Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Need for Speed: Rivals

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ghost Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Τα περισσότερα γνωστά franchises πρόκειται να μετακομίσουν σταδιακά στις κονσόλες νέας γενιάς και το Need for Speed δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Το Need for Speed: Rivals είναι η νέα κυκλοφορία της σειράς και θα μπορούσε να ειπωθεί ότι αποτελεί συνδυασμό των Hot Pursuit και Most Wanted, με την προσθήκη ενός νέου χαρακτηριστικού που φιλοδοξεί να δώσει στο Rivals έναν next-gen αέρα.

Need for Speed: Rivals Image 01

Πιο συγκεκριμένα, έχουμε οδικό δίκτυο και τοπία εμπνευσμένα από την επαρχία των Ηνωμένων Πολιτειών, που θυμίζουν έντονα Hot Pursuit και δομή ανοιχτού κόσμου που παραπέμπει στο Most Wanted, χωρίς όμως αντίστοιχο αριθμό δανείων από το Burnout Paradise. Ο παίκτης έχει στη διάθεσή του τον χάρτη του παιχνιδιού με σημειωμένες τις τοποθεσίες των -χαρακτηρισμένων με βάση το είδος και τη δυσκολία- events και μεταφέρεται σε αυτό που επιθυμεί, όπως περίπου και στο Hot Pursuit. Η βασική διαφορά είναι ότι εδώ η πρόοδος δεν επιτυγχάνεται μέσω της ολοκλήρωσης των events, αλλά μέσω της εκπλήρωσης των στόχων που περιέχονται σε διαθέσιμες λίστες δοκιμασιών, τα Speed Lists. Για να ανεβείτε Rank επιλέγετε μία από τις τρεις διαθέσιμες λίστες, οι οποίες αντιστοιχούν σε διαφορετικό στιλ παιχνιδιού και άρα σε διαφορετικά objectives και παίζετε με στόχο την εκπλήρωση των ζητούμενων στόχων, που μπορεί να είναι ο τερματισμός σε οποιοδήποτε event με Bronze επίδοση, το τρακάρισμα συγκεκριμένου αριθμού οχημάτων, η επίτευξη του ζητούμενου air time και πάει λέγοντας. Εν ολίγοις, πρόκειται για τις δραστηριότητες που απαιτούνταν για την αναβάθμιση των τροποποιήσεων των οχημάτων στο Need for Speed: Most Wanted, οι οποίες όμως εδώ είναι υποχρεωτικές για να προχωρήσετε στο παιχνίδι.

Need for Speed: Rivals Image 02

Αντίστοιχα, οι τροποποιήσεις αυτές καθαυτές πραγματοποιούνται με χρήση των διαθέσιμων Speed Points, που αποδίδονται σχεδόν για κάθε σας επιτυχημένη ή ριψοκίνδυνη ενέργεια στο παιχνίδι και εξακολουθούν να μην έχουν αντίκτυπο στην εξωτερική εμφάνιση των οχημάτων, αφού απλώς αυξάνουν τις επιδόσεις σε μερικά τυπικά στατιστικά τύπου “επιτάχυνση, τελική ταχύτητα, ανθεκτικότητα”. Υπάρχουν πάντως περισσότερες δυνατότητες αισθητικών επεμβάσεων στα αυτοκίνητα, αλλά περιορίζονται στη χρήση διαφορετικών χρωμάτων και σχεδίων. Από τον περσινό τίτλο επιστρέφει και το in-game μενού με ενσωματωμένο το Autolog, χωρίς ιδιαίτερες τροποποιήσεις, αλλά δεν επιστρέφει η έλλειψη διακοπών στο gameplay γενικότερα και η γρήγορη εκκίνηση του Campaign mode.

Need for Speed: Rivals Image 03

Το νέο χαρακτηριστικό που προαναφέραμε είναι το λεγόμενο “AllDrive”, δηλαδή ο συνδυασμός single player και multiplayer στο πλαίσιο του Career mode. Όταν οδηγείτε στους δρόμους του Rivals, είτε ως Racer, είτε ως αστυνομικός, μαζί σας κυκλοφορούν στον ίδιο χάρτη και άλλοι πέντε παίκτες, οι οποίοι προσπαθούν να ολοκληρώσουν τους δικούς τους στόχους. Ωστόσο, όταν οι δρόμοι σας διασταυρώνονται μπορεί να υπάρξει αλληλεπίδραση, η οποία καθορίζεται κυρίως από την πλευρά του Νόμου στην οποία ανήκει ο καθένας. Το αποτέλεσμα είναι μία απρόβλεπτη εμπειρία, που καθιστά κάθε session μοναδικό, με πολλές περιστάσεις emergent αναμετρήσεων και συναρπαστικών αλλαγών στη τυπική ροή του gameplay. Είναι πολλές οι περιπτώσεις που θα αφήσετε το event στο οποίο διαγωνίζεστε για να κυνηγήσετε κάποιον Racer, ως Cop, ενώ πολλές φορές ως Racer, θα διαπιστώσετε ότι στους διώκτες σας προστέθηκε κι ένας ζόρικος player Cop.

Need for Speed: Rivals Image 04

Από εκεί και πέρα όμως, πρόκειται για μία ιδέα που διαθέτει πολλά περιθώρια βελτίωσης, λόγω σημαντικών αστοχιών στο ίδιο το concept και στην υλοποίησή του. Τα έξι άτομα αποδεικνύονται λίγα για το μήκος του διαθέσιμου οδικού δικτύου, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη dedicated servers. Το Need for Speed: Rivals βασίζεται στη λογική του host migration, όπου ένας χρήστης φιλοξενεί το session και το hosting μεταφέρεται σε κάποιον άλλο αν αυτός φύγει. Η μετάβαση αυτή διαρκεί αρκετά δευτερόλεπτα και μπορεί να οδηγήσει σε πολύ δυσάρεστες καταστάσεις, ειδικά αν παίζετε ως Racer, όπου, όπως θα δούμε παρακάτω, η πρόοδός σας μπορεί να εξανεμιστεί ανά πάσα στιγμή. Η αδυναμία παύσης της δράσης επίσης δύναται να δημιουργήσει παρόμοια προβλήματα και σημαίνει ότι αν συμβεί κάτι έκτακτο την ώρα που παίζετε, κατά πάσα πιθανότητα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πρόοδό σας. Παράλληλα, λόγω της ασαφούς δομής, όταν παίζετε με φίλους θα πρέπει να πείσετε τους άγνωστους συμπαίκτες σας μιλώντας τους, αν θέλετε να συμμετάσχετε σε πιο εστιασμένες multiplayer δραστηριότητες. Υπάρχει και η δυνατότητα να παίξετε σε αμιγώς single player mode, αλλά σε αυτή την περίπτωση το Rivals δεν έχει να παρουσιάσει κάτι πραγματικά νέο σε σχέση με τους δύο άμεσους προκατόχους του και μοιάζει με άτσαλο συγκερασμό των επί μέρους στοιχείων τους.
Το Career mode χωρίζεται σε δύο μέρη, όπως και στο Need for Speed: Hot Pursuit, στα Cop και Racer και μπορείτε να μεταφερθείτε από το ένα στο άλλο με ευκολία. Ως Racer προσπαθείτε να αποφύγετε τους εκπροσώπους του Νόμου και να ολοκληρώσετε ομάδες δοκιμασιών που σας επιτρέπουν να ανεβείτε επίπεδο και να κερδίσετε νέα αυτοκίνητα και εξοπλισμό αντιμετώπισης των αστυνομικών. Στην πορεία συλλέγετε Speed Points, τα οποία όμως θα πρέπει να τα κατοχυρώσετε σταματώντας δίπλα σε ένα Hideout. Αν σας συλλάβουν πριν το κάνετε αυτό, τα Speed Points χάνονται. Πρόκειται για μία καλή ιδέα στη θεωρία, που εισάγει ένταση στο gameplay, όμως στην πράξη η προβληματική υλοποίηση του AllDrive σημαίνει ότι είναι πολλές οι φορές που η απώλεια των Speed Points σας δεν θα οφείλεται σε εσάς. Από την πλευρά των αστυνομικών τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού ο μόνος σκοπός τους είναι να πιάσουν τους Racers και δεν κινδυνεύουν να χάσουν τα Speed Points τους. Έτσι, αν και σε θεωρητικό επίπεδο τα δύο campaign είναι διαφορετικά, αλλά ισορροπημένα, η πραγματικότητα είναι ότι το Cop campaign λειτουργεί πολύ πιο ομαλά, εκτός κι αν επιλέξετε Private Session. Ακόμη κι εκεί όμως, η έλλειψη δυνατότητας παύσης σημαίνει ότι τα Speed Points σας πάντα θα βρίσκονται υπ' ατμόν.

Need for Speed: Rivals Image 05

Σε ό,τι αφορά την δυναμική των αναμετρήσεων, αυτή είναι παρεμφερής με την αντίστοιχη του Hot Pursuit, με τη διαφορά ότι είναι πιο χρονοβόρα η εξουδετέρωση των αντιπάλων μέσω εσκεμμένου τρακαρίσματος, οπότε η χρήση αμυντικού και επιθετικού εξοπλισμού είναι ακόμη πιο σημαντική από πριν. Η κατοχύρωση των πόντων με το πάτημα ενός πλήκτρου δίπλα από τα hideouts προσπαθεί να διορθώσει το ζήτημα που προέκυπτε στο Most Wanted όταν οι καταδιώξεις διαρκούσαν πολλή ώρα και μόνη επιλογή του παίκτη για να διατηρήσει τους πόντους του ήταν απλά να συνεχίσει να τρέχει. Το πετυχαίνει σε γενικές γραμμές, όμως φαντάζει εντελώς τεχνητός σαν μηχανισμός, ακόμη και στα πλαίσια ενός arcade racer, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε exploits, όπως την οδήγηση και την συλλογή Speed Points σε μικρή ακτίνα από τα hideouts.

Need for Speed: Rivals Image 06

Από τεχνικής άποψης, η χρήση της Frostbite 3 δίνει μια ρεαλιστική χροιά στο οπτικό αποτέλεσμα, κυρίως λόγω της υψηλής ποιότητας των textures στα αυτοκίνητα, της χρήσης μουντών χρωμάτων και των εντυπωσιακών particles και καιρικών εφέ. Ωστόσο, ο ρυθμός ανανέωσης των 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο  και τα χαμηλής σχετικά ανάλυσης textures που εντοπίζονται πολλές φορές στο περιβάλλον απογοητεύουν στην περίπτωση της έκδοσης για PlayStation 4, ενώ είναι υπαρκτά φαινόμενα frame pacing, flickering και aliasing. Δοκιμάσαμε και την έκδοση για Xbox 360, η οποία διαθέτει σε πολύ πιο έντονο βαθμό τα προαναφερθέντα ελαττώματα, σε συνδυασμό με αισθητές πτώσεις στο frame rate, γεγονός το οποίο, αν συνδυαστεί και με τα τεχνικά ζητήματα της αντίστοιχης έκδοσης του Battlefield 4, υποδεικνύει ότι η Frostbite 3 δεν λειτουργεί ικανοποιητικά σε current-gen περιβάλλον. Επιπλέον, τα υπαρκτά ζητήματα των next-gen εκδόσεων, αλλά και το ανεκδιήγητο κλείδωμα της έκδοσης PC στα 30 fps, μας κάνουν να αναρωτιόμαστε γιατί η Ghost Games (που αποτελείται κατά 80% από πρώην υπαλλήλους της Criterion) δεν χρησιμοποίησε την οικεία για την ίδια μηχανή γραφικών των Hot Pursuit και Most Wanted, την άκρως ικανοποιητική Chameleon engine.

Need for Speed: Rivals Image 07

Από την άλλη, η αίσθηση ταχύτητας είναι πειστική και ο συνδυασμός χειρισμού και συμπεριφοράς του οχήματος υπηρετεί την arcade λογική με εξαιρετικό τρόπο, αφού τα αυτοκίνητα έχουν βαριά αίσθηση και η έντονη τάση τους προς υποστροφή ευνοεί τη χρήση μη ρεαλιστικών, αλλά άκρως διασκεδαστικών πλαγιολισθήσεων. Η γενικότερη ισορροπία που έχει επιτευχθεί είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική για arcade παιχνίδι οδήγησης που περιλαμβάνει καταδιώξεις και απαιτεί γρήγορες αποφυγές οχημάτων που εμφανίζονται ξαφνικά στο οπτικό πεδίο του παίκτη. Επιπλέον, έχει αντιμετωπιστεί -εν μέρει- το φαινόμενο των ουδέτερων οχημάτων-”βράχων”, που εξουδετέρωναν στο Most Wanted το όχημά σας με την παραμικρή επαφή, λόγω σχετικών τροποποιήσεων στη μηχανή φυσικής και στην αραίωση της κίνησης στους δρόμους. Σε υψηλά επίπεδα κινείται και ο ήχος των μηχανών, ενώ η ηχητική επένδυση του τίτλου απαρτίζεται από κομμάτια που σε γενικές γραμμές δεν είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτα, αλλά ταιριάζουν στο πνεύμα της δράσης.



Συνολικά, το Need for Speed: Rivals παρέχει μία διασκεδαστική και έντονη arcade racing εμπειρία, που βασίζεται σε στιβαρούς core μηχανισμούς, αλλά, στο πλαίσιο της αξιέπαινης προσπάθειάς του να εξελίξει το είδος, παρουσιάζει αρκετές αστοχίες σε επίπεδο game design και υλοποίησης, που αναμένεται να αποτελέσουν αντικείμενο βελτίωσης σε μελλοντικές εκδόσεις. Είναι μία από τις περιπτώσεις όπου τα θετικά στοιχεία είναι πιο σημαντικά από τα αρνητικά, αλλά η συχνότητα των τελευταίων καθιστά δύσκολη την ανεπιφύλακτη προτροπή αγοράς.


 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
9 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • FoGGy
    • Δεν με κέρδισε σαν τίτλος μόνο και μόνο ότι δεν μπορείς να παίξεις με τιμονιέρα.... τα γραφικά τα σπάνε αλλά μόνο με joystic δεν πας πουθενά....

    • jimakoszs97
    • Εγώ που προτιμώ χειριστήριο και όχι τιμονιέρα, το θεωρώ από τα καλύτερα NFS. Το Most Wanted ήταν το καλύτερο (τουλάχιστον για εμένα) οπότε το να έχει χαρακτηριστικά του είναι καλό σημάδι. :)

    • akela
    • ειναι καταπλξηκτικο παιχνιδι
      αν και πιστευω και εγω οτι θελει ακομα δουλεια
      αλλα αν υποστηριχτει απο την εταιρεια θα δουμε πολλα

    • anna2
    • Πολυ καλο review για ενα καλο παιχνιδι!!

    • Alfy
    • Den me trelane ine i ali8ia. Perimena kati pio diaforetiko.

    • PostMort3m
    • Παντως εχουν φαντασια αυτο τους το παραδεχομαι.

    • jack124
    • Εμένα δεν με ενθουσίασε και πάρα πολύ αλλά ήταν καλό , πέρασαν ευχάριστα οι ώρες μου και αυτό το αναγνωρίζω , γενικά πρέπει να κάνουν ένα διάλειμμα ιδέες έχουν φαίνεται αλλά πρέπει να το δουλέψουν λίγο καλύτερα ...

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!