Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Amiibo: Μια στο coin και μια στο πέταλο

Οι φιγούρες amiibo είναι από εκείνες τις ιδέες που απορεί κανείς γιατί διέφευγαν τόσο καιρό από την Nintendo. Όχι απλά επειδή δεν τη σκέφτηκε πρώτη, αλλά και διότι είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει για χρόνια την πορεία της σειράς Skylanders, η οποία χτίστηκε σε απολύτως άγνωστους χαρακτήρες, αλλά και τη σειρά Disney Infinity που ξεκίνησε στο άλλο άκρο της αναγνωρισιμότητας. Οι προσπάθειες των Activision και Disney όμως σχεδιάστηκαν ώστε να περιορίζονται σε πολλαπλούς τίτλους που πατούν όμως στο ίδιο ακριβώς σύμπαν, στο ίδιο ακριβώς μοτίβο gameplay. Η πρόταση της Nintendo υποσχέθηκε ότι οι ίδιες φιγούρες θα είναι χρήσιμες, σε διαφορετικό βαθμό σε ετερόκλητους, έστω και τυπικά συγγενικούς τίτλους. Για την ίδια την Nintendo οι φιγούρες amiibo είναι πολύ σημαντικό προϊόν. Η απλή πραγματικότητα είναι ότι η Nintendo έχει μεγαλύτερη ανάγκη για το κέρδος που θα φέρει η πώλησή τους, είτε η τελευταία προκύπτει με σκοπό τη χρήση και υποστηριζόμενους τίτλους είτε με μόνη σκέψη τη δημιουργία συλλογής και τη διακόσμηση. Ας μην ξεχνούμε άλλωστε ότι σε τέτοιου είδους προϊόντα το περιθώριο κέρδους είναι σημαντικά υψηλότερο από το τυπικό κέρδος που χωρά στην τιμή ενός videogame που φτάνει στο ράφι.



Η χρήση των φιγούρων, για την ώρα τουλάχιστον, περιορίζονται στο Wii U. Το Nintendo 3DS περιμένει ακόμη για πομποδέκτη NFC για να μπορεί να επικοινωνεί και να συγχρονίζει δεδομένα με amiibo, συσκευή που αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση το ερχόμενο καλοκαίρι. Το New Nintendo 3DS δεν έχει ανάλογο θέμα, αφού έχει ενσωματωμένο το απαραίτητο κύκλωμα. Παραμένει όμως το απλό γεγονός ότι τα amiibo είναι για την ώρα άχρηστα για του κατόχους 3DS ενώ για μήνες θα είναι χρήσιμα μόνο για όσους αγοράσουν New 3DS από την 13η Φεβρουαρίου, οπότε και ξεκινά η διάθεση της κονσόλας στις δυτικές αγορές. Επιστρέφοντας στα περί χρησιμότητας, η σκέψη αυτή αυτομάτως δίνει αυξημένη αξία στα amiibo. Ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιούνται από την ίδια την Nintendo, όσο ακανόνιστος και αν είναι, υπογραμμίζει αυτή τη χρησιμότητα. Μπορεί λοιπόν μια φιγούρα να προσθέτει ένα skin και ένα όπλο σε Mario Kart 8 ή Hyrule Warriors, αλλά στο Super Smash Bros. μπορεί να αφεθεί, να μάθει, να βελτιωθεί και να κάνει χαλάστρα σε κανονικότατο τουρνουά. Χωρίς να πατήσει κανείς πλήκτρο. Τώρα όμως που οι τίτλοι αρχίζουν να πληθαίνουν, τώρα που μπαίνουν σιγά-σιγά στο παιχνίδι και άλλοι publishers/developers, αρχίζουν και τα πρώτα μπερδέματα. Στην ουςία όταν το εκάστοτε σύστημα αναγνωρίζει ένα amiibo μπορούν να συμβούν δύο πράγματα: α) να «ξεκλειδωθεί» in-game περιεχόμενο, β) να αποθηκευτούν στη φιγούρα δεδομένα που την ακολουθούν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συστήματα άλλων. Αν το πρώτο είναι απλό, το δεύτερο μάλλον γεννά μπερδέματα. Δυστυχώς μια φιγούρα μπορεί να μεταφέρει δεδομένα για ένα τίτλο τη φορά. Αν λοιπόν πέσει στα χέρια σας το επόμενο παράδειγμα τύπου Smash Bros., τα προηγούμενα δεδομένα διαγράφονται, χάνονται και δίνουν τη θέση τους σε άλλα. Όταν όμως τα δεδομένα αυτά σχετίζονται με την πρόοδο ενός χαρακτήρα, άρα με αφιέρωση χρόνου ουσίας από πλευράς παίκτη, η σκέψη, πόσο μάλλον το συναίσθημα δεν είναι και πολύ ευχάριστο.



Πριν πέσει κανείς να φάει την Nintendo για το NFC στα amiibo, προτρέπεται να σκεφτεί άλλες εφαρμογές της τεχνολογίας αυτής. Σε διαβατήρια, πιστωτικές κάρτες, smartphones, τηλεοράσεις κ.α., αν τα βάλετε κάτω, πάντα τα δεδομένα αφορούν ένα άτομο και είναι συγκεκριμένα. Ανανεώνονται αλλά δεν υπάρχει ποτέ λόγος να αντικατασταθούν από κάτι άλλο. Ο αντίλογος φυσικά είναι το Apple Pay. Και όσο περίεργο και αν ακούγεται, απαιτείται σύντομη αναφορά στο σύστημα πληρωμών της Apple, ώστε να φανεί πως υπάρχει ελπίδα αλλά κανείς δεν προνόησε για αυτήν. Στο Apple Pay, ο χρήστης μπορεί να «φορτώσει» στο τηλέφωνο δεδομένα από πολλαπλές πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Όταν έρθει η ώρα να πληρώσει όμως, επιλέγει ο χρήστης ποια δεδομένα θα φορτωθούν, κι αυτά στιγμιαία, στο πομποδέκτη. Όταν ολοκληρωθεί η συναλλαγή αυτός αδειάζει και αντιμετωπίζεται ως tabula rasa μέχρι την επόμενη φορά που θα χρησιμοποιηθεί. Άρα τα όποια δεδομένα χρειάζονται ζουν πάντα στη σχετική εφαρμογή (συγκεκριμένα στο Passbook) και ο χρήστης επιλέγει αυτά που χρειάζονται. Αυτό που θέλουμε εμείς λοιπόν από την Nintendo είναι μια εφαρμογή σε Wii U και Nintendo 3DS που να επιτρέπει την αποθήκευση και διαχείριση τέτοιων δεδομένων. Αντί αυτού έχουμε μια επιλογής στις ρυθμίσεις του συστήματος που μας επιτρέπει να διαγράψουμε δεδομένα από amiibo και μόνο. Πιστεύουμε ότι η Nintendo έχει τη δυνατότητα να καλύψει το κενό πιο εύκολα από τον ανταγωνισμό. Σε αντίθεση με Activision και Disney, η ίδια ελέγχει τις πλατφόρμες στις οποίες λειτουργούν τα amiibo. Η εναλλακτική είναι να διατηρηθεί σε αναιμικά επίπεδα η πραγματική χρησιμότητα των amiibo προκειμένου να αποφεύγεται η όποια απογοήτευση. Αυτή ο οδός όμως δεν κερδίζει, αλλά χάνει πίστη στο προϊόν. Αυτός φυσικά είναι ο ένας προβληματισμός για τα amiibo. Ο έτερος είναι βέβαια η διαθεσιμότητα. Ρεαλιστικά η Nintendo δεν είναι δυνατό, ούτε και συνετό, να παράγει παρτίδες κάθε φιγούρας επ’ άπειρον. Χαράς ευαγγέλια για το eBay το γεγονός αυτό, πηγή αποριών όμως για τους χρήστες. Ο Shigeru Miyamoto αποκάλυψε πως όταν κλείσει ο κύκλος μιας φιγούρας στην αγορά, η εταιρεία προτίθεται να τις υποκαθιστά με κάρτες NFC. Κάρτες δηλαδή που με ένα άγγιγμα θα προσφέρουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα κοστίζουν και λιγότερο αλλά...ποτέ κανείς δεν ξέρει στα σίγουρα τι τον περιμένει.



Ακούγοντας το σχέδιο αυτό, αναρωτιέται εύκολα και εύλογα κανείς αν έχει νόημα να ρίξει το βάρος του σε amiibo ή απλά να κάνει υπομονή. Καταλαβαίνουμε ότι η υπομονή δεν είναι απλή υπόθεση, ειδικά όταν το λανσάρισμα νέων φιγούρων συμπίπτει με το λανσάρισμα αγαπητών τίτλων. Από την άλλη, αν ο καταναλωτής δεν έχει το μικρόβιο του συλλέκτη θα καταλήξει με ένα ράφι φιγούρες και μια στοίβα κάρτες. Όλα μαζί θα ακούν και πάλι στο όνομα amiibo με την ταυτότητα του ονόματος αυτού να νοθεύεται σε βάθος χρόνου. Εντός ενός τίτλου δεν αλλάζει κάτι όμως, οπότε, χρηστικά τουλάχιστον, είναι σημαντικότερο να υπάρχει εναλλακτική λύση όταν ξεφεύγει από τα χέρια σας ο χαρακτήρας που είχατε βάλει στο μάτι. Γι’ αυτό και εξακολουθούμε να βλέπουμε λίγο πιο σοβαρά την πρώτη μας απορία. Όπως θα συνεχίσουμε να βλέπουμε σοβαρά την όλη ιδέα, αν μη τι άλλο διότι τα amiibo, μετά τα Wii remotes, είναι τα πρώτα «περιφερειακά» της εταιρείας, η χρησιμότητα των οποίων δεν περιορίζεται σε μία γενιά συστημάτων. Ειδικά δε τα amiibo είναι εύκολο να τα φανταστεί κανείς να έχουν θέση στην αγορά πολύ μετά τον παροπλισμό και του τελευταίου Wii remote. Ακόμη και όλα στραβά να πάνε για κάποιο λόγο που δεν έχουμε φανταστεί ακόμη, τα amiibo μπορούν κάλλιστα να συνεχίσουν την καριέρα τους, ακόμη και αν περιοριστούν σε ράφια Μουστάκα και Jumbo.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
6 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Maxus
    • Συμφωνω,ωραια αναλυση.
      Να πω την αληθεια πιστευα οτι σε ρωταει πριν κανει αντικατασταση δεδομενων και οτι μπορεις να σωσεις τα παλια δεδομενα στην κονσολα.Δεν το ειχα ψαξει και καποια πραγματα τα θεωρω δεδομενα (κακως).

    • lostaddict1
    • Νομίζω το πρόβλημα με την αποθήκευση των δεδομένων μπορεί να το λύσει αρκετά εύκολα η nintendo με κάποιο software που μπορεί να διαθέσει στους χρήστες δωρεάν κάποια στιγμή. Εξάλλου στο παρελθόν έκανε κάτι παρόμοιο με το pokemon box που μπορούσες να αποθηκεύσεις και να μεταφέρεις pokemon σε άλλους τίτλους αν και το πωλούσε χωριστά.

      Γενικά σαν ιδέα είναι αρκετά καλή και για μένα ήταν μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις της περσινής E3 και φάνηκε από τότε ότι θα είχε επιτυχία...

    • yaponvezos
    • Σίγουρα είναι θέμα software, εξ ου και η αναφορά στο Apple Pay παρότι πρόκειται για τελείως διαφορετική και άσχετη υπηρεσία που, ωστόσο, βασίζεται και εκείνη σε NFC. Δύσκολο ή εύκολο, θα έπρεπε να υφίσταται πρόβλεψη (και λύση) για το ζήτημα και μάλιστα από νωρίς.

      Εκτός βέβαια αν το χρήμα κυλούσε σαν το ποτάμι, οπότε είχαμε κι από ένα amiibo για κάθε δουλειά. :ρ

    • alex4444
    • Πολυ καλη αναλυση του τι συμβαινει με τα amiibo και ποιες οι προοπτικες τους. Δεν ειναι κι αστειο πραγμα να ανοιγεται σε αυτη την αγορα η Νιντεντο, πολυ αργησε κι ολας. Παντως νομιζω πως η πολιτικη της Νιντεντο θα ειναι να μην μπορουμε με μια φιγουρα να τα εχουμε ολα, οποτε ισως δε θα γινει και ...Apple Pay σε ευκολιες.

      Ακομη ενα ακομη πραγμα που με κανει να σκεφτομαι προς αυτη την κατευθυνση ειναι το εξης. Αν οντως φτιαχτει το καταλληλο software που θα φορτωνει καθε φορα την φιγουρα με νεα δεδομενα αναλογα το παιχνιδι, αυτο σημαινει οτι καθε φιγουρα θα ειναι δεμενη με ενα συγκεκριμενο συστημα.

      Η Νιντεντο ομως θελει να παιρνουμε το Amiibo μας και σε τουρνουα η σπιτια φιλων! Αν λοιπον στο ξενο συστημα θελουμε μετα απο το SSB να παιξουμε ενα αλλο παιχνιδι με την παρεα μας, που θα εκμεταλλευεται με αντιστοιχο βαθος την φιγουρα, πως θα φορτωσουμε τα νεα δεδομενα? Μονο ο κατοχος του συγκεκριμενου wiiu θα μπορει να το κανει. Η Apple με το Apple Pay δεν εχει να αντιμετωπισει τετοια θεματα, αφου το nfc chip και το λογισμικο στεγαζονται στην ιδια συσκευη...

    • vonzuchter
    • Παντως ο αρχικος ενθουσιασμος εχει ξεφουσκωσει. Για να εχουν διαρκεια πρεπει να συνοδευονται συνεχως απο ποιοτικο software... δε θα βγαινει καθε μηνα ενα Smash Brothers...

    • yaponvezos
    • @alex4444

      Δεν είναι δεδομένος τέτοιος περιορισμός. Στο Apple Pay το ζήτημα είναι η διασφάλιση προσωπικών και λοιπών ευαίσθητων δεδομένων. Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζονται έτσι τα amiibo, οπότε δεν είναι ανάγκη να μπει και τέτοιος "κόφτης".

      Στο σενάριο της επίσκεψης ο προβληματισμός σου είναι όντως λογικός. Αυτά θα λύνονταν με πραγματική φορητότητα του Nintendo ID, αλλά αυτό κι αν είναι απίθανο...

      @vonzuchter

      Μερικές φορές δεν χρειάζονται τίτλοι. Κάποιες φιγούρες πωλούνται απλά ως φιγούρες και τίποτα παραπάνω. Δες και την περίπτωση των Rabbids. Τώρα που έχουν πάθει πλάκα οι μπόμπιρες τα games θεωρούνται εμπορικά νεκρά. Συν τοις άλλοις πότε ήταν και εισπρακτικές επιτυχίες στην Ελλάδα;

*