Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Metal Gear Rising: Revengeance

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    PlatinumGames

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Konami

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Μετά από τέσσερα περιπετειώδη χρόνια ανάπτυξης, όπου οι αναθεωρήσεις περιεχομένου βρίσκονταν στην ημερήσια διάταξη, το Metal Gear Rising: Revengeance είναι πλέον διαθέσιμο προς κυκλοφορία, έτοιμο να αντιμετωπίσει την διχασμένη υποδοχή του κοινού που δεν θα ξέρει αν πρέπει να το συγκρίνει με τo Metal Gear Solid 4 ή τo Bayonetta (ή το Devil May Cry ή το Ninja Gaiden και πάει λέγοντας). Ας ξεκινήσουμε λοιπόν επισημαίνοντας κάτι φαινομενικά προφανές, αλλά πολύ σημαντικό: αν και η επίσημη ταμπέλα λέει “spin-off”, ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα νέο franchise. Οι επιρροές από προηγούμενους τίτλους της Kojima Productions και της Platinum φυσικά και υφίστανται, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το Rising θα πρέπει να συγκριθεί άμεσα μαζί τους. Σε πολύ γενικές γραμμές λοιπόν, το Rising συνδυάζει το action gameplay της Platinum, με το σενάριο και τους χαρακτήρες της Kojima Productions. Όπως αναμενόταν και όπως ταιριάζει στο είδος, το πρώτο σκέλος της προαναφερθείσας εξίσωσης υπερισχύει του δεύτερου.

Metal Gear Rising: Revengeance Image 01

Πρωταγωνιστής και playable χαρακτήρας είναι ο Raiden, όπως τον είχαμε γνωρίσει στα cutscenes του Metal Gear Solid 4, δηλαδή ως πανίσχυρο cyborg ninja που διαλύει τα πάντα στο πέρασμά του. Χρησιμοποιώντας ένα ειδικό ενεργειακό σπαθί που είναι σε θέση να αραιώνει την μοριακή δομή της εκάστοτε επιφάνειας με την οποία έρχεται σε επαφή, σε συνδυασμό με ταχύτητα, ευκινησία και αντανακλαστικά ασύλληπτα υψηλού επιπέδου, ο Raiden αντιμετωπίζει τον μεγάλο αριθμό επίσης cyborg εχθρών που βρίσκει στο δρόμο του με πραγματικά εντυπωσιακό τρόπο, δικαιολογώντας το προσωνύμιο της «αστραπής» που του έχει δοθεί. Το πιο σημαντικό είναι ότι η αίσθηση αυτή του εντυπωσιασμού είναι εφικτή μέσω του gameplay και δεν χρειάζεται τις κινηματογραφικές σκηνές για να αναδειχθεί. Το παιχνίδι ακολουθεί σε γενικές γραμμές την λογική των ιαπωνικών hack and slash τίτλων, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς κινήσεων που προκύπτουν από διαδοχικά πατήματα της ασθενούς και της ισχυρής επίθεσης, όμως προσεγγίζει διαφορετικά από τα συνηθισμένα τον τομέα της άμυνας. Η απόκρουση των επιθέσεων είναι εφικτή μέσω του Parry, δηλαδή του ταυτόχρονου πατήματος του αναλογικού μοχλού προς την κατεύθυνση του εχθρού και ενός πλήκτρου, ακριβώς τη στιγμή που ο Raiden δέχεται επίθεση. Αν το πλήκτρο πατηθεί λίγο πριν την επίθεση, ο Raiden εκτελεί ένα απλό block, που εξουδετερώνει απλώς την επίθεση. Αν το πάτημα επιτευχθεί ακριβώς στο σωστό frame window της επίθεσης (το οποίο φυσικά μειώνεται όσο αυξάνεται η δυσκολία), έχουμε ένα πραγματικό Parry, που όχι μόνο εξουδετερώνει την επίθεση, αλλά ακινητοποιεί τον εχθρό και επιτρέπει στον Raiden να αντεπιτεθεί άμεσα.

Metal Gear Rising: Revengeance Image 02

Πρόκειται για ένα σύστημα που λειτουργεί και για τον αρχάριο παίκτη, αλλά και για τον προχωρημένο, ανταμείβοντας τον καθένα όσο πρέπει, ανάλογα με το βαθμό επιτυχίας της εκτέλεσης. Πάνω από όλα, η προσέγγιση αυτή αναδεικνύει τον αχαλιναγώγητα επιθετικό χαρακτήρα του Raiden με έξυπνο τρόπο, εμπνέοντας και στον παίκτη ανάλογη διάθεση. Σε αντίθεση με ό,τι είχε φανεί στο demo, dodge υπάρχει, απλά δεν είναι διαθέσιμο εξαρχής. Είναι όμως από τις πρώτες unlockable κινήσεις που μπορεί να αγοράσει ο παίκτης με το συνάλλαγμα που προκύπτει από τις επιδόσεις του στη μάχη και διαθέτει και αυτό κάποιες ιδιαιτερότητες. Συγκεκριμένα, ενεργοποιείται με τη χρήση δύο πλήκτρων, πρέπει να χρησιμοποιηθεί και αυτό πολύ κοντά χρονικά στην επερχόμενη επίθεση και το πλάγιο βήμα του Raiden συνοδεύεται από ταυτόχρονη επίθεσή του. Όσο για τις σφαίρες που κατευθύνονται προς το μέρος σας, ας είναι καλά το Ninja Run, στη διάρκεια του οποίου ο Raiden μπορεί να τρέχει προς αυτές και να τις αποκρούει με το σπαθί του. Πραγματικά, θα είναι δύσκολο να επιστρέψετε μετά στα τυπικά hack and slash, με την απλή άμυνα και τις dodge-τούμπες.

Metal Gear Rising: Revengeance Image 03

Μία ακόμη καινοτομία του Metal Gear Rising είναι η δυνατότητα παγώματος του χρόνου και εκτέλεσης κινήσεων ακριβείας με το σπαθί, με τη χρήση των αναλογικών μοχλών. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να κοπούν συγκεκριμένα άκρα των εχθρικών cyborg, ενώ αφού προκληθεί αρκετή ζημιά σε αυτά, το κόψιμο στο υποδεικνυόμενο σημείο επιτρέπει το ξερίζωμα της μηχανικής τους σπονδυλικής στήλης και την χρήση της για αναπλήρωση της ενέργειας του Raiden. Θα ήταν πολύ εύκολο εδώ να πέσει το παιχνίδι στην παγίδα των στείρων QTE, όμως αντ’ αυτού έχουμε ένα σύστημα «κοπής» που λειτουργεί με ακρίβεια και απαιτεί ψυχραιμία για σωστή εκτέλεση, ανταμείβοντας την άμεση επίτευξη του στόχου. Οι φόβοι που είχαμε εκφράσει στο demo σχετικά με παρεμπόδιση της ροής της δράσης αποδεικνύονται ως επί τω πλείστον αβάσιμοι, αφού ο ρυθμός της μάχης στα δύσκολα επίπεδα είναι κάτι παραπάνω από φρενήρης. Έτσι, το “Zandatsu”, όπως είναι γνωστή η οικειοποίηση της ενέργειας του αντιπάλου με τον προαναφερθέντα τρόπο, συνιστά στην ουσία ένα στιγμιαίο και εντυπωσιακό διάλειμμα, που ανταμείβει οπτικά και ψυχολογικά τον παίκτη και εν τέλει βοηθά στη ροή, γιατί εξαλείφει την ανάγκη χρήσης μενού για την αναπλήρωση της ενέργειας του Raiden. Υπάρχουν και αντικείμενα που εξυπηρετούν αυτό το σκοπό, όμως καταναλώνονται αυτόματα όταν η σχετική μπάρα φτάσει στο μηδέν.

 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • DrManolo
    • Είχα ενθουσιαστεί από το demo. Απλά πρέπει να εντρυφήσεις λίγο στο gameplay γιατί είναι λίγο διαφορετικό από ό,τι έχω συνηθίσει μέχρι τώρα. Κατόπιν, είναι πολύ δυνατή εμπειρία.

    • Big AK Boss
    • Aν και ήμουν πολύ σκεπτικός αρχικά, σαν κάθε φανατικό οπαδό των metal gear solid, το παιχνίδι με ενθουσίασε.
      Άψογα γραφικά, πολύ καλό story και πάνω απ'όλα, πραγματικά επαναστατικό gameplay για hack n slash, μιας και το να καθορίζεις ακριβώς το που θες να χτυπήσεις τον εχθρό δεν έχει ξαναγίνει.
      Για όλους αυτούς τους λόγους θα του έβαζα 9-9,5.

    • Solidgamer
    • Πολυ ωραιο!
      Ισχυει οτι η διαρκεια του ειναι μονο 5-6 ωρες μονο?

    • KATHIKAKI
    • Ωραίο φαίνεται αλλά η διάρκειά του είναι τραγικά μικρή... :(

    • SirLvr
    • Σκοπεύω να το δοκιμάσω, ελπίζω να μην με απογοητεύσει!!

    • MIKES 13
    • Αχ αυτη η καμερα......μου θυμησε το Ninja gaiden 2 sto 360.Κατα τα αλλα ωραιο παιχνιδι με ωραια cut scenes,που ομως δεν φτανει σε ποιοτητα το MG4,σε καμια περιπτωση.

    • alex4444
    • Πολυ ωραιο review!! χαρηκα με οσα διαβασα, ο kojima λοιπον βρηκε τροπο να καινοτομησει και σε ενα genre που καθε νεα ιδεα μοιαζει με δικοπο μαχαιρι, ειδικα οταν ολοι εδω και μια δεκαετια δε φευγουν απο την επιτυχημενη βασικη συνταγη. Και μονο γι αυτο, εχει τα απειρα respect μου! Το παιχνιδακι μοιαζει με μεγαλη απολαυση, ελπιζω να το πιασω στα χερι αμου καποια στιγμη :)

    • env0y
    • Το MGR είναι ένας τίτλος που σίγουρα θα αποκτήσω αλλά ρε παιδιά δεν ξέρω για ποια κονσόλα XBOX360 ή PS3?
      Έχω ακούσει ότι στο XBOX360 παρατηρείται το λεγόμενο tearing (κύματα) στην οθόνη. Ισχύει κάτι τέτοιο?

      Είχες κανείς την εμπειρία μα δει το gameplay και από τις 2 κονσόλες? Please help!!

    • Alucard
    • @env0y

      Tearing υπήρχε στο demo, στην retail έκδοση χρησιμοποιείται v-sync και για τις δύο εκδόσεις. Σε γενικές γραμμές, η έκδοση για Xbox έχει ένα πολυ μικρό προβάδισμα στο frame rate και η έκδοση για PS3 έχει καλύτερη ποιότητα εικόνας, ιδίως στα cutscenes. Εν ολίγοις δεν υπάρχουν διαφορές τύπου Bayonetta, οπότε όποια έκδοση και να πάρεις θα μείνεις ικανοποιημένος.

    • basiliseven
    • Και εγω το ντεμο εχω παιξει μονο και ειχα εντυπωσιαστει απο το γκειμ αλλα εφοσον εχει διαρκεια 5 ωρων το παιχνιδι δεν αξιζει με την καμια στανταρτ κιολας θα βαλουν dlc πιστες για να σε χρεωσουν ακομα παραπανω δεν χορταινουν ποτε με τετοια πραγματα ισως οταν και αμα βγει για pc να το δανειστω αν το εχει σε dvd club

    • Devilhunter_PS
    • Platinum σου βγάζω το καπέλο !!! Αναμφίβολα η μεγαλύτερη εταιρία στον χώρο των action games. Μόλις μου έρθει η Limited edition δεν θα αφήσω τίποτα όρθιο.

      Ελπίζω η συνεργασία με την KojiPro και την Konami να μην σταματήσει εδώ, γιατί το συμβόλαιό τους με την Sega λήγει και έχουν αρχίσει να κινούνται επικίνδυνα προς την Nintendo. Αν πουλήσει καλά το Rising πάμε και για δεύτερο παιχνίδι και για μεγαλύτερα, σπουδαιότερα πράγματα.

    • V.for.Veteran
    • Εμένα αυτό που με χαλάει από το MG4 (ίσως σας φανεί γελοία παρατήρηση ) είναι το... τακούνι ή τέλος πάντων τα τακούνια του Raiden δεν ξέρω γιατί αλλά κάτι δεν μου κόλλαγε από ανέκαθεν... κατά τα άλλα το Game τα σπάει!

    • Scott_Pilgrim
    • Δυστυχώς λεφτά δεν υπάρχουν. Και είναι τίτλος μπόμπα! Εξαιρετικό review Ηλία!

    • janekpl16
    • pooo fovero game makari na to apoktiso kapia stigmh :D

    • janekpl16
    • exei ta panta pou maresei se ena game action jilo spathia megalh perioxes dn eine mikro to game kai exei kai slow motion :D

    • Phoenix13848
    • Επικο παιχνιδι, οπως πολλα αλλα τωρα τελευταια... λεφτα δεν υπαρχουν!

    • Koel700
    • ena prama emena den mou arese apo to MGR kai nomizo oti ena patch einai essential edo pera einai to gegonos oti riazete na akinitopiithis gia na xrisimopiisis opiodipote oplo ektos tou katana..(grenades, rocketlauncher etc)..eprepe na mporis na kinise ..Metal Gear eisai oxi Resident Evil

    • Scott_Pilgrim
    • Το τελείωσα σε μια ημέρα στο easy και όντως είναι πολύ μικρό. Παρόλα αυτά το gameplay του και το σενάριο του, το κάνουν ίσως το καλύτερο hack n' slash. Το χειρότερο για εμένα είναι η κάμερα. Το ξανα άρχισα σε hard και είμαι στο πρώτο από τα 5 βασικά bosses του τίτλου. Στη τρίτη φάση της μάχης που είμαστε σε κλειστό χώρο, δεν φτάνει που κάποιες φορές δεν πιάνει το parry/block αλλά η κάμερα πραγματικά παιδιά μου έχει ζαλίσει τα @@!!!! Έχω χάσει καμιά 15ρια φορές σε δύο ώρες λόγω της κάμερας. Δεν ξέρω αν δω πως δεν το καταφέρνω θα το παρατήσω.

    • lovecraft1974
    • Όμορφα γραφικά όμως το M.G.S. άλλαξε, για μένα προσωπικά όχι προς το καλύτερο. Πολύ splatter!

    • iros84
    • Αρε Kojima που μας χρειάζεται!!!

    • aytias
    • δεν το εχω τερματισει το παιχνιδι ακομα αλλα μπορω να πω τα εξης: οντως επαναστατικο στο τομεα των hack n slash με τρομερα γραφικα καλο gameplay kai story!!!!......ΟΜΩΣ εχει παρα πολυ κακη καμερα σε εκνευριστικο βαθμο πολλες φορες ΚΑΙ κυριως ειναι ανυπαρκτο το συστημα αμυνας του....πραγματικα τοσο αθλια αμυνα σε hack n slash πρωτη φορα βλεπω με εχει εκνευρισει απιστευτα αυτο το πραγμα....στα boss fights θες τουλαχιστον 2-3 "healing potions" kai καποια game over για να νικησεις

    • akela
    • αμ εισαι ενα με το παιχνιδι μπορει να το τελειωσεις σε 5 με 6 ωρες που λεει
      αλλα σιγα σιγα οταν θα αντιμετωπιζεις τα διαφορα αφεντικα σε καθε κομματι του παιχνιδιου
      και θα δοκιμαζεις πανω απο 10 φορες γιατι θα χει πυραυλουσ οπλο και διπλη πανοπλια και εσυ εισαι με το σπαθι και 2 επιπλεον ενεργειες τοτε τα λεμε
      ευτηχως το απεκτησα σε προφορα και δε το πηρα στη κανονικη τιμη

    • jack124
    • Εξαιρετικό παιχνίδι το συνιστώ σε όλους

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!