Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

The Last of Us

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Naughty Dog

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Ophiocordyceps Unilateralis: Παρασιτικός μύκητας που καταλαμβάνει τον εγκέφαλο εντόμων και τροποποιεί τη συμπεριφορά τους με βάση τις θρεπτικές του ανάγκες. Τι θα συνέβαινε αν ο συγκεκριμένος μύκητας μεταλλασσόταν έτσι ώστε να μπορεί να προσβάλει και ανθρώπους; Σύμφωνα με την Naughty Dog, η πλειοψηφία της ανθρωπότητας θα μετατρεπόταν σε άβουλα και επιθετικά μεταλλαγμένα όντα, οδηγώντας τον μη μολυσμένο πληθυσμό στην ανάγκη να οχυρωθεί σε ζώνες απομόνωσης στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, υπό τον ζυγό του στρατιωτικού νόμου. Έξω από αυτές τις ζώνες «ασφαλείας», θα υπήρχε μία ζούγκλα κατοικημένη από μολυσμένους και ομάδες πλιατσικολόγων που θα σκότωναν για προμήθειες χωρίς δεύτερη σκέψη.

The Last Of Us Image 01

Παρά το αληθοφανές ψευδοεπιστημονικό υπόβαθρο, πρόκειται απλώς για ένα έξυπνα καμουφλαρισμένο “zombie apocalypse”, με εμφανείς επιρροές από πηγές όπως: 28 Days Later, The Road, I Am Legend και The Walking Dead. Έχουν περάσει 20 χρόνια από την καταστροφή που προκάλεσε ο αναθεματισμένος μύκητας (και από το εκπληκτικό playable intro του παιχνιδιού, για το οποίο δεν μπορούμε καν να μιλήσουμε, αν δε θέλουμε να μας βάλει η Sony το δισκάκι του The Last of Us… στη θήκη) και η πόλη της Βοστώνης αποτελεί μία από τις προαναφερθείσες ζώνες απομόνωσης, με ένα μικρό αριθμό επιζώντων που παλεύει να τα βγάλει πέρα μαγειρεύοντας αρουραίους στη φωτιά και διακινώντας αγαθά και όπλα παράνομα, ευελπιστώντας ότι θα αποφύγουν το άγρυπνο βλέμμα του στρατού.

The Last Of Us Image 02

Ο Joel, ένας από τους πιο σκληραγωγημένους και ικανούς λαθρεμπόρους της περιοχής, αναλαμβάνει παρά την θέλησή του μία ιδιαίτερη αποστολή: θα πρέπει να μεταφέρει με ασφάλεια την 14χρονη Ellie στους αντιστασιακούς “Fireflies”, κάπου δυτικά. Γιατί; Δεν του λέει κανείς, αλλά είναι προφανές ότι ο λόγος είναι σημαντικός. Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινάει καλοκαίρι και ολοκληρώνεται περίπου έναν χρόνο μετά, με κάθε εποχή να αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο του παιχνιδιού. Στη (15ωρη περίπου σε real-time) διάρκεια αυτής της περιπέτειας, το αταίριαστο αυτό ζευγάρι χαρακτήρων, πολλές φορές συνοδευόμενο και από άλλους φιλικά προσκείμενους επιζώντες, διασχίζει σχεδόν όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες από τα ανατολικά προς τα δυτικά, με απώτερο σκοπό την αναζήτηση των Fireflies, αλλά με ουσιαστικό και συνεχή βραχυπρόθεσμο στόχο την επιβίωση. Είναι δύσκολο να τα βγάλει πέρα κανείς σε ένα περιβάλλον εγκαταλελειμμένο και γεμάτο ερείπια, με κατεστραμμένα από απελπισμένους βομβαρδισμούς κτίρια και πλούσια βλάστηση παντού, αφού η φύση έχει πλέον ανακτήσει ό,τι είχε χάσει από την καθολική επέκταση του ανθρώπου. Η δυσκολία αυτή δεν έγκειται μόνο στην ύπαρξη των Μολυσμένων, τα στάδια μόλυνσης των οποίων καθορίζουν την επικινδυνότητά τους, αλλά και στην δράση των ομάδων αδίστακτων επιζώντων που προαναφέραμε. Μην ξεχνάμε και τον στρατό.

The Last Of Us Image 03

Για να επιβιώσουν, ο Joel και η Ellie θα πρέπει να κινηθούν αθόρυβα, να πολεμήσουν μέχρι τελικής πτώσης βοηθώντας ο ένας τον άλλον, να ψάξουν στο περιβάλλον για προμήθειες και όπλα, να δημιουργήσουν αυτοσχέδια χρήσιμα αντικείμενα για την άμυνα ή την θεραπεία τους (χωρίς να παγώνει η δράση ενώ συμβαίνει αυτό), να βρουν τρόπο να προχωρήσουν μέσα από φαινομενικά απροσπέλαστα σημεία και, το βασικότερο, να έρθουν πιο κοντά. Μόνο έτσι θα καταφέρουν να τα βγάλουν πέρα μπροστά σε όλες αυτές τις αντιξοότητες, χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον με δύο ακόμη κουφάρια. Αρχικά, αυτό μοιάζει σχεδόν ακατόρθωτο. Δεν είναι μόνο η διαφορά ηλικίας, αλλά και η διαφορά βιωμάτων και ιδιοσυγκρασίας. Ο Joel είναι σκληρός και απόμακρος, βλέποντας την αποστολή αυτή σαν τη χειρότερη δυνατή αγγαρεία. Η Ellie, έχοντας γεννηθεί μετά την περίοδο της καταστροφής, είναι ακόμη ενθουσιώδης και γεμάτη ελπίδα για το μέλλον, αφού δεν είχε ζήσει καλύτερες στιγμές, όπως ο Joel και όλοι οι υπόλοιποι ενήλικες. Η έξοδος από τη ζώνη απομόνωσης είναι για εκείνη μία συναρπαστική περιπέτεια, με κινδύνους μεν, αλλά και με ανεπανάληπτες εμπειρίες που δεν είχε ζήσει ως τώρα. Τα τοπία που βλέπει στη διάρκεια του ταξιδιού τους  την καθηλώνουν και ό,τι καινούριο συναντάει της εξάπτει την περιέργεια με συχνότητα στην οποία δεν μπορεί να ανταποκριθεί ο λιγομίλητος και βλοσυρός Joel.

The Last Of Us Image 04

Η εξέλιξη αυτής της αλληλεπίδρασης είναι ένας από τους βασικούς λόγους που το The Last of Us αποτελεί, πριν καν την κυκλοφορία του, ορόσημο στην κατηγορία των videogames που έχουν ως πυρήνα τους την αφήγηση ιστοριών. Σενάριο, διάλογοι, ερμηνείες, σχεδιασμός χαρακτήρων και animation συνδυάζονται πιο αρμονικά από κάθε άλλη φορά για να αποδώσουν με ομαλό και πιστευτό τρόπο την σταδιακή σύνδεση δύο ολοκληρωμένων χαρακτήρων στα πλαίσια πολυάριθμων αντιξοοτήτων. Έχουμε συναντήσει πολλές φορές videogames που περιλαμβάνουν «συναίσθημα» και «έντονες συγκινήσεις», όμως ποτέ πριν δεν υπήρξε μία τόσο μετρημένη και φυσική θεώρηση των πραγμάτων. Στο The Last of Us δεν θα συναντήσετε συνεχή κλάψα και φτιαχτούς, τυποποιημένους διαλόγους που μπορείτε να μαντέψετε πριν καν εκστομιστούν. Σίγουρα, υπάρχουν στιγμές που οι πρωταγωνιστές τσακώνονται ή αλληλοβοηθούνται και δεν είναι αδύνατο να μαντέψει κάποιος και την τελική εξέλιξη της ιδιόμορφης αυτής σχέσης τύπου «πατέρα-κόρης», όμως όλα συμβαίνουν σταδιακά, ανεπαίσθητα και φυσικά, με τρόπο που σέβεται τη νοημοσύνη του παίκτη και του πιθανού θεατή.
Αυτή η ωριμότητα διαποτίζει το παιχνίδι σε ολόκληρο το φάσμα της αφήγησης, αλλά και στην ενσωμάτωσή της στο gameplay. Ναι, θα αφήσετε πίσω σας πολλά πτώματα, όμως σκοτώνετε για να ζήσετε και είναι πολλές οι φορές που θα βιώσετε το βάρος των πράξεών σας, σε αντίθεση με το αξιόλογο κατά τα άλλα Uncharted της ίδιας εταιρείας, όπου ο Drake μετατρεπόταν από φιλικός και αστειάτορας αρχαιολόγος σε μαζικό δολοφόνο και τούμπαλιν, από τη μια στιγμή στην άλλη. Οι χαρακτήρες που συναντάτε στο δρόμο σας δεν είναι όλοι με-το-ζόρι προδότες, παρά μόνο απελπισμένοι άνθρωποι, που η όποια ενέργειά τους έχει πιστευτό υπόβαθρο. Το σενάριο δεν είναι γεμάτο με συνεχείς forced ανατροπές με σκοπό τη δημιουργία φθηνού και εύπεπτου εντυπωσιασμού. Ο «κακός» δεν είναι ένας αδίστακτος τρομοκράτης ή ένα τέρας με ύψος δέκα ορόφων, αλλά η ίδια η ανθρώπινη φύση και η αλλοίωσή της σε συνθήκες ολικής καταστροφής.

The Last Of Us Image 05

Σε ό,τι αφορά την ενσωμάτωση της αφήγησης στο gameplay που λέγαμε, ο Joel δεν είναι υπερήρωας με άψογο χειρισμό όλων των όπλων και ακροβατικές ικανότητες. Το σημάδι του δεν είναι σταθερό (μέχρι να οικειοποιηθεί τις σχετικές αναβαθμίσεις) και χρειάζεται σκάλα για να ανέβει σε υψηλότερα σημεία στο περιβάλλον, ενώ όταν δέχεται έναν πυροβολισμό τινάζεται πίσω με δύναμη και υποφέρει, χάνοντας μεγάλο μέρος της ενέργειάς του. Για να την αναπληρώσει, θα πρέπει να δέσει το τραύμα του σε πραγματικό χρόνο, έχοντας βρει ένα ασφαλές σημείο. Ξεχάστε εδώ rechargeable health και λοιπές ευκολίες. Τα αντικείμενα που βρίσκει στο περιβάλλον, πέρα από τα collectibles που οδηγούν σε συντηρητικές αναβαθμίσεις όπλων και ικανοτήτων, χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία επιδέσμων, βομβών μολότοφ και άλλων χρήσιμων αντικειμένων. Τα melee όπλα σπάνε μετά από κάποια χρήση, ενώ μπορούν να δεχθούν προσωρινές αναβαθμίσεις και πάλι μέσω της χρήσης αντικειμένων που βρίσκονται διάσπαρτα στο περιβάλλον, όπως ο συνδυασμός ενός ψαλιδιού και μονωτικής ταινίας με έναν λοστό, για ένα άμεσο kill. Η μάχη σώμα με σώμα δεν είναι σεμινάριο boxing, αλλά μία αλληλουχία δυνατών και απελπισμένων χτυπημάτων. Γενικά, δεν υπάρχει κάτι που να βρίσκεται εκτός κλίματος που έχει διαμορφωθεί από το σεναριακό υπόβαθρο του παιχνιδιού και την φύση των χαρακτήρων, με αποτέλεσμα η συνοχή της εμπειρίας σε όλα τα επίπεδα να είναι παραδειγματική.

The Last Of Us Image 06

Η συνοχή αυτή αναφέρεται σε πράγματα που περιμένει κανείς και συνήθως δεν συνδυάζονται σωστά. Το The Last of Us όμως δεν είναι απλώς μία συνεπής ως προς τις διαμορφωθείσες προσδοκίες εμπειρία, αλλά και μια νέα εμπειρία στον τομέα της απόδοσης της αίσθησης του ταξιδιού στην όλη περιπέτεια που ζουν οι δύο πρωταγωνιστές. Πρόκειται για ταξίδι και όχι για μετάβαση από το ένα set-piece στο άλλο και η αίσθηση αυτή επιτυγχάνεται ιδανικά λόγω του pacing που έχει ενορχηστρώσει η Naughty Dog. Αν και σε γενικές γραμμές μπορεί να γίνει ένας αδρός διαχωρισμός ανάμεσα στις μάχες και στην εξερεύνηση, ο παίκτης βρίσκεται συνέχεια μπροστά σε καινούριες καταστάσεις, που ξεφεύγουν από την αλληλουχία ανταλλαγών πυροβολισμών, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την μάχη απέναντι σε έναν sniper και τους συντρόφους του, ένα κυνήγι με άλογα και την εκπληκτική αρχική σκηνή που λαμβάνει χώρα μόλις ξεκινά το κεφάλαιο του χειμώνα. Ακόμη και τα collectibles έχουν ενσωματωθεί στην αφήγηση, όπως τα ημερολόγια που αφού τα διαβάσετε μπορεί να αποτελέσουν σύντομο αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα στον Joel και την Ellie. Όλα αυτά, ενώ το περιβάλλον αλλάζει συνεχώς: από πόλεις σε χωριά, από δρόμους σε εσωτερικούς χώρους, από σχολεία σε ξενοδοχεία, από πανεπιστήμια σε ράντσα και πάει λέγοντας. Οι διακοπές ανάμεσα στη δράση είναι εκτεταμένες, αλλά δεν αποτελούν νεκρό χρόνο, αφού στη διάρκειά τους ο Joel και η Ellie περπατούν συζητώντας χαλαρά, ψάχνουν εξονυχιστικά το περιβάλλον για προμήθειες ή απλώς θαυμάζουν το τοπίο.

The Last Of Us Image 07

Ο θαυμασμός αυτός προκύπτει από διαφορετική σκοπιά για κάθε έναν τους –ενθουσιασμός για την Ellie και νοσταλγία για τον Joel- όμως είναι ένα αίσθημα που μοιράζεται και ο παίκτης. Ο τρόπος με τον οποίο η φύση έχει επανακτήσει το τοπίο είναι υποδειγματικός καλλιτεχνικά και ο παράγοντας της «περιβαλλοντικής αφήγησης» πλησιάζει τα επίπεδα του Half-Life 2. Η τεχνική αρτιότητα ήταν αναμενόμενη από την ομάδα που βρίσκεται πίσω από τη σειρά Uncharted, με τη διαφορά ότι εδώ η χρωματική παλέτα κινείται σε πιο ρεαλιστικούς τόνους, ενώ γίνεται εκπληκτική χρήση του παράγοντα του φωτός, τόσο στους σκοτεινούς χώρους, όπου η χρήση του φακού δημιουργεί την σχετική ένταση, όσο και σε εξωτερικούς, όπου αποδίδονται πιστά και ατμοσφαιρικά οι διαφορετικές ώρες της ημέρας. Η αίσθηση ότι κινείστε σε ένα υπαρκτό μέρος είναι πραγματικά έντονη και η φειδωλή χρήση των μελαγχολικών ήχων του βραβευμένου με όσκαρ Gustavo Santaolalla συνοδεύει ιδανικά τα τεκταινόμενα, όπου και όπως χρειάζεται.

The Last Of Us Image 08

Το level design είναι με τη σειρά του πιο ανοιχτό από το αντίστοιχο του Uncharted. Παραμένει γραμμικό, αλλά απαρτίζεται από ευρύχωρες περιοχές γεμάτες με κτίρια ανοικτά προς εξερεύνηση, ενώ οι περιορισμοί έχουν αποδοθεί πειστικά μέσω του κατεστραμμένου περίγυρου και όχι με αόρατους τοίχους. Από εκεί προκύπτουν και οι απλοί γρίφοι του παιχνιδιού, οι οποίοι βασίζονται στην ανάγκη προσπέλασης φαινομενικά απρόσιτων περιοχών, είτε πρόκειται για κάποιο ψηλό σημείο, είτε για μία πλημμυρισμένη περιοχή που εμποδίζει την κίνηση της Ellie, η οποία, όπως είναι φυσιολογικό για ένα παιδί που έχει μεγαλώσει σε ζώνη απομόνωσης, δεν μπορεί να κολυμπήσει. Δεν πρόκειται για κάτι που θα δοκιμάσει την νοημοσύνη σας, όμως κάθε γρίφος συνεισφέρει διακριτικά στην σύσφιξη των σχέσεων των πρωταγωνιστών και στην αίσθηση ότι πρόκειται για έναν κατεστραμμένο κόσμο, γεμάτο εμπόδια, ενώ η «δοσολογία» τους είναι ιδανική.
Οι μάχες με τους “Infected”, τους “Hunters” και τον στρατό έχουν λάβει και αυτές την απαραίτητη προσοχή, όπως κάθε τομέας του παιχνιδιού. Κάθε εχθρός απαιτεί διαφορετική προσέγγιση, ειδικά στην περίπτωση των μολυσμένων, όπου το στάδιο μόλυνσης καθορίζει και την συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα, οι «φρέσκοι» Runners μπορούν ακόμη να σας δούνε και τρέχουν προς το μέρος σας, συνήθως κατά ομάδες. Οι Clickers, οι οποίοι είναι μολυσμένοι περισσότερο καιρό, πλέον δεν μπορούν να δουν, αλλά έχουν ιδιαίτερα οξεία ακοή, οπότε μπορείτε να κινηθείτε ακόμη και μπροστά τους, αρκεί να μην κάνετε θόρυβο. Αν σας ακούσουν όμως… Ο ήχος γενικά παίζει σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι, κάτι που μπορεί να υποστηρίξει η εκπληκτική ηχητική επένδυση. Από το ανατριχιαστικό “click-click” των Infected μέχρι την ιδιοφυή ηχητική ένδειξη όταν βρίσκεστε για λίγο στο οπτικό πεδίο ενός ανθρώπινου εχθρού, μέχρι το άρτια υλοποιημένο περιβαλλοντικό ambience και ο σωστός διαχωρισμός καναλιών, επιβάλλουν το παίξιμο του The Last of Us σε υψηλή ένταση και με το καλύτερο δυνατό ηχοσύστημα. Με την πρόφαση της χρήσης ήχου έχει υλοποιηθεί και το σύστημα Focused Hearing, το οποίο επιτρέπει στον Joel να «βλέπει» μέσα από τους τοίχους την θέση εχθρών που βρίσκονται κοντά, λόγω της οξυμένης από τις συνθήκες ακοής του. Ακούγεται overpowered σαν χαρακτηριστικό, αλλά δεν είναι, γιατί η κάμερα στη διάρκειά της χρήσης του εστιάζει κοντά στον Joel, στερώντας του για λίγο την περιφερειακή του όραση. Αν θέλετε πάντως να ζοριστείτε πραγματικά μπορείτε να απενεργοποιήσετε αυτή τη δυνατότητα.

The Last Of Us Image 09

Η συμπεριφορά των ανθρώπων διέπεται από πιο παραδοσιακές, αλλά αξιόλογες ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης, με βάση τις οποίες λειτουργούν ομαδικά και μπορεί πολύ εύκολα να σας πλαγιοκοπήσουν. Οι shooting μηχανισμοί είναι συμπαγείς, με την προαναφερθείσα αστάθεια στο σημάδι του Joel, μέχρι τουλάχιστον την επικείμενη αναβάθμιση, να συνεισφέρει στην συνολική ένταση και την λογική ότι κάθε πυροβολισμός είναι σημαντικός. Αν αστοχήσετε, έχετε μία σφαίρα λιγότερη και έναν Clicker στο κατόπι σας… Επιπλέον, κάθε όπλο έχει αποδοθεί με ικανοποιητική αίσθηση βάρους και recoil, ενώ το impact των πυροβολισμών είναι έντονο, τόσο στον Joel όσο και στους εχθρούς. Πάντως σπάνια θα δίνετε μια μάχη μόνος και οι βοήθειες που λαμβάνετε από τους συμμάχους σας, όποιοι είναι αυτοί κάθε φορά, είναι σημαντικές, αφού πολλές φορές θα δείτε το τομάρι σας να σώζεται τελευταία στιγμή από έναν εύστοχο πυροβολισμό τους. Το μυστικό για να μην βρεθείτε σε παρόμοιες δυσάρεστες καταστάσεις είναι η σωστή χρήση κάλυψης και η συνεχής κίνηση, εκτός κι αν είστε ο άρχοντας των headshots.

The Last Of Us Image 10

Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει πάντα η δυνατότητα χρήσης stealth, η οποία υποστηρίζεται, όπως κάθε κομμάτι του παιχνιδιού, από ρεαλιστικούς και προσγειωμένους μηχανισμούς. Ο Joel μπορεί να κινηθεί σκυφτός με το πάτημα ενός πλήκτρου και να χρησιμοποιήσει τούβλα ή μπουκάλια για να αποπροσανατολίσει τους εχθρούς, οι οποίοι κινούνται προς την κατεύθυνση της τελευταίας σας θέσης ή του τελευταίου ήχου που προκαλέσατε. Τα αντικείμενα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν και ως μέσα για την προσωρινή ακινητοποίηση ενός εχθρού, ώστε να προλάβετε να πάτε από πίσω του και να τον πνίξετε ή να τον μαχαιρώσετε με ένα αυτοσχέδιο –και περιορισμένων χρήσεων- στιλέτο, αν θέλετε να παράγετε λιγότερο θόρυβο. Γενικά, όποτε μπαίνετε σε κλειστό χώρο κυριαρχεί μια συνεχής ένταση που θα σας κάνει να κινηθείτε ενστικτωδώς σε stealth mode, ειδικά όταν ο φωτισμός δεν είναι επαρκής.

The Last Of Us Image 11

Αν και θα εντοπίσετε κάποιες περιστασιακές δυσλειτουργίες του AI, κυρίως σε ό,τι αφορά την αισθητηριακή εγρήγορση των εχθρών στη διάρκεια του stealth, η όλη εμπειρία πετυχαίνει απόλυτα τον σκοπό της, που είναι η απόδοση της αίσθησης τρωτότητας και ανασφάλειας που ταιριάζει στην λογική της επιβίωσης και την ταμπέλα του “survival action” που έχει δοθεί στο The Last of Us. Τα πυρομαχικά είναι λίγα και ο Joel θα πρέπει να είναι ακριβής και να προσαρμόζεται γρήγορα στις συνθήκες που διαμορφώνονται κατά τη διάρκεια της μάχης. Πολλές φορές θα χρησιμοποιείτε στην ίδια μάχη όλες σχεδόν τις δυνατότητες που παρέχονται, γεγονός που προσδίδει κινηματογραφική υπόσταση στα τεκταινόμενα με οργανικό τρόπο και μια καλοδεχούμενη unscripted αίσθηση που αποτελεί όαση μετά το shooting gallery του Uncharted.

The Last Of Us Image 12

Οι περιπέτειες του Drake αποτέλεσαν το υπόβαθρο για το οπτικό σύνολο που έχουμε την τύχη να βλέπουμε στο The Last of Us. Τα αποτελέσματα του performance capturing είναι πιο άρτια από κάθε άλλη φορά, με εξαιρετικό contextual animation, που αναδεικνύεται όχι μόνο για την ρεαλιστική του φύση, αλλά και για την σχεδόν αόρατη, αλλά αποτελεσματική συμμετοχή του στην αφήγηση, όπως στην περίπτωση που ο Joel προστατεύει με το χέρι του την Ellie όταν καλύπτονται και οι δύο στο ίδιο σημείο από τα εχθρικά πυρά. Η αντιστοίχηση του περιεχομένου των voice-overs με το animation είναι υποδειγματική, ενώ, όπως προαναφέρθηκε, οι ερμηνείες είναι φυσικές και μετρημένες, δίνοντας στο σύνολο μια συνολική οπτικοακουστική ποιότητα που, σε επίπεδο τέχνης και όχι τεχνικής, δεν έχει προηγούμενο. Η έλλειψη συνεχών εκρήξεων και set pieces, όπως και το αισθητό aliasing δίνουν αρχικά την εντύπωση ότι πρόκειται για τεχνικό πισωγύρισμα σε σχέση με τα Uncharted, όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, γιατί το περιβάλλον είναι πολύ πιο πολύπλοκο, με ταυτόχρονη ύπαρξη πυκνής βλάστησης και κατεστραμμένου πολεοδομικού ιστού. Το frame rate κινείται στα 30 fps, με περιστασιακές πτώσεις όταν η κατάσταση ζορίζει πολύ για το PS3, χωρίς όμως ποτέ να έχουμε unplayable εμπειρία.
Τα δύο διαθέσιμα multiplayer modes θέτουν αντιμέτωπες δύο ομάδες των τεσσάρων, στη μία περίπτωση με πεπερασμένο αριθμό respawn και στην άλλη με μηδενικό. Σκοπός είναι όχι μόνο η εξόντωση της αντίπαλης ομάδας, αλλά και η συλλογή προμηθειών, που καταγράφεται στατιστικά και οδηγεί στην ανάπτυξη του επιλεγμένου από τον παίκτη faction σε χρονικό ορίζοντα 12 εβδομάδων. Η ενσωμάτωση ενός multiplayer mode μοιάζει περιττή, όμως η υλοποίησή του αποδεικνύεται αρκετά ενδιαφέρουσα, αφού αντλεί το mentality της επιβίωσης από το single-player, δίνοντας έμφαση στο stealth, το crafting και τις προσεκτικές κινήσεις και όχι στην τυπική third-person shooter προσέγγιση.

The Last Of Us Image 13

Αν ψάχνετε για αρνητικά, υπάρχουν και ενίοτε απειλούν την απορρόφηση του παίκτη στον κόσμο του παιχνιδιού, αλλά δεν τα καταφέρνουν, κυρίως λόγω μικρής συχνότητας εμφάνισης. Για παράδειγμα, αν βρίσκεστε σε στενό χώρο με την Ellie, μπορεί οι ρουτίνες του pathfinding να σας εμποδίσουν για λίγα δευτερόλεπτα να προχωρήσετε, ενώ σημειώθηκε μία και μοναδική περίπτωση, όπου οι scripted διάλογοι δεν ακολούθησαν την δράση, όταν ο Joel έμεινε για λίγο πίσω και οι σύντροφοί του προχώρησαν. Θα διαπιστώσετε επίσης ότι οι Clickers δεν ακούν τόσο καλά όσο νομίζατε, αφού δεν δείχνουν να αντιλαμβάνονται τις stealth εκτελέσεις με στιλέτο που γίνονται κοντά τους. Το ίδιο το παιχνίδι όμως έχει τονίσει στον παίκτη ότι κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό, οπότε πρόκειται για συνειδητή απόφαση game design που έχει ως σκοπό να εξομαλύνει την δυσκολία του τομέα του stealth, όπως συμβαίνει και με την αγνόηση του φακού από τους Runners. Το αποτέλεσμα δικαιώνει την Naughty Dog, γιατί, ακόμη και στο «normal», το επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά υψηλό ώστε να μην υποσκάπτει την επιδιωκόμενη ένταση.



Πολλοί δοκίμασαν να προσφέρουν την «απόλυτη κινηματογραφική εμπειρία» σε videogame, είτε με Full Motion Video, είτε με εκτεταμένα cutscenes, είτε με συνεχή set-pieces, είτε με Quick Time Events, είτε με συνδυασμό των παραπάνω. Η Naughty Dog συνειδητοποίησε ότι, για να τα καταφέρει, θα έπρεπε να προσαρμόσει το σινεμά στα videogames και όχι τα videogames στο σινεμά, χτίζοντας το αφηγηματικό της υπόβαθρο γύρω από το gameplay με συνοχή και συνέπεια. Το πρόβλημα, για όσους προσπαθήσουν να μιμηθούν το The Last of Us, είναι ότι ξεπέρασε ακόμη και αυτό τον φαινομενικά άφθαστο στόχο, παρέχοντας μία εμπειρία που χαρακτηρίζεται από πρωτόγνωρη ισορροπία και ωριμότητα σε όλους τους τομείς. Σε αντίθεση με τις επίσημες ανακοινώσεις των εταιρειών στην E3, η νέα γενιά δεν ξεκινάει το φθινόπωρο, αλλά σήμερα -και έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από μερικά πολύγωνα παραπάνω.

 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

10

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
95 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • evergrey
    • Πολυ ωραιο Review και πολυ καλο παιχνιδι!Βλεπω τελικα οτι και το Multi ειναι πολυ καλο.

    • ilias1998
    • Καλά ένα από τα καλύτερα Review αν όχι το καλύτερο....

    • winters
    • Διάρκεια single player ?
      720p ή 1080p ?

    • Alucard
    • Διάρκεια single την αναφέρω (15-18 ώρες), ανάλυση 720p,

    • bill_dep
    • δεν ξερω πιο αγαπω πιο πολυ.. αυτο η το uncharted 3....... i love you ND... i love you SONY...

    • winters
    • 30 fps στα 720p εν έτη 2013 και με λιγότερο από 20 ώρες gameplay έπρεπε να του κόψεις μισό πόντο.

    • bill_dep
    • winters ωραια λογικη.. αρα το halo 4, gears jadgment, mgr rising κτλ κτλ κτλ με 5 ωρες πανε 5 βαθμο.. ωραια.. οσο για το 720 ενταξει μην τρελαθουμε... δες το πρωτα το παιχνιδι...

    • bill_dep
    • αααα σορυ.. μολις ειδα οτι εχεις xbox... καταλαβα τοτε γιατι τοσος πονος... cu :)

    • Sephiroth
    • Οποιοδηποτε σχόλιο αναφέρει κάτι για την ιστορία ή την εξέλιξη (spoiler) θα διαγράφεται. Παιδιά, προσοχή, υπάρχει κόσμος που δεν έχει παίξει ακόμη

    • G3n3raL86
    • Θα το πάρω με την 1η πτώση τιμής. Να δούμε τί λέει.

    • Koel700
    • afto pou eipe o sephiroth pigene gia mena...sorry... den to ekana epitides

    • Tobajaras
    • Μου ακούγεται σαν ένα Walking Dead με πραγματικό gameplay, θα είναι ενδιαφέρον να μας πει κάποιος που έπαιξε και τα δύο...

    • Gohan
    • Αυτο και τα beyond, phantom pain αποτελουν τα κυκνεια ασματα της γενιας που φευγει πανηγυρικα!

    • koveos_13
    • Ρε παιδια πλακα κανουμε τωρα??15-18 ωρες ποιοτικου gameplay και θα μας χαλασει να του κοψουμε και βαθμο??Μακαρι να εβγαιναν συνεχεια τετοιες παραγωγες!!Εγω παντως εχω κολλησει στην τηλεοραση μου...ΑΠΛΑ ΕΠΟΣ!

    • Mithrantir
    • Το καλύτερο της Naughty Dog μέχρι το επόμενο.Good job Ηλίας.

    • zortam
    • 10? Καλα οκ μη τρελαθουμε κιολας, το συγκεκριμενο παιχνιδι το περιμενα πως και πως και μπορω να πω οτι απο οσο εχω παιξει εχω απογοητευθει. Το παιχνιδι ειναι απλα overrated, ωραιο το στορυ μεν και με ενδιαφερων χαρακτηρες αλλα βαρετο και επαναλαμβανομενο μεχρι αηδιας gameplay, με γραφικα απλα "ουδετερα" για το επιπεδο γραφικων που θα μπορουσε να εχει ενα παιχνιδι το 2013. Δεν πλησιαζει καν to uncharted, ουτε το 1 ουτε το 2 ουτε το 3. Και συγγνωμη κιολας, αλλα για να εχει ενα παιχνιδι 10' οπως το συγκεκριμενο συμφωνα με το review, Θα πρεπει να εχει 10 τουλαχιστον στις παρακατω κατηγοριες : Gameplay, γραφικα, μουσικη επενδυση, Στορυ, διαρκεια κλπ κλπ. Ε δεν νομιζω οτι τουλαχιστον στα 3 απο αυτα παιρνει 10...

    • zortam
    • Α ναι, να μην αναφερθω καλυτερα και στους ελληνικους υποτιτλους που ειναι τερμα ασυχρονιστοι. Προχωραει ο χαρακτηρας σου 200 μετρα πιο κατω και ακομα παιζουν οι υποτιτλοι απο τον διαολο που ειχαν 2 τυχαιοι NPC που συναντησες στο προηγουμενο σοκακι... και ετσι μπλεκονται τα παντα, αυτα που λενε οι βασικοι χαρακτηρες, οι npc Που συναντησες πιο πριν, χωρις εισαγωγικα ουτε παυλες ουτε τιποτα. Ενα απλο προχειρογραμμενο κειμενο...

    • jofus
    • Τόσο καλό τελικά?!
      Ανυπομονώ!

    • V.for.Veteran
    • Για εκείνους που διαφωνούν για το 10αρι: Συμφωνούμε όλοι τουλάχιστον ότι ένας τίτλος πάνω από 8 αξίζει να τον αγοράσει κανείς ε; Μικρή σημασία έχει λοιπόν αν ο εν λόγω τίτλος αξίζει για 9 ή για 9.5, νομίζω....

      Φιλικά πάντα :)

    • Alucard
    • "Και συγγνωμη κιολας, αλλα για να εχει ενα παιχνιδι 10' οπως το συγκεκριμενο συμφωνα με το review, Θα πρεπει να εχει 10 τουλαχιστον στις παρακατω κατηγοριες : Gameplay, γραφικα, μουσικη επενδυση, Στορυ, διαρκεια κλπ κλπ. Ε δεν νομιζω οτι τουλαχιστον στα 3 απο αυτα παιρνει 10..."

      Θα πρέπει; Σύμφωνα με ποιον; Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά με ποια λογική ακριβώς πας να επιβάλεις τη δική σου άποψη ως "πρέπει";

    • Havok-Alex
    • Μπράβο Ηλία για την δουλειά σου και είναι η επόμενη μου αγορά!

    • Koel700
    • kai ego diafono me to 10/10 ..alla an 8elete na gelasete me to game kai na to kanete parodia valte tous ellinikous ipotitlous...google translator at its finest

    • Alucard
    • Koel700 οι υπότιτλοι έχουν όσα λάθη βρίσκεις κατά μέσο όρο στους υπότιτλους οποιασδήποτε ταινίας. Σίγουρα δεν είναι άψογη δουλειά, αλλά συνολικά ικανοποιούν και το σχόλιο περί google translator είναι τουλάχιστον υπερβολικό. Για όσους αναρωτιούνται, υπάρχει το δείγμα του video review. Με τον συγχρονισμό πάντως προκύπτουν κάποια ζητήματα ενίοτε.

      ΥΓ. Γράψε με ελληνικά αν μπορείς.

    • bill_dep
    • ο Χριστος και η Παναγια... ρε παιδια δεν εκοψε απο κανενα αλλο για να βαλει εδω ο ανθρωπος.... ηρεμα.. και το αλλο αν ειναι για 10.. 10 θα παρει.. παιχνιδι ειναι αν σου αφηνει την ευχαριστη αυτη αισθηση στο τελος οτι ειναι αριστουργημα.. 10 θα του βαλεις.. κανενα παιχνιδι δεν ειναι τελειο.. κανενα...σε καποια απο αυτα θα χανει... ηχο, γραφικα, ιστορια, animation, μαχες, shooting, διαρκεια, multi, χειρισμο, κτλ κτλ κτλ.. αρα επειδη το 101% εχει πανω απο 3 απο αυτα εδω (οχι τελεια) δεν πρεπει κανενα να παρει 10.. δεν ειναι λογικη αυτη.

    • bobo1704
    • Μπράβο για το review κατ'αρχήν. Απο εκεί και πέρα, το παιχνίδι απλά τα σπάει. Ελπίζω να το δω και στην πράξη!!

    • Scarsick
    • Δεν ξερω αν αξιζει για 10 (μακαρι δλδ) , προκειται για 1 απο τα καλυτερα παιχνιδια της χρονιας. Χαλαρωστε λιγο με τις βαθμολογιες....

    • zortam
    • "Θα πρέπει; Σύμφωνα με ποιον; Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά με ποια λογική ακριβώς πας να επιβάλεις τη δική σου άποψη ως "πρέπει"; "

      Το "10" ειναι ενα νουμερο, ενας μεσος ορος βαθμολογιας που εσυ εχεις αποφασισει συμφωνα με τα πιστευω σου και με την προσωπικη σου αποψη, που προφανως και δε προσπαθω να στην αλλαξω η να σου επιβαλλω την δικη μου αλλα εχω καθε δικαιωμα να την αμφισβητησω. Και οταν εσυ η ο οποιοσδηποτε κανει ενα review για ενα προιον,και συγκεκριμενα ενα game στην προκειμενη, υπολογιζει τους διαφορους τομεις του παιχνιδιου, τους βαθμολογει και στο τελος βγαζει εναν μεσο ορο. Οι τομεις στους οποιους βαθμολογειται ενα game ειναι συνηθως οι εξης: Gameplay, γραφικα, μουσικη επενδυση, Στορυ, διαρκεια. Ετσι λοιπον "επιβαλλεται" το πρεπει, οχι απο εμενα προφανως αλλα απο τα παγκοσμεια συστηματα βαθμολογησης προιοντων. Αυτο που λεω λοιπον ειναι οτι κατα την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου αποψη το παιχνιδι σε καποιους τομεις υστερει, αρα δεν γινεται να ειναι 10/10.

    • mariakoufou
    • απιστευτη εικονα!! θελω να το παιξω τωρααα!!!

    • SirLvr
    • Μιλάμε για τρομερό παιχνίδι. Διαδέχεται και την παιχνιδάρα Bioshock Infinite στο δεκάρι.

    • Alucard
    • " Και οταν εσυ η ο οποιοσδηποτε κανει ενα review για ενα προιον,και συγκεκριμενα ενα game στην προκειμενη, υπολογιζει τους διαφορους τομεις του παιχνιδιου, τους βαθμολογει και στο τελος βγαζει εναν μεσο ορο"

      Δεν βγάζουμε βαθμολογία με βάση μέσο όρο στο Enternity, ούτε βασιζόμαστε σε κάποιο παγκόσμιο σύστημα βαθμολόγησης προϊόντων. Και πάλι παρουσιάζεις μια κατάσταση σαν δεδομένη, βασισμένος... δεν ξέρω σε τι. Σεβαστή φυσικά η διαφωνία σου, αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι για κάθε site υπάρχουν διαφορετικά κριτήρια βαθμολόγησης. Επίσης, θα προτιμούσαμε όλοι όσοι γράφουμε review να διαβάζετε τα κείμενά μας και να σχολιάζετε πάνω σε αυτά και όχι επάνω στη βαθμολογία αυτή καθαυτή.

    • katsam
    • Πολύ καλό και εμπεριστατωμένο review. Σε αντίθεση με πολλά άλλα που απλά έγραψαν διθυράμβους χωρίς καμία αιτιολόγηση.

    • WolfRathmA
    • Γελάω με τα comment κάποιων εδώ μέσα... Δε θα σχολιάσω απλά.
      Μπράβο Ηλία για το review. Και μακάρι στο άμεσο μέλλον να μπει και το site σας στο metacritic.

    • Dimcar
    • Οσο μαθηματικα βαθμολογωτο hardware , κατι τετοιο δε συμβαινει με τα παιχνιδια ουτε τις ταινιες. Αυτα ειναι εμπειριες και οχι μαθηματικα. Με την ιδια λογικη κανενας indy απλοικος τιτλος τυπου minecraft δε θα επρεπε να παρει πανω απο 2 γιατι γραφικα καιηχος ειναι πχ χαλια. Δε παει ετσι.

    • Sephir
    • Η ουσία ενός review είναι το κείμενο, η βαθμολογία δεν αποτελεί απαραίτητα κάποιου είδους μαθηματική πράξη, αλλά συνοψίζει τη γενική εντύπωση που αποτυπώνει ένας τίτλος σε ένα reviewer/παίκτη. Αν τα όποια μειονεκτήματα/πλεονεκτήματα που υπάρχουν σε κάποιο παιχνίδι δεν επηρεάζουν αρνητικά ή θετικά τη τελική εμπειρία, θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να μειώσει ή να αυξήσει κάποιος τη βαθμολογία.

    • zortam
    • Το review σαν review ειναι εξαιρετικη δουλεια προφανως, οπως σχεδον ολα τα reviews που διαβαζω ανα καιρους στο σαιτ σας γιαυτο και ειναι ενας απο τους λογους που το επισκεπτομαι καθημερινα. Τελος παντων, προφανως και δεν ηθελα να "δημιουργησω θεμα" δεν ηταν αυτος ο σκοπος μου αλλα ηθελα να εκφρασω την αποψη μου για το πως, κατα τη γνωμη μου φυσικα, θα επρεπε να βγαινει μια βαθμολογια σε ενα παιχνιδι. Και το Minecraft ειναι μια κατηγορια game απο μονο του ;p εχει τους δικους του κανονες! Anyways, γουστα ειναι αυτα, περι ορεξεως κολοκυθοπιττα, ουτε εσυ προφανως θελεις να επιβαλεις την αποψη σου ουτε εγω...! over and out, το κουρασα :D
      Συγχαρητηρια για το review! good job!

    • Alda
    • Έγραψες αδερφέ... τούμπανο review... όμως ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ 9.945/10... Γι'αυτό και αποχωρώ και από το site.

    • majorfox
    • Καταπληκτικό και γεμάτο περιπέτεια game ! Δεν θα μπορούσε τίποτα λιγότερο απο το 10 απο αυτα που δίνει στο σύνολο του !

    • Shepard
    • Θα αγοραστει εντος του μηνα! Απλα πραματα. Ειχαμε καταλαβει τι μας περιμενει πανω κατω, αλλα ο Ηλιας μας εχει απογειωσειτην περιεργεια.

      Ενα μεγαλο μπραβο στην ND!

    • winters
    • Μπορείτε να ακολουθήσετε το σύστημα του Kotaku που απλά γράφει με ένα YES/NO αν αξίζει να παίξεις το game.
      Τότε θα είναι πολύ πιο εύκολο να επικεντρωθούν οι αναγνώστες στα του κειμένου.
      Παρατηρώντας τις βαθμολογίες σας σε όλα τα review, είναι πάνω από τον μ.ο. που δίνουν τα υπόλοιπα site.
      Πιθανά να βαθμολογείτε πιο "ελαστικά" έχοντας στο μυαλό το πόσο ευχαριστηθήκατε / ενθουσιαστήκατε με τα παιχνίδια και όχι τόσο το τεχνικό κομμάτι αλλά πρέπει να υπάρχει και ένα σημείο αναφοράς.
      Αφού το Last of Us έχει κάποια flaws δεν γίνεται να πάρει 10. Δηλαδή το Σεπτέμβρη αν το GTA V είναι καλύτερο, πόσο θα του βάλετε; 11;

      Έχουν υπάρξει παιχνίδια που ήταν όντως flawless και άξιζαν το 10άρι.

    • The White Prince
    • To σημαντικότερο είναι ο συντάκτης να αιτιολογεί το βαθμό του μέσα από κείμενο που παραδίδει και, αν μη τι άλλο, ο Ηλιάς καταφέρνει να μας καθρεπτίσει τα συναισθήματά του και να μοιραστεί μαζί μας την εμπειρία που έζησε μέσα από ένα αναλυτικότατο review, το οποίο λίγοι έχετε σχολιάσει, τουλάχιστον όσοι κατακρίνετε την επιλογή του συντάκτη στη βαθμολογία.

      Στο Enternity βαθμολογούμε με εμπειρία και ΟΧΙ με πρέπει. Όπως και το Journey ή το ico, αν τα βάλεις κάτω και τα συγκρίνεις με μεγαθήρια όσον αφορά στη διάρκεια και τον τεχνικό τομέα, θα λυγίσουν από το βάρος. Έλα όμως που η εμπειρία που σου δίνουν, η ψυχή που έχουν και τη νιώθεις και η επικοινωνία που καταφέρνουν με τον εσωτερικό κόσμο του παίκτη, βγάζουν knock out ακόμα και το πιο τεχνικά άρτιο fps.

      Επίσης, υπό αυτή τη λογική, το κατά τα άλλα εξαιρετικό Terraria θα έπρεπε να πάρει 2 για τα γραφικά του, δεν είναι όμως έτσι. Ας μη γινόμαστε ρηχοί και κυνικοί και ας αφήσουμε τα video games να μιλήσουν από μόνα τους.

      Ηλία σε ευχαριστούμε για το κείμενο, το Last of us δείχνει να τα σπάει άγρια και χαίρομαι γιατί όλα δείχνουν πως η γενιά αυτή ΔΕΝ έχει τελειώσει ακόμα και μας παραδίδει ακόμα διαμάντια, μερικά από τα οποία είναι ακόμα καλύτερα από προηγούμενα χρόνια.

    • hide
    • by the way το παιχνιδι εχει πανω απο 30 δεκαρια μονο σε metacritic.
      Το enterinty σας φταιει?
      Δεν αρεσουν ολα σε ολους,χαιρω πολυ.Ανακαλυψαμε την Αμερικη.Τι παει να πει ομως δεν αξιζει το 10.
      Αξιζει και παρααξιζει κατα γενικη ομολογια.

    • The White Prince
    • winters ΔΕΝ υπάρχει game που να είναι τέλειο σε όλα 101%, κανένα και ίσως να μην υπάρξει ποτέ. Πάει αυτό. Έπειτα, το enternity δεν είναι το μοναδικό μέσο που έχει ξεχωρίσει τον εν λόγω τίτλο, μάλιστα είναι ένα από τα ελάχιστα παιχνίδια που κατάφεραν να συγκεντρώσουν τόσα 10άρια, άρα και όλοι οι άλλοι (eurogamer, ign, edge κλπ) είναι ελαστικοί; ειδικά το edge...

      τέλος, όχι, το site δεν είναι ελαστικό. Δες βαθμολογίες του War in the North, Diablo 3, Dungeon Siege 3, dungeon hunter alliance, NeverDead και θα καταλάβεις.

    • Kostasmav
    • Είναι απο τα ελάχιστα παιχνίδια που ζηλεύω τους κατόχους playstation 3. Μακάρι να το έβγαζαν και για τα pc.........

    • tak96
    • μολις πεσει η τιμη...θα το παρω......naughty dog...απλα εγγυηση!

    • paulgouv
    • εξαιρετικό κατατοπιστικότατο review για ενα κορυφαίο παιχνίδι!!! εννοείται πως θα αποκτηθεί άμεσα !!

    • torico
    • γκρινια για δεκαρι σε παιχνιδι της σονυ; τι πρωτοτρυπο !

    • Alias
    • Ωραιο review. Πολυ Enslaved μου θυμισε ως προς τους πρωταγωνιστες και το καταναγκαστικο για τον αντρα της ιστοριας ταξιδι τους στη δυση (πραγμα που το Enslaved εχει με τη σειρα του δανειστει απο πολυφορεμενο ασιατικο μυθο), παντως η αληθεια ειναι οτι με εχει ψησει πολυ το παιχνιδι και ειναι αλλος ενας λογος που μετανιωνω που δεν εχω PS3. Ισως αγορασω ενα αν πεσει πολυ η τιμη του PS3, αλλιως θα το δω στο PS4 σε καποιο πιθανο ''4Κ remake'' (σιγα μη δε βγουν)!!

    • PetrifieD-
    • Μπράβο Ηλία. Φοβερό κείμενο, αναλυτικότατο και πραγματικά δεν αφήνεις καμία απορία αναπάντητη. Πάλι όμως μερικοί κολλάνε στην βαθμολογία. Έλεος. Διαβάστε το κείμενο πρώτα και πείτε ακριβώς που διαφωνείτε. Όχι απλά "διαφωνώ με έναν αριθμό". Όταν διαφωνεί κάποιος χρειάζονται και επιχειρήματα. Στην τελική και οι reviewers (όλων των site) είναι άνθρωποι και εκφράζουν την γνώμη τους η οποία δεν γίνεται παρα να είναι υποκειμενική. Τα site απλά αναθέτουν τα reviews σε συγκεκριμένους ανθρώπους γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι έμπειροι στο θέμα των games αλλά και στο πως να συντάξουν ένα σωστό κείμενο για review. Δεν μπορούν να το κάνουν όλοι το ίδιο καλά. Δεν είμαστε όλοι reviewers όπως δεν είμαστε όλοι προπονητές αλλά έχουμε φυσικά την δική μας άποψη. Μπορεί κάποιος άλλος από το ίδιο site να του έβαζε 9 ή 9.5. Η βαθμολογία αντικατοπτρίζει τη συνολική εμπειρία που αποκόμησε ο εκάστοτε reviewer από ένα game. Και έτσι πρέπει να είναι. Δεν γίνεται να χωρίσεις το παιχνίδι σε κατηγορίες. Τον κόσμο τον ενδιαφέρει πόσο ευχαρηστημένος θα μείνει στο τέλος και όχι το πόσα πολύγωνα λείπουν ή το αν ένα ζόμπι έκανε λάθος και δεν μας επιτέθηκε. Γιατί πρέπει να στεκόμαστε πάντα στα αρνητικά και να ψάχνουμε αφορμές για να κόψουμε βαθμούς σε ένα παιχνίδι ή να διαφωνήσουμε με ένα βαθμό; όταν τα αρνητικά υπερκαλύπτουν τα θετικά σε μεγάλο βαθμό τότε ο reviewer μπορεί να θεωρήσει κάποια αρνητικά ως μη υπάρχοντα ή ως μη αρκετά σημαντικά για να κόψει βαθμό/ούς. Το κείμενο έχει σημασία, το οποίο θα τονίσω ακόμα μία φορά ότι είναι πολύ καλό. Από τα καλύτερα reviews που έχω διαβάσει. Και γενικά ο συγκεκριμένος reviewer συντάσσει ωραία κείμενα (π.χ. το review του skyward sword) οπότε διαβάζετέ τα. Αυτά μετράνε.

      Στα του παιχνιδιού δεν έχω να πω πολλά. Φαίνεται εξαιρετική δουλειά και μπράβο στην ομάδα ανάπτυξης. Φαίνεται τρομακτικά αληθοφανές. Περίμενα να κατακλύεται από QTEs ώστε να γίνει πιο κινηματογραφικό αλλά αφού τα κατάφεραν χωρίς πολλά τέτοια, μαγκιά τους. Το μόνο που βρήκα μέτριο από όσα διάβασα είναι η διάρκεια του παιχνιδιού. Φαίνεται τόσο καλό παιχνίδι που πολλοί θα ήθελαν να κρατάει περισσότερο. Γενικώς 15 ώρες δεν είναι και λίγες αλλά δεν είναι και πάρα πολλές. Από την άλλη αν είναι όντως τόσο φοβερό παιχνίδι (δεν αμφιβάλλω γι αυτό) τότε μπορεί κάποιος να το παίξει πολλές φορές οπότε η διάρκεια διασκέδασης θα ανέβει κατακόρυφα.

    • Scott_Pilgrim
    • Συγχαρητήρια για το πολύ καλό review Ηλία! Ίσως με την επιστροφή μου στην Αθήνα να το τσιμπήσω μιας και έχω μερικά games που δεν θέλω. Έχω ακούσει τα καλύτερα και ξέρω πως δεν θα απογοητευτώ.

      Παιδιά για το αν ο τίτλος αξίζει 10 ή κάποιον άλλο βαθμό, είναι ανάλογα με το άτομο. Δεν θα πείτε εσείς σε κανέναν ότι δεν αξίζει τόσο. Ε, και δεν του έβαλε μόνο το enternity 10. Άλλα τόσα sites τον ίδιο βαθμό. :)

    • mysterious
    • Πραγματικό διαμάντι...το εξαιρετικό review του Ηλία δείχνει ξεκάθαρα πως δεν μιλάμε για παιχνίδι αλλά για εμπειρία...κι αυτό είναι το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα στα τελειώματα του PS3,τρομάζω να φανταστώ αυτό της δύσης της επόμενης γενιάς...

      Υ.Γ. 1 Σε παρακαλώ ρε Sony βάλτο τον επόμενο μήνα στο plus...............(WTF?)..................
      Υ.Γ. 2 Κοίτα Residen Evil για να (ξανα)μαθαίνεις...

    • LIONHEART
    • μπραβο ηλία για το αναλυτικό και άκρος σοβαρο review σου και ενα μεγαλο μπραβο στην Naughty dog για το διαμάντι που έβγαλε ναι παιδια αξιζει το 10 διοτι ο τίτλος σε ταξιδέυει δεν το παιζεις απλα για να το τερματίσεις, η για να πάρεις trophies, αλλα για να ζησεις μια ολοκληρωμένη εμπειρια και βάση του review το πετυχένει ΑΠΟΛΥΤΑ και με πολυ παραπάνω απο το αναμενώμενο ,αυτο δεν προσπαθουν να κανουν ολα τα videogames να σε τραβήξουν στον κόσμο τους λιγο πολυ .......
      Γιατι κολλάτε στην βαβμολογία? διαβαστε το review, κατανοήστε τι γραφει ο καθε συντάκτης

    • Shadowman
    • Ηλια συγχαρητήρια, πολύ καλο review.. ειναι σιγουρη αγορα αλλα θα περιμενω 2-3 μηνες μπας και πεσει η τιμη του γιατι ειναι δυσκολα τα πραγματα (οικονομικα..) αυτη την εποχη..

    • master
    • ωραιο review μπραβο,φοβερο game πιστευω οτι αξιζει το 10

    • Trelogamer
    • xbox fanboys go home! You are drunk! :P

      Ωραιο Review πολυσέλιδο και εμπεριστατωμένο!

    • korko
    • τρομερό review.έμαθα και πολλά που δεν ήξερα για το παιχνίδι.σίγουρη αγορά όταν τελειώσει η εξεταστική.

    • alex4444
    • Ρε παιδια καθε φορα που θα πεφτει δεκαρι θα βγαινουμε να τσακωνομαστε? Η βαθμολογια αντιπροσωπευει την εμπειρια του παικτη. Τα παιδια που βαθμολογουν παιζουν δεκαδες παιχνιδια το χρονο και το 10αρι το δινουν σε 1-2 ο καθενας το πολυ. Κατι θα εχουν αυτα τα παιχνιδια. Απο κει και περα εννοειται υπαρχει και η υποκειμενικη κριση. Μπορει καποιος πχ να μεινει παγερα ασυγκινητος απο το στορυ του παιχνιδιου και να μη δωσει καμια σημασια στους χαρακτηρες που αναλυονται, αλλα να θελει να δει εκρηξεις και κακο χαμο.

      Ηλια τα review σου ειναι για σεμιναριο. Παντα παρα πολυ αναλυτικα, δεν αφηνουν ουτε την παραμικρη κουκκιδα gameplay ασχολιαστη κι ολα αυτα χωρις ιχνος σποιλερ! Πραγματικα τρομερη δουλεια. Το παιχνιδι δεν υπαρχει περιπτωση να μη βρω να το παιξω κι ας μην εχω ps3(ακομα).

    • valkongr
    • τι παιχνιδαρα ειναι αυτη παναγια μου

    • gamelover
    • πολυ καλο review!συγχαρητηρια στον Ηλια!θεωρω οτι πραγματικα ασχοληθηκε και αφιερωσε αρκετο χρονο με το να παρουσιασει σωστα τον τιλο μεσα απο το αρθρο του ,με τα θετικα αλλα και με τα αρνητικα που εχει το συγκεκριμενο παιχνιδι.Θα διαφωνησω και εγω για το 10 αλλα και παλι το 10 ειναι ενας αριθμος...μια "οπτικη" προσεγγιση για να αντιληφθεις το επιπεδο του παιχνιδιου....Επισης δεν καταλαβαινω γιατι ενω διαφωνω με τον Ηλια πρεπει να του "κουνησω" και το δαχτυλο γιατι εβαλε 10!το ιντερνετ δοξα το θεω υπαρχει ως μεσο για να εχω αμεσα και ταυτοχρονα διαφορετικη ενημερωση για ενα συγκεκριμενο θεμα.Βλεπω..τσεκαρω....Επιπλεον εγω ως gamer θα ορισω στον εαυτο μου αν πραγματικα αξιζει 10..δλδ θα φιλτραρω τη γνωμη,την αποψη και τα επιχειρηματα του Ηλια,και του καθε Ηλια αν θελετε, και απο κει θα κρινω ΕΓΩ αν αξιζει να το αγορασω ή οχι,αν αξιζει να ασχοληθω με τον τιτλο ή οχι....
      ευελπιστω με το που πεσει η τιμη του να καταφερω να το αγορασω ή και ενοικιαση....
      (αν και ενα παιχνιδι που δειχνει τοσο καλο και με τοσες ωρες gaming αξιζει να αγοραστει.....οι καλες δουλειες πρεπει να ανταμειβονται)

    • Jimis-pao
    • πολυ καλο review!συγχαρητηρια στον Ηλια!

    • jmaster18
    • Θα συμφωνησω οτι 30fp σε.720p εν ετη 2013 κοβει τουλαχιστον ενα ποντι. Αλλα τι να κανουμε, console exclusive.

    • majorfox
    • @jmaster18 και το MGS4 στα 720p τρεχει, τι σημαινει οτι επρεπε να παρει 9,5 ? συνελθετε μερικοι γελαει ο κοσμος.

    • retronostalgos
    • ΜΟΝΟ Η ΣΟΝΥ...φαπ οι αλλοι..θαυμαστε παιγνιδαρα και καειτε τσουρουφλιστιτε....μμμμμμ...τετοια ηδονη μονο εσυ...

    • ili@s86
    • Συγχαρητήρια για το πληρέστατο review.... Ελπίζω το παιχνίδι να μου προσφέρει αρκετές συγκινήσεις!!!! Γενικά μου αρέσουν παιχνίδια και ταινίες με υπόβαθρο ένα σκοτεινό και δυστοπικό περιβάλλον (Fallout, Walking Dead) και ελπίζω να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μου!!!!

    • Βibliolover
    • Tα γραφικά του με το χέρι στην καρδιά απο τα walktrough που ειδα είναι κορυφαία σε αυτην την γενιά που διανύουμε μαζί με τα crysis 3 , halo 4 και Μ last light (τα όποία εχω παιξει)

      Δυστηχώς δεν εχω ps3 για να το κρίνω ως εμπειρία gaming.

      Για αυτο θα ρωτήσω σε αυτους που το έπαιξαν


      Ερώτηση αν βαζατε το adventure Τhe walking dead στο ενα ζύγι της ζυγαριάς και το the last of us στο άλλο ποιό θα θεωρουσατε καλύτερο και γιατί ;







      Υστερόγραφο :

      Προς αυτους που δεν παιζουν ενα παιχνίδι και κρίνουν το παιχνίδι απο αυτα που διαβασαν

      Παιδιά ειναι παράλογο να κρινεις ενα παιχνίδι χωρίς να το εχει παίξει ο ίδιος !!!!!! Το λεω αυτο διότι πολλοι απο σχόλια που διαβάζω εδω μεσα διαβάζουν ενα review και λένε

      ωωω κορυφαίο παιχνίδι

      ή
      τι μαπα παιχνίδι ειναι ρε γαμώτο

      επειδη το λεει ο reviewer που γράφει το εκάστοτε review !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

      Ειναι σαν να σε δίνω λάσπη να φας και να σε λέω ειναι πρώτο πράγμα που σαλευει και τον κόσμο κυριευει και να την τρως αμάσητη !!!!!!!!

      Λίγη κριτική ικανότητα δεν βλάπτει ρε παιδιά.!!!

      Διότι για μένα ενα παιχνίδι ως gaming εμπειρία μπορεί να ειναι για 10 , για τον άλλο το ιδιο παιχνίδι για 8 και για κάποιν τρίτο 5.

    • Trelogamer
    • Μόλις τελείωσα το παιχνίδι!!!

      Από τις ωραιότερες εμπειρίες μου στο Gaming!

    • teras
    • Είμαι 8+ ώρες στο παιχνίδι και ήδη το θεωρώ το καλύτερο παιχνίδι αυτής της γενιάς. Πραγματικά φαίνεται ξεκάθαρα αυτό και ας μην το έχω τελειώσει ακόμα.
      Συγχαρητήρια στον Ηλία για το πραγματικά εξαιρετικό review. Συμφωνώ απόλυτα μαζί του.

      Διαμάντια σαν και αυτό πραγματικά μου θυμίζουν γιατί μου αρέσει τόσο πολύ το gaming. Ένα απίστευτο συναισθηματικό ταξίδι, μια ολοκληρωμένη εμπειρία που σε τραβάει και δεν σε αφήνει.
      Στηρίξτε τα καλά αυτής της βιομηχανίας και αγοράστε το τώρα σε full τιμή. Είναι από τα λίγα που αξίζουν ακόμα και περισσότερα λεφτά από το 50άρι που θα δώσετε. Να κράζουμε οπου χρειάζεται (DRM, DLC, Online Pass, μεταχειρισμένα) αλλά και να στηρίζουμε κορυφαία studios σαν την Naughty Dog και παραγωγές που το αξίζουν.

      Το παιχνίδι στο metacritic έχει πάρει 95 μέσο όρο σε 75!!!!!! reviews.

      http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-last-of-us

      Είναι τρομακτικός ο μέσος όρος για τόσα πολλά reviews. Αν δεν είχε και κάτι τελείως άκυρα θα ήταν ακόμα υψηλότερα, δηλαδή κοντά στο τέλειο. Αλλά το παραπάνω είναι reserve για το επόμενο Mario :p

      Υ.Γ Δεν ξέρω τι θα γίνει τελικά με τα DRM των τρίτων στο PS4, αλλά εγώ θα το πάρω μόνο και μόνο για την Naughty Dog! Respect to them!

    • Alucard
    • @teras

      Έτσι, Mario Galaxy 3 και τα μυαλά στο blender :P

    • billfrigas
    • τελειο

    • vouros
    • Ανυπομονώ να το πιάσω στα χέρια μου και αδιαφορώ για τα σχόλια περι βαθμολογίας εξάλλου πάντα ήταν υποκειμενική..

    • The Lizard King
    • το παιχνιδη ειναι αρκετα υπερεκτιμημενο και δεν διαβασα πουθενα να αναφερεται το review στα πολλα προβληματα του τιτλου.Να μιλισουμε για τα τεχνικα θεματα?αμετρητα glitches,προβληματα στους υποτιτλους,θεμα με το lip syncing σε ορισμενα σημεια,προβλημα με το autosave.Και το ποιο σοβαρο προβλημα του παιχνιδιου ειναι το stealth κομματι το οποιο ειναι προβληματικο και αστειο.Ειδικα στις κινησεις του παρτενερ που ειναι περα βρεχει.Με λιγα λογια η A.I ειναι τραγικη.Συγνωμη κυριοι αλλα σε ενα παιχνιδη με ενα καρο προβληματα δεν βαζεις 10!ναι σαν εμπειρια ηταν ωραια,αλλα μεχρι εκει,σε καμια περιπτωση δεν ειναι το παιχνιδη της γενιας (αλλα θα μπορουσε)

    • Tάσος
    • Να ρωτήσω στην Joel edition έχει και την συσκευασία με το cd όπως και στην απλή την έκδοση ή είναι σε άλλη συσκευασία?Παρακαλώ απαντήστε μου με μήνυμα καθώς σκέφτομαι να το πάρω.

    • Alucard
    • @The Lizard King

      Πρώτον, προφανώς δε διάβασες όλο το κείμενο, αναφέρω τα προβλήματα, ενώ το θέμα με τα autosaves λύθηκε από την πρώτη μέρα. Η διαφορά είναι ότι εγώ στο δικό μου playthrough συνάντησα 3-5 glitches κι εσύ "αμέτρητα" στο δικό σου. Μάλλον κάποιος από τους δυο μας υπερβάλλει...

      @Τάσος

      Τα συστατικά των Joel και Ellie editions φαίνονται σε αυτή την εικόνα-> http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/pub/large/last_of_us_special_editions.jpg

    • The Lizard King
    • @Alucard

      Διαβασα ολο το κειμενο,μαλλον δεν εισαι καλα πληροφορημενος,ακομη και τωρα που γραφω αυτο το μηνυμα υπαρχουν σημαντικα προβληματα στο autosave.Οσο αφορα τα glitches και εγω συναντησα 10-12 αλλα δεν μου χαλασαν την ολη εμπειρια,σιγουρα ομως ηταν ενοχλητικα.Για την κακη συμμαχικη a.i?το ψευτικο stealth?δεν σε ενοχλησαν?δεν υπερβαλλω καθολου,γενικα ολα τα sites υπερβαλλουν με τα διθυραμβικα reviews και προσπερναν τα σημαντικα προβληματα του τιτλου.Ειναι τεραστιο παιχνιδη και κανεις δεν το αμφισβητει αυτο,αλλα μη κλεινουμε τα ματια στα προβληματα του.

    • Alucard
    • @The Lizard King

      Όταν λες πιο πριν: "δεν διαβασα πουθενα να αναφερεται το review στα πολλα προβληματα του τιτλου". τότε ή δεν διάβασες όλο το κείμενο ή το διάβασες βιαστικά, γιατί έχω αφιερώσει μια ολόκληρη παράγραφο στα όποια προβλήματα εντόπισα προσωπικά.

      Το θέμα με τα autosave προέκυψε την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του παιχνιδιού, οπότε δεν ήταν δυνατό να το αντιληφθώ, είχα τερματίσει το παιχνίδι αρκετές μέρες πριν. Εγώ έμεινα στο ότι την ίδια μέρα η Sony έβγαλε ανακοίνωση ότι το ζήτημα διευθετήθηκε. Ενημερώσαμε τους αναγνώστες μας μέσω του σχετικού νέου, από εκεί και πέρα, αν ισχύει ακόμη αυτό το πρόβλημα, κακώς ισχύει, αλλά δεν μπορεί να επηρεαστεί εκ των υστέρων η βαθμολογία ενός παιχνιδιού από κάτι τέτοιο.

      Στο δεύτερο post σου πάντως το θέτεις πολύ καλύτερα, λέγοντας ότι τα όποια ζητήματα δε σου χάλασαν την όλη εμπειρία, αλλά σε ενόχλησαν. Η συμμαχική AI δεν είναι άψογη μεν, αλλά δεν δημιουργεί προβλήματα στη ροή του παιχνιδιού, μάλιστα είναι από τις λίγες φορές σε παιχνίδι που μπορεί ο όποιος συνοδευτικός χαρακτήρας να φανεί και χρήσιμος. Αν παίξεις το παιχνίδι σαν game tester, δεν αμφισβητώ ότι θα παρουσιαστούν διάφορα, αλλά αυτό ισχύει για όλα τα παιχνίδια με συμμαχική AI στον πλανήτη και ουσιαστικά στερείς από τον εαυτό σου ένα ποσοστό διασκέδασης αν παίζεις με αυτή την ψυχολογία. Όταν λες ότι «δεν υπερβάλεις εσύ, αλλά όλα τα site» παγκοσμίως, καταλαβαίνεις νομίζω ότι ακούγεται κάπως. Υπάρχει λόγος που όλοι προσπερνούν τα όποια προβλήματα του τίτλου και αυτός είναι ότι εστιάζουν στην ουσία, που είναι ότι τίποτα από ό,τι συμβαίνει δεν χαλάει συνολικά την εμπειρία.

      Όσο για το "ψεύτικο" stealth, αν και διαφωνώ με τον χαρακτηρισμό, συμφωνώ στο ότι δεν πρόκειται να χάσει τον ύπνο του το MGS 5 και το Splinter Cell: Blacklist στον τομέα αυτό και γενικά από μηχανικής άποψης είναι λογικό να μην μπορεί το παιχνίδι να ξεπεράσει τους κορυφαίους ανά κατηγορία, ειδικά όταν συνδυάζει τόσες πολλές. Ξαναλέω, όπως και στο κείμενο, οι μηχανισμοί αν κριθούν συνολικά είναι συμπαγείς, όχι οι καλύτεροι ανά κατηγορία και επιτυγχάνουν πλήρως τον σκοπό τους, όχι μόνο επειδή είναι απόλυτα λειτουργικοί, αλλά και επειδή βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία με το πνεύμα της αφήγησης, την φύση των χαρακτήρων κλπ.

      Προφανώς λοιπόν όταν λες στο τέλος ότι "έκλεισα τα μάτια στα προβλήματά του", ενώ τα έχω αναφέρει στο κείμενο, σημαίνει ότι μάλλον επηρεάστηκες από τον βαθμό. Να τονίσω λοιπόν σε αυτό το σημείο, για όσους ακόμη δεν το έχουν καταλάβει, ότι στο Enternity δεν βάζουμε 10 στα τέλεια παιχνίδια, γιατί, πολύ απλά, δεν υπάρχει τέλειο παιχνίδι. Δεν περιμένω από όλους να συμφωνήσουν με αυτή τη φιλοσοφία βαθμολόγησης, αλλά περιμένω να καταλάβουν το σκεπτικό μας και να διαβάζουν το κείμενο πριν σχολιάσουν. Συγκεκριμένα, το The Last of Us πήρε 10 επειδή θέτει νέα στάνταρ στην ποιότητα και την υλοποίηση της αφήγησης και στον συνδυασμό της με το gameplay. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

    • Tidus
    • Δίκαιο review.Το παιχνίδι είναι τρανταχτό 10άρι.Οι όποιες ατέλειες του είναι σταγόνα στον ωκεανό-πραγματικά-μπροστά σε αυτό το οποίο προσφέρει στον σημερινό gamer.Βαθιά ανθρώπινο,υπέροχο εμφανισιακά,άψογο στην παρουσίαση του,το The last of us είναι για μένα το καλύτερο παιχνίδι της τρέχουσας γενιάς.Πολύ δύσκολα θα μπορέσει ένα άλλο παιχνίδι να προσφέρει παρόμοια συναισθήματα.Ανήκει στην κατηγορία των παιχνιδιών που απλώς δεν μπορείς να το κρίνεις με τον τυποποιημένο τρόπο:
      Γραφικά χ
      Gameplay x
      Ήχος x
      Αυτό το οποίο γουστάρω στα reviews του Enternity-και ας μην γράφω,μου αρέσει περισσότερο το να διαβάζω σχόλια-είναι οτι τα παιδιά κάνουν reviews και μεταφέρουν ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ και όχι απλώς πως είδαν τα γραφικά,πως τους φάνηκε ο ήχος κτλ κτλ.Εγώ πράγματικά,δεν συνάντησα ούτε ένα glitch και ούτε ένα θέμα με το autosave.Μπορεί να στάθηκα τυχερός,τι να πω;...Όσο για τους υπότιτλους που γράφουν αρνητικά...Που έχετε ξαναδεί ρε παιδιά σε video game τέτοια ΑΠΟΔΟΣΗ υπότιτλων σε παιχνίδι;Το μοναδικό λάθος που εντόπισα ήτανσ το σημείο στην αρχή στην πόλη που υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες και καθώς προχωράς ακούγονται πολλές συζητήσεις μαζί.Τέλος πάντων,το παιχνίδι το τερμάτισα χθες και πραγματικά δεν μπορώ να συγκεντρωθώ σε άλλο video-game...Ήταν ένα έπος,το τέλειο κύκνειο άσμα της τρέχουσας γενιάς.

    • giokon63
    • Είναι πραγματικά φοβερό παιχνίδι, αλλά δυστυχώς δεν έχω ps3 και μετά από αυτό θέλω να αγοράσω ακόμα περισσότερο. Η μόνη μου ευκαιρία να το παίξω ήταν σε ένα κατάστημα, αλλά πάλι για ελάχιστη ώρα!

    • Altair
    • @alucard
      Υπάρχει τέλειο παιχνίδι και ονομάζεται Castlevania Symphony of the Night. ;)

      Από κει και πέρα,εξαιρετικό άρθρο,όταν γυρίσω ΑΘήνα θα το παίξω κι εγώ το ΕΠΟΣ.
      Προς όσους διαμαρτύρονται για τη βαθμολογία,λυπάμαι μάγκες αλλά τα παιχνίδια τα παίζετε απλά για να τα παίζετε,ειδικά άμα κρίνετε με τόσο πεζά κριτήρια και δεν τα μαφήνετε να σας παρασύρουν και αν σας ταξιδέψουν στον κόσμο τους.Τα Journey & Ico φερ' ειπείν έχουν πολλά προβλήματα στο χειρισμό,στη διάρκεια,στα γραφικά κλπ.Κι όμως,έχουν μέσα τους τόση ψυχή καθώς και την ικανότητα να σε ταξιδεύουν που αφήνουν άλλους τίτλους τεχνικά αρτιότερους σε όλους τους τομείς να τα χαζεύουν από μακριά.

    • chronohill
    • Επος.Δεν υπαρχουν λογια...θελω να το ξαναπιασω οταν θα νιωσω ετοιμος...!

    • sougias890
    • uparxei kamia elpida na vgei se pc giati auti i sony pianei omirous ta kalitera games

    • stegal
    • zortam@ σου εχω νεα το παιχνιδια που λες εσυ οτι ειναι overated θα βει κατα 99% game of the year...αυτο που λες εισαι απο τους ελληνες που οταν κατι ειναι πολυ καλο αρχιζουν να ο κραζουν(αυτο γινεται συνηθως με ολα) αλλα πραγματικα ξερουν οτι ειναι πολυ καλο και απλα θελουν να του σπασουν την τελειοτητα...πολυ καλο και ακριβες review

    • stegal
    • sougias890@ καμια απολυτως γιατι ειναι exclusive και μου αρεσει που παιχνιδια σαν αυτο δεν βγαινουν για pc γιατι θαβωνται απο την πειρατεια

    • MEGADRIVE-78
    • Αυτό το παιχνίδι το γουστάρω από το πρώτο τρείλερ και μόλις πέσει η τιμή του θα το πάρω.Τώρα αν έπρεπε να πάρει 10 ή 8 για εμένα αυτό δεν μετράει, το θέμα είναι τι αίσθηση σου αφήνει το κάθε παιχνίδι.

    • nikosvol
    • Πραγματικά πολύ ωραίο παιχνίδι. Ακριβό βέβαια, αλλά χαλάλι... Ειδικά αν στο κάνουν δώρο για τα γενέθλιά σου, ακόμα καλύτερα! Είμαι ακόμα στην αρχή και είμαι κατενθουσιασμένος!

    • zodiakos
    • Περίμενα αυτό το παιχνίδι πως και πως να βγει και ήμουν ο πρώτος που το νοίκιασε και μπορώ να πω πως δεν ήταν όπως το περίμενα... ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. Πιστεύω πως είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του 2013 μαζί με το BEYOND Two Souls. Ηλία συμφωνώ απόλυτα με το 10.

    • SpyrosFgs
    • Βγήκε πολύ καλό. Εξαιρετικό θα έλεγα!!!

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!