Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Trials Rising - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 6 αντίτυπα PS4 για το Trials Rising. >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Στα X τα 14 δώρο

*
Η συντατική ομάδα του Enternity σχολιάζει στο νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου" το θέμα που συζητήθηκε περισσότερο στο Enternity Game Room και που αυτήν την εβδομάδα ήταν οι ανακοινώσεις για 14 games από τα Xbox Game Studios στο Xbox Briefing της E3 2019.

Την εβδομάδα που πέρασε ένα θέμα τράβηξε το ενδιαφέρον των μελών του Enternity Game Room και αυτό ήταν το τάξιμο 14 τίτλων από τα Xbox Game Studios. Δεν γίνονται κάθε μέρα τέτοιες δηλώσεις και σίγουρα δεν γίνονται εδώ και 20 σχεδόν χρόνια από την Microsoft. Οπότε η συντακτική ομάδα του Enternity είπε να μοιραστεί τις σκέψεις της για το θέμα.

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Την παρουσίαση της Microsoft την περιμένω φέτος με περισσότερο ενδιαφέρον από άλλες φορές και μάλιστα σε μια σεζόν που η προσμονή που έχω για την Ε3 κινείται γενικότερα σε άκρως χαμηλά επίπεδα. Από τη στιγμή που η Nintendo και η Sony το ‘χουν ρίξει στα direct, η ψηφιακή εποχή δεν αλλάζει μόνο τον τρόπο με τον οποίο θα απολαμβάνουμε τα αγαπημένα μας παιχνίδια, αλλά και αυτόν της ρομαντικής προσμονής για τις ζωντανές παρουσιάσεις και τα παραδοσιακά ξενύχτια.

Έστω και μέσα σε αυτήν το πιο χλιαρό κλίμα, η Microsoft συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη φετινή Ε3. Όχι μόνο επειδή έχει τάξει αποκλειστικά παιχνίδια και ενδεχομένως νέα IP, αλλά γενικότερα επειδή θα πρέπει να παίξει επίθεση σε περισσότερα «γήπεδα» και να αποδείξει ότι φέτος θα δώσει το κάτι παραπάνω, πέρα από το καινούριο hardware και τα exclusives.

Θεωρώ ότι η ανακοίνωση για τα 14 first party games είναι προεκλογική κίνηση για να κερδίσει το hardcore κοινό με τις ανάλογες υποσχέσεις. Οι υποσχέσεις αυτές όμως χτίζουν ένα απλό και μικρό σε διάρκεια hype για το κοινό που θα κάτσει να το παρακολουθήσει ζωντανά. Οι υπόλοιποι παρατηρητές, από τον μέσο καταναλωτή μέχρι τα media και τον σκληρό πυρήνα των gaming fans, θα εστιάσουν σε περισσότερο ενδιαφέρουσες καταστάσεις. Τα 14 ολοκαίνουρια first party games κουβαλούν το βάρος όλων των προεκλογικών υποσχέσεων που έχουν δοθεί το προηγούμενο το διάστημα, ξεκινώντας από πέρσι. Πρόκειται για τη βιτρίνα της νέας στρατηγικής που συζήτησε η Microsoft στο πρόσφατο παρελθόν και η οποία βασίζεται στην εξαγορά σημαντικών και πολλά υποσχόμενων studio. Την εταιρεία δεν την παίρνει επικοινωνιακά να μας δείξει άλλη μία σεζόν της σειράς «Rare Studio: η απόλυτη καταστροφή»  με άλλο πρωταγωνιστή, οπότε, πέρα από τον εντυπωσιασμό για τα μάτια, πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη ουσία.

Βέβαια, το Xbox One συνεχίζει και αποτελεί την προσωποποίηση του επικοινωνιακού Βατερλό, οπότε θέλω να πιστεύω ότι το λανσάρισμα αυτής της κονσόλας τούς έγινε μάθημα σε ό,τι αφορά στα φάουλ και τις γκάφες. Από την άλλη, έχει την πλάκα του, αν σκεφτούμε το μακρινό 2013, το κράξιμο για το always online, τα troll σποτάκια της Sony περί δανεισμού χέρι με χέρι, όταν φέτος έχουμε ξεκινήσει την Ε3 με τη παρουσίαση του Google Stadia. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η Microsoft έχει να δώσει στο φετινό media briefing και έναν άλλον αγώνα, στο χώρο του online streaming και με όπλο το Project xCloud. Της δίνεται η δυνατότητα, ουσιαστικά, να κερδίσει φέτος τις εντυπώσεις όχι μόνο με τις ανακοινώσεις διάφορων αποκλειστικών τίτλων και καθαρού hardware, αλλά με υπηρεσίες, συνδρομές και όλα αυτά σε μία βάση που θα «πατάει» στο επόμενο επίπεδο του Xbox Game Pass. Δηλαδή με υπηρεσίες και δυνατότητες που προφανώς και θα χρειάζονται μια always online κατάσταση και πάρα πολύ καλό δίκτυο. Μία τέτοια εξέλιξη, σκεπτόμενος την Ε3 του 2013, τη χαρακτηρίζεις εύκολα ως ειρωνική.

Μάνος Βέζος
Είναι ξεκάθαρο ότι η Microsoft σκοπεύει να κινηθεί σε πολλαπλά μέτωπα. Θα κάνει υποσχέσεις για νέο hardware. Θα κάνει υποσχέσεις για το Project xCloud. Θα σπρώξει κι άλλος υπηρεσίες όπως το Xbox Games Pass, σε δυο πλατφόρμες πλέον και, λογικά, θα αρχίσει και ο χορός για το Xbox Game Pass Ultimate. Όλα έχουν ειδική βαρύτητα πλέον. Με τη διαφορά ότι ποτέ κανείς δεν αμφισβήτησε την ικανότητα της εταιρείας να παρέχει καλές υπηρεσίες και πάνε χρόνια από την τελευταία φορά που αμφισβητήθηκε η ικανότητά της να σχεδιάζει hardware. Μπορεί το Xbox One (και Xbox One S) να μην πήραν τα πρωτεία από κανέναν, ωστόσο έσβησαν το ζημιάρικη προϊστορία, με σχεδιαστικές κινήσεις που προφανώς και έγιναν εκ τους ασφαλούς αλλά, ευτυχώς, είχαν και αποτέλεσμα στο οποίο μπορούσε να στηρίζεται ο καθένας χωρίς άγχος.

Μία ανοιχτή πληγή έχει εδώ και πολλά χρόνια η εταιρεία και έχουμε κουραστεί να το λέμε: δεν έχει αρκετούς δικούς της τίτλους. Οι ανταγωνιστές της έδειχναν ξανά και ξανά πως χωρίς εσωτερικές παραγωγές δουλειά δεν γίνεται την ώρα που η Microsoft φανταζόταν ότι θα στηριχθεί ξανά στην αιώνια στρατηγική των Windows, ότι θα φτιάξει το κατάλληλο περιβάλλον και όλοι οι developers θα αρχίσουν να την προτιμούν. Το σκεπτικό δεν είναι παράλογο, τουλάχιστον όχι μέχρι να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι δεν συνυπολογίζει τους καταναλωτές.

Όση αυτοπεποίθηση κι αν είχε ποτέ η Microsoft για τη στρατηγική της αυτή, όσο και να πίστευε ότι η βιομηχανία αυτή θα μιμηθεί εκείνη των υπολογιστών και του κινηματογράφου, η απλή αλήθεια είναι πως εμφανίστηκε η Netflix και έδειξε ακόμη και στον πιο δύσπιστο αυτό που ξέρουν και στα «Βλάχικα». Χωρίς «κράχτες» δεν πας πουθενά. Ιδίως όταν οι αποκλειστικότητες τρίτων είναι πια όνειρο απατηλό. Για να καταλάβετε, περισσότερα timed exclusives θα έχει το Apple Arcade όταν ξεκινήσει, από οποιαδήποτε κονσόλα τα τελευταία πέντε χρόνια μαζί. Και η Apple είναι εταιρεία που θεωρεί το gaming ευχάριστο αγκάθι. Αγκάθι επειδή δεν το έχει σε εκτίμηση, ευχάριστο επειδή φέρνει χρήμα έστω κι έμμεσα.

Αυτοί οι 14 τίτλοι, λοιπόν, που φυσικά θα είναι «τίτλοι» αφού θα περιλαμβάνουν και expansions κι ενδεχομένως timed exclusives, όχι πάντα νέες αυτόνομες και οπωσδήποτε εσωτερικές παραγωγές, είναι που πρέπει να πείσουν. Όχι απλά να εμφανιστούν. Να πείσουν ότι η Microsoft έχει πλέον πλάνο εκτός από βαθιές τσέπες και άπειρα data centers. Αν πείσουν, υπηρεσίες, hardware και οτιδήποτε άλλο ακολουθούν είτε θέλουν είτε όχι. Το αντίστροφο είναι που δεν γίνεται.

Πάντως, αναρωτιέμαι για το ζύγισμα της παρουσίασης. Χωρίς τη Sony στην έκθεση, οι λοιποί publishers έχουν ένα λόγο παραπάνω να θέλουν να φανούν οι μεγάλες τους παραγωγές στην παρουσίαση της Microsoft. Αν η τελευταία παρακάνει χατίρια, αν δώσει πάρα πολύ χρόνο σε τρίτους, όπως έκανες προηγούμενες χρονιές (από ανάγκη τότε βέβαια), μπορεί να καταλήξει να αφήνει τη λάθος εντύπωση, ακόμη και αν έχει αρκετούς νέους και εμφανώς ενδιαφέροντες τίτλους.

Για το γενικό κλίμα δεν ανησυχώ πάντως. Από τη στιγμή που εμφανίζεται ο Phil Spencer με το χαλαρό στιλ που λέει «στον ελεύθερό μου χρόνου μασάω ευκάλυπτο», εμείς καλά θα περάσουμε. Κι από εκεί και πέρα θα δούμε πώς θα περάσουν και όλοι οι άλλοι.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!