Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Face-Off: Resident Evil Revelations 2

Το Resident Evil: Revelations 2 είναι μια από τις πιο παράξενες κυκλοφορίες που έχουμε καλύψει τελευταία. Είναι άλλωστε sequel σε spin off της σειράς για το Nintendo 3DS, το οποίο εμφανίζεται πλέον σε πολλές πλατφόρμες και διατίθεται σε επεισόδια. Με μικρότερο budget αλλά και χαμηλότερη τιμή, η Capcom ρισκάρει με ένα από τα πιο δημοφιλή της franchises και παραδίδει μικρότερης κλίμακας παραγωγή από το τυπικό για Resident Evil. Ως σειρά με φήμη και για τα γραφικά της, μπορεί η νέα αυτή προσέγγιση να αφήσει το στίγμα της; Για αρχή, το Revelation 2 χρησιμοποιεί το MT Framework 2.0, τη μηχανή που ανέπτυξε εσωτερικά η Capcom και είδαμε πρώτη φορά το 2009 στο Lost Planet 2. Εμμένοντας σε αυτήν τη μηχανή, η ιαπωνική εταιρεία καταφέρνει να βελτιώσει την ποιότητα της εικόνας αλλά και να ανεβάσει το frame rate στα 60fps στα νέα συστήματα, διατηρώντας όμως τη συμβατότητα με παλαιότερες πλατφόρμες, με εξαίρεση βέβαια το 3DS που χρησιμοποιούσε το MT Framework Mobile. Λογικά, με τις ρίζες της μηχανής στην προηγούμενη γενιά, περιμέναμε τα νέα συστήματα να κάνουν πάρτι, χάρη στην πολλαπλάσια ισχύ του. Αντιθέτως τα αποτελέσματα προκαλούν έκπληξη. Ειδικά οι κάτοχοι PS4 θα γνωρίσουν μια μικρή απογοήτευση όταν παίξουν το παιχνίδι.

Resident Evil Revelation 2 Face-Off Image 3
Εξαιρώντας διαφορές στη φωτεινότητα, οι τρεις εκδόσεις δείχνουν παρόμοιες στις περισσότερες περιπτώσεις. Παρατηρούμε μια ελαφρώς διαφορετική τοποθέτηση του γρασιδιού στο PC αλλά και τον αντίκτυπο του FXAA3 HQ σε σχέση με το FXAA. Μακρινές λεπτομέρειες καλύπτονται λιγότερο και, ως εκ τούτου, φαίνονται καθαρότερα.
Εξαιρώντας διαφορές στη φωτεινότητα, οι τρεις εκδόσεις δείχνουν παρόμοιες στις περισσότερες περιπτώσεις. Παρατηρούμε μια ελαφρώς διαφορετική τοποθέτηση του γρασιδιού στο PC αλλά και τον αντίκτυπο του FXAA3 HQ σε σχέση με το FXAA. Μακρινές λεπτομέρειες καλύπτονται λιγότερο και, ως εκ τούτου, φαίνονται καθαρότερα.

Ξεκινώντας, μείναμε ευχαριστημένοι σε πρώτη φάση για το γεγονός ότι ο τίτλος τρέχει σε 1080p και στα δύο συστήματα, έστω και αν χρησιμοποιεί τη μάλλον βασική λύση του FXAA για anti-aliasing. Η εφαρμογή του από την Capcom έχει ως αποτέλεσμα σχετικά καθαρά άκρα, αλλά υποφέρει από ελαφρύ θόλωμα των texture σε απομακρυσμένες επιφάνειες. Και οι δύο εκδόσεις φαίνεται να χρησιμοποιούν 16x anisotropic filtering με τα textures να είναι καθαρά και ευκρινή από κάθε γωνία θέασης. Με τόσες επίπεδες επιφάνειες στο παιχνίδι επιβάλλεται αυτή η λειτουργία και χαιρόμαστε που βλέπουμε την Capcom να την εφαρμόζει. Τα πράγματα είναι κάπως απογοητευτικά στο PC, με τις υψηλότερες ρυθμίσεις να αποφέρουν αποτελέσματα που κινούνται στο ίδιο πλαίσιο με τις εκδόσεις για Xbox One και PS4. Όπως συμβαίνει και σε άλλους τίτλους που βασίζονται στο MT Framework 2.0, το anti-aliasing περιορίζεται σε FXAA3 HQ στις υψηλότερες ρυθμίσεις. Η κάλυψη σε αυτήν την περίπτωση είναι πιο έντονη σε σχέση με το FXAA που συναντούμε στις κονσόλες (ρύθμιση που είναι διαθέσιμη και στο PC), αλλά καταλήγει σε αισθητά ευκρινέστερη εικόνα. Οι μόνες άλλες αξιόλογες διαφορές σχετίζονται με τη σκίαση, που στο PC είναι λίγο ποιοτικότερη σε σχέση με τις κονσόλες.

Σε σύγκριση πλάι-πλάι, φαίνονται οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων για PS4 και Xbox One.

Το Revelations 2 αποτελείται από 4 βασικά επεισόδια και από δύο bonus κεφάλαια. Σε αυτό το στάδιο όμως περιοριζόμαστε στο πρώτο επεισόδιο. Αυτό λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό και τα περίχωρα μιας φυλακής, καθώς και στο κοντινό δάσος, άρα μας δίνει καλή εικόνα για τις δυνατότητες της μηχανής σε διαφορετικές περιστάσεις. Μπορεί ο πρώτος τίτλος να σχεδιάστηκε για φορητή κονσόλα, όμως είμαστε κάπως απογοητευμένοι από το απλοϊκό level design. Ο τίτλος εξακολουθεί να μοιάζει, από πολλές απόψεις, με “πουσαρισμένο” τίτλο Nintendo 3DS.

Resident Evil Revelation 2 Face-Off Image 4
Το specular occlusion σε αυτά τα textures είναι αρκετά άσχημο και, περιέργως, διαφέρει και στις τρεις εκδόσεις. Τα textures με το σχετικό εφέ φαίνονται να είναι χαμηλότερης ανάλυσης στο PS4.
Το specular occlusion σε αυτά τα textures είναι αρκετά άσχημο και, περιέργως, διαφέρει και στις τρεις εκδόσεις. Τα textures με το σχετικό εφέ φαίνονται να είναι χαμηλότερης ανάλυσης στο PS4.

Σε εσωτερικούς χώρους, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς είναι έλλειψη λεπτομέρειας στο περιβάλλον. Η φυλακή συντίθεται από σειρά διαδρόμων και δωματίων, και όλα είναι κυβικά και απλοϊκά στο σχεδιασμό τους. Τα textures δεν είναι καθαρά, είναι συχνά χαμηλής ανάλυσης, την ώρα που τα λιγοστά αντικείμενα που εντοπίζονται στο περιβάλλον, δεν πείθουν ποτέ ως οργανικό μέρος στο χώρο. Σε συνδυασμό με μερικά μη ελκυστικά specular highlights (αντανακλάσεις φωτός σε γυαλιστερά αντικείμενα), πολλές επιφάνειες στερούνται ευκρίνειας και ενδιαφέροντος. Ακόμη χειρότερα, η έκδοση του PS4 φαίνεται να χρησιμοποιεί specular maps χαμηλότερης ανάλυσης σε σχέση με τις εκδόσεις για PC και Xbox One.

Resident Evil Revelation 2 Face-Off Image 6
Σε ορισμένες περιπτώσεις συναντούμε βάθος πεδίου υψηλότερης ποιότητας στο PS4.
Σε ορισμένες περιπτώσεις συναντούμε βάθος πεδίου υψηλότερης ποιότητας στο PS4.

Συν τοις άλλοις, η ποιότητα της σκίασης φαίνεται κατώτερη των περιστάσεων σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Παρότι οι ίδιες οι σκιές προβάλλονται με ελάχιστα τεχνουργήματα, ο αριθμός των αντικειμένων που προβάλλουν και αλληλεπιδρούν με σκιές είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Το φαινόμενο φαντάζει κατάλοιπο του προηγούμενου τίτλου για 3DS, ωστόσο αυτήν τη φορά δεν υπάρχει καν έκδοση για εκείνο το σύστημα ώστε να δικαιολογηθεί με κάποιο τρόπο αυτός ο συμβιβασμός. Όλες οι εκδόσεις χρησιμοποιούν ambient occlusion (τεχνική σκίασης που υπολογίζει την έκθεση στο φως κάθε σημείου σε μια σκηνή) αλλά και αυτό υποφέρει από halo effects (κάτι σαν φωτοστέφανο) όταν οι χαρακτήρες είναι κοντά σε κάποιον τοίχο, γεγονός που θυμίζει ανάλογα ασθενείς εφαρμογές της λειτουργίας σε συστήματα προηγούμενης γενιάς.


Το μοντέλο φωτισμού, κάτι στο οποίο ξεχώριζε το Resident Evil 6, είναι υπεραπλουστευμένο εδώ και τα βασικότερα στοιχεία στερούνται ενδιαφέροντος. Στο ελάχιστο διατηρείται και το όποιο post-processing. Το Motion Blur υφίσταται ως προαιρετική επιλογή στο PC, αλλά με εξαίρεση τα περιστασιακά cut-scenes, δεν είναι και πολύ ξεκάθαρο ότι χρησιμοποιείται κάπου αλλού. Έχοντας ως δεδομένη την εξαιρετικά υψηλής ποιότητας εφαρμογή motion blur σε παλαιότερους τίτλους που χρησιμοποίησαν τη συγκεκριμένη μηχανή γραφικών, η εν λόγω παράλειψη είναι απογοητευτική. Το βάθος πεδίου, το οποίο προκύπτει κατά τη στόχευση αλλά και σε cut-scenes, είναι σχετικά χαμηλής ανάλυσης και ορισμένες στιγμές εμφανίζεται άχαρο. Επιπλέον το εφέ αυτό είναι πιο έντονο στις κονσόλες, με το μικρότερο βάθος πεδίου να είναι εμφανές σε real-time cut-scenes.

Resident Evil Revelation 2 Face-Off Image 7
Σε κάποιες σκηνές φαίνονται οι “ραφές” στα μοντέλα των χαρακτήρων. Παρατηρήστε το τρεμόπαιγμα των pixels στον καρπό της Claire. Και εδώ φαίνεται το χαμηλότερης ανάλυσης specular occlusion στο PS4.
Σε κάποιες σκηνές φαίνονται οι “ραφές” στα μοντέλα των χαρακτήρων. Παρατηρήστε το τρεμόπαιγμα των pixels στον καρπό της Claire. Και εδώ φαίνεται το χαμηλότερης ανάλυσης specular occlusion στο PS4.

Όλα αυτά είναι εμφανή από την αρχή, αλλά όταν οι χαρακτήρες βρεθούν σε εξωτερικό χώρο τα πράγματα βελτιώνονται κάπως, αφού οι απλοί διάδρομοι δίνουν τη θέση τους σε πιο ανοιχτό περιβάλλον που φιλοξενεί δέντρα και πλούσια χλωρίδα. Η τελευταία συμπεριφέρεται όπως και στο Lost Planet 2, με το γρασίδι να κινείται κάπως μη ρεαλιστικά σε αντίδραση προς τις δράσεις του παίκτη. Ο φωτισμός εδώ βελτιώνεται ελαφρώς, με φωτεινές δέσμες screen-space να προσφέρουν αυξημένο βάθος σε σημεία. Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι αυτό το μέρος του παιχνιδιού είναι πιο καλαίσθητο σε σχέση με την περιοχή της φυλακής, ειδικά στο πιο πυκνό δάσος που συναντούμε προς το τέλος του τμήματος του παιχνιδιού. Και πάλι όμως το αποτέλεσμα είναι λίγο αναχρονιστικό. Το animation είναι ο τομέας στον οποίο γίνονται συνήθως οι ευκολότερες περικοπές για να μειωθεί το κόστος παραγωγής. Animations που χρησιμοποιούνται μόλις μια φορά, σαν και αυτά που συναντούμε σε Uncharted και The Order: 1886, είναι ακριβή υπόθεση και δεν μας εκπλήσσει καθόλου η απουσία τους. Τα βασικά animations είναι αρκετά καλά, αλλά η μετάβαση μεταξύ κάποιων εξ αυτών είναι κάπως άχαρα, με χαρακτήρες να καταλήγουν να παίρνουν απότομα τη σωστή θέση προκειμένου να κινηθούν ομαλώς οι εξελίξεις. Κάποια σημαντικά cut-scenes είναι pre-rendered, όπως και στον προηγούμενο τίτλο, γεγονός που μπορεί κάλλιστα να αποδοθεί στην προσπάθεια συγκράτησης του κόστους.

Resident Evil Revelation 2 Face-Off Image 8
Μερικές φορές παρατηρούνται τεχνουργήματα στις σκιές στο PS4. Προσέξτε το λαιμό του Barry σε αυτήν τη σκηνή, όπου διαφαίνεται ελαφρύ banding των σκιάσεων.
Μερικές φορές παρατηρούνται τεχνουργήματα στις σκιές στο PS4. Προσέξτε το λαιμό του Barry σε αυτήν τη σκηνή, όπου διαφαίνεται ελαφρύ banding των σκιάσεων.

Εκ πρώτης όψεως οι δύο εκδόσεις για κονσόλες φαίνονται πανομοιότυπες, αλλά προκύπτει τελικά διαφορά ως προς την απόδοση. Πολύ απλά η έκδοση για PlayStation 4 τρέχει αισθητά χειρότερα από εκείνη για Xbox One. Από την αρχή κιόλας παρατηρούνται μερικές επιπλέον κατά τόπους πτώσεις στο PS4, έστω και αν ορισμένες σκηνές τρέχουν μια ιδέα καλύτερα στο σύστημα της Sony. Σχεδόν οποιαδήποτε σκηνή σε εξωτερικό χώρο τρέχει χειρότερα στην κονσόλα της Sony, ενώ ειδικά το κομμάτι με το πυκνό δάσος πέφτει συστηματικά κάτω από τα 30fps, την ώρα που στο Xbox One ο ρυθμός κυμαίνεται μεταξύ 50fps και 60fps. Το πρόβλημα φαίνεται να σχετίζεται με το φακό και τα textures του γρασιδιού, αν και τα φυτά δεν προβάλλουν σκιές στην πράξη. Και οι δύο εκδόσεις πάντως “κομπιάζουν” σε σημεία κατά τη διάρκεια του gameplay. Τουλάχιστον το πρόβλημα με το προβληματικό frame-pacing, που είδαμε σε προηγούμενη έκδοση για το PS4, έχει εξαφανιστεί, αλλά τα αποτελέσματα εξακολουθούν να απογοητεύουν στο σύστημα της Sony. Δεν είναι τελείως ξεκάθαρα τα αίτια αυτών των προβλημάτων.

Εδώ φαίνεται η αναπάντεχη διαφορά στην απόδοση μεταξύ PS4 και Xbox One.

Το παιχνίδι επιτρέπει και split-screen co-op, λειτουργία που, αναμενόμενα, επηρεάζει την απόδοση: το  frame rate κινείται συστηματικά κάτω από τα 60fps οδηγώντας σε λιγότερο ομαλή εμπειρία, ειδικά σε εξωτερικούς χώρους, ενώ το PS4 δεν καταφέρνει να κλείσει την ψαλίδα ούτε υπό αυτές τις συνθήκες. Τουλάχιστον η ποιότητα απεικόνισης είναι σχετικά παρεμφερής με εκείνη του single-player mode, παρότι η οθόνη χωρίζεται σε δύο κάπως μικρά πλαίσια με αναλογία 16:9. Η απόδοση στο PC είναι ακριβώς όπως την περιμένει κανείς: εξαιρετικά ομαλή. Το σύστημα μας με Core i5 και GTX 780 δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να διατηρεί τα 60fps σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ακόμη και σε υψηλότερες αναλύσεις. Ο τίτλος προσφέρει εκπληκτικά πολλές τεχνικές επιλογές στα χέρια του παίκτη, παρά τα σχετικά απλά γραφικά του, με τις εκδόσεις για PS4 και Xbox One να είναι κατά προσέγγιση εφάμιλλες με τα υψηλότερα settings στο PC (εξαιρώντας θέματα anti-aliasing και μερικές άλλες μικροδιαφορές). Όποιος αναζητά την ομαλότερη δυνατή εμπειρία πρέπει σίγουρα να επιλέξει στην έκδοση για PC.

Resident Evil Revelations 2: Η ετυμηγορία του Digital Foundry

Το Revelations 2 δεν είναι κακή εμπειρία, αλλά το μειωμένο budget αντικατοπτρίζεται σίγουρα στον τομέα των γραφικών. Βέβαια δεν είναι δίκαιο να περιμένει κανείς αποτελέσματα ανάλογα εκείνων που συναντώνται σε μεγαλύτερες παραγωγές, δεν μπορούμε όμως να απολέσουμε την αίσθηση πως η Capcom μπορούσε να πάει λίγο παραπέρα. Βελτιώσεις σε εφέ, motion blur αντικειμένων και λίγο πιο ενδιαφέρουσα τοποθέτηση φωτεινών πηγών θα βοηθούσαν πολύ τη συνολική παρουσίαση του παιχνιδιού. Υπάρχουν πολλοί τίτλοι που χρησιμοποιούν το MT Framework και παρουσιάζουν πλήθος επιπλέον εφέ και δεν μπορούμε να αντιληφθούμε γιατί δεν χρησιμοποιούνται περισσότερα από αυτά τα διαθέσιμα εφέ στον εν λόγω παιχνίδι. Πρόκειται άλλωστε για έτοιμα εφέ που περιλαμβάνονται σε μια ώριμη μηχανή και η εφαρμογή τους δεν θα απαιτούσε τη δημιουργία επιπλέον στοιχείων. Θα ήμασταν πολύ πιο ικανοποιημένοι αν τα λιγότερα εφέ οδηγούσαν σε σταθερότερη απόδοση στις τρέχουσες κονσόλες, αλλά οι πτώσεις υπονομεύουν την όποια αίσθηση αρτιότητας, ειδικά στο PlayStation 4.

Resident Evil Revelation 2 Face-Off Image 5
Παρατηρήστε τις σκιές της σκηνής που δείχνουν άχαρες. Στην ίδια σκηνή φαίνεται πόσο ποιοτικά ασταθή είναι και τα textures.
Παρατηρήστε τις σκιές της σκηνής που δείχνουν άχαρες. Στην ίδια σκηνή φαίνεται πόσο ποιοτικά ασταθή είναι και τα textures.

Παρότι και οι δύο εκδόσεις για κονσόλες είναι καθόλα playable, οι έντονες πτώσεις στην απόδοση σε συγκεκριμένα σημεία της έκδοσης για PS4, μας κάνουν να προτιμούμε εκείνη για το Xbox One. Φυσικά αν έχετε έστω και μέτριας ισχύος PC, προτείνουμε σίγουρα την αντίστοιχη έκδοση. Οι παράξενες, μικρές αστάθειες μας δημιουργούν απορίες για την ανάπτυξη του τίτλου, μιας και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά δείχνουν να εφαρμόζονται ελαφρώς διαφορετικά στις τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Μήπως η ομάδα που ανάλαβε την έκδοση για PS4 δυσκολεύτηκε στη βελτιστοποίηση; Σε τελική ανάλυση το Resident Evil Revelations 2 είναι παράξενο πείραμα. Μετά από τον τεχνολογικό πλουραλισμό των Resident Evil 5 και Resident Evil 6, η πιο σπαρτιατική προσέγγιση που συναντούμε εδώ είναι αρκετά απογοητευτική, αν και ο τίτλος είναι επαρκώς λειτουργικός. Με τη νέα μηχανή της Capcom, ονόματι Panta Rhei, να είναι ακόμη σε ανάπτυξη για να κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο Deep Down, δεν είναι πολύ ξεκάθαρο αν θα δούμε ξανά το MT Framework στις νεότερες κονσόλες. Αν όμως γίνει τελικά κάτι τέτοιο, ελπίζουμε ειλικρινά να λύσει η Capcom το ζήτημα της βελτιστοποίησης στο PlayStation 4 ώστε να εξασφαλιστεί σταθερότερη εμπειρία.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
6 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Capcom

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Capcom

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Tim of Heavens
    • Αν και πιστεύω ότι είναι από τις τρομερές εξαιρέσεις που η διαφορά είναι τέτοιου βεληνεκούς το αποτέλεσμα δεν τιμάει την Capcom. Αυτό που μπορώ να της προσάψω είναι η προχειρότητα που έδειξε με την έκδοση για PS 4 όπως και την χαμηλή εκτίμηση που έχει για το old school κοινό της, πόσο μάλλον όταν το Revelations 2 ως τεχνικό επίτευγμα αδικεί τις σημερινές δυνατότητες του PC, PS4 και Xbox One. Το τελικό προϊόν δεν δείχνει δυνατό ούτε και για τα last gen μηχανήματα. Το όλο εγχείρημα το εκλαμβάνω σαν μία προσπάθεια της Capcom να ρίξει λίγο στάχτη στα μάτια των παλαιών οπαδών της (ώστε να μην φωνάζουν) εξοικονομώντας χρήμα και πόρους για να τα επενδύσει στο super duper graphic wise Resident Evil 7 (το οποίο θα ακολουθεί τα χνάρια του 6).

    • mrvdigital
    • Καλημέρα,

      Καλή η ανάλυση αλλά χάνει το νόημα . Δεν μπορείς να περιμένεις γραφικά του Order σε παλιό τίτλο και σε τέτοια χαμηλή τιμή. Εάν είχε τέλεια γραφικά και έκανε €70 θα διαμαρτυρόμασταν για την τιμή . Τώρα που τα συνδυάζει όλα , αξιοπρεπή χαρακτηριστικά και τιμή .Καλό το σχόλιο "Σε συνδυασμό με μερικά μη ελκυστικά specular highlights (αντανακλάσεις φωτός σε γυαλιστερά αντικείμενα), πολλές επιφάνειες στερούνται ευκρίνειας και ενδιαφέροντος" αλλά μου θυμίζει τον κριτικό του κινηματογράφου με το μουστάκι που έκανε παρουσίαση 10 σελίδες πριν αρχίσει η ταινία στην ΕΡΤ . Το πρώτο Resident στην Psx γερμανική έκδοση είχε το αίμα πράσινο αλλά πουλούσε σαν τρελλό. Απολαύστε το παιχνίδι γιατί το τέλειο δεν υπάρχει

    • RiderSoMysterious
    • Μα αυτό ακριβώς είναι το νόημα της στήλης. Σκοπός της συγκεκριμένης στήλης είναι να αναλύσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά/επιτεύγματα του παιχνιδιού είτε κοστολογείται 5 ευρώ είτε 70 ευρώ - textures, fps, τέτοια πράγματα ελέγχονται εδώ. Για μια πιο συνολική ανάλυση υπάρχει το review.

    • GamingFun
    • Η ομάδα που ασχολήθηκε με την έκδοση του Resident Evil Revelations 2 για το PS4 θα έπρεπε να δώσει περισσότερη προσοχή.

*