφόρηση για mechanics, αλλά κάτι τέτοιο σε αυτό το είδος θα έκανε ένα review χειρότερο αντί για καλύτερο: θα εστίαζε σε πράγματα που πιθανόν σύντομα να άλλαζαν, θα έδινε μια στρεβλή εικόνα γκρίνιας ("για να πει αυτός για την καραμπίνα ή νουμπάς είναι οπότε παράτα τον ή το παιχνίδι είναι broken") και κάπου θα έχανε την ουσία που είναι οι σοβαρές παροχές (microtransactions, match making, συνδεσιμότητα, bugs, υποστήριξη κλπ) και το core gameplay. Σκεφτείτε πόσο διαφορετικό είναι το LoL του Season 1 με του Season 4 από πλευράς ταχύτητας, metagame, builds, ρόλων κλπ - και μιλάμε για παιχνίδι 5*5 με ΕΝΑ χάρτη ουσιαστικά.

      Κοινώς, μην πυροβολείτε τον πιανίστα, ή τουλάχιστον πυροβολήστε τον αναγνωρίζοντας τα ελαφρυντικά που του πρέπουν :)

    • bill_dep
    • Δεν ειναι σοβαρο παιχνιδι παιχνιδι το επος το infamous και ει αι αυτα τα μπαμ μπουμ που τα βρισκω στο 1Μ% σε οποιο shooter κι αν αγορασω... ΚΑΙ με single player.. Ε ρε φιλε που φτασαμε..... Κριμα... Πανε τα σοβαρα games.. 60€ Για multi.. Αμαρτια.....

    • BigDaddy
    • ΒI'll dep ξέχασες να βάλεις άλλα 60 για συνδρομή στο live προκειμένου να μπορεί κάποιος να παίξει πέρα από αυτά το παιχνίδι δεν έχει πολλές επιλογές customisation ούτε στα όπλα ούτε στο χαρακτήρα χωριά τα unbalance weapons χωριά το Ότι είναι με το ζορι 720p στη έκδοση Xbox one με frame και tearing στα 60 καρε έχει γίνει σε 10 λεπτά το μυαλΟ πολτός φαίνετε ότι το Χουάν δεν τραβά και με το καιρό θα φανεί ακόμη πιο πολυ

    • nikolakis13
    • 33 ευρο το πηρα οχι 60 :P στη PCαρα μου το παιζωω xD

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!