Δυστυχώς, δε μπορώ προσωπικά να κρίνω αν το χαρακτηριστικό αυτό είναι τόσο αξιόλογο ώστε από μόνο του να είναι σε θέση να δικαιολογήσει την τιμή του 3DS, γιατί, πολύ απλά, δεν έχω δει το σύστημα από κοντά. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα θετικές από τους περισσότερους. Αν όμως εξαιρέσουμε τη δυνατότητα τρισδιάστατης απεικόνισης, η νέα φορητή κονσόλα δεν αποτελεί τεχνολογικό θαύμα, αφού, μάλιστα, είναι λιγότερο ισχυρή σε σχέση με τα smartphones τελευταίας γενιάς. Εν ολίγοις, η Nintendo εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα στην καινοτομία, σε βάρος της αυξημένης υπολογιστικής ισχύος, τακτική καθ’ όλα αποδεκτή, η οποία μάλιστα της έχει αποφέρει τεράστια κέρδη τα τελευταία χρόνια.
Η διαφορά είναι ότι, μέχρι τώρα, η τακτική αυτή συνοδευόταν από προσιτές τιμές λανσαρίσματος. Αντιθέτως, με το 3DS ακολουθείται μία λογική αντίστοιχη της Sony: «Η νέα μας κονσόλα είναι η πιο προηγμένη τεχνολογικά και θα τιμολογηθεί αναλόγως». Η ιστορία έχει δείξει ότι η συγκεκριμένη “premium” προσέγγιση δύσκολα οδηγεί στην κορυφή των πωλήσεων. Όσα όμως κι αν είναι τα παράπονα, είναι αλήθεια ότι όταν μία εταιρεία προσφέρει κάτι καινούριο, κερδίζει το δικαίωμα να προσφέρει το προϊόν της σε υψηλή τιμή, αρχικά. Με τα παιχνίδια όμως τι γίνεται; Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για 50-60 ευρώ και ναι, εδώ μπορούμε να μιλήσουμε για εξωφρενικά ποσά, δεδομένου ότι πρόκειται για φορητό σύστημα. Μπορεί οι τιμές του software για τα DS και PSP να ήταν επίσης υψηλές, όμως τα συστήματα αυτά κυκλοφόρησαν σε μία εποχή όπου ανταγωνίζονταν μεταξύ τους. Βρισκόμαστε πλέον σε μία εποχή όπου ο χρήστης έχει πρόσβαση σε εξαιρετικά φθηνό και ολοένα πιο ποιοτικό software μέσω των smartphones.
Το Infinity Blade κοστίζει 9 ευρώ και μάλιστα, σύμφωνα με την Epic Games, παραείναι απαιτητικό -τεχνολογικά- για το 3DS. Στην κονσόλα της Nintendo όμως, θα αναγκαστούμε πολλές φορές να πληρώσουμε 50 ευρώ και βάλε για να παίξουμε όχι μόνο αξιόλογους νέους τίτλους, αλλά και παιχνίδια δεκαετίας με ελαφρώς καλύτερα γραφικά και 3D απεικόνιση. Μπορεί τα «οικονομικά» της βιομηχανίας των video games να είναι διαφορετικά, όμως το μέγεθος του τιμολογιακού αυτού χάσματος είναι αδικαιολόγητο, ειδικά στην συγκεκριμένη περίοδο, που ο κόσμος σκέφτεται πολύ πιο προσεκτικά τι θα αγοράσει.
Ό,τι και να γίνει, το 3DS θα είναι πάντα καλύτερο στον τομέα του, το gaming, από ένα iPhone. Ωστόσο, η Apple έχει δείξει το δρόμο σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση του software και έχει επηρεάσει την αγορά της τεχνολογίας αρκετά ώστε να είμαστε σε θέση να μιλάμε για αλλαγή των δεδομένων. Καλό θα ήταν, τόσο η Nintendo, όσο και η Sony (με το επερχόμενο PSP2), να προσαρμοστούν και να προσφέρουν φθηνότερο περιεχόμενο, τουλάχιστον σε σχέση με το παρελθόν, εκτός κι αν θέλουν να δουν το μερίδιο της αγοράς τους να «ροκανίζεται» από εταιρείες που μέχρι πρόσφατα δεν ήξεραν γιατί ο Super Mario έχει μουστάκι…
Ανακοινώθηκε η GTA 6 Ultimate Edition και το preorder bonus!



Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράφεις Ηλία... 280 ευρώ τελικά... Ε δε θα θέλεις να αγοράσεις και 1-2 παιχνίδια;; Σχεδόν 400 ευρώ για αρχή! Είναι πραγματικά εξωφρενικό ποσό. Και σίγουρα κάτι τέτοιο θα ευνοήσει την πειρατεία αφενός ενώ, αφετέρου, δε θα διστάσουν άλλες εταιρείες (Apple λχ) να χτυπήσουν κάτω από τη ζώνη τη Nintendo στο θέμα κόστους και τιμής. Ένα είναι σίγουρο: το 2011 θα καθορίσει το μέλλον καθώς και την εξέλιξη του φορητού gaming.
Δηλώσεις της Midori Yuasa, προέδρου της Capcom Interactive: "Ο casual gamer που έπαιζε στο PC και σε φορητές κονσόλες, τώρα χρησιμοποιεί το smartphone του για gaming. Το iPhone και γενικά η αγορά των smartphones είναι εξαιρετικής σημασίας για την Capcom, αφού έχουν τη δυνατότητα να αποτελέσουν universal gaming platform, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο είδος συσκευής μέχρι σήμερα".
H αλήθεια είναι ότι στο θέμα της τιμολόγησης η Nintendo ντύθηκε $ony. Στο θέμα της τιμής του software προφανώς και οι ανησυχίες είναι δικαιολογημένες, παρόλα αυτά δεν ξέρω αν μπορούμε ακόμα να συγκρίνουμε το μοντέλο του AppStore με τη τιμολόγηση στα φορητά. Αν και έχουν κυκλοφορήσει παιχνίδια μεγάλου βεληνεκούς στις iOS συσκευές (κυρίως ports παλαιοτέρων τίτλων) δε ξέρω κατά πόσο η ποιότητα του software στο AppStore κάνει δυνατή αυτή τη σύγκριση. Για παράδειγμα θα μπορούσε ποτέ το επόμενο Dragon Quest ή το επόμενο Kingdom Hearts (αναφέρομαι στις φορητές εκδόσεις) να τιμολογηθούν στα 10$;
Άμεση σύγκριση δε μπορεί να γίνει όντως, όπως και αναφέρω σε κάποιο σημείο. Ωστόσο, ο μέσος όρος ποιότητας τίτλων του AppStore ανεβαίνει και θα συνεχίσει να ανεβαίνει, όπως φαίνεται από το Infinity Blade, γεγονός που θα κάνει τη διαφορά τιμής ανάμεσα σε games κινητών και φορητών ακόμη πιο χτυπητή. Kingdom Hearts με 10$ στο 3DS ή το PSP2 δε θα δούμε, όμως αν το βλέπαμε στο iPhone, τόσο θα έκανε. Δε μπορούμε να ζητήσουμε τιμές τέτοιου επιπέδου από τις φορητές κονσόλες για πολλούς λόγους (χρηστικότητα, διαφορετικός τρόπος λειτουργίας της αγοράς), όμως θεωρώ ότι με τα 60 ευρώ (αν όντως ισχύσει αυτή η τιμή) πηγαίνουμε στο άλλο άκρο.
Συν του ότι η Nintendo στοχεύει και στον casual χρήστη, ο οποίος χρησιμοποιεί τα παιχνίδια για να περάσει την ώρα του και δεν ενδιαφέρεται για τις επερχόμενες εκδόσεις των μεγάλων franchises. Εκεί θα μετρήσει ακόμη περισσότερο η διαφορά στην τιμή του software.
Η σχέση αντιπάθειας της Epic με τη Nintendo είναι καιρό γνωστή.Δεν παραξενεύομαι που λέει,για άλλη μια φορά,ότι κάτι της Nintendo είναι τεχνικά αδύναμο.Οι ίδιες εταιρείες που τα λένε αυτά,αυτές λένε ότι και το Wii είναι αδύναμο αλλά έβγαζαν τα παιχνίδια τους σε smartphones και στο PSP...
Επίσης,οι δηλώσεις που δημοσιεύσατε,κύριε Πέππα,σε σχόλιό σας,είναι του επικεφαλής της Capcom Mobile,οπότε είναι φυσιολογικό να λέει κάτι τέτοιο.Επίσης,ο κος Michael Pachter έχει πει του κόσμου τα ασυνάρτητα και υποτίθεται πως είναι αναλυτής.Για αυτό λοιπόν,δε μου κάνει καμία αίσθηση αυτή η δήλωση του επικεφαλής της Capcom Mobile.
Τέλος,σύσσωμο το group των gamers,αντιτάχτηκε στις δηλώσεις αυτές,εκτός φυσικά από μερίδες fanboy της Sony που έχουν κάθε λόγο να τους πειράζει η κυκλοφορία του 3DS.Τα ίδια όμως fanboys,όταν θα βγαίνει το PSP2 θα λένε άλλα και θα υμνούν την αγαπημένη τους εταιρεία και μπλα μπλα μπλα...Τα ξέρουμε,χρόνια γίνονται έτσι.
Αυτά από εμένα προς το παρόν.
Αν συγκρίνεις το Wii με Smartphones και PSP τότε από την βάση του έχει κάποιο λάθος το επιχείρημά σου. Θεωρώ λιγάκι αστείο να υπάρχουν κάποιοι που θεωρούν ότι ομαδοποιούμαστε ως προς το τι θα "υποστιρήξουμε". Αν κάτι είναι καλό τότε δε πα να χτυπιούνται όλοι κάτω, θα πάρει αυτό που του αξίζει και ας του ρίχνουν όλοι λάσπη. Η ιστορία πάντως δείχνει την Ninty να ναι πάντα τεχνικά πιο αδύναμη από τον ανταγωνισμό. Αυτά πάντα στον ΤΕΧΝΙΚΟ τομέα. Το gaming δεν είναι μόνο specs όμως και αφορά καθαρά στον καθένα το τι θα διαλέξει να βάλει στο σαλόνι/δωμάτιό του.
Ποια θεωρείτε ιδανική τιμή για το 3DS;
*
Μέχρι 249€--- 51.9%
*
249€-269€ ---39.6%
*
270€-289€--- 3.8%
*
290€-300€--- 4.7%
πεθανα στο γελιο με το αποτελεσμα
Για ποιο λόγο το λες αυτό;
Επεσα μεσα στο αποτελεσμα Παυλο ! lol