Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Star Wars: The Old Republic

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    BioWare

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το να κάνει κανείς review σε ένα παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί με αρχή, μέση, τέλος και διαθέτει τη τελική μορφή που είχε οραματιστεί η εκάστοτε εταιρία είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο και απτό. Τα MMOs, από την άλλη, είναι ζωντανοί οργανισμοί που, πέραν της βάσης τους, εξελίσσονται και μεταλλάσσονται με την πάροδο του χρόνου. Είναι λοιπόν ευνόητο ότι η νέα προσπάθεια της BioWare να μπει δυναμικά στον χώρο των MMOs πρέπει να περάσει από πολλά κόσκινα, διότι πλέον ζούμε σε μια εποχή που τα αθώα λάθη παλαιοτέρων ετών δεν συγχωρούνται. Και αυτό είναι εν μέρει δίκαιο, διότι η Blizzard μέσα από μια χρόνια διαδικασία trial and error έχει ετοιμάσει μια θεωρητική συνταγή για ένα επιτυχημένο παιχνίδι του είδους, προσπερνώντας πολλούς σκοπέλους στον δρόμο της: Παίρνουμε ένα επιτυχημένο «σύμπαν» ηρώων, ρίχνουμε έναν αχανή κόσμο, ανακατεύουμε dungeons, PvP, gear, classes, races και leveling up μαζί με νέα abilities και talents και το σερβίρουμε με αρκετή συνδρομή, φροντίζοντας οι server να μην πέφτουν από την πολυκοσμία.

Star Wars: The Old Republic Image 01

Το Star Wars: The Old Republic, με την πρώτη ματιά, όχι μόνο έχει καταφέρει να διαβάσει και να αποκωδικοποιήσει αυτή την συνταγή, αλλά την έχει εξελίξει σε αρκετά σημεία. Μεγαλύτερη προσθήκη από όλες είναι ότι κάθε quest διαθέτει voice acting και ένα υποτυπώδες σύστημα «καλού-κακού» μέσα από τις απαντήσεις που δίνει ο παίκτης, κάτι που αποτελεί σήμα κατατεθέν των παιχνιδιών της BioWare. Αδιαμφισβήτητα, ο κόπος και η δουλειά που έχει «πέσει» στο The Old Republic μόνο αδιάφορο δεν θα έπρεπε να αφήσει κάποιον λάτρη των MMO και της σχετικής μυθολογίας του George Lucas, αλλά και της ίδιας της BioWare μέσω του KotOR. Τα πράγματα όμως ποτέ δεν είναι άσπρα-μαύρα και ο λόγος είναι καθαρά ανθρώπινος. Πρόσφατο παράδειγμα το Rift, που φάνηκε να είναι μια δυνατή απάντηση στην Blizzard και παρά το ότι διέθετε όλα τα προσόντα ενός πολύ πιο φρέσκου MMORPG σε κάθε τομέα, δεν κατάφερε να αγγίξει την βασιλεία του WoW. Ενός WoW κουρασμένου, σε κάποια σημεία πλέον βαρετού και επαναλαμβανόμενου, με το τελευταίο expansion να έχει αφήσει μια πικρή γεύση στους συνδρομητές της Blizzard.

Star Wars: The Old Republic Image 02

Έχοντας παίξει για αρκετό καιρό με διάφορους χαρακτήρες και classes στο TOR, τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Από την μια, ο όγκος δουλειάς που έχει γίνει είναι αξιέπαινος και η αίσθηση του να είσαι σε έναν κόσμο που περιστοιχίζεται από Jedi, Sith, Smugglers και Storm Troopers μόνο ασυγκίνητο δεν αφήνει οποιονδήποτε, καθώς οι ταινίες Star Wars είναι ένας ζωντανός θρύλος. Από την άλλη, ενώ τεχνικά σχεδόν όλα λειτουργούν άψογα στους servers και η αρχιτεκτονική του παιχνιδιού είναι κοντά σε αυτήν του WoW, κάποια πράγματα δείχνουν να αποξενώνουν, για την ώρα, μια μερίδα παικτών. Αυτό που παρατηρήσαμε κι εμείς μαζί με πολλούς άλλους είναι η έλλειψη αίσθησης ενός συνεχούς κόσμου. Ενός κόσμου όπου ο παίκτης θα νιώσει «σπίτι» του, ενός μέρους που θα θελήσει να εξερευνήσει και να αλληλεπιδράσει μαζί του. Χρησιμοποιώντας -αναπόφευκτα- και πάλι ως παράδειγμα το World of Warcraft, ο παίκτης που περιπλανιόταν στον Azeroth ένιωθε μια φυσική συνέχεια και ροή περνώντας από πόλεις, βουνά, κοιλάδες, δάση και ηπείρους.

Star Wars: The Old Republic Image 03

Δεν ένιωθε ότι πήγαινε από την περιοχή Α στην περιοχή Β. Πολλές φορές μπορούσε να δει κάποιος παίκτες σε ομάδες δύο και τριών απλά να κάθονται σε μια κορυφή βουνού και να συζητάνε, κοιτώντας την πεδιάδα από κάτω τους. Άλλοι ψάρευαν στις λίμνες και άλλοι έπαιζαν με την μορφή role playing στις πανέμορφες πόλεις του παιχνιδιού. Αυτό ήταν και το πιο σημαντικό «μυστικό» συστατικό του τίτλου-ορόσημο της Blizzard, το να κάνει δηλαδή τον κόσμο της ένα δεύτερο σπίτι για τους συνδρομητές της. Στο TOR όμως, ο παίκτης νιώθει ότι περνάει από διαφορετικές περιοχές που έχουν δημιουργηθεί απλώς για να εκτελέσει κάποιο quest. Λείπει ένα βασικό στοιχείο και αυτό είναι η αίσθηση του ενιαίου κόσμου και της οικειότητας που προκύπτει από την δραστηριοποίηση σε αυτόν.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Asus85
    • ΕΠΟΣ είναι 9 από εμένα...

    • Plisken
    • Με αυτα που περιεχει το παιχνιδι που αν το δεις οτι θα δωσεις 55 ευρω και θα παιξεις ενα γεματο μηνα τοτε το αξιζει το 8.
      Αν το δεις σαν ΜΜΟ,τοτε εγω προσωπικα ετσι οπως ειναι το παιχνιδι αυτη την στιγμη δεν θα του εβαζα πανω απο 7. Πολλα τα προβληματα και μεχρι στιγμης ενα 15% (επισημο στοιχειο) απο αυτους που αγορασαν το παιχνιδι εχουν φυγει. Δεν πληρωσαν δηλαδη ουτε ενα μην συνδρομη.Ενω ειναι και αρκετοι που δεν εχει εχει ληξει ακομα ο πρωτος μηνας που ειναι δωρεαν. Οταν ενα παιχνιδι ξεκιναει ετσι,δυσκολα τα πραγματα. Κατα την γνωμη μου φυσιολογικη καταληξη αν αναλογιστει κανεις και τι υπαρχει στην αγορα για να συγκρινει.

      Μια προσωπικη προβλεψη ειναι,οτι αν δεν ερθουν patch με σαρωτικες αλλαγες συντομα,τοτε μεχρι τον Μαρτιο-Απριλιο τα subscriptions θα εχουν πεσει τουλαχιστον στα μισα.

    • PetrifieD-
    • Eνταξει ας του δωσουμε λιγο χρονο. Σιγουρα θα βγουν νεα patch με το 1ο να ειναι ηδη δρομολογημενο. Οντως το PvP χανει λιγο αλλα δεν μπορει να μην το διορθωσουν. Μεγαλο λαθος κατα τη γνωμη μου ειναι που δεν το εχουν διαθεσει για Mac. Χανουν ηδη αρκετους χρηστες απο εκει. Εγω πιστευω οτι πρεπει να κλεισει τουλαχιστον ενα χρονο λειτουριγιας για να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα γιατι 2 μηνες ειναι πολυ λιγοι για να πουμε αν θα αποτυχει η οχι.

    • Plisken
    • Τα WHO & AOC τον πρωτο μηνα ειχαν 1.200.000 & 1.000.000 κοσμο αντιστοιχα και μετα απο εξι μηνες απετυχαν παταγωδως. Οι πρωτες αποχωρησεις δεν εργησαν να ερθουν ομως.Απο τον πρωτο μηνα χιλιαδες ηταν αυτοι που εφευγαν. Περασε περιπου ενα εξαμηνο για να χασουν 300-400 χιλιαδες κοσμο. Εδω οι πρωτοι 300.000 (απο τους 2.000.000) την εχουν κανει ηδη. Δεν πληρωσαν ουτε ενα μηνα subscription.. Ενω οπως ειπα παραπανω υπαρχει ενα μεγαλο ποσοστο (περιπου 500-700 χιλιαδες) που δεν εχει τελειωσει ο δωρεαν μηνας τους ακομα. Οι μισοι να μην ανανεωσουν,μιλαμε για αλλους 300.000 χιλιαδες.

      Προσωπικα περιμενα το παιχνιδι πως και πως εδω και 1 χρονο και με απογοητευσε πληρως. Ευχομαι να γινουν οι απαιτουμενες αλλαγες και να γυρισω. Αλλα με τον καταστροφεα των ΜΜΟ ,ΕΑ και την απειρη,υπερτιμημενη και μη αφοσιωμενη ,Bioware, δεν τρεφω μεγαλες ελπιδες.

    • PetrifieD-
    • Κοιτα δεν εχω παιξει ακομα τ παιχνιδι αλλα σκοπευω να τ κανω για να εχω μια πιο ολκληρωμενη αποψη. Εδω και κατι χρονια παιζω WoW. Δεν ξερω αν εχεις παιξει παντως στην αρχη δεν ειχε καν PvP και απλα μαζευοντουσαν ολοι σε μια περιοχη κ επεφτε ξυλο χωρις αντικρισμα. Σιγα σιγα το PvP εξελιχθηκε στο σημερινο που ειναι πολυ οργανωμενο με arenes bgs κτλ. Θελω να πω πως συγκρινουμε το SWTOR με το WoW ενω το 1ο κυκλοφορει για 2 μηνες μονο ενω το 2ο εδω και 7-8 χρονια. Πιστευω οτι το SWTOR θα εξελιχθει αρκετα μεσα στον επομενο χρονο ωστε να μπορει να κοιταξει στα ματια το WoW το οποιο ειναι το πιο εξελιγμενο ΜΜΟRPG. Πιστευω επισης οτι το SWTOR θα προσφερει ανταγωνισμο ο οποιος ειναι καλοδεχουμενος αφου ηδη εχουν πεσει οι τιμες στα expansion του WoW. Mενει να δουμε αν το SWTOR θα καταφερει να σταθει επαξια. Απλα εχουμε καλο μαθει απο το WoW π θεωρω οτι δε γινεται να εξελιχθει πολυ ακομα κ δεν δινουμε ευκαιριες κ σε νεα πολλα υποσχομενα παιχνιδια οπως το SWTOR. Θα δουμε πως θα παει στο μελλον οταν και του προστεθουν αναβαθμισεις το οποιο σιγουρα θα γινει. Οσο για αριθμους απο οτι ξερω υπαρχουν 1.700.000 ενεργοι λογαριασμοι απο οσο ξερω το οποιο ειναι μια χαρα για αρχη. Μια εκδοση για Mac πρεπει να βγει και θα μπουν κ αλλοι χρηστες. Θα δουμε παντως.

    • Plisken
    • Ναι φιλε μου,συμφωνω εν μερη,και προσωπικα δεν περιμενα να εχει ουτε το βαθος του wow ,ουτε να ειναι αψεγαδιαστο. Αλλα δεν μπορεις να ξεκινας ομως και να το συγκρινεις με το wow toy 2005.....Εχουμε 2012 δυστηχως και υπαρχει καποια στοιχειωδης εξελιξη στον τομεα των ΜΜΟ. Το να ξεκινας ενα καινουργιο παιχνιδι και να βρισκεσαι στο επιπεδο ενος παιχνιδιου πριν απο 7 χρονια ειναι τουλαχιστον αστειο. Επισης μιας και εκανες τη συγκριση,σκεψου μονο τι προσφερε το wow σε σχεση με τα Everquest και DAOC...

      Τι θελω να πω?Πρωτον ειναι απαραδεκτο να εχεις ενα τοσο παλιο Game engine. Δευτερον το παιχνιδι δεν εχει μονο προβλημα στα features (βλεπε Dungeon Finder) αλλα εχει σοβαρα λειτουργικα αλλα και σχεδιαστικα προβληματα. Εγω δεν θυμαμαι ποτε το wow να ειχε προβλημα με το ability responce,ουτε θυμαμαι να πεφτανε Ιtems απο raids και το item level να ητανε χειροτερο και απο αυτα των dungeon. Αυτα με συγχωρεις αλλα ειναι λαθοι που απλα...δεν γινονται. Και ακομα και τωρα βγαζουν patch και αντι να διορθωσουν αυτα που πρεπει,διορθωνουν bugs της πλακας.

      Οσο για το PvP, ναι το wow στην αρχη δεν ειχε. Οταν το εβαλε,ειδες να παιζουν μαζι ο 15 lvl με τον 60? Το θεμα ειναι οτι αλλο να παρουσιασεις ενα ετοιμο παιχνιδι που του λειπουν καποια πραγματα αλλα αυτα που εχεις τρεχουν normal και ειναι καλα σχεδιασμενα,και αλλο να βγαζεις ενα μισοτελειωμενο παιχνιδι που εχει αρκετα πραγματα και ειναι σχεδον ολα broken.

      Τα ΜΜο δεν ειναι ευκολη δουλεια φιλε μου. Χρειαζονται αφοσιωση, δουλεια και συνεχης εξελιξη. Οσες εταιρεις εφτιαξαν πετυχημενα ΜΜΟ (Mythic,989 studios-Sony, Blizzard) τα εφτιαξαν γιατι ταυτοχρονα δεν ασχολιοντουσαν με ενα καρο αλλα project ( Mass Effect,Dragon Age k.a) ουτε ειχαν απο πισω τους publisher γνωστους για το ευκολο χρημα (ΕΑ).

    • drizzt
    • Το παιχνίδι είναι απλά ΕΠΟΣ!!! Ένα άνετο 9 και από εμένα! Το ωραίο είναι ότι όσο παίζεις τόσο πιο πολύ μπαίνεις στο story και καταλαβαίνεις όλη τη δουλειά που έχει γίνει αυτά τα χρόνια για να δημιουργηθεί το παιχνίδι και αυτό για μένα κάνει και την διαφορά με το WOW που πλέον είχε καταντήσει χώρος σύναξης απογοητευμένων από τη ζωή nerds που έβγαζαν το άχτι τους για όλα τα δινά που τους έχει φέρει η άτιμη ζωή μέχρι τώρα σκοτώνοντας trolls και άλλους παίκτες !!!
      Σίγουρα υπάρχουν προβλήματα πολλά τα οποία αναφέρονται καθημερινά στο community και είμαι σίγουρος πως στην Bioware δουλεύουν μέρα-νύχτα να τα διορθώσουν. Έτσι τουλάχιστον δείχνουν να κάνουν μέχρι τώρα και μου φαίνεται και ηλίθιο να μην έχουν μια ομάδα από πίσω που θα δουλεύει αδιάκοπα όταν μιλάμε για την μεγαλύτερη παραγωγή που έχει γίνει ever στο gaming!

      @ Plisken: Φίλε μου θα συμφωνήσω σε αρκετά από αυτά που λες και κυρίως σε ότι αφορά ότι πολλά ΜΜΟs άρχισαν σουπερ και μετά από 6 μήνες δεν υπήρχε άνθρωπος στους servers. Μην ξεχνάς όμως ότι τα περισσότερα από αυτά ήταν κακές απομιμήσεις του WOW το οποίο και ήθελαν να εκθρονίσουν και φυσικά απέτυχαν! Πρέπει λοιπόν να κρίνουμε και να βγάλουμε συμπεράσματα αφού περάσουν τουλάχιστον 5-6 μήνες. Εσύ όμως από ότι κατάλαβα έχεις ήδη κρίνει και απορρίψει το παιχνίδι από τις πρώτες κιόλας 2-3 εβδομάδες(???) και μάλλον ο λόγος είναι επειδή δημιουργός και Publisher είναι η Bioware και ΕΑ αντίστοιχα??? Μήπως είσαι λίγο υπερβολικός??? Στο κάτω κάτω αν δεις λίγο την αγορά η Bioware έχει κυκλοφορήσει τα πιο επιτυχημένα franchises στην κατηγορία RPG και είναι η μοναδική στον χώρο η οποία έχει το δικαίωμα από κάθε άλλη εταιρεία του gaming να επιχειρήσει να μπει και στην κατηγορία των MMO. Όσο για την ΕΑ, ναι έχει κάνει πολλές πατάτες και λάθη, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι στις περισσότερες κατηγορίες των games, είτε σου αρέσει είτε όχι, κατέχει την 1 ή 2 θέση! βλ. FIFA, The Sims, Battlefield κ.α. Επίσης μην ξεχνάς ότι πάντα υπάρχει το βλέμα της Lucas από πίσω… Δεν θα κάτσω να μπω και να αναλύσω τις λεπτομέρειες που αναφέρεις παραπάνω γιατί δεν υπάρχει νόημα, ο καθένας έχει τη γνώμη του και τα γούστα του… Μάλλον όμως ήσουν λίγο βιαστικός και αυστηρός….

    • PetrifieD-
    • Καταλαβαινω το λογο που ο Plisken εχει απογοητευθει απο το παιχνιδι. Το περιμενε πολυ καλυτερο απο οτι ειναι τωρα. Δεν γνωριζω αν οι deveopers ειχαν τη δυνατοτητα να το παραδωσουν καλυτερο στην αγορα απο οτι εκαναν τωρα και δε βρισκω λογο να μην το κανουν. Σιγουρα εχουν μεγαλη ομαδα η οποια παρακολουθει το παιχνιδι απο κοντα αλλα και ισως παρακολουθουν και αλλα παιχνιδια ωστε να παρουν τα θετικα στοιχεια. Ειμαι σιγουρος οτι το balance στο PvP θα φτιαξει συντομα και οτι τα οποια bugs θα διορθωθουν, διοτι εχουν ξοδευτει παρα πολλα λεφτα για το SWTOR οποτε δεν νομιζω η BioWare να μην του δωσει τη σημασια που χρειαζεται και να κανει... "τσαπατσουλιες" (ας μου επιτραπει η εκφραση). Τα παιχνιδια που προαναφερατε απο οτι ξερω ηταν μη προσεγμενα και ηταν αντιγραφες του WoW με σκοπο να τα οικονομισουν. Απο την αλλη, η BioWare μονο για να βγαλει τα χρηματα που ξοδεψε και να μην "μπει μεσα" θα χρειαστει να δωσει παρα πολυ προσοχη στο SWTOR ωστε να μπορεσει να σταθει επαξια και να πρωταγωνιστησει στον κοσμο των MMORPGs. Απο οσα εχω διαβασει για το παιχνιδι, καταλαβαινω οτι ειναι αρκετα πρωτοτυπο επειδη μπορεις να κανεις επιλογες, εχει μαχες στο διαστημα κτλ. Επισης απο οσα βιντεο εχω δει εχει κ ενα πολυ ευχρηστο user interface, εκει οπου το WoW υστερει κατα τη γνωμη μου αφου μολις φετος η Blizzard ξεκλειδωσε τις μπαρες ωστε να μπορει ο χρηστης να τις κουνισει οπου τον βολευει (και επιτελους να τις βαλουμε στο κατω μερος της οθονης!). Σχεδον ολοι οι παικτες, για να μην πω ολοι, ειχαν καποιο addon το οποιο αντικαθιστουσε το interface με καποιο αλλο. Στο SWTOR ομως φαινεται πιο ευχρηστο. Επισης δεν νομιζω οτι το SWTOR ειναι στο επιπεδο του WoW το 2005. Πιστευω (η θελω να πιστευω) οτι το επιπεδο ειναι υψηλοτερο. Δεν εχω παιξει το παιχνιδι ακομα ωστε να κανω πιο αναλυτικα σχολια ομως απο οσα εχω δει αν του δωθει η απαραιτητη προσοχη, ειναι ενα πολλα υποσχομενο MMORPG το οποιο ισως φρεσκαρει γενικως τον χωρο των MMORPGs. Προσωπικα ειμαι φανατικως του κοσμου του Star Wars και μεχρι τωρα η BioWare δεν με εχει απογοητευσει με οσα παιχνιδια εχει φτιαξει σχετικα με αυτον τον κοσμο. Νομιζω Plisken οτι με λιγη υπομονη, και οχι και τοση αυστηροτητα και απαιτητικοτητα για ενα παιχνιδι του 2012 μεν αλλα 2 μηνων δε, το SWTOR θα φτασει κοντα στις προσδοκιες σου. Μην τα παρατας απο τωρα λοιπον. Ισως εαν παιξεις περισσοτερο PvE το οποιο ειναι και το δυνατο στοιχειο του παιχνιδιου (αφηνοντας το PvP για αργοτερα) να σου αρεσει τελικα. Δωσε του μια ευκαιρια :)

      Υ.Γ.: Δεν νομιζω οτι το WoW και το PvP tou ειναι για αποτυχημενους nerds oι οποιοι για να βγαλουν το αχτι τους σκοτωνουν αλλους παικτες. Σιγουρα υπαρχουν πολυ κομπλεξικοι οι οποιοι σκοτωνουν παικτες 30 lvl μικροτερους μεσα στην Azeroth αλλα τα πραγματα στις αρενες και τα battlegrounds ειναι αρκετα δικαια. Απλα προπονησου και σκοτωνε τους και εσυ! :)

    • Tobajaras
    • Αφήνοντας έξω από τη συζητηση το WoW, τα τελευταία 3 - 4 χρόνια κυκλοφόρησε άλλο MMORPG που στο launch του να είναι τόσο πλήρες όσο το TOR, αν όχι περισσότερο? Απλά το θέτω σα θέμα για συζήτηση.

      Γνώμη μου είναι πως δε μπορείς να συγκρίνεις το TOR με κανένα φτασμένο παιχνίδι, ούτε και με launch παλιού παιχνιδιού που ανήκει σε διαφορετική περίοδο. Όσον αφορά το end game, το σίγουρο είναι πως ακόμα διαμορφώνεται. Από τα όσα έχω διαβάσει, χωρίς να έχω παίξει καθόλου, το TOR προσφέρει την καλύτερη first-to-cap-level εμπειρία από κάθε παιχνίδι στην αγορά.

    • PetrifieD-
    • Συμφωνω απολυτα. Δεν μπορουμε να το συγκρινουμε με το WoW. Απλα και μονο που αναποφευκτα το κανουμε σημαινει οτι ειναι πετυχημενο για αρχη. Δεν ειναι πολλα τα MMORPGs που με 2 μηνες κυκλοφοριας μπορουσαμε να τα συγκρινουμε με το WoW εστω και λιγο. Βεβαια η τελειοτητα του WoW μας εχει κακομαθει. Παντως το SWTOR προσφερει κατι εναλλακτικο και πιστευω οτι αξιζει τουλαχιστον να το δοκιμασουμε διοτι εχει κανει ενα δυνατο ξεκινημα. Μια εκδοση για Mac θελω μονο. Πολλα ζηταω;

    • Plisken
    • Χαιρομαι που εχει ανοιξει συζητηση για το θεμα :-)

      Καταρχην να διευκρινισω μερικα πραγματα. Καταρχην ειμαι λατρεις του Star Wars γενικοτερα,οι ταινειες ειναι οι αγαπημενες μου ever και εχω παιξει στη ζωη μου σχεδον ολα τα παιχνιδια που ειχαν σχεση με την συγκεκριμενη θεματολογια. Το λεω αυτο γιατι το game το περιμενα πως και πως. Eπιπλεον ειχα σκοπο να ασχοληθω με το PvE κομματι του παιχνιδου περισσοτερο (αν και λατρεις του PvP) ακριβως γιατι ηθελα να ζησω το lore κομματι παρισσοτερο.
      Το παιχνιδι με αναγκασε να παιζω PvP απο το Lvl 35 (λιγο μετα τον πλανητη HOTH) οπου σαν SIth Marauder το levelling εγινε εφιαλτης απο εκεινο το σημειο και μετα. Απο το 40 και μετα εφτασα 50 κανοντας μονο το main quest και warzones. Πρωτη ξενερα.(Δεν ειμαι ο μονος,στο guild μου ολοι που ειχαν το ιδιο class αλλα και οσοι ειχαν σκοπο να ασχοληθουν me pvp εκαναν το ιδιο).
      Φτανω 50 και σαν dps αρχιζω να περναω 1+ ωρα να σπαμαρω στο trade Gια να βρω grp. Δευτερη ξενερα. Καταληγω να παιζω PvP οπου μετα απο μια εβδομαδα ειμαι Rank 54 ,full champion gear και μολις 6 rank μακρια απο το ανωτατο οριο. Με συγχωρειτε αλλα αν ειναι να περναω 3 ωρες μπροστα απο τον υπολογιστη για να κανω 1-2 dungeons εμενα δεν μου κανει. Υπαρχουν αλλα ΜΜΟ που μου προσφερουν για 3 ωρες πολυ καλυτερη διασκεδαση. Και επισης γιατι να παιξω PvP οταν μεσα σε μια εβδομαδα εχω φτασει να ειμαι ηδη οχι με το tier 1 αλλα με ολο το tier 2? Αυτα σαν προσωπικη εμπειρια.Περισσοτερα παρακατω.


      @drizzt

      Φιλε μου δεν εκρινα το παιχνιδι απο την ΕΑ και την Bioware. Εκρινα το παιχνδι σαν μισοτελειωμενο,γιατι για εμενα αυτο ειναι. Εβγαλα ενα συμπερασμα οχι μεσα απο 2-3 εβδομαδες,αλλα μεσα απο 2 μηνες. Καθοτι επαιξα σε ολο το early game access αλλα και σε 2 BETA events. Και ο μεγαλυτερος λογος που δεν πληρωσα συνδρομη,ειναι οτι θεωρω απιστευτα τραγικο να ζητας χρονο για να βελτιωσεις καποια πραγματα και ταυτοχρονα να εχεις την πιο ακριβη συνδρομη απ'ολα τα ΜΜΟ εκει εξω... Και το wow αλλα και το rift προσφερουν πολυ περισσοτερα πραγματα απο το swtor αυτη την στιγμη,κακα τα ψεματα. Και το γεγονος οτι αυτα τα παιχνιδια προ-υπηρχαν δεν μου λεει κατι. Οταν βγαινεις στην αγορα οφειλεις να εισαι ανταγωνιστικος,ειδικα απο την στιγμη που ζητας ενα καρο λεφτα. Να θυμιζω οτι το collectors εκανε 150 ευρω. Τιμη μαμουθ.

      @PetrifieD

      Σ'ευχαριστω για τα καλα σου λογια.Πραγματικα ευχομαι το παιχνιδι να βελτιωθει στη συνεχεια και να γυρισω. Απο το στομα σου και στου θεου το αυτι. Αλλα τις αλλαγες αυτες,και την πιστωση χρονου δεν θα τη δωσω εγω με τα χρηματα μου. 28 ευρω το διμηνο συνδρομη το παιχνιδι αυτο οπως ειναι τωρα,κατα την γνωμη μου παντα,δεν τα αξιζει.

    • Plisken
    • @Tobajaras

      Ναι εχει υπαρξει. Το Warhamme Online. Ηταν το πρωτο fully PvP MMO εκει εξω και προσφερε πολλα καινουρια features (RvR,Warbanbs-raid pvp,public quests) και φυσικα ειχε πολυ καλυτερα class,gear,scenarios (warzones) αλλα και κοσμο γενικοτερα. Και φυσικα ητανε ενα παιχνιδι με δικο του game engine και σχεδιασμενο from scratch που λενε. Επισης το RIFT αν και δεν με ενθουσιαζε το lore του,σαν παιχνιδι ητανε αψογα στημενο,με πολυ λιγα bugs και ενσωματομενες ολες τις καινουργιες καλες ιδεες που εχουν υπαρξει κατα καιρους σε διαφορα παιχνιδια του ειδους.
      Το SWTOR περα απο το οντως παρα πολυ καλο levelling ,με τα voice act,το στορυ κ.τ.λ τι αλλο προσφερε? Τα companions? Για την ακριβεια μπορω να σου πω οτι στο end game content δεν εχω δει πιο ελλειπεστατο ΜΜΟ εγω προσωπικα. Και μιας και αναφερεις τα 4 τελευταια χρονια ,ναι ta WHO,AOC,RIFT ητανε πληρεστερα. Εξελιξη δεν ειχαν και απετυχαν.
      Και οσο αφορα την συγκριση,φυσικα και θα γινει και πρεπει να γινεται. Εδω δεν μιλαμε για COD kai Battlefield. Τα ΜΜΟ βρισκονται σε μια συνεχη εξελιξη και ανταγωνισμο.Και παντα θα συγκρινεται με το wow. Ο λογος που τα συγκρινουμε ολα με το wow και μονο με αυτο συμβαινει γιατι 7 χρονια τωρα κανενας αλλος δεν παρουσιασε μια δουλεια της προκοπης. Με δειαρκεια. Γιαυτο.

    • Plisken
    • ΥΣ1: Η ΕΑ μπορει να ξερει απο παιχνδια,αλλα απο εταιρεια που βγαζει 20 παιχνδια το χρονο δεν περιμενω να ασχοληθει σοβαρα με ΜΜΟ φιλε drizzt. Και γιατι να ασχοληθει? Μονο με το baseball στην αμερικη και το ΦΙΦΑ τα εβγαλε τα λεφτα της. Οσο για την Bioware τα ειπα παραπανω. Καλη εταιρεια,αλλα υπερτιμημενη,απειρη και πανω απ'ολα?πολυασχολη.

      ΥΣ2: Aρχες Μαρτιου περιμενω ανακοινωση active subscriptions. Τοτε θα φανει αν υπαρχει η προοπτικη να διαθεσει αλλα χρηματα η ΕΑ,και κατα τον Μαιο-Ιουνιου θα φανει το τελικο αποτελεσμα.

      ΥΣ3: Θελω να φυγω απο το wow και με αυτα που βλεπω ολο γυριζω πισω. Εχουν κανει την Blizzard μαγκα. Αν και οι τυποι ειναι ninja. Ο ενας μολις καταφερε να φτιαξει διαφορετικα warzones για τους level cap και LFG tool ουτε στον οριζοντα, και οι αλλοι μετα τα Raid Finder, αρχισαν και cross-realm raids με φιλους σου απο αλλους server. Με αλλα λογια ο ενας φτιαχνει πυραυλο για το φεγγαρι και ο αλλος ειναι στον Αρη. Πραγματι,τι να συγκρινεις....

    • Plisken
    • Και ειμαι και ψιλοζαλισμενος :P

    • PetrifieD-
    • Σωστα απο μια αποψη τα σχολια σου Plisken. Eιναι οντως ακριβο και σε μερικα σημεια ημητελες το SWTOR αλλα η ελπιδα πεθαινει παντα τελευταια. Δεν θεωρω οτι ειναι τοσο δραματικα τα πραγματα. Πραγματι το LFG ειναι σημαντικο ελειμμα αλλα δεν νομιζω οτι υπαρχει περιπτωση να μην προστεθει συντομα. Οσο για την τιμη πιστευω οτι θα πεσει γιατι η Blizzard αρχισε ηδη να δινει φτηνοτερα τα expansion του WoW. O ανταγωνισμος ειναι παντα καλος για τους χρηστες. Εμενα δεν μου αρεσε που η Blizzard ειχε το μονοπωλιο. Προσωπικα στις πασχαλινες διακοπες εγω το παιχνιδι θα το αρχισω εστω και παραλληλα με το WoW γιατι θα ειναι σιγουρα ενα ευχαριστο διαλειμμα απο το WoW κ γενικως δεν διανοουμαι να μην το παιξω με τοσο κολλημα που εχω με τα Star Wars (μεχρι και το μπουρνουζι μου μαυρη ρομπα sith ειναι). Οπως ειπα κ πιο πανω η BioWare δεν με εχει απογοητευσει με τα αλλα παιχνιδια της σειρας οποτε τρεφω ελπιδες για το οτι θα μου αρεσει. Ασε που οταν αρχισω εγω σιγουρα το τοπιο θα ειναι πιο ξεκαθαρο.Οταν το παιξω λοιπον και δω μερικα πραγματα με τα ιδια μου τα ματια θα κανω πιο αναλυτικα σχολια για το τι μου αρεσε και τι οχι. Καταλαβαινω τον εκνεβρισμο σου γιατι εδωσες τοσα λεφτα χωρις το αντικρισμα που περιμενες. Εφοσον ξενερωσες τοσο περιμενε λιγο καιρο και αφιερωσου στο WoW και το ωραιο PvP του (μολις τελειωσα ενα WSG και μου βγηκε η πιστη) και αφου δεις τις αλλαγες που γινουν το ξαναρχιζεις αν σε ικανοποιουν αυτες οι αλλαγες. Εγω ειμαι παντα αισιοδοξος οταν κατι αφορα το Star Wars γιατι προσωπικα δεν το εχω δει να αποτυγχανει σε καποιο τομεα. Οι περισσοτεροι fan το λατρευουν οσα χρονια και αν περασουν (μαζι και εγω) και ως franchise ειχε παντα τρομερα κερδη οτι κ να εκανε. Προσφατο παραδειγμα οι ταινιες που θα επανακυκλοφορισουν σε 3D ειμαι σιγουρος οτι αν οχι θα σαρωσουν, τοτε θα πανε πολυ καλα. Μονο και μονο, λοιπον, που το SWTOR εχει να κανει με Star Wars πιστευω οτι θα ειναι επιτυχημενο στο τελος. Μενει λοιπον να δουμε αν το SWTOR θα εγκαταστησει εναν hyperdrive στον πυραυλο του ωστε να μπορεσει να μπει στο hyperspace και να πλησιασει το WoW που βρισκεται στον Αρη. May the force be with us :)

    • Plisken
    • Ε βασικα αυτο θα κανω. Θα μεινω στο wow για την ωρα,μιας και εχουν γινει και αρκετες ενδιαφερουσες αλλαγες και αν αλλαξει κατι στο swtor με χαρα γυριζω :-). May the force be with us :-P

    • zapperm
    • Θα έρ8ς να συμφωνήσω με τον Plisken ότι από την ΕΑ Publisher δεν μπορούμε να περιμένουμε σοβαρό ΜΜΟ. Η Bioware είναι εξαιρετικό studio αλλά έχει άλλα 5-6 project να τρέχουν. Και είναι προφανές από τις ελλείψεις και τα bug του παιχνιδιού στο launch ότι υπήρξε πιέση από το marketing να βγει ένα μισοτελειωμένο παιχνίδι στην αγορά για το πορτοφόλι των Χριστουγέννων. Το παιχνίδι είναι τέλειο lorewise αλλά δεν παίζεις ένα ΜΜΟ για να βλέπεις video και voice act questing. Καλά είναι αλλά τα ΜΜΟ είναι ένα πράγμα και μόνο: END GAME CONTENT. Τα βιντεάκια και οι χαρουμενιές τελειώνουν μετά από 1 μήνα και για να βάλεις το χέρι στην τσέπη για τον επόμενο πρέπει το παιχνίδι να σου δίνει κάποιο λόγο. Μέχρι τώρα (παρότι εξαιρετικά νωρίς) το SWTOR δεν τα καταφέρνει. Δεν έχω ασχοληθεί με το PVP του για να έχω άποψη ως προς το PVE όμως έχω πολλαπλές ενστάσεις. Τα operations είναι καλοσχεδιασμένα όμως το PVE έχει μια βασική απαίτηση που λέγεται interface customisation!
      Το 25% τις οθόνης είναι ένα υπερτροφικό chat pane. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως εργαλείο ανάλυσης της μάχης πέρα από το να προσπαθείς να βγάλεις άκρη οπτικά από το τι βλέπεις στο χαμό στη μέση της οθόνης. Καμία ένδειξη για threat ούτε καν target-of-target. Θες να healαρεις? Καλή τύχη. Macros? Ωραίο αστείο. Click στο χαμό κι ότι βρεις χτύπα. Buffs Debuffs snares stuns κλπ? Το teamspeak να 'ναι καλά να φωνάξει κανενα παλικάρι μπας και πάρει heal ή cleanse. Και μετά? Δεν έχει καν combat log να δεις τι έγινε ή πως και γιατί έγινε.
      Η παντελής έλλειψη LFG είναι γελοία. Δεν λέμε για το αντίστοιχο cross-server LFG του WoW αλλά εδώ μιλάμε για το απόλυτο τίποτα!
      Το Galactic Market επίσης εξωφρενικά δύσχρηστο και απωθητικό. Αντί 1ο και βασικό να είναι το name search αντίθετα θες 3 down φίλτρα πρώτα και μετά.
      Δυστυχως φαίνεται ότι η ΕΑ για άλλη μια φορά πάει για το εύκολο χρήμα (που ήδη το έβγαλε με τα 2M που πούλησε) αλλά δεν έπιασε το νόημα ότι δεν μας πούλησε KotOR 2 αλλά ένα ΜΜΟ. Τα bugs θα διορθωθούν αργά ή γρήγορα. Το class balance θα στρώσει (άλλωστε μετά από 7 χρόνια WoW ξέρουμε όλοι ότι είναι μύθος και ποτέ δεν γίνεται να υπάρξει "balance"). Τα flashpoint και τα operations θα γίνουν περισσότερα και μεγαλύτερα και με καλύτερα Loot. Το θέμα είναι ότι σχεδιαστικά η έλλειψη συγκεκριμένων feature δείχνει ότι το studio και η ΕΑ μπήκαν σε ένα χώρο που ή δεν καταλαβαίνουν ή που δεν τις αγγίζει καν και τους αρκούν όσοι μείνουν από τη βαριά ταμπέλα και την αγάπη τους για το star wars universe.
      Μόλις 1 μήνα μετά το release είναι άδικο να βγάλουμε συμπεράσματα και να καταδικάσουμε ή όχι το game. Όμως ο ανέντιμος πρότερος βίος της εταιρίας φασόν-30-τίτλους-το-χρόνο και η επιλογή ενός ήδη overworked studio όπως η Bioware δημιουργούν κακούς οιωνούς για το μέλλον. Θα αφουγκραστούν το community? Αν τα subscriptions μετά τον Μάρτιο πέσουν θα παλέψουν για τον τίτλο ή το ΦΙΦΑ 45 αρκει?Μακάρι να βγούμε ψεύτες γιατί θα είναι υπέροχο να κυνηγάει ο bounty hunter μου Jedai για πολλά χρόνια ακόμα! May the Force be with them

    • revan6892
    • Παιδια καλησπέρα! (η μαλλον καλημέρα:-)). Ειμαι καινουριος χρηστης του forum k ποσταρω για πρωτη φορα εδω. Ας περασω στις συστασεις! Αρχικα ημουν κονσολας με κονσολες της nitendo (το... προπολεμικο ΝΕS, gameboy,SNES) κ συνεχεια εως κ σημερα φανατικα PC gamer απο την εποχη του πρωτου unreal, του baldurs gate, might and magic 6., ΗΟMM 3, starcraft, diablo 2, quake2 κτλ. . Aυτά για τις συστάσεις γιατι μαλλον βγαινω εκτος θεματος! Εχω μια βασικη απορια για το SW:TOR. Οπως καταλαβατε , δεινοσαυρος του gaming πλεον χαχαχ Επειδη εκτος απο pc gamer ημουν και φανατικος starwars-ας ειχα φαει τρελλο κολλημα με το πρωτο Kotor, κατι που φαινεται κ απο το nick κ απο το email :-). Eννοείται επισης οτι εκτιμω τη δουλεια της bioware γενικοτερα και εχω τιμησει πολλα απ τα παιχνιδια της(dragon age, mass effect, neverwinter, baldursκα). Ομως προτιμουσα παντα τα singleplayer games, κ η μονη επαφη που εχω με multiplayer ειναι τa FPS (UT, counterstrike call of duty ktl). Με τα MMOs εχω μηδενικη σχεδον επαφη (μια δυο φορες wow δεν πιανεται καν πιστευω χαχαχ). Για πειτε μου τωρα εσεις που χετε δει εστω λιγο το TOR αξίζει να το προσπαθησω? Eχει δηλαδη gameplay αναλογο με τα παλια tor? Για το lore k το σεναριο απ οσα εχω διαβασει κ απ οσοα ξερω απ τη bioware πιστευω δν θα απογοητευτώ. Εσεις το προτεινετε? Εννοειται τα λεφτα της μηνιαιας συνδρομης εναι χοντρο αγκαθι... Ακουω αποψεις :-)

    • Plisken
    • Καλησπερα και καλως ηρθες στην παρεα του Eternity.

      Κοιταξε αν σε ενδιαφερει περισσοτερο το single player κομματι του παιχνιδιου ειναι πολυ καλο. Εννοω οτι μπορεις να κανεις τα quests και στη συνεχεια αν φτασεις το cap level (50) μπορεις να ανεβασεις αλλο χαρακτηρα οπου η κυρια ιστορια θα διαφερει. Υπο αυτη την οπτικη γωνια,αξιζει.Το προβλημα ειναι με το end game content (flashpoints,warzones,operations) αλλα και αλλα πραγματα που κανουν στα ΜΜΟ οταν φτασουν το level cap,τοτε δεν αξιζει κατα την γνωμη μου.

      Απο την στιγμη που εισαι φαν των Star Wars και δεν εχεις σχετικη εμπειρια με αλλα ΜΜΟ για να συγκρινεις και να μην σου αρεσει κατι,νομιζω για σενα θα ειναι καλη αγορα. Εχεις ενα μην δωρεαν να παιξεις.Για μετα,τι να σου πω. Βλεπεις και πραττεις αναλογα :-)

    • Helloween81
    • @Plisken Χωρις να θελω να υπερασπιστω το SW καθως δεν παιζω πλεον ΜΜΟ για το τυπικο της υποθεσης.

      Το Warhammer online

      1)Ειχε ανυπαρκτη ιστορια τουλαχιστον στο leveling σε αντιθεση με το Age of conan που ειχε destiny quest

      2)Toν πρωτο μηνα (μηνες) δεν δουλευε ΚΑΝΕΝΑ dungeon και raid οσοι φτασανε cap στον μηνα πανω δεν ειχαν τι να κανουνε περα απο open pvp (lag fest) και scenarios.

      3)Για πολυ καιρο τα castle siege ηταν ενα ατελειωτο lag fest με τα fps να πεφτουν στα 2-3 και τα skill να αποκρινοντε 1 λεπτο μετα

      4)Τραγικο class balance αναμεσα σε mirror classes

      5)Το παιχνιδι κυκλοφορησε "μισο" καθως κοψανε τις πρωτευουσες ολων των race πλην των Chaos/Humans που υποσχονταν συνεχως στα βιντεο καθως και 2 classes

      6) Και τραγικο ξενερωμα? Περιμεναμε καιρο να κανουμε siege πρωτευουσας και τελικα τι μαθαμε? Οτι ηταν ενα βαρετο... πολυ βαρετο.... PVE!!!

      Γενικα μιλαμε για ενα παιχνιδι το οποιο ηταν τραγικο και τελικα ο κοσμος το τιμωρησε πολυ γρηγορα

      Απο οτι διαβαζω οντως το sw εχει το πιο smooth launch των τελευταιων ετων. Δεν εχω ο ιδιος αποψη αλλα ειδα απο πρωτο χερι τα καταστροφικα launch του Conan, Warhammer και Αion γι΄αυτο οποιος εχει υπομονη ειναι καλο να περιμενει και ειτε να αγοραζει το παιχνιδι αργοτερα ειτε να πηγαινει τον χαρακτηρα level cap και να επιστρεφει μερικους μηνες (αν οχι και χρονο σε καποιες περιπτωσεις μετα). Εδω μπαινει μονο ο παραγοντας "nerd factor" ΤI NA ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ GEAR??? Εμμμ αυτα εχουν τα mmo launch. Το age of conan 1.5-2 χρονια μετα την κυκλοφορια του ειναι ΚΟΡΥΦΑΙΟ παιχνιδι με φοβερα 6 man dungeon στο expansion( στην full μορφη του) αλλα ο κοσμος ηδη ειχε ξενερωσει και εψαχνε αλλα πραγματα

    • Plisken
    • 1) Συμφωνω

      2) Το WHO ειχ μολις 3 dungeon οταν βγηκε αν θυμαμαι καλα,και μολις ενα Raid το Lost Vale που και αυτο απλα ητανε ενα μεγαλο dungeon,καμια σχεση με τα τυπικα raid των ΜΜΟ. Ειχαν προβληματα αλλα το παιχνιδι ητανε PvP orientated και οχι PvE. Και επιπλεον,γιατι του SWTOR του δουλευουνε? Στα περισσοτερα ουτε να τα ολοκληρωσεις μπορουσες ,ουτε να lootareis τα περισσοτερα bosses.

      3) Στα castle siege υπηρχαν ταυτοχρονα 3-4 warbands απο καθε faction,δηλαδη περιπου 150-200 ατομα. ΑΝ ξερεις κανενα παιχνιδι online ,μαζι με το wow,που να μην εχει lag οταν ειναι τοσα πολλα ατομα μαζι πες το μου να παω. Οχι βεβαια οτι τα fps ητανε καλα,αλλα απο το swtor που εχει τα ιδια με 30 ατομα εχει μαι διαφορα.

      4) Balance δεν υπαρχει πουθενα. Ενω το mirror αφορουσε μονο στην ιδιοτητα του class. Δηλαδη range dps, melee dps και τα mechanics Για παραδειγμα οi Bright Wizzard/Sorcerer ητανε υποτιθεται mirror διοτι ητανε και οι δυο range χρησιμοποιωντας το ιδιο crit mechanic(backlash νομιζω ηταν για τον sorc,δεν θυμαμαι του wizzard).

      5)Σε αυτο συμφωνω αλλα δεν εφταιγε η mythic γιαυτο αλλα η ΕΑ που πιεζε για να βγει το παιχνιδι πολυ νωριτερα....με τα γνωστα αποτελεσματα. Το ιδιο εγινε και στο swtor φυσικα.

      6) Βαρετο δεν θα ελεγα,κακοφτιαγμενο ητανε. Και ο κοσμος το τιμωρησε μεν,αλλα τουλαχιστον αντεξε και 6 μηνες. Εδω το 15% δεν πληρωσε ουτε 1 μηνα subscription...

      Το παιχνιδι κατα την γνωμη μου δεν ητανε τραγικο. Βγηκε μισοτελειωμενο για το ευκολο χρημα,και στη συνεχεια δεν υπηρξε εξελιξη. Το ιδιο ακριβως συμβαινει τωρα με το swtor απλα κατα την γνωμη μου ειναι χειροτερο του WHO διοιτι εδω υπαρχουν και σοβαρα σχεδιαστικα λαθοι,ενω το budget ητανε διπλασιο.

    • zodiakos
    • Πολυ καλο παιχνίδι. συνήθως δεν παιζω ΜΜΟ αλλά αυτό με τράβηξε. θα του έβαζα 9

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!