Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Ron Gilbert

Τα βασικά συστατικά ενός video game είναι γνωστά. Πέραν του τεχνικού τομέα -προφανώς-, σημαντικό ρόλο παίζει το gameplay και η ιστορία. Τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Κάποιοι άνθρωποι στην βιομηχανία του video gaming θεώρησαν πως το gameplay δεν είναι το μοναδικό πράγμα που καθορίζει έναν τίτλο, δίνοντας προσοχή στην ιστορία -αλλά και στον τρόπο που αυτή αφηγείται- καθιερώνοντας την ως ένα σημαντικό, αν όχι το σημαντικότερο, παράγοντα που καθορίζει την gaming εμπειρία. Ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο, καθώς χρειάζεται ιδιαίτερο ταλέντο και πάθος για δημιουργία, ούτως ώστε να καταφέρει κάποιος να αλλάξει τον τρόπο σκέψης μιας ολόκληρης σκηνής. Ανάμεσα σε αυτούς τους ανθρώπους είναι ο Ron Gilbert, παγκοσμίως αναγνωρισμένος ως ένας από τους «πατέρες» του adventure gaming.



Ο Ron Gilbert γεννήθηκε στο La Grande του Oregon, τον Ιανουάριο του 1964. Μεγαλωμένος σε ένα περιβάλλον που περιστοιχίζονταν από τεχνολογία, το ενδιαφέρον του σε αυτήν δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή του, αφού από την ηλικία των δεκατριών του άρεσε πολύ να παίζει το κλασικό επιτραπέζιο Ναυμαχία, το οποίο ήταν εγκατεστημένο στο calculator του πατέρα του. Το γεγονός ότι ένας υπολογιστής μπορούσε να κάνει επιλογές και να αντιδρά στην εισαγωγή δεδομένων από πλευράς χρήστη, τον γοήτευσε και άναψε την σπίθα μέσα του. Με την σκέψη της αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε άνθρωπο και υπολογιστή και την αγάπη του για την αφήγηση ιστοριών, η αγορά του πρώτου του υπολογιστή, ενός NorthStar Horizon, ήταν το τελευταίο σκαλοπάτι που ο ίδιος χρειαζόταν για να απελευθερώσει το ταλέντο του. Παρατηρώντας όλα τα παιχνίδια της εποχής, όπως το Donkey Kong, το Pac-Man και το Asteroids, ο Gilbert κρατούσε σημειώσεις και μετά προσπαθούσε να τα ξαναφτιάξει από το μηδέν, στον υπολογιστή του. Μόλις έφτανε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, μετά θα προσπαθούσε να κάνει αλλαγές στον προγραμματισμό τους και να δοκιμάζει καινούριες ιδέες όσον αφορά το πως θα μπορούσε να βελτιωθεί το παιχνίδι. Το πάθος του για τον προγραμματισμό ήταν τόσο έντονο, που έβλεπε τις διαφημίσεις για τα παιχνίδια του Atari 2600 και προσπαθώντας να σκεφτεί πως θα ήταν το gameplay τους, τα έφτιαχνε ο ίδιος(!).



Η επαγγελματική του καριέρα ξεκίνησε το 1983 και ενώ ήταν ακόμη στο κολλέγιο. Εκεί, μαζί με τον φίλο του, Tom McFarlane, δημιούργησε ένα πρόγραμμα που ονομαζόταν Graphics Basic και κατάφερε να το πουλήσει σε μια εταιρία που είχε ως έδρα της το San Francisco, την HESware. Ενθουσιασμένοι από το αποτέλεσμα, οι άνθρωποι της εταιρίας τον προσέλαβαν και για περίπου έξι μήνες ο Gilbert σχεδίαζε παιχνίδια για τον Commodore 64. Δυστυχώς κανένα από αυτά δεν εκδόθηκε ποτέ, καθώς η HESware έκλεισε, αλλά αυτό δεν ήταν εμπόδιο για τον ίδιο. Πολύ σύντομα προσελήφθη από την Lucasfilm Games (την μετέπειτα LucasArts), όπου έφτιαχνε ports των -Atari 800- παιχνιδιών της για το Commodore 64. To 1985 του δόθηκε η ευκαιρία να σχεδιάσει το δικό του παιχνίδι για την LucasArts, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Gary Winnick. Το αποτέλεσμα ήταν ένας τίτλος-σταθμός για τα adventure games και αυτός δεν ήταν άλλος από το Maniac Mansion, μια παρωδία των B-Movies της δεκαετίας, η οποία εξιστορούσε τις περιπέτειες του έφηβου Dave Miller -και των δύο φίλων του- καθώς προσπαθεί να σώσει την κοπέλα του από την έπαυλη ενός σατανικού επιστήμονα.



Το Maniac Mansion ήταν το πρώτο point-and-click adventure που κυκλοφόρησε, ενώ για την δημιουργία του o Gilbert κατασκεύασε το SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion), το οποίο μετέπειτα χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία όλων των υπόλοιπων adventures της LucasArts -με μοναδικές εξαιρέσεις τα Grim Fandango και Escape From Monkey Island. Αρχικά κυκλοφόρησε για Apple II και Commodore 64 και ενθουσίασε τους πάντες με τα πολύ όμορφα γραφικά, το χιούμορ και τον τρόπο που προχωρούσε την ιστορία μέσω cutscenes (όρος ο οποίος επινοήθηκε από τον ίδιο τον Gilbert). Η επιτυχία του, του εξασφάλισε ports σε όλες σχεδόν τις πλατφόρμες της εποχής, ακόμη και στο NES και σηματοδότησε την αλλαγή σε ολόκληρο το genre των adventures.

 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Artisan3
    • Αααααχ....με προλάβατε και ήθελα να γράψω εγώ ένα αφιέρωμα στον άνθρωπο που μου έθεσε τις βάσεις στο adventure gaming και με έκανε οπαδό του έιδους. SCUMM I miss you!

    • Shepard
    • Άλλη μια μεγάλη μορφή που πήγε το gaming ένα βήμα μπροστά! Θυμάμαι ότι το SCUMM είχε βγει και ως emulator σε κινητά κάποτε και παίζαμε όλα τα παιχνίδια.

    • angelwho
    • υπασρχουν τετοιοι στο σημερα

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!