Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική Δωματίου: Remedy Entertainment και Τελοπόν

*
H συντακτική ομάδα του Enternity σχολιάζει το θέμα που συζητήθηκε περισσότερο στο Enternity Game Room Facebook Group. Αυτήν την εβδομάδα: Remedy Entertainment και η φημολογούμενη εξαγορά από την Sony. Διαβάστε το νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου"!

Κάτι που η Sony δεδηλωμένα δεν αποκλείει εξαγορές, κάτι η φημολογία για ενδεχόμενη προσφορά εξαγορά της Remedy, ε, δεν ήθελε και πολύ για να συζητηθεί περισσότερο το συγκεκριμένο ζήτημα αυτήν την εβδομάδα στο facebook group του Enternity.

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Η όλη συζήτηση γύρω από την ενδεχόμενη εξαγορά της Remedy από την Sony είναι ό,τι πρέπει για να δημιουργηθεί μία καθαρά δημοσιογραφική φήμη αλλά και μία ενδιαφέρουσα συζήτηση για το μέλλον. Έχοντας αγοράσει μάλιστα και τα δικαιώματα του Alan Awake από την Microsoft (εύκολα, γρήγορα και χωρίς δράματα), πιστεύω ότι η Remedy θα ήταν μια δυνατή μεταγραφή για την Sony και μία κίνηση με λογική.

Την Sony την έχουν πάει πολύ καλά οι αποκλειστικότητες. Εννοείται ότι σ’ ένα τόσο ανταγωνιστικό χώρο όπως είναι η βιομηχανία του gaming παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο σ’ ότι αφορά τις πωλήσεις και την επιτυχία μιας κονσόλας. Πέρα όμως από το marketing και την ιπποδύναμη του hardware, το brand του PlayStation έχει φτιάξει εξαιρετική φήμη σ’ ότι αφορά τους αποκλειστικούς της τίτλους. Και παρ’ ότι έχει ήδη πολύ καλά και ικανά studio, είμαι της άποψης ότι υπάρχει πάντα χώρος για μία ομάδα όπως αυτή της Remedy. Όχι μόνο για να αναστήσει classics όπως το Alan Awake, αλλά και για να γεμίσει το portfolio του επόμενου PlayStation με εντυπωσιακά παιχνίδια σαν το Quantum Break.

Αυτό τον «γάμο» τον έχει πάρα πολύ ανάγκη η Sony; Όχι, δεν θεωρώ ότι καίγεται, αλλά μπορεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στο επερχόμενο console war το οποίο οδεύει προς λογική gaming services war. Με την Microsoft να έχει εξαγοράσει ήδη αρκετά studio, να ρίχνει λεφτά σε υπηρεσίες όπως τα Game Pass και Project xCloud και την Nintendo να ακολουθεί το δικό της δρόμο της επιτυχίας, η Sony θα στηριχθεί σίγουρα στο δυνατό της χαρτί, τις αποκλειστικότητας. Σε μία άκρως ζωντανή βιομηχανία, αυτή η μικρή λεπτομέρεια του «αυτό θα μπορώ να το παίξω μόνο εδώ» μπορεί να ωθήσει το χεράκι του καταναλωτή στο να σηκώσει το κουτί που γράφει PS5 από τα ράφια του μαγαζιού. Προσωπικά πιστεύω σε αυτήν τη λογική όταν μιλάμε για κονσόλες και, αν το πιστεύει αυτό και ο Yoshida, η εξαγορά της Remedy θα ’ναι άλλη μία κίνηση ώστε να ισχυροποιήσει έναν τομέα στον οποίο ήδη έχει το πάνω χέρι.

Μάνος Βέζος
Ας αφήσουμε την Remedy στην άκρη. Δεν έχει σημασία αν μιλάμε για την Remedy ή για κάποιονν άλλον. Σημασία έχει το γιατί ανοίγει τώρα συζήτηση για εξαγορές η Sony. Έχει το πάνω χέρι στην αγορά, στοιχημάτισε κόντρα στην πολυετή εμμονή της βιομηχανίας με το multiplayer, έχει «γωνιάσει» ουσιαστικά τις μεγάλες παραγωγές σε single player και δεν είναι το ίδιο εμμονική ως προς το ρόλο που (πρέπει;) να έχουνε τα open world games στην αγορά γενικότερα. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι δεν είναι ανάγκη για τέτοιες κινήσεις ειδικά αν πιστεύει πραγματικά ότι το streaming είναι, σε βάθος χρόνου, αν όχι το μέλλον του gaming τουλάχιστον το εργαλείο που θα ανοίξει τη βιομηχανία σε περισσότερο κόσμο.

Βέβαια βλέπουμε publishers να ετοιμάζουν τις δικές τους υπηρεσίες για streaming και, αν όχι αυτές, σίγουρα συνδρομητικές υπηρεσίες άλλα τύπου όπως EA Access ή το Uplay+. Αν τόσο μεγάλοι publishers θέλουν να δώσουν αξία στις προτάσεις τους, δεν είναι στο συμφέρον τους να δένουν τους τίτλους τους σε υπηρεσίας που δεν τους ανήκουν. Οπότε η υπηρεσία ενός platform holder μπορεί κάλλιστα να χάνει κάποια στιγμή τους μεγάλους, όχι τους μικρούς. Άρα πρέπει να καλυφθούν κάπως τα κενά, να υπάρχουν προτάσεις που να κερδίζουν την πίστη του παίκτη στην πλατφόρμα και την όποια υπηρεσία.

Σκεφτείτε το και κάπως αλλιώς. Η Netflix προτίθεται να ξοδέψει 12 δις δολάρια του χρόνου, περισσότερα από ποτέ δηλαδή. Έχει πραγματικά πλημμυρίσει τον κόσμο με παραγωγές της, καλές και κακές, καθώς χάνει περιεχόμενο που ανήκει σε τρίτους που κάνουν τα δικά τους πλέον στο streaming. Αν κινηθούν αναλόγως τα πράγματα στο gaming, το ότι η Sony μπορεί να καλύψει Χ κόσμο με Ψ συχνότητα τώρα, πριν καν αναρωτηθούμε πώς γιγαντώνεται το κόστος της παραγωγής που θεωρούμε χαρακτηριστική της Sony και των ομάδων της και τι σημαίνει αυτό για τον απαιτούμενο χρόνο ανάπτυξης, δεν σημαίνει ότι αρκεί για το μέλλον. Τέτοιες κινήσεις δεν είναι απαραίτητα σημάδι αδυναμίας. Μπορεί κάλλιστα να είναι προετοιμασία για ένα διαφορετικό και αναπόφευκτο μέλλον.

Σταύρος Βέργος
«Μάζευε και ας είν’ και ρώγες» λένε και στην προκειμένη περίπτωση θα συμφωνήσω. Υπάρχει χώρος στην Sony για την Remedy. Μπορεί πολλοί να έχουν κάνει meme το Alan Wake καθώς κόντεψε να αποτελέσει vaporware αλλά ο τίτλος όταν κυκλοφόρησε ήταν καλός. Και δεν υπάρχουν πολλά thriller στη βιομηχανία για να πούμε πως μας χαλάει ένα ακόμα αν μιλάμε για πιθανό sequel της σειράς.

Η πιο κυνική προσέγγιση λέει πως είναι κέρδος της Sony να στερήσει από την Microsoft αποκλειστικότητες, ειδικά τώρα που η τελευταία δίνει έμφαση σε αυτά. Ακόμη και αν την Microsoft δεν την ενδιαφέρει τι βγάζει η Remedy, ακόμη και αν η ίδια προτιμάει να χτίσει δικά της franchise, η λογική λέει πως είναι ευκολότερο και, ακόμη πιο σημαντικό, γρηγορότερο να δημιουργήσεις sequels με μια έτοιμη ομάδα παρά να χτίσεις κάτι από την αρχή. Η Microsoft είναι αυτή που κυνηγάει την προπορευόμενη σε αυτήν την κούρσα Sony. Και πάντα όταν μιλάμε για μπίζνες, ο χρόνος είναι χρήμα.

Όσο και αν αισθάνεται άνετα με αυτό το πλεονέκτημα η Sony, όσο και αν franchises μέσα στη φαρέτρα της την κάνουν να νιώθει σιγουριά, δεν σημαίνει πως δεν υστερεί η κονσόλα της σε exclusives. Όπως δεν έχουν η Microsoft και η Nintendo ένα God of War, ένα Uncharted και ένα The Last of Us, έτσι και η Sony δεν κατάφερε να έχει ένα Halo και ένα Forza, ένα Mario και ένα Zelda. Δεν θα μπω στη διαδικασία να συγκρίνω τους συγκεκριμένους τίτλους μεταξύ τους, θα σταθώ στο γιατί πρέπει η Sony και με τη σειρά τους η Microsoft και η Nintendo να αναλογίζονται που το μενού που προσφέρουν χωλαίνει στα σημεία που άλλες υπερτερούν. Σκοπός τους είναι, τουλάχιστον για τις δύο μεγαλύτερες, να είναι one stop shop. Ακόμη και αν δεν καταφέρει να βγάλει καλό shooter για να κοντράρει τα Halo, η Sony θα έπρεπε να κάνει κάτι καλύτερο από τα Killzone. Γιατί όταν η Nintendo έχει σαν αιχμή του δόρατος το Zelda και το Mario, η Sony δεν έχει να αντιπροτείνει ένα Jak and Daxter;

Και εκεί κολλάνε οι αγορές άλλων studios. Ας μην κουνήσει την Naughty Dog από τα Uncharted και τα The Last of Us, ας κάνει ένα άλλο studio δουλειά σε ένα Jak. Ας αγοράσει η Sony την Bungie για να της φτιάξει ένα shooter. Ίσως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, αλλά επειδή στη γενιά η Microsoft έχει μυρίσει πως η μόδα είναι τα exclusives, η Sony δεν θα παίζει μόνη της μπάλα.

Όπως θα έλεγε και ο Ηλίας, το μέλλον είναι στα single player. Εκτός και αν σε λένε EA. Εκτός και αν είσαι φαν των Star Wars που τα έχει η ΕΑ. Τότε «ανλάκι».
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • paulgouv
    • Γενικά ταιριάζει περισσότερο στη φιλοσοφία της Sony η Remedy με τις single player εμπειρίες που προσφέρει!!Συμφωνώ με Καλκάνη , ότι η ενδεχόμενη εξαγορά θα εξαρτηθεί από την πορεία του Control σε λίγους μήνες.Ίσως καλύτερα να επενδύσουν σε μια timed-exclusive συνεργασία για να κρατήσει την αυτονομία του το studio.Προσωπικά , θα έσπρωχνα λεφτά για εξαγορά μικρότερων studio σαν την Dontnod , που χαραμίζεται τόσα χρόνια με διάφορους publishers απ τα lidl :p

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!