Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: (Αστερίσκος) Smart (Αστερίσκος) Delivery

*
Η συντακτική ομάδα του Enternity σχολιάζει στο νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου" το Smart Delivery του Xbox και το τι -εκτιμά πως- φέρνει στο μέλλον.

Το Inside Xbox έδειξε ότι η λειτουργία Smart Delivery θα υποστηριχθεί από μικρές και μεγάλες εταιρείες της βιομηχανίας. Μιλάμε φυσικά για τη δυνατότητα να αγοράσει κάποιος τίτλο σε Xbox One και, όταν πέσει στα χέρια του Xbox Series X, να έχει πρόσβαση σε εκείνη τη βελτιωμένη έκδοση χωρίς επιπλέον χρέωση. Η λειτουργία αυτή είναι προαιρετική, η Microsoft δεν την επιβάλλει σε κανέναν εκδότη ή developer δηλαδή. Εκείνη τη βραδιά ξεχώρισε η EA όμως, που αποφάσισε να υποστηρίξει μεν τη δυνατότητα αυτή αλλά με ιδιοτροπίες, προθεσμίες και προϋποθέσεις. Και κάπως έτσι άναψαν τα αίματα στο Enternity Game Room. Οπότε μπαίνει κι η συντακτική ομάδα στο χορό.

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Σε παλαιότερο blog είχα εκφράσει τον ενθουσιασμό μου γύρω από το Smart Delivery. Η όλη λογική είναι υπέρ του καταναλωτή και πιστεύω ότι ανάλογες κινήσεις δείχνουν ένα σωστό δρόμο για τη νέα γενιά, πέρα από τα teraflop, τα νέα controller και τα εντυπωσιακά teaser.

Το Smart Delivery μού έρχεται «κουτί», γιατί δεν είμαι άνθρωπος που αρέσκεται στο double-dipping. Επίσης, δεν ανήκω και στην κατηγορία των early adopters νέων κονσολών, οπότε αν έχω επενδύσει σε 5-10 παιχνίδια που θα υποστηρίζουν το Smart Delivery, αυτό μπορεί να παίξει το δικό του ρόλο σε ό,τι αφορά μία επένδυση σε καινούρια κονσόλα. Ήμουν που ήμουν θερμός υποστηρικτής του backwards compatibility με τις μικρές βελτιώσεις που γινόντουσαν στο Xbox One X, το να μπορώ να παίξω άμεσα και με μηδενικό κόστος μία πραγματικά αναβαθμισμένη έκδοση ενός παιχνιδιού νέας γενιάς, με κάνει να θέλω να χτυπήσω παλαμάκια και να φωνάξω “Encore”!

Σ’ εκείνο το παλιό blog είχα αναφερθεί και στην ΕΑ ως τυχαίο παράδειγμα για ένα κακό σενάριο όπου οι εταιρείες ενδεχομένως δεν θα στηρίζουν μια τέτοια κίνηση. Η ΕΑ μας το επιβεβαίωσε με το καλημέρα και εισήγαγε κάποιους όμορφους περιορισμούς γύρω από το Madden NFL 21. Δεν φτάνει δηλαδή που θα πρέπει να αγοράσω το Madden NFL 21 μέχρι μία συγκεκριμένη ημερομηνία, θα πρέπει να ολοκληρώσω την αναβάθμιση για να επωφεληθώ της προσφοράς πάλι έως μια συγκεκριμένη ημερομηνία. Καταλαβαίνω ότι οι εταιρείες δεν θέλουν διαφυγόντα κέρδη, αλλά νομίζω ότι αν έπαιρνα το Madden NFL 21 στο Xbox One στην κανονική του τιμή, θα μπορούσε η ΕΑ να μου δώσει τη δυνατότητα να δω το παιχνίδι στην αναβαθμισμένη του έκδοση στο Xbox Series X, όταν με το καλό θα αγόραζα τη κονσόλα αρκετούς μήνες αργότερα. Διπλή αγορά σε αθλητικό παιχνίδι, του οποίου ο διάδοχος θα κυκλοφορήσει ούτως η άλλως μερικούς μήνες αργότερα είναι κάτι που συμβαίνει μάλλον σπάνια.

Γενικότερα το Smart Delivery με κάνει πιο άνετο και με την αγορά παιχνιδιών και με λιγότερες δεύτερες σκέψεις. Το Assassin’s Creed Valhalla θα ‘θελα να το παίξω όταν βγει, αλλά δεν καίγομαι κιόλας. Από τη στιγμή που ανήκει στα παιχνίδια που θα προσφέρουν το ανάλογο οφθαλμόλουτρο με τα εξαιρετικά τοπία, προφανώς και θα προτιμήσω να περιμένω μέχρι να επενδύσω σε μία νέα κονσόλα. Από τη στιγμή που θα υποστηρίζει Smart Delivery, αυτομάτως μου κάνει πιο εύκολα κλικ να το τσιμπήσω το παιχνίδι όταν βγει στην αγορά (άρα και σε υψηλότερη τιμή), να το απολαύσω στο Xbox One X και να ξέρω ότι οποιαδήποτε στιγμή αποφασίσω να μεταπηδήσω στη νέα γενιά μέσω Xbox Series X, θα έχω άμεσα πρόσβαση στην αναβαθμισμένη έκδοση του τίτλου. Νομίζω ότι αυτή η φιλοσοφία αποφέρει περισσότερα κέρδη (άμεσα και έμμεσα) σε μία εταιρεία, με τη λογική του ότι περιορίζει τον πελάτη «αναγκάζοντάς» τον σε διπλή αγορά ή στο να προμηθευτεί από νωρίς τη νέα κονσόλα.

Μάνος Βέζος
Να ξεκινήσω με μερικές αρκετά απλές παραδοχές στις οποίες υποθέτω ότι μπορεί να συμφωνήσει ο καθένας, μαζί με κάποιες συμπληρωματικές σκέψεις.

Το Smart Delivery έχει προφανή χρησιμότητα για τον καταναλωτή για όσο εξακολουθεί η υποστήριξη της προηγούμενης γενιάς με τίτλους.

Όσους περισσότερους τίτλους που το υποστηρίζουν αγοράσει κάποιος στο Xbox One, τόσο λογικότερη θα του φανεί η μετάβαση σε Xbox Series X, άσχετα με το πότε θα γίνει. Όχι τόσο επειδή θα ξέρει ότι θα ξαναπαίξει κάτι που έχει τελειώσει, όσο διότι θα ξέρει πως αν του τη βαρέσει, θα μπορεί να το κάνει και θα το κάνει και καλύτερα.

Μια εταιρεία που έχει συνηθίσει να πουλά σε δυο γενιές παιχνίδια, για όσο καιρό τρέχουν παράλληλα οι γενιές αυτές, ξέρει ότι ένα ποσοστό παικτών δεν θα αγοράσει δεύτερη φορά τον ίδιο τίτλο για άλλο σύστημα και πως ένα διαφορετικό ποσοστό δεν έχει κανένα πρόβλημα να κάνει ακριβώς αυτό. Εμείς δεν έχουμε στοιχεία για το ύψος των ποσοστών αυτών, σίγουρα όμως υφίστανται οι δυο αυτές κατηγορίες. Αν έπρεπε να ποντάρω για το ποια ομάδα αντιστοιχεί σε μεγαλύτερο ποσοστό, θα πόνταρα στην πρώτη. Αν ένα πράγμα είναι σίγουρο, αυτό είναι το ότι δεν αγοράζουν όλοι ξεχωριστά στη νέα γενιά το παιχνίδι που έχουν ήδη για την προηγούμενη. Είναι αδύνατο να μιλάμε για καθολικό φαινόμενο.

Οπότε τα όποια κέρδη φοβάται ότι θα χάσει ένας developer αν φροντίσει να μη χρειάζεται να αγοράσει κάποιος εις διπλούν εφόσον δεν κρατιέται να περιμένει να παίξει ένα παιχνίδι και θέλει σίγουρα να το παίξει μετά, όσο καλύτερα γίνεται, σε νέο hardware, προέρχονται από ένα μέρος του κοινού. Και το φαινόμενο αυτό εξασθενεί με την πάροδο του χρόνου, οπότε παύει να υπάρχει κέρδος από πολιτική σαν αυτή της EA, που ήταν και πολιτική όλων μέχρι πρότινος.

Θα πει κάποιος, εταιρεία είναι, χρήμα θέλει, θα κάνει αυτό που θα εξασφαλίσει χρήμα. Και κάπου εδώ «στρογγυλοκάθονται» οι δικές μου απορίες και σκέψεις.

Και μόνο που υφίσταται το Smart Delivery ως δυνατότητα, ασκείται πίεση σε εκδότες και developers. Και μόνο που το ξέρουν οι καταναλωτές, ασκούν και οι ίδιοι πίεση. Αν η Microsoft δεν έχει πρόβλημα, αν η Ubisoft δεν έχει πρόβλημα, αν η CD Projekt RED δεν έχει πρόβλημα κι όσο πάει η λίστα «απλώνει», μειώνονται οι πιθανότητες να δείξει κάποιος κατανόηση στην απόφαση της EA. Αντιθέτως, το κοινό βλέπει την πολιτική της ως επιθετική προς το καταναλωτή. Και αυτό έχει κόστος που δεν φαίνεται άμεσα, δεν φαίνεται στα νούμερα του μήνα και δεν αγγίζει μόνο την πορεία ενός προϊόντος, μπορεί να την πληρώσει και άλλο και άλλο και πάει λέγοντας.

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, αν τα κέρδη που δεν θέλει να χάσει η EA, για όσο διάστημα έχει την ευκαιρία να περιμένει μη αμελητέο επιπλέον κέρδος από double dipping, εξακολουθούν να είναι μη αμελητέα αν αφαιρεθεί το κόστος του κακού PR.

Φυσικά, αν κάποιος δεν δίνει δεκάρα για το κακό PR, δεν βλέπει και λόγο να κάνει αφαίρεση, έτσι δεν είναι; Συμβαίνουν κι αυτά.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • joehok
    • Πρέπει να γίνει λίγο ξεκάθαρη η λειτουργία.... πάντως θα ήθελα ενα θέμα για τις προσπάθειες τις μαικροσοφτ... είναι πολλές είναι τίμιες αλλά όλες μένουν κάπου στην μέση.....με εξαίρεση pass k backwards..... βλέπεις αλλα πράγματα όπως mouse keyboard απών σε doom play anywhere γενικά απών....και λες μάλλον πολλά καρπούζια σε μια μασχάλη

      • yaponvezos
      • Το πρόβλημα είναι πως όλα αυτά είναι προαιρετικά. Το άλλο πρόβλημα είναι πως ό,τι και να γίνει υποχρεωτικό, οι publishers αρχίζουν την γκρίνια και δη οι μεγάλοι. Οπότε όλα, από ένα σημείο και πέρα, εναπόκεινται στην πίεση που θα ασκήσει, αν ασκήσει και όπως την ασκήσει στο τέλος, το κοινό.

        Το Play Anywhere όντως δεν πήγε πουθενά. Δεν έχει εγκαταληφθεί, βγαίνουν ακόμη τίτλοι που το υποστηρίζουν, αλλά μιλάμε για μειοψηφία της μειοψηφίας οπότε είναι σαν να μην υπάρχει στο τέλος.

        Για πληκτρολόγιο και ποντίκι που λες, που έτσι κι αλλιώς θα πήγαινε case by case, ακόμη δυσκολότερο να το επιβάλλει. Και φαντάζομαι ότι προσκρούει και στις σκέψεις ενός dev για τον κατακερματισμό της κοινότητας, ειδικά σε multi.

        Τέλος, για το Smart Delivery, απο τη δική μου σκοπιά, είναι ξεκάθαρο πράγμα. Απλά η φάση μπερδεύεται αυτόματα επειδή δεν επιβάλλεται. Για μένα, πάντως, δεδομένου πως είναι προαιρετικό, η MS δεν έπρεπε να επιτρέπει μεσοβέζικες λύσεις όπως αυτή της EA. Καλύτερα να έλεγε σε publisher «είτε το υποστηρίζεις, είτε δεν το υποστηρίζεις». Nothing in between. Αυτή η ευελιξία στην υποστήριξη που μαρτυρά η απόφαση της EA πιο πολύ μπερδεύει τους πάντες παρά κάτι άλλο.

        • joehok
        • Όπως είναι κατανοητο η έξυπνη επιβολή είναι δύσκολο πράγμα....αλλα μήπως η μαικροσοφτ πρέπει να επικεντρωθεί σε λιγότερα πράγματα αλλα να το κάνει πιο μεθοδικά και πιο έξυπνα ώστε να βγούμε πραγματικά κερδισμένοι....??

        • yaponvezos
        • Δεν είμαι σίγουρος ότι έχει το περιθώριο. Καλό θα ήταν, αλλά δεν είναι και σε πλεονεκτική θέση για να δοκιμάζει κάποια πράγματα με το πάσο της. Ξέρει ότι έχει κερδίσει εντυπώσεις με Xbox Game Pass και πασχίζει να φανεί όσο πιο φιλική γίνεται στον καταναλωτή, μια ώρα αρχύτερα. Μπας και της κάτσει ποτέ.

          Από την άλλη, βέβαια, μπορεί απλά να θεωρεί την πληθώρα διαφόρων τέτοιων παροχών μέρος του DNA της. Από την άποψη ότι είναι μαθημένη να φτιάχνει software platforms και να προσφέρει διάφορα για διαφόρους και ποικίλα σενάρια. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι κάνει κάποια πράγματα με νοοτροπία computing κατά πρώτον και με νοοτροπία gaming κατά δεύτερον. Tough to determine.

          Προσωπικά θα προτιμούσα να επιβάλλει κάποια πράγματα κι ας τα έσπαγε με μερικούς. Το είχε δοκιμάσει επί Xbox 360, της έσκασε στη μάπα, το πήρε πίσω και στο τέλος ούτε η ίδια δεν τήρησε αυτά που ζήταγε στην αρχή. Βέβαια άλλες εποχές, άλλη... ήθη, άλλα έθιμα.

    • blackmore
    • Το μόνο καλό θα είναι ότι θα έχεις το παιχνίδι και στην νέα κονσόλα, το κακό είναι πως αν θα παίξει κάποιος το παιχνίδι στο one, δύσκολα οι περισσότεροι να παίξουν το παιχνίδι στην νέα κονσόλα, μόνο και μόνο για τα βελτιωμένα γραφικά. Έχω να παίξω ένα βουνό παιχνίδια που αγόρασα, και άλλο ένα βουνό παιχνίδια που θα ήθελα να ξανά παίξω, και άλλα πόσα παιχνίδια που κυκλοφορούν κάθε μήνα.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!