Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Peter Molyneux

Πολλοί δημιουργοί video games έχουν καταξιωθεί στην συνείδηση του κοινού με διάφορους τρόπους. Είτε με τη μακρόχρονη παρουσία τους στον χώρο, είτε με τις βαρυσήμαντες δηλώσεις τους, ακόμα και με τον αντισυμβατικό τρόπο ζωής. Από τους “rockstars” του χώρου (όπως ο John Romero), μέχρι τους απλά... περίεργους (λέγε με και Suda51), το σύνολο των developers της βιομηχανίας απαρτίζουν ένα -αν μη τι άλλο- πολύχρωμο σύνολο, με προσωπικότητες που δύσκολα περνάνε απαρατήρητες. Μια από αυτές είναι αδιαμφισβήτητα ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομα του με κάποιους από τους πιο σημαντικούς τίτλους όλων των εποχών. Ο λόγος για τον Peter Molyneux. O Peter Douglas Molyneux γεννήθηκε στις 5 Μαΐου του 1959, στο Guildford του Surrey της Μεγάλης Βρετανίας. Η καριέρα του ξεκίνησε το 1982, με τη διανομή και την πώληση floppy discs που περιείχαν παιχνίδια για τα Atari και Commodore 64. Είχε σκεφτεί πως το να περιλαμβάνει παιχνίδια στις δισκέτες θα λειτουργούσε θετικά για τις πωλήσεις, πολύ γρήγορα όμως συνειδητοποίησε πως ο κόσμος ενδιαφερόταν περισσότερο για τα παιχνίδια, παρά για τις ίδιες τις δισκέτες.



Έτσι λοιπόν δημιούργησε το “The Entrepreneur”, ένα text-based business simulation στο οποίο οι παίκτες αναλάμβαναν τον έλεγχο μιας καινούριας επιχείρησης, με σκοπό να την οδηγήσουν στην επιτυχία. Μια ασυνήθιστη ιδέα για την εποχή, αλλά όπως ο ίδιο ο Molyneux ανέφερε: «Τότε μπορούσες να βγάλεις ένα παιχνίδι που θα λεγόταν -στην κυριολεξία- “Διαστημικές Φούσκες Επιτίθενται Στον Άρη” και να πουλήσεις 50 εκατομμύρια κόπιες. Οπότε τι έκανα; Ένα business simulation». O Molyneux διένειμε το παιχνίδι μόνος του, αντιγράφοντας εκατοντάδες κασέτες σε δύο (!) recorders της Tandy.  Μετά τη διαφήμιση σε ένα gaming περιοδικό της εποχής, ο Molyneux ετοιμάστηκε για την επιτυχία. Όπως μετέπειτα δήλωσε: «Ήμουν απόλυτα πεπεισμένος πως το παιχνίδι θα πουλήσει σαν τρελό. Σκέφτηκα πως το γραμματοκιβώτιο μου δεν θα είναι αρκετά μεγάλο για να χωρέσει τις παραγγελίες, οπότε έφτιαξα -και αυτό δεν είναι ανέκδοτο- ένα μεγαλύτερο γραμματοκιβώτιο». Τα πράγματα τελικά δεν πήγαν όπως τα σχεδίαζε όμως, με μόνο δύο παραγγελίες να βρίσκουν τον δρόμο τους στο (μεγαλύτερο) γραμματοκιβώτιο - εκ των οποίων ο Molyneux υποπτεύθηκε πως η μία ήταν από την μητέρα του.



Με την αποτυχία του Entrepreneur, ο Molyneux αποφάσισε να αποσυρθεί από τη δημιουργία παιχνιδιών, ιδρύοντας με τον Les Edgar την Taurus Impex Limited, μια εταιρεία που εξήγαγε φασόλια (!) στη Μέση Ανατολή. Η Commodore International τους μπέρδεψε με την TORUS, μια γνωστή εταιρεία networking software και προσφέρθηκε να δώσει στον Molyneux δέκα δωρεάν συστήματα Amiga, για να τον βοηθήσει στο porting του networking software “τους”. Τότε σκέφτηκε: «[...] ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι αυτός ο τύπος δεν ήξερε ποιοι ήμασταν. Είχα ξαφνικά αυτή την κρίση συνείδησης». Σκέφτηκα, «αν αυτός ο τύπος ανακαλύψει ποιοι είμαστε, τότε πάνε οι δωρεάν υπολογιστές. Οπότε του έδωσα το χέρι μου και μετά έφυγα τρέχοντας από το γραφείο». Η Taurus τελικά σχεδίασε ένα σύστημα βάσης δεδομένων για την Amiga, το “Acquisition – The Ultimate Database for The Amiga” και μετά από την λύση της παρεξήγησης με την Commodore, το πρόγραμμα κυκλοφόρησε και γνώρισε σχετική επιτυχία.



Με τα χρήματα από το Acquisition, ο Molyneux και ο Edgar ίδρυσαν την Bullfrog Productions, το 1987. Ο πρώτος τίτλος της νεοσυσταθείσας εταιρείας ήταν το Fusion, ένα scrolling shoot'em up που -παρά τις καλές βαθμολογίες- δε γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία. Τα πράγματα όμως άλλαξαν μετά από δύο χρόνια, με το πρώτο god game στα PC, ή αλλιώς... Populous. Η κυκλοφορία του συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κριτικές και εγκωμιαστικά σχόλια – με τον απλό και ταυτόχρονα ιδιοφυή σχεδιασμό του Molyneux να βρίσκεται στο επίκεντρό τους. To Populous έγινε μεγάλη επιτυχία, με μια πληθώρα βραβείων και πωλήσεις που ξεπέρασαν τα τέσσερα εκατομμύρια αντίτυπα.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Shepard
    • Έχει προσφέρει πολλά στο Gaming άσχετα με τις υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν ποτε! Είναι ένας ρομαντικός ονειροπόλος που συνέχεια αποζητά το νέο και φρέσκο!

      Το Populous δεν το έχω παίξει ποτε μου! :(

    • mysterious
    • Και ιδιοφυής και πονηρός...και ευρηματικός και τυχερός..και ενθουσιώδης και ψεύτης...μα με μια σου λέξη φίλε μου τον χαρακτήρισες απόλυτα..πολυμήχανος..ο Οδυσσέας της gaming σκηνής!Ωραίο αφιέρωμα! :)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!