Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Nintendo και 3rd party developers

Επιστρέφω ύστερα από πολύ καιρό σε αυτή τη γωνιά του Enternity με αφορμή τα όσα διαδραματίζονται εδώ και καιρό μεταξύ διαφόρων 3rd party developers και της Nintendo. Έχω διαβάσει άπειρα σχόλια από όλες τις πλευρές και θα ήθελα να ρίξω μια πιο ψύχραιμη ματιά στο θέμα. Κατ' αρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι από την αρχή: όπως έχω δηλώσει και σε σχόλιά μου στο site, είμαι υποστηρικτής της Nintendo και ποτέ δεν προσπάθησα να το κρύψω αυτό. Για όσα διαβάσετε από εδώ και κάτω, έχετέ το κατά νου, αν τυχόν διαφωνείτε ριζικά με μερικές παρατηρήσεις μου.

Από πού να ξεκινήσει κανείς αυτό το θέμα! Έχει σημασία να ξέρουμε μερικά βασικά ιστορικά σημεία πριν φτάσουμε στο σήμερα. Κάποτε η πανίσχυρη Nintendo την εποχή του SNES, έκανε κουμάντο με τους δικούς της όρους σε μια αγορα που 2 ήταν οι βασικές επιλογές του καταναλωτή. Αυτή και η SEGA, με κάμποση διαφορά όμως πιο πίσω. Το φέρσιμό της προς τους 3rd party και η επιμονή της στο να μην ενδιαφέρεται για τις ανάγκες τους, οδήγησε στην παντοκρατορία της Sony για μια δεκαετία τουλάχιστον. Όλα τα μεγάλα παιχνίδια, όλοι οι 3rd party διαλέξαν ξεκάθαρα στρατόπεδο και αφήσαν το ανώτερο σε υπολογιστική δύναμη n64 να σκονίζεται από την έλλειψη τίτλων. Μια πλατφόρμα που η Nintendo ως developer έκανε θαύματα, κατέληξε σύντομα μουσειακό είδος. Παρόμοια τύχη είχε και το GameCube, που κατάφερε να βρεθεί πίσω και από το Xbox, σε μια εποχή που ένας κολοσσός όπως η Capcom κυκλοφορούσε αποκλειστικά Resident Evil και διάφορα άλλα διαμαντάκια για χάρη του. Η Nintendo λοιπόν άλλαξε πρόεδρο, άφησε πίσω της τα τεχνικά χαρακτηριστικά κι επικεντρώθηκε στο να προσφέρει απλόχερα εθιστικό gaming με τρόπο που δεν υπήρχε όμοιός του στην αγορά.

Τα Nintendo DS και Wii σηματοδοτούν τη νέα εποχή που έφερε ο Satoru Iwata στην εταιρεία. Ένας άνθρωπος που αναρριχήθηκε από απλός developer στο γκαραζ του σε ένα τέτοιο σημαντικό πόστο με το ταλέντο του και τη σκληρή δουλειά. Ο πρώτος πρόεδρος της εταιρείας που δε φέρει επώνυμο Yamauchi, απο το 1889! Στη βιομηχανία τυγχάνει του σεβασμού και της στήριξης ακόμη και "αντιπάλων" (αντικατοπτρίζεται σε κάθε GDC που εμφανίζεται), ενώ το γεγονός ότι κι ο ίδιος υπήρξε ανεξάρτητος developer αλλάζει τη στάση της Big N απέναντι τους. Ψυχρότητες 20ετίας σπάνε σιγά σιγά με εταιρείες όπως η Namco κι εξελίσσονται σε σημαντικές συνεργασίες. Και φτάνουμε στο σήμερα που με το Wii U έρχονται για πρώτη φορά στο κοινό υποσχέσεις για full 3rd party support σε κονσόλα της εταιρείας!

Είναι τελικά έτσι όμωςq Ήταν πολύ καλό για να ήταν αληθινό απ' ο,τι φαίνεται. Εν μέσω οικονομικής κρίσης πολλοί δεν έχουν ρισκάρει να κάνουν τα port τους σε μία κονσόλα που απαιτεί έξτρα ομάδες ανάπτυξης για το χειριστήριό της και η αλήθεια είναι πως οι πωλήσεις της κονσόλας δε δικαιολογούν κάτι τέτοιο. Θα αναρωτηθεί κανείς, δεν πρέπει να βγουν παιχνίδια για να αποκτήσει κοινό μια κονσόλα όμως; Εδώ είναι η διαφορά (και το λάθος) της Nintendo. Η Microsoft δεν έχει πολλά δικά της στούντιο ανάπτυξης, οπότε μοιραία θα κυνηγήσει τους 3rd parties και θα τους κάνει συμφέρουσες συμφωνίες και χατίρια προκειμένου να έχει τη στήριξή τους. Η Sony, παρ' όλο που έχει δικά της πολλά και υπέροχα αποκλειστικά παιχνίδια, κανένα από αυτά δεν έχει τη δύναμη να σηκώσει μια κονσόλα μόνο του, έτσι παρομοίως με τη Microsoft εξασφαλίζει τη συμμετοχή τρίτων. Το PS3 με πολύ χαμηλές πωλήσεις την 1η χρονιά (κι όχι μόνο) είχε άπειρους 3rd parties να εργάζονται πάνω στην κονσόλα της και γι' αυτό ευθύνεται η διπλωματία της Sony.

Η Nintendo έχει το Mario, το Pokemon, το Zelda. Έχει τη δύναμη να κάνει κονσόλα και να τη στηρίξει μέχρι ενός σημείου μόνη της. Δεν κυνηγάει τους 3rd parties, προτιμάει να τους κάνει να έρθουν από μόνοι τους, παρόλα αυτά αν έρθουν πλέον θα τους στηρίξει. Σίγουρα λάθη 20ετίας δεν αποκαθίστανται σε μία γενιά, αλλά τουλάχιστον η αρχή έχει γίνει. Σχεδόν με όλα τα Ιαπωνικά στούντιο και με την Ubisoft. Έχω πειστεί ότι δε θα ξανακούσω τις ατάκες του ξεροκέφαλου Yamauchi «O Mario δε θα σκοτώσει π@@@άνες για να πουλήσουμε», περι GTA πχ. κι ότι η Nintendo δε ζει στο '90, παρά τα λεγόμενα του υπαλλήλου της ΕΑ. Όπως πάντα ο χρόνος θα δείξει γι' αυτό ας μη λέμε τόσο πολλά, τόσο νωρίς. Έχω κάνει κι εγώ πολλές κωλοτούμπες κι έχω μάθει να μην προτρέχω.

Για το Wii U θα ειπωθούν πάρα πολλά ακόμη, πουλάει κιόλας το θέμα, οπότε μια συμβουλή, παρακαλώ: ψυχραιμία στα σχόλια μας, όποτε έχουμε κάνει κανονικές και πολιτισμένες συζητήσεις έχει περισσότερο ενδιαφέρον και βγαίνει και κάτι. Άντε, καλή νέα γενιά να ‘χουμε, να παίζουμε!
 
7 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Ernesto
    • "...Παρόμοια τύχη είχε και το GameCube, που κατάφερε να βρεθεί πίσω και από το Xbox, σε μια εποχή που ένας κολοσσός όπως η Capcom κυκλοφορούσε αποκλειστικά Resident Evil και διάφορα άλλα διαμαντάκια για χάρη του..." Δεν μπορω να καταλαβω το σχολιο σου, δεν ειμαι φανμποι του XBOX αλλα το gamecube ηταν κατωτερο και σε ισχυ και σε τιτλο που κανει την διαφορα (βλ. χαλο), και εχω ακομα gamecube.
      Τωρα οσο για το WiiU το θεμα που θιγεις ειναι σωστο, τι να το κανεις αν δεν εχεις παιχνιδια να παιξεις...

    • alex4444
    • @Ernesto Δεν ηθελα να μειωσω το xbox, αλλα οσο να 'ναι κανεις δεν περιμενε τη Νιντεντο να παλευει με μια νεα εταιρεια στο χωρο(ακομη κι αν ηταν κοτζαμ Microsoft). Μπορει να ηταν ελαφρως κατωτερο τεχνικα, αλλα ηταν αρκετα ανωτερο του ps2 που ηταν και ο βασικος αντιπαλος τουλαχιστον οταν ξεκινουσε εκεινη η γενια.

      Οσο για τιτλους δε σχολιαζω τιποτε περισσοτερο απο τη συνεργασια capcom-nintendo, ουτε συγκρισεις κανω. Τιτλαρες ειχαν ολες οι κονσολες, τα υπολοιπα ειναι θεμα γουστου. Απλως ενα αποκλειστικο resident evil τοτε ηταν σαν αποκλειστικο CoD σημερα, κι ομως ουτε αυτη η βοηθεια σταθηκε καθοριστικη.

    • PetrifieD-
    • Πολύ ωραίο το άρθρο και συμφωνώ με όσα λες. Όντως με N64 και κύβο ήταν πίσω στις πωλήσεις αλλά ήταν πολύ μπροστά όσον αφορά τα handheld (και ακόμα είναι) το οποίο εξισορροπούσε τα πράγματα. Πάντως εγώ που είχα και έχω ακόμα Ν64 δεν θυμάμαι να μην έχω τίτλους να διαλέξω. Έχω πάρα πολλές κασέτες. Και οι περισσότερες είναι παιχνιδάρες. Πάντως όντως το Playstation αν και πιο αδύναμο ήταν πιο δημοφηλές. Όσο για το Wii U πιστεύω θα τα πάει καλά. Το hardware του σίγουρα θα βρίσκεται πιο κοντά στον ανταγωνισμό από ότι ο προκάτοχός του συνεχίζοντας όμως και την επιτυχημένη τακτική του Wii. Απλά πρέπει να γίνει η αρχή με ΑΑΑ τίτλους από την ίδια την Nintendo ώστε να έρθουν και περισσότεροι 3rd parties. Πάντως ακόμα και τώρα έχει μερικά ωραία παιχνίδια για να παίξεις.

    • vonzuchter
    • το wiiu θα παει καλα. το θεμα ειναι ποσο καλα. και ειναι και νωρις ακομα. η μαχη τωρα αρχιζει. ηδη επικρατει ψυχρολουσια και συζητιεται πολυ στα φορουμς το κλειδωμα των used τιτλων απο τη μαικροσοφτ. ποσο θα χρεωνουν αραγε τη "μεταβιβαση"? εγω παντως σαν ικανοποιημενος χρηστης 360 ξενερωσα απολυτα και δε θα αγορασω τη κονσολα της μαικροσοφτ.

    • lovesfool
    • Βρε μανία με το GTA. Πάρτε το απόφαση. GTA V δεν πρόκειται να δείτε στο Wii U για τον ίδιο λόγο που δεν πρόκειται να το δείτε ούτε σε PS4 ή XboxOne. Δεν λειτουργεί έτσι η Rockstar.

      Γενικότερα το optimization δεν είναι και το πιο δυνατό τους στοιχείο, οπότε για να "μάθουν" οποιαδήποτε νέα κονσόλα θέλουν τον χρόνο τους. Εδώ στο PC και το GTA IV είχε σοβαρά θέματα, σε κονσόλες για τις οποίες dev kits βγήκαν όταν το παιχνίδι ήταν ήδη σε ανάπτυξη για 2-3 χρόνια θα το βγάλουν;

    • PetrifieD-
    • @vonzuchter η μεταβίβαση θα χρεώνεται σαν να αγοράζεις καινούριο παιχνίδι.

      http://www.enternity.gr/Article/O-Phil-Harrison-μιλάει-για-τα-μεταχειρισμένα/16549.html

      Με λίγα λόγια καταργείεται τελείως η έννοια του μεταχειρισμένου και της ενοικίασης από την M$.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!