Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γιορτινές αναμνήσεις ενός gamer

To Enternity δίνει βήμα στους αναγνώστες του για να δουν τις απόψεις τους δημοσιευμένες στον τομέα των blogs. Αν έχετε αναπτύξει μια σκέψη σε κείμενο από 300-600 λέξεις, μπορείτε να το στείλετε στο info[at]enternity.gr και μετά από επιλογή της συντακτικής ομάδας, τα καλύτερα θα δημοσιευτούν και θα προσφέρουν και τους ανάλογους πόντους στους συντάκτες τους.

Του χρήστη nkav64

Παραμονή Χριστουγέννων 1989. Σήμερα ξύπνησε νωρίς, δεν τον κρατούσε το κρεβάτι. Άνοιξε τον υπολογιστή του. Ήθελε να παίξει για λίγο Bubble Bobble πριν ξεκινήσει για τα ψώνια του στον Πειραιά. Πρώτη διαμαντόπιστα, δεύτερη διαμαντόπιστα, μετά έχασε. Σηκώθηκε και είπε στους δικούς του: «πάω στον Πειραιά, θα είμαι πίσω σε κανα δίωρο». Στην αρχή, σκέφτηκε να πάει με το λεωφορείο. Άσε καλύτερα, μονολόγησε, θα πάω με τα πόδια, θα είναι γλυκό το μισάωρο μέχρι να φτάσω στον προορισμό μου.

Την περίμενε από καιρό τη μέρα τούτη. Είχε επιτέλους φτάσει η στιγμή που θα αγόραζε το πολυπόθητο κασετόφωνο για τον Commodore 64 που του είχε φέρει ο πατέρας του από το εξωτερικό. Είχε βαρεθεί να γυρίζει τα μαγαζιά του Πειραιά που τότε πούλαγαν Η/Υ και να ακούει συνεχώς την ίδια στερεότυπη απάντηση: «Παιχνίδια για Commodore 64 μόνο σε κασέτες», λες και το disk drive τους ήταν μια τεχνολογία άγνωστη για αυτούς. Ετυχώς όμως μια το Χριστουγεννιάτικο δώρο της γιαγιάς, μια οι «αιματηρές» οικονομίες που έκανε, κατάφερε να συγκεντρώσει το απαραίτητο ποσό.

«Βεβαίως και έχουμε κασετόφωνο για Commodore 64», απάντησε η υπάλληλος του καταστήματος ENIAC, «η τιμή του στις 10.000 δρχ. και δώρο ένα λεπτό κατσαβίδι για τη ρύθμιση του αζυμούθιου», συμπλήρωσε. Έπρεπε να διαλέξει και κάποιο παιχνίδι. Τι θα έπαιρνε το κασετόφωνο και δεν θα το έβαζε αμέσως σε λειτουργία; Χωρί πολλή σκέψη, διάλεξε το Double Dragon. Από τότε που το είχε παίξει στον Amstrad 6128 ενός φίλου του, του είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Πλήρωσε και «εξαφανίστηκε» με γοργά βήματα. Στο γυρισμό πήρε το λεωφορείο. Ήταν πολύ χαρούμενος, αισθανόταν ότι είχε αποκτήσει ένα ακόμα κομμάτι του παζλ της τότε τεχνολογίας. Ανυπομονούσε να γυρίσει σπίτι, να συνδέσει το κασετόφωνο στον Η/Υ και να ανοίξει νέους ορίζοντες στο gaming.

Επιτέλους επέστρεψε. Η διαδρομή του φάνηκε απίστευτα μακρινή αυτή τη φορά.

LOAD <ENTER>

PRESS PLAY ON TAPE


Πάτησε το PLAY στο κασετόφωνο. Τα 5-10 λεπτά που χρειάστηκαν για να φορτώσει η πρώτη πίστα δεν τον ένοιαξαν καθόλου. Είχε μπροστά του πλέον  ένα νέο κόσμο παιχνιδιών. Μπορεί ποτέ του να μην είχε παιχνίδια όπως Kick Off, Sensible Soccer, Lemmings, TV Sports Basketball, Shadow of the Beast και πολλά άλλα που έπαιζε καμιά φορά στην Amiga 500 του ξάδερφού του και έμενε άφωνος με τα γραφικά, έζησε όμως την καταπληκτική ατμόσφαιρα και βίωσε το gameplay παιχνιδιών όπως τα Turrican, Last Ninja, Bard’s Tale, Ultima, C.R.E.A.T.U.R.E.S. και πολλών άλλων, που του κράτησαν συντροφιά μια ολόκληρη 7ετία οπότε και αγόρασε το πρώτο του PC.

Τότε ο θρυλικός 8-bit Η/Υ μπήκε στην ντουλάπα.

Ήταν το τέλος της δικής του gaming «αθωότητας»…


Αλλάζει όνομα η COSMOTE TV, αυτό είναι το νέο

 
Πρόσθεσε το Enternity.gr στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
18 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Artisan3
    • Πολύ όμορφα τα λες...θυμαμαι αυτό το τέλος της gaming αθωότητας ήρθε και για μενα κάποια στιγμή πολύ αργότερα. Με πρώτο ένα Spectrum που συνεδεόταν με τοσ τερεοφωνικό και πολλά χρόνια μετά ένα 386 μεγαθήριο....τα παιχνίδια ήτν πιο μαγικά απο ποτέ. Και στον ενδιάμεσο βασίλευε ένας ΑΤΑRI ST του κολλητού με εκατοντάδες παιχνίδια...όπως και μια AMIGA 500+. Θυμάμαι ε΄πισης εκέινες τις περίεργες δισκέτες του 6128 με την πράσινη συνήθως οθόνη...όσο λιγότερα τα γραφικά τόσο εντονότερη η φαντασία....άλλες εποχές τότε...μου λείπουν μεν αλλά πιστέυω ακόμα στα παραμύθια και στην αφήγησή τους μέσα απο έναν καλό τίτλο.
      Καλη νύχτα και χ΄ρονια πολλλά!

    • nfs_maniac
    • Απίστευτες πραγματικά Χριστουγεννιάτικε αναμνήσεις.... Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις ατελείωτες ώρες που πέρναγα παίζοντας όρθιος πότε στο Μινιόν, ποτε στο Jumbo, πότε στον Ζαχαριά... Donkey Kong στο SNES, μετά διάλειμμα με λίγο Mortal Kombat στο Mega Drive, και υπομονή στην σειρά μέχρι να αδειάσει καμια θέση στο Gamegear για λίγο Sonic. Οι γονείς μου απο πίσω μου υπομονετικοί να με περιμένουν, και εγώ με την κλασσική φράση "Ένα ακόμα παιχνίδι, και φεύγουμε".... Αυτά ναι, ήταν Χριστούγεννα.....

    • G3n3raL86
    • Τί να πω και εγώ, οπού τα πρώτα μου βήματα ήταν με ένα SNES το 1992 (Mario, Zelda, Metroid, Donkey Kong, SF2, MK3 και άλλες παιχνιδάρες...) και ένα PC 486/100MHz και καθώς έκανα πλοήγηση με Norton Commander, έπεσα πάνω σε ένα φάκελο με κάτι γραμματάρες που έγραφαν DOOM II, ανάμεσα στα πολλά games που είχε προ-εγκατεστημένα... (άι σιχτήρ, και εγώ θα αρχίζω να συγκινούμαι.)

      Αναμνήσεις και αναμνήσεις, τί να λέμε τώρα. Μακάρι να είχα/είχαμε τον ίδιο ενθουσιασμό όπως τότε που είμασταν πιτσιρικάδες... Εντάξει και τώρα υπάρχει, αλλά όχι σε τέτοιο μεγάλο βαθμό, όπως τότε., αλλά ΘΕΛΩ να ζήσω εκείνες τις εποχές ξανά και ξανά...

    • GiannisRethymno
    • Αχ τι μας κάνατε χριστουγεννιάτικα,μπράβο για το όμορφο κείμενο.Ακόμη θυμάμαι τους σκληρούς μοχλούς του Ατάρι και τα ατέλειωτα δεκάρικα στα μπιμπλίκια...

    • alex4444
    • Ειχα κατι ξαδερφια στα Γιαννενα και πηγαιναμε μια φορα το μηνα. Αυτα ειχαν ενα nes με mario bros και duck hunt, που για μενα ηταν παραδεισος! Περασαν 3-4 χρονια μεχρι να παρω κι εγω μια μαιμου nes για να παιζω τις 2 ωρες που μου επιτρεπονταν την εβδομαδα... Μετα ηρθε το gameboy και ο κολλητος μου πηρε psx και n64. Ενας νεος κοσμος μας περιμενε!

    • vonzuchter
    • φοβερη εποχη. και εγω 1988 πηρα το πρωτο μου υπολογιστη εναν αμστραντ 6128... μια διορθωση στον αρθρογραφο μονο. δεν υπηρχε sensible soccer το 1989... το 91 βγηκε ,μπορει και το 92 ,. ανηκει στη πιο μετα εποχη και οχι στα ηρωικα 8bit. Oσο για τα χριστουγεννα μαγεια. Αν και επαψα να τα γιορταζω μεγαλωνοντας λογο ιδεολογιας οταν ημουν παιδι τα γουσταρα τρελά. Λυπαμαι τα σημερινα και τα επομενα παιδακια που θα μεγαλωσουν στη μιζερια και τη δυστυχια και τα κινεζικα παιχνιδια

    • alex4444
    • @G3n3raL86 Aστα να πανε! Πολυ αυστηροι στο θεμα gaming τοτε... Να κλεβω ωρες μπας κι ευχαριστηθω λιγο παραπανω, να παιζω κρυφα και να εχω το νου μου παραλληλα μη γυρισουν κι αλλα τετοια ομορφα. Μετα το gameboy βεβαια(ημουν και 1η γυμνασιου) καταλαβαν πως αυτη τη μαχη θα την εχαναν...

    • alex4444
    • @vonzuchter Καθε γενια εχει τη χαρη της. Κι οι γονεις μας τα video games σαν μιζερια τα βλεπαν, επειδη αυτοι φτιαχναν παιχνιδια μονοι τους. Εγω ας πουμε που ημουν παιδι του '90 ηθελα πολυ με Playmobil-fisher price και αλλα τοσα καλοφτιαγμενα και ποιοτικα παιχνιδια. Πλεον η ποιοτητα κατασκευης εχει πεσει παρα πολυ και τα νεα πιτσιρικια δεν ενθουσιαζονται με αυτα τα δωρα. Εχουν ομως αλλα που δε τα χαμε εμεις τοτε.

    • Dimcar
    • Κάποτε περίμενα να κλείσουν τα σχολεία για να πάρω με τα λεφτά απο τα κάλαντα το κασετακι για το Atari 2600, το πρώτο, το ξύλινο. Για πολλα χρόνια αυτο γινόταν τα Χριστούγεννα, για μένα και τον αδελφό μου. Θυμάμαι κάποια εποχή που έβγαιναν και οι κασέτες με πολλα παιχνιδια σε να. Τι πορωση! Μαγεία άλλης εποχής. Κλαψ

    • nkav64
    • Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλιά σας!!! :-)))

      @vonzuchter, βασικά, στο τέλος αναφέρομαι σε όλη την 7ετία που πέρασα με τον C=64 και σίγουρα το Sensible Soccer κυκλοφόρησε μετά το 1989, όπως και τα περισσότερα παιχνίδια που αναφέρω.

      Καλά Χριστούγεννα σε όλο τον κόσμο.

    • spinemm
    • Τι μου θυμισες και εμενα...ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!!!!!!!

      ACE, Last Ninja, Way of the Fist, Aces of Aces, Aztec Challenge, Buggy Boy, Rambo, Fist II, Raid over moscow, Barbarian II, Renegade ειναι λιγα απο αυτα που μου ερχονται αυτη τη στιγμη στο μυαλο και τα ειχα απολαυσει στον ΥΠΕΡΟΧΟ Commodore 64!!!!!!!!

      @NFS_MANIAC ετσι ακριβως.....θυμαμαι οταν στην βιτρινα του ΜΙΝΙΟΝ ειχαν "στησει μια AMIGA 500 και επαιζε το Defender of the Crown.....ειχα μεινει ΑΝΑΥΔΗ!!!!! Τελικα με τα πολλα επεισα τον πατερα μου και μου την αγορασε μαζι με το 1084s monitor.....

    • vonzuchter
    • k egw akoma exw to monitor ths amiga kai douleuei mia xara pera apo to oti de leitoutgoun pleon ta enswmatomena hxeia pou eixe. skylia. genika mou douleuoun ta panta oti agorasthke mexri ta telh dekaetias 90 plhn enos sega master system pou xalase apo dikh mou ypaitiothta. apo tis arxes tou 2000 k pera omws ta pramata xalane k den antexoun sto xrono. to ps2 px mou kanei kolpakia teleytaia mallon paei gia psofo, sklhroi diskoi ,to gba ,ena powerbook g3 tou 2003, kala gia pc ktlp de to syzhtaw. synexeia kati xalaei.
      mh ksexasw k th megalyterh ksenera ths gaming zois mou mexri twra , ta rrod tou 360. ta palia omws skylia anteksan 8 metakomiseis talaipwria liwsimo (amiga px) htan olh mera anoikth gia sxedon 7 xronia, twra ola xalane. na deite oti se 20 xronia apo twra pio eukola 8a vriskeis sto ebay snes , apo oti wiiu

    • Geovra
    • Αναμνηση απο Χριστουγεννα ...Στουρναρα εξω απο τον "Εγκεφαλο" και να χαζευω το intro του Shadow of the Beast...ειχα καταλαβει οτι ο C64 επρεπε να παροπλιστει αν και ειχα ανακαλυψει ενα καινουργιο κοσμο μεσα απο αυτο το μηχανημα στο σπιτι. Ποσες κοπανες για να παμε στα "απαγορευμενα" μαγαζια με τα ηλεκτρονικα του 10ρικου για να παιξουμε κανα wonderboy, Flying Shark...αλλες εποχες ....τουλαχιστον τις ζησαμε!

      Δεν προκειται να ξεχασω ποτε οταν ο πατερας, μας αγορασε τον C64 και αφου τον συνεδεσε βαλαμε το Rambo2 και αρχισε να φορτωνει...και να σχηματιζεται με παραλληλο scrolling η εικονα του Sly.....magic!!!

    • vonzuchter
    • Και μη ξεχναμε και τα "αμιγκαδικα" που ειχαν ξεφυτρωσει στις γειτονιες των Αθηνων που πηγαινες και επαιζες αμιγκα με την ωρα!!! τα θυμαται κανεις? Λαμπρινη Ανω Πατησια ειχε τουλαχιστον 4... Στη Τραλλεων ειχε ενα που τωρα πια ειναι κομμωτηριο και ειχε μεσα 8 αμιγκες με μεγαλες οθονες σαν αρκεηντ φαση και ειχες και ακουστικα. τι να πει κανεις για την εξυπναδα του ελληνα οταν ειναι να βγαλει φραγκα. και φυσικα για αποδειξη ουτε λογος. τοτε ημουν νεαρος αλλα τωρα που μεγαλωσα και τα θυμαμαι καμια φορα αναρωτιεμαι τι δηλωναν στην εφορια αυτοι πο υ τα ειχαν ... και τι επαγγελμα δηλωναν. Φυσικα τα αμιγκαδικα οσο γρηγορα φυτρωσαν τοσο γρηγορα εξαφανιστηκαν. Το τελευταιο ηταν το Future εκει στη πλατεια Φιδα στη Λαμπρινη (τωρα ειναι γυμναστηριο) που λιγο πριν κλεισει ειχε φερει και ενα 3DO και ενα Playstation που παλι επαιζες με πληρωμη!!!

*