Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Wolfenstein: Youngblood - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 4 αντίτυπα του Wolfenstein: Youngblood για PS4 και Xbox One. >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Ρε, Μάστερ

*
Όπως κάθε εβδομάδα και αυτήν τη φορά είδαμε τι σχολιάστηκε περισσότερο στο Enternity Game Room για να προκύψει το θέμα της στήλης μας "Μουσική δωματίου".

Όπως κάθε εβδομάδα και αυτήν τη φορά είδαμε τι σχολιάστηκε περισσότερο στο Enternity Game Room για να προκύψει το θέμα της στήλης αυτής. Όπως μπορείτε να δείτε, με το που εμφανίστηκαν τα remasters των Final Fantasy X και Final Fantasy X-2 έγινε μονομιάς στροφή σε αναμνήσεις. Με ύφος ανάλαφρο ή όχι, δεν έχει σημασία, Αυτές οι αναμνήσεις είναι που στηρίζουν τα remasters και όχι μόνο, οπότε είδαμε τη δημοσίευση αυτήν ως «πάτημα» να μοιραστούμε σκέψεις για remasters και το πότε μπορούν να θεωρηθούν ωφέλιμα. Ώρα για διάβασμα.

Μάνος Βέζος
Το ενδιαφέρον με τα remasters, περισσότερο από τα remakes, είναι πως, στην πραγματικότητα, είναι αναγκαία. Το αν είναι αναγκαίο κακό ή αναγκαίο καλό εξαρτάται από την περίπτωση, είναι, και θα είναι για μερικά χρόνια ακόμη, αναγκαία. Η συνέχεια αυτής της σκέψης είναι ακόμη πιο παράξενη: ακόμη και ένα κακό remaster, αυτό που εμφανίζεται και τρώει «καμπάνα», εκείνο που είναι εξ αρχής καταδικασμένο να μείνει στα αζήτητα σε εμπορικούς όρους, είναι αναγκαίο.

Προφανώς κανείς δεν περνά καλά με ένα κακό remaster αλλά δεν είναι αυτός ο πυρήνας της σκέψης. Τα games έχουν ένα βασικό πρόβλημα: είναι δύσκολο να συντηρηθούν ως έργα. Το emulation είναι δύσκολο, το hardware αλλάζει, ο κώδικας αλλάζει, όλα αλλάζουν γρηγορότερα σε σχέση με άλλες βιομηχανίες και, κυρίως, άλλα ψυχαγωγικά μέσα. Χωρίς ορισμένα remasters δεν είναι απλά δύσκολο να γευτούν οι νεότεροι όσα γνώρισαν οι παλαιότεροι, είναι δύσκολο να μην ξεχαστεί για πάντα ένα παιχνίδι και η αίσθησή του. Η σωστή λύση είναι κάποια θεσμοθετημένη προσέγγιση, όχι απλά σκόρπιες απόπειρες μουσείων, αν και εφόσον υπάρχει καλή θέληση από εταιρείες ή απλά έχουν λήξει δικαιώματα κ.λπ. Μέχρι τότε, η μόνη εναλλακτική που αγγίζει τον καταναλωτή όντως, όχι απλά κάποιον επισκέπτη μουσείου, είναι τα remasters. Και οι εταιρείες έχουν ένα λόγο παραπάνω, γιατί μπορούν να συνεχίσουν να κερδίζουν από παλιούς τους τίτλους, με φθηνές ή ακριβές μεταφορές και βελτιώσεις ενώ είμαστε πια και σε ένα στάδιο που το 2025 ένας τίτλος του 2010 θα φαίνεται άσχημος αλλά όχι αδιανόητος. Σίγουρα όχι τόσο όσο φαινόταν ένας τίτλος του 1995 όταν τον βλέπαμε ξανά το 2010.

Σταύρος Βέργος
Θα ξεκαθαρίσω από την αρχή πως η νοσταλγία είναι ένα πράγμα που πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή. Είναι κακός σύμβουλος για την προσωπική ζωή, για την επαγγελματική και, κυρίως, για την τσέπη μας. Είμαι επίσης και σε μια ηλικία που ήμουν αρκετά μικρός αλλά και αρκετά μεγάλος ώστε το πρώτο Final Fantasy που έπαιξα να μπορώ να το καταλάβω, έστω και με δυσκολία. Και αυτό το Final Fantasy ήταν το IX. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που έχω «soft spot» για το συγκεκριμένο τίτλο. Ένας φίλος μου, μεγαλύτερος σε ηλικία, έπαιξε πρώτα το VII και για εκείνον ποτέ κανένα άλλο δεν ήταν το ίδιο καλό. Και πριν από χρόνια πέτυχα έναν μικρότερο από μένα gamer που μου είπε πως το αγαπημένο του ήταν το XII. Κοινό σημείο όλων μας ήταν πως το αγαπημένο μας Final Fantasy ήταν το πρώτο που ήμασταν αρκετά μεγάλοι για να το καταλάβουμε και αρκετά μικροί ώστε να μην έχουμε δει κάτι παρόμοιο.

Τα βάζεις αν θες όλα κάτω και, τσούκου τσούκου, μπορείς να πεις ποιο απ' όλα είναι το καλύτερο. Αρκεί να αφήσεις τα ροζ και λουλουδένια γυαλιά σου σπίτι. Όσον αφορά στο Final Fantasy X το έπαιξα, το έλιωσα και δεν το τερμάτισα ποτέ. Και αυτό είχε να κάνει με το ηλίθιο άλμα δυσκολίας που υπήρχε λίγο πριν από το τέλος και ουσιαστικά σε ανάγκαζε να κάνεις επιπλέον grind για να συνεχίσεις την ιστορία. Και όταν σταμάτησα το grind ήμουν τόσο overlevelled που έχασα το ενδιαφέρον μου για το παιχνίδι.

Η αλλαγή της δυσκολίας σε αυτό το σημείο του παιχνιδιού είναι κάτι που πραγματικά θεωρώ αυτονόητη πως πρέπει να γίνει στο remaster. Οι τίτλοι που ξαναεμφανίζονται ρετουσαρισμένοι πρέπει τουλάχιστον να απευθύνονται στο σύγχρονο κοινό, κάποιες αλλαγές πρέπει να γίνονται αλλά ταυτόχρονα να κρατάνε και τα στοιχεία που τα έκαναν ιδιαίτερα. Ίσως προστεθούν νέοι μηχανισμοί, ίσως κάποια challenge modes, ίσως ένα speed run mode. Ποιος ξέρει;

Δεν θα σταθώ στο ότι τα remasters είναι φτιαγμένα κυρίως για να τα αγοράσουν οι νοσταλγοί τους. Θα σταθώ πως τα remasters μπορούν να συστηθούν σε μια ολοκαίνουρια γενιά και να γίνουν η νοσταλγία του μέλλοντός τους. Όπως, 20 χρόνια μετά, μια ολόκληρη γενιά έμαθε τον Mr. X ας μάθουν και την Yuna.

Δημήτρης Βούρδας
Σίγουρα, η επιστροφή σε ένα παιχνίδι, με το οποίο έχουν περαστεί πολλές αξέχαστες ώρες ενασχόλησης, είναι μια διαδικασία που όλοι όσοι ασχολούνται με το gaming έχουν περάσει. Είτε μιλάμε για αναδρομή στις αναμνήσεις, είτε για προσπάθεια δημιουργίας νέων, ένας τίτλος που σου έχει εντυπωθεί με τον καλύτερο τρόπο πάντα θα σε προσελκύει. Αυτός άλλωστε είναι κι ο κύριος λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκαν και θα συνεχίζουν στο μέλλον να υπάρχουν τόσα και τόσα remaster παιχνιδιών.

Φυσικά όμως, όπως και σε όλη τη βιομηχανία, η ύπαρξη και μόνο ενός remaster δεν μπορεί να αποτελέσει εχέγγυο ποιότητας ή διασκέδασης. Αυτό που ξεχωρίζει κάθε τέτοια κυκλοφορία, εκτός φυσικά από την αρχική έκδοση του τίτλου, είναι εάν το τελικό πακέτο που προσφέρεται είναι ικανό να ικανοποιήσει τόσο το αίσθημα της νοσταλγίας, όσο και να προσφέρει κάτι καινούριο στον εκάστοτε παίκτη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εξαιρετικό The Master Chief Collection της σειράς Halo. Πέρα από τη νοσταλγική προσέγγιση, με την προσθήκη και των 4 βασικών παιχνιδιών πολύ κοντά στην κυκλοφορία του επόμενου μέρους της, η συγκεκριμένη έκδοση είχε εμφανείς αναβαθμίσεις με νέα cut-scenes, βελτιωμένο τεχνικό τομέα και ανεπτυγμένο multiplayer. Αυτός ο συνδυασμός παλιού με νέο, λοιπόν, αλλά και η απαραίτητη βελτίωση σε κάθε ποιοτικό τομέα, είναι αυτή που δύναται να ξεχωρίσει ένα πολύ καλό remaster, από μια απλή κυκλοφορία για το θεαθήναι.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • joehok
    • Από τα πιο βασικά πράγματα είναι να βλέπουμε καλύτερο frame rate εγώ προσωπικά θεωρώ απαράδεκτο ότι έχουμε μετά από 15 χρόνο spyro k crash στα 30frames... Οι καλύτερες δουλειές σίγουρα είναι στα halo shadow of colossus reaident evil 1.2 και silent hill wii edition. Πολύ επιτακτικό είναι επίσης στα παλιά rpg ένα quick save k quick battle action για καλύτερη ταχύτητα όπως στο ffix.... τώρα είναι μπερδεμένο το ποσο άλλαξε το majoras με το αλλαγμένο save system. Στην x κονσόλα της μαικροσοφτ βλέπουμε δωρεάν καλύτερα frame k 4k ....δεν ξέρω αν θα γίνουν και στο μέλλον αλλά ρεζιλευουν σχεδόν όλα σχεδον τα πληρωμένα remaster etc.

    • PORTAL
    • Θα συμφωνησω με τον κο Καλκανη για το gameplay που λεει. Καλα τα γραφικα και ο ηχος αλλα πολλα remasters δεν ακουμπανε αυτον τον τομεα ενω θα επρεπε. Εμενα δυο παιχνιδια που μου ειχαν ξεφυγει και βρηκα ευκαιρια να τα παιξω σε remaster ειναι το Grim Fandango και το Full Throttle. Το πρωτο το σταματησα λογω απουσιας fast travel/unskippable animations, και το δευτερο στο σημειο που οδηγας τη μηχανη real time. Ειναι πραγματα που εννοειται επρεπε να αλλαξουν. Ακομη και εναν γριφο που εχεις ακουσει τοσα χρονια οτι δεν αρεσε στους παικτες πρεπει να τον αλλαξεις, κι ας ξενερωσουν μερικοι. Δεν θα χαλασεις και τη Mona Lisa στο κατω κατω, παιχνιδι ειναι.

      • yaponvezos
      • Βέβαια όσο περισσότερο χέρι μπαίνει σε μηχανισμούς, τόσο ξεφεύγουμε από την έννοια του remaster και κινούμαστε προς εκείνη του remake.

        • PORTAL
        • redo the whole thing αν ειναι να σταθει καλα το παιχνιδι

    • paulgouv
    • Με αφορμή το εύλογο ερώτημα του Βασίλη ''Είχε όμως πραγματικό νόημα το God Of War III Remaster σε PS4 τόσο λίγα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία?'' , πιστεύω ότι πέραν της δεδομένης εύκολης κερδοφορίας που αποφέρουν οι remaster εκδόσεις,το συγκεκριμένο ειδικά για μένα επιβαλλόταν να κυκλοφορήσει,γιατί 5χρόνια μετά(2010 original-2015remaster)και με το reboot να ανακοινώνεται Ε3'16 πολλοί νεόι παίκτες που είχαν προσπεράσει την ιστορία του Kratos θα έμεναν με ''κενά'' στις αναφορές του παρελθόντος που γίνονται στο GOTY'18 :p Κάτι αντίστοιχο περίμενα να κάνει και η Rockstar με το Red Dead Redemption λίγο πριν την κυκλοφορία του RDR2 (είχαν όμως την φαΪνή ιδέα να ριμαστεριάσουν το LA Noire,που δεν ζήτησε ποτέ κανένας :p) , για να πείσει και εμάς που το πιστολιάσαμε όταν είδαμε ότι το story είναι ενιαίο και βαριόμασταν να πάμε πάλι σε PS3...Βέβαια,καλύτερα γιατί γλίτωσα το 60άρι και επένδυσα σωστά σε HITMAN2,που μου (ξανα)έδωσε το Η1 σε SameGenHalfRemaster :p σαν ενιαία πλήρη έκδοση,χωρίς να μου ζητάει επιπλέον λεφτά,και συνεχίζει να το υποστηρίζει στην πράξη για όσους το προσπέρασαν το 2016.Για να κλείσω(πάλι σεντόνι μετά από καιρό :p) πιστεύω ότι καλό είναι να υπάρχουν όσο περισσότερες επιλογές γίνεται σε Remaster τίτλους για να έχουν ευκαιρία και οι ερχόμενες γενιές gamers , αλλά να κρατηθεί μια ισορροπία με τις νέες κυκλοφορίες και να βλέπουμε κυρίως φρέσκιες ΙP στο μέλλον!!!

      • billbig
      • Για το God Of War III που αναφέρεσαι ναι, καταλαβαίνω την “ανάγκη” λόγω κυκλοφορίας του νεότερου τίτλου, αλλά και πάλι δεν είχε ανάγκη για remaster. Ήταν ήδη πολύ καλό τεχνικά σε PS3 και άνετα παίζεται και σήμερα από οποιονδήποτε. Η επανακυκλοφορία σε PS4 ήταν μόνο για όσους ήθελαν οπωσδήποτε να το ξαναπαίξουν και βαριόντουσαν να ξανασυνδέσουν το PS3. Not enough για έναν τόσο πρόσφατο τίτλο.

    • bahamut zero
    • Κατά τη γνώμη μου το πιο βασικό πέρα από τα γραφικά κτλ είναι τα quality of life changes. Παίζω αυτή την περίοδο Persona 5 στο ps3 (δεν έχω ps4) και σκέφτομαι πραγματικά ότι κάποιος που θα πάει να παίξει μετά persona 3 και 4 θα ξενίσει από κάποια πράγματα που θεωρεί αυτονόητα λόγω του 5. Θεωρώ προσωπικά τα remaster κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα, αρκεί να περιλαμβάνουν και QoL αλλαγές.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!