Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Tim Schafer

Χιούμορ: Η ικανότητα να αντιμετωπίζει κανείς την πραγματικότητα με εύθυμη διάθεση, παρουσιάζοντας τις διάφορες καταστάσεις με φαινομενική σοβαρότητα και αδιαφορία, κάτω από την οποία κρύβεται η σάτιρα και η άκακη ειρωνεία. Από τον ίδιο τον ορισμό της λέξης, αντιλαμβανόμαστε πως για να διαθέτει κάποιος ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα οξυδερκής, να αντιλαμβάνεται την κάθε κατάσταση και να προσαρμόζεται σε αυτήν, γνωρίζοντας συνάμα τον τρόπο να περάσει το μήνυμα που θέλει στο κοινό. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ειπωθεί πως είναι ένα πολύ σημαντικό γνώρισμα για κάποιον που σχεδιάζει video games. Τι γίνεται όμως όταν η αίσθηση του χιούμορ ανταγωνίζεται την ευρηματικότητα και το ταλέντο στη δημιουργία; Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο Tim Schafer, ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργούς της εποχής μας και παράλληλα μια από τις πιο ιδιαίτερες μορφές στη βιομηχανία των video games την τελευταία εικοσαετία.



Ο Tim Schafer γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1967 στην μικρή, ιστορική πόλη της Sonoma, στην California. Το ενδιαφέρον του στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν άργησε να εμφανιστεί και έτσι αποφάσισε να σπουδάσει Computer Science στο Πανεπιστήμιο του Berkeley. Πριν ακόμα προλάβει να τελειώσει τις σπουδές του, προσελήφθη από την εταιρία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών του George Lucas, Lucasfilm Games (η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε LucasArts). Κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής συνέντευξης για τη δουλειά ο Schafer δήλωσε πως είναι μεγάλος fan του Ballbaster, για να πληροφορηθεί από τον μελλοντικό εργοδότη του, David Fox, πως αυτό είναι πειρατική έκδοση του πρωτότυπου παιχνιδιού της Lucasfilm, Ballblazer. Μετά την -σχεδόν- καταστροφική του γκάφα, του επετράπη να στείλει το βιογραφικό του, πράγμα που έκανε εσωκλείοντας και ένα comic που είχε σχεδιάσει ο ίδιος, το οποίο απεικόνιζε τον εαυτό του να ζητάει δουλειά στην Lucasfilm Games και να τα καταφέρνει. Και όλα αυτά στη μορφή ενός text adventure!



Το comic... δούλεψε και ο Schafer προσελήφθη, πιάνοντας αμέσως δουλειά σαν play tester στο Indiana Jones and the Last Crusade: The Action Game, ενώ στη συνέχεια βοήθησε στην έκδοση του Maniac Mansion για το NES. Πολύ σύντομα, του ανατέθηκε ο ρόλος του συγγραφέα και προγραμματιστή σε ένα καινούριο παιχνίδι adventure, πειρατικής... θεματολογίας. Το The Secret of Monkey Island κυκλοφόρησε το 1991 και πραγματεύονταν τις περιπέτειες του Guybrush Threepwood, ενός γκαφατζή επίδοξου πειρατή, στη προσπάθειά του να γίνει ο φόβος και ο τρόμος των θαλασσών. Σύμφωνα με το δημιουργό της σειράς, Ron Gilbert, o Tim Schafer μαζί με τον Dave Grossman ήταν υπεύθυνοι για περισσότερο από τα δύο τρίτα των διαλόγων του παιχνιδιού. Ενώ στο αρχικό concept του τίτλου το ύφος του ήταν πολύ πιο σοβαρό, οι -έξυπνες- χιουμοριστικές ατάκες που είχαν γράψει ο Schafer με τον Grossman έπεισαν τον Gilbert να υιοθετήσει έναν πολύ πιο αστείο τόνο, μετατρέποντάς τον ουσιαστικά σε κωμωδία. Το The Secret of Monkey Island γνώρισε παγκόσμια αναγνώριση και έλαβε θετικές κριτικές οι οποίες επαινούσαν τον τεχνικό του τομέα, το έξυπνο χιούμορ, καθώς και τον εύκολο χειρισμό του.



Μαζί με την ίδια ομάδα δούλεψε πάνω στο sequel, Monkey Island 2: LeChuck's Revenge. Με γνώμονα την ευκολία και την προσβασιμότητα από πλευράς παικτών, συνέχισε στην ίδια συνταγή και προσέφερε μια όμορφη και άκρως χιουμοριστική point and click εμπειρία. Αξίζει να σημειωθεί πως το Monkey Island 2 ήταν ένα από τα ελάχιστα adventure παιχνίδια που επέτρεπαν στους παίκτες να διαλέξουν ανάμεσα σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας των γρίφων. Σε μερικές εκδόσεις του παιχνιδιού υπήρχε και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην “Regular Version” και στην “Monkey 2 Lite”, μια έκδοση που προσπερνούσε εντελώς κάποιους γρίφους και διευκόλυνε αρκετά τη ροή. Στο πίσω μέρος της συσκευασίας του παιχνιδιού αναγράφονταν -χιουμοριστικά- πως αυτό το mode προορίζονταν για τους reviewers.

 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • chronix
    • Εξαιρετικό άρθρο για μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της gaming βιομηχανίας.

      Έχω λατρέψει τα περισσότερα παιχνίδια στα οποία έχει συμμετάσχει, κυρίως στην δεκαετία του '90, όπως Monkey Island, Full Throttle και, το κορυφαίο για μένα adventure ακόμα και σήμερα, Grim Fandango. Η μετέπειτα πορεία του, ενώ χαρακτηρίζεται από το κλασικό Tim Schafer χιούμορ και δημιουργικότητα, δεν με εντυπωσίασε τόσο. Ίσως μου έλειψε που ξέφυγε από το adventure. Για το Brutal Legend δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου, καθώς το RTS στοιχείο κατέστρεψε ολόκληρη την εμπειρία του παιχνιδιού.

      Επίσης είναι must follow στο Twitter, όπως πάντα απολαυστικός.

    • Helloween81
    • Συγχαρητηρια για το αρθρο

      Ενα RESPECT θα πω μονο στο ανθρωπο που μου χαρισε μερικα απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια.

      Να προσθεσω οτι συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ και με τον συντακτη και με τον chronix οσον αφορα το BL. Το εχω στο xbox και το παρατησα στο δευτερο-τριτο RTS κομματι .. Μου ηταν αδυνατο να παιξω RTS με αυτο τον τροπο.. Κριμα γιατι ολα τα υπολοιπα

    • Sephiroth
    • Του χρόνου στην Ε3 θα αφιερώσω τουλάχιστον 2-3 ώρες να κάνω βόλτες να τον πετύχω. Θα έχω κουβαλήσει μαζί και ορισμένα games του να τα υπογράψει να τα φιλήσει να τα κάνει ότι θέλει τέλος πάντων! :P

    • Shepard
    • O άνθρωπος είναι ένας μύθος! Το χιούμορ του αλλά και ο τρόπος που παρουσίαζε κάποια πράματα είναι για σεμινάρια!

      Τα Monkey Island, Full Throttle και Grim Fantago πρέπει κάποια στιγμή να γίνουν ένα ωραίο πακετάκι σε HD Remake ώστε να τα απολαύσουν όλοι οι νέοι και να θυμηθούν όλοι οι παλιοί!

      Παύλο, να σου δώσω και εγώ μερικά!

    • armokratis
    • Κορυφαιος στο ειδος του με φθινουσα ομως πορεια τα τελευταια χρονια οπως και γενικοτερα του gentre των Adventure game δυστηχως....

      Ελπιζω να με διαψευσει με τον καινουργιο του τιτλο (Cave)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!