*

Η Apple στην μετά Jobs εποχή

Παύλος Θ. Παπαπαύλου Παύλος Θ. Παπαπαύλου Enternity.gr Editorial Director 
08/10/2012 | 14:01
Ένας χρόνος και μερικές ημέρες πέρασαν από τη στιγμή που ο Steve Jobs έχασε την πολυετή μάχη με τον καρκίνο και η Apple συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στην αγορά της τεχνολογίας και σε όσους τομείς δραστηριοποιείται. Είναι ωστόσο τόσο εμφανής η απουσία του; Έχει στοιχίσει στην εταιρεία που δημιούργησε; Το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα όλοι τον μνημονεύουν, δείχνει πολλά. Από τους υπαλλήλους στο Κουπερτίνο, μέχρι τους ανθρώπους που στήνονται έξω από τα καταστήματα σε κάθε λανσάρισμα για να αγοράσουν πρώτοι ένα νέο Apple προϊόν, η νέα εποχή της Apple δείχνει να έχει ξεκινήσει όπως θα περίμενε κάθε λογικός παρατηρητής της αγοράς.



Τι να πρωτοσημειώσουμε; Το πιο εμφανές είναι πως εδώ και ένα χρόνο η Apple δεν έχε παρουσιάσει κανένα προϊόν που να μπορεί να ισχυριστεί o Tim Cook και η ομάδα του ότι αλλάζει την αγορά, κάτι που έγινε πχ. με την πρώτη αποκάλυψη του iPhone από τον Jobs. Ακόμη, είναι εμφανές ότι οι συνεντεύξεις Τύπου της Apple δεν έχουν ρυθμό και έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντός τους. Αξίζει να υπενθυμίσει κανείς το πώς πλάσαρε ο Steve Jobs το FaceTime, μία λειτουργία που υπήρχε σε ανταγωνιστικές συσκευές πριν καιρό και το πόσο αρνητικά σχολιάστηκε η παρόμοια περίπτωση του Panorama mode στις φωτογραφίες, αφού το παρουσίασε ο Tim Cook. Είναι δε κοινώς αποδεκτό ότι ο Cook δεν μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα και ως «πωλητής» του προϊόντος που παρουσιάζει, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Jobs.



Πάνω σε όλα τα παραπάνω, θα απαντήσει κάποιος ότι η Apple συνεχίζει να παρουσιάζει κερδοφορία και να αναπτύσσεται σε όλους τους τομείς. Η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη και σίγουρα δεν μπορεί να δοθεί με σιγουριά. Η Apple παραμένει σε κερδοφορία και συνεχίζει να έχει θετική πορεία γιατί ακόμη βασίζεται σε ιδέες και προϊόντα που προσέφερε η τελειομανία του Steve Jobs και δεν έχει αποφασίσει να εντάξει κάτι εντελώς διαφορετικό. Τα iPads, τα iPods και τα iPhones δεν έχουν κάνει επαναστατικές αλλαγές και σίγουρα δεν μπορεί να πει κανείς πως έχουν κινηθεί διαφορετικά απ’ ότι στο παρελθόν σε ζωτικούς τομείς.



Ταυτόχρονα, τα ικανά στελέχη της παραμένουν σε σημαντικές θέσεις. Το κομμάτι του design που παίζει τεράστιο ρόλο σαφώς και συνεχίζει να υποστηρίζεται από το ίδιο team, ενώ και σε επίπεδο επικοινωνίας η κατάσταση (στο εξωτερικό τουλάχιστον, στην Ελλάδα όχι) είναι εξαιρετική. Τι λείπει από την Apple; Πρώτα απ’ όλα ένα στέλεχος που θα μπορεί να έχει impact σε όλους τους τομείς της, από το σχεδιασμό, την παραγωγή, τις πωλήσεις, την προώθηση και το marketing. Όπως και να το κάνουμε, ο Tim Cook μπορεί να έχει όλα τα ηγετικά χαρίσματα για να βρίσκεται στην κορυφή της εταιρείας, αλλά οι ομιλίες του (και ιδιαίτερα αυτές που απευθύνονται σε καταναλωτές) είναι άνευρες.
 
Η Apple στην μετά Jobs εποχή - Σελίδα 2

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity