Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Switch (το παίζουμε εδώ μας ακούνε στην Ασία)

*
Η συντακτική ομάδα του Enternity σχολιάζει το θέμα που συζητήθηκε περισσότερο στο Facebook Group μας, που δεν ήταν άλλο από τις πωλήσεις του Switch. Διαβάστε το νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου"

Η πρόσφατη αναφορά για τις εντυπωσιακές πωλήσεις του Switch στη Βόρειο Αμερική, οι οποίες πέρασαν πια τις συνολικές, παγκόσμιες πωλήσεις του Wii U, έδωσε τροφή για σκέψη και παντός είδους σχόλια. Έτσι φάνηκε στο Facebook Group στο Enternity τουλάχιστον, μιας και εκείνη η αναφορά συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια. Οπότε οι συντάκτες τι έχουν να πουν;

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Είναι τρομερό το πόσο καλά έχει πάει το Nintendo Switch στην παγκόσμια αγορά. Δε ξέρω για πόσους αποτελεί έκπληξη η πορεία αυτή, αλλά εμένα προσωπικά με έχει εντυπωσιάσει. Με την Nintendo είχα πάντα έναν ιδιαίτερο δέσιμο, αλλά Nintendo Switch ακόμα δεν έχω πάρει. Οι λόγοι απλοί: το προσωπικό μου system seller (The Legend Of Zelda: Breath of The Wild) είχε βγει στην προηγούμενη κονσόλα που είχα στηρίξει με μπόλικες αγορές (Wii U), με αποτέλεσμα να μη μου κάνουν κλικ ούτε οι επανακυκλοφορίες τύπου Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Kart 8 Deluxe κ.τ.λ. Με το Wii U είχα περάσει εξαιρετικά, αλλά με το Nintendo Switch χρειαζόμουν το χρόνο μου μέχρι να αποφασίσω να το αγοράσω. Δεν υπήρχε το κατάλληλο software και το ταιριαστό concept για να με κάνει να τρέξω για αγορά.

Όμως φαίνεται ότι οι προσωπικοί λόγοι του μέσου casual ή hardcore gamer διαφέρουν πολλές φορές από αυτό που θέλει η αγορά. Η αγορά αγκάλιασε το πραγματικό υβρίδιο που παρουσίασε η Nintendo και το σοβαρό, οικογενειακό προφίλ που έχει ως κονσόλα. Η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει και επικεντρώνεται σε software που κάνει το μέσο γονιό να νιώθει μια ηρεμία όταν αγοράζει παιχνίδια στο παιδί του, ενώ το «δύο σε ένα» αποτελεί μία ακόμη πιο βολική πρόταση για παιδιά και γονείς. Σαν πιτσιρικάς άφηνα το παιχνίδι που έπαιζα στο Sega Mega Drive στο σπίτι μου στη μέση και έπαιρνα το Game Boy μαζί μου στις βαρετές ενήλικες επισκέψεις. Σ’ ένα παράλληλο σύμπαν, που θα’μουν πιτσιρίκι το 2019, θα συνέχιζα να μαζεύω rupees στο Link’s Awakening στον καναπέ, στο αυτοκίνητο, στην ταβέρνα, στο κρεβάτι μου, φανταστική ιδέα.

Αλλά πέρα από τα παιδικά σενάρια περί gaming, έχει την αξία του να εξετάσουμε ως πόσο «κουλ» πλέον πλασάρεται το Nintendo Switch σαν gadget, σαν κονσόλα, σαν προϊόν τεχνολογίας. Αν προσέξει κανείς τα βιντεάκια μεγάλων YouTuber τεχνολογίας , θα δει σίγουρα την εντυπωσιακά θετική αντιμετώπιση του Nintendo Switch. Όχι μόνο κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της ίδιας της κονσόλας, αλλά ακόμα και σε άκυρα βίντεο εμφανίζεται κάπου στο άσχετο ένα Nintendo Switch. Υπάρχει απλά εκεί, σ’ ένα ράφι, στο τραπέζι όπου παρουσιάζεται ένα κινητό, απλά για να υπενθυμίζει ότι το προϊόν αυτό είναι «hot». H μέρα με τη νύχτα δηλαδή με αυτό που γινόταν με τη προηγούμενη κονσόλα της Nintendo, το Wii U, που το βλέπαμε μονάχα σε αστεία memes και ως αντικείμενο χλευασμού.

Το Nintendo Switch είναι σαν προϊόν μια πολλή καλή ιδέα, με σωστή εμφάνιση, καταπληκτική υλοποίηση, που βοήθησε στα μέγιστα ώστε να γιγαντωθεί σαν ιδέα και παρουσία ακόμη και στο ενήλικο διαφημιστικό περιβάλλον. Φαίνεται ότι η αγορά όχι μόνο είχε χώρο για φορητή κονσόλα, αλλά χρειαζόταν το software της Nintendo και κονσόλα που να προσφέρει μια φορητή εμπειρία, που δεν μπορείς να βρεις στον τομέα των smartphones και tablets. Μπορεί να έχω απολαύσει εξαιρετικά διαμαντάκια σε mobile, αλλά συνεχίζω να προτιμάω να παίζω με το PS Vita ξαπλωμένος στον καναπέ μου.
Αυτό δείχνει το δρόμο που θα πρέπει μάλλον να ακολουθήσει η Nintendo, γιατί έχει βρει πράγματι το χώρο της. Ένας χώρος που για την ώρα στέκεται αρμονικά δίπλα στο χώρο των Sony και Microsoft, μιας και οι δικές τους κονσόλες πήγαν εμπορικά πολύ καλά (ειδικά το PlayStation 4). Δεν ξέρω κατά πόσο θα επηρεάσει η επιτυχία του ενός τον άλλον και το κατά πόσο θα έπρεπε να επηρεαστούν από αυτές τις παράλληλες επιτυχίες. H ιδέα πάντως της συνοδευτικής κονσόλας που λέγαμε επί Wii U έχει πάρει σάρκα και οστά με το Switch, ενώ με την αρκετά πιο σοβαρή υποστήριξη τρίτων δείχνει σε κάποια σπίτια να έχει καπαρώσει και τη θέση της βασικής κονσόλας.

Μάνος Βέζος
«Για μένα είναι φορητή κονσόλα και τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ» έλεγε κάποιος. «Τι να τον κάνω, αφού όλοι μας έχουμε smartphones και tablets» έλεγε ο άλλος. «Τι επεξεργαστής είναι αυτός, που πάνε έτσι;» αναρωτιόταν κάποιος ακόμη. Το πραγματικά διασκεδαστικό που προκύπτει από την επιτυχημένη πορεία του Switch (κοντεύει να φτάσει το Xbox One σε συνολικές πωλήσεις, παρότι τα χωρίζουν 4 χρόνια στην αγορά κιόλας) είναι πως αναδεικνύει μονομιάς ως λανθασμένες ένα μάτσο θεωρίες. Μια κονσόλα που δεν έχει τεχνική υπεροχή σε τίποτα (εκτός αν μετρήσει κανείς το HD Rumble πια) στέκεται στην αγορά χωρίς πρόβλημα, δίπλα σε πολύ ισχυρότερα συστήματα. Θα πείτε, τα ξανάδαμε αυτό επί Wii. Άλλο το 2006 όμως, άλλο το 2017. Διότι τότε το smartphone ήταν αδιαμόρφωτο και είδος πολυτελείας. Συνεπώς η επόμενη παρατήρηση είναι πως μπορεί η αγορά του mobile gaming να είναι εμπορικά η πιο επιτυχημένη στη βιομηχανία του gaming, σίγουρα η μαζικότερη, αλλά το Switch δείχνει ότι ο κόσμος δεν έχει πρόβλημα να διαχωρίζει αυτές τις κατηγορίες στη σκέψη, ούτε και αποτυγχάνει να αντιληφθεί τη μια ως εστιασμένη στο gaming και την άλλη όχι.

Η υβριδικότητα άλλωστε δεν είναι μοναδικό προνόμιο του Switch. Εδώ και χρόνια υπάρχει τρόπος για ένα smartphone ή ένα tablet να αξιοποιήσει χειριστήρια αλλά και τη μεγάλη οθόνη όποτε χρειαστεί. Και σε αντίθεση με ένα Switch, το smartphone είναι πάντα πρόχειρο. Εκ των πραγμάτων. Βάζοντας τα ίδια τα games στην άκρη, που είναι και το προφανές πλεονέκτημα κάθε συστήματος έτσι κι αλλιώς, τίποτα δεν είναι πραγματικά πρωτόγνωρο, σε τεχνικό επίπεδο, στο Switch.

Το οποίο με κάνει να θεωρώ ότι η αγορά, παρά τις αλλαγές σε συνθήκες, κατηγορίες και τζίρους, βλέπει σταθερά πλεονέκτημα σε εξειδικευμένο hardware για gaming από τη μία και αναγνωρίζει επίσης τις πλατφόρμες ως οικοσυστήματα, όχι απλά σαν ένα κουτί αναπαραγωγής.

Καθώς χαίρομαι λοιπόν για τη μέχρι τώρα πορεία του Switch, περισσότερο χαίρομαι για την κατηγορία της κονσόλας γενικότερα. Πόσο θα κρατήσει η χαρά αυτή δεν ξέρω. Ως γνωστόν, δεν είμαι και φτιαγμένος για κάτι τέτοια εγώ.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • vonzuchter
    • Δε μπορει να καταλαβει ο Ελληνας στη χωρα του 'πλεηστεσιο' για τι επιτυχια προκειται. Το Switch εβαλε τη νιντεντο παλι σε ολα τα σπιτια σε ολες τις μεγαλες αγορες του πλανητη. Εδω Γερμανια απλα η νιντεντο ζει εποχες ΣΝΕΣ και Gameboy. Ολα τα μαγαζια προιοντα , κουκλακια , ολα τα πιτσιρικια ζητανε Switch. Πραγματικα δεν ξερω τι θα ειχε συμβει στην εταιρια αν δεν πετυχαινε η κονσολα , ισως βλεπαμε μια πορεια αντιστοιχη της Sega.... Παντως ειναι σε καλο δρομο. Η υπηρεσια on-line αργα αλλα σταθερα γινεται καλυτερη (πολυυυυ αργα βεβαια αλλα τουαλχιστον βελτιωνεται....). Υπαρχει μια ικανοποιητικη 'τροφοδοσια' με τιτλους στη κονσολα που προσφερει κατι διαφορετικο απο τον ανταγωνισμο , ανησυχω βεβαια που η Νιντι εχει ηδη για αυτη τη γενια ξεζουμισει τα παραδοσιακα games της (μαριο , μαριο καρτ , παρτυ , σμας κτλπ) . Eρχονται βεβαια μετροιντ πραιμ και το επομενο ζελντα... Μονο καλο ειναι για το gaming το οτι τα καταφερε η νιντεντο. Προσφερει κατι διαφορετικο που εχει αναγκη η αγορα.

    • blackmore
    • Το Switch, από την στιγμή που ΔΕΝ είναι οικιακή κονσόλα, και με την πάντα καλές πωλήσεις στα φορητά συστήματα της Nintendo, εμένα μου φαίνονται λογικές οι πωλήσεις που έχει κάνει μέχρι τώρα.

      • nkav64
      • Πολύ σωστά. Το Switch ΔΕΝ ειναι μόνο οικιακή κονσόλα. Το Switch ειναι ΚΑΙ οικιακή ΚΑΙ φορητή κονσόλα. Υβριδική δηλαδή.

        • blackmore
        • Είναι υβριδικό, και πουλάει τόσο σε αυτούς που αγόραζαν οικιακές κονσόλες, αλλά και σε αυτούς που αγόραζαν φορητές κονσόλες της εταιρίας, όποτε δεν θα πρέπει να γίνεται σύγκριση μόνο με τα οικιακά συστήματα, αλλά και με τα φορητά συστήματα.

      • nkav64
      • Με όποια άλλη κονσόλα και να συγκριθεί αυτή την εποχή το Switch είναι πολύ μποροστά σε πωλησεις. Κάθε εβδομάδα παρακολουθώ τι γίνεται στην Ιαπωνία. To Switch πουλάει τα διπλάσια, τουλάχιστο, από όσο πουλάνε οι υπόλοιπες κονσόλες συγκεντρωτικά. Οικιακές και φορητές.Έρχονται και νέα Pokemon, οπότε όλοι αντιλαμβανόμαστε τι θα γίνει. Όσο για τι γίνεται στις ΗΠΑ, κάθε μήνα δημοσιεύουμε τις αναφορές του NPD, οπότε όλοι μπορείτε να τα διαβάσετε.

        • blackmore
        • Το ps4 πόσο να πουλήσει ακόμα, όταν έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 100 εκ, και είναι και στο τέλος τους, όπως και το Xbox one?
          Για της συγκρίσεις βασικά έκανα λάθος στο πως έγγραφα το μήνυμα μου, μιας και αναφέρομαι στο ότι διαβάζω σε πολλά πως το switch ξεπέρασε το Wii U / N64 / GameCube κλπ, και ότι πάει εξαιρετικά, όμως δεν έχω διαβάσει να λένε πως το switch ξεπέρασε το DS / 3ds / GameBoy, γιατί φυσικά θέλει πολύ δρόμο για κάτι τέτοιο, όπως και για να φτάσει της πωλήσεις από το ps4.

      • nkav64
      • Το γεγονός οτι το Switch πάει εξαιρετικά, με 2,5 χρόνια ζωής, δεν εχει να κάνει με το αν ξεπερασει τη X, Y, Z κονσόλα. Με τη λογική αυτή και το PS4 εξαιρετικά τα πάει, όμως δεν διαβάζουμε κάποια σύγκριση με το PS2 γιατί έχει πολύ δρόμο ακόμα.

        • blackmore
        • Η Sony τα πάει καλά με της οικιακές κονσόλες, η Nintendo με τα φορητά, εκεί είναι η διαφορά, γιατί το switch αν το συγκρίνουμε με τα φορητά, οι πωλήσεις του είναι λογικές όπως είπα στο αρχικό μήνυμα μου.
          Το ps4 αν το συγκρίνουμε με το ps2, μπορεί και να το ξεπεράσει, σε κάθε περίπτωση όμως, το ps4 με πάνω από 100 εκ κονσόλες έγινε μια από της πιο επιτυχημένες κονσόλες τόσο για την Sony, όσο και γενικά.

    • sdragon
    • Γενικά διαβάζω πολλά άστοχα επιχειρήματα για τις πολύ καλές πωλήσεις της φορητής κονσόλας της Nintendo. Διάβασα μέχρι και για καινοτομία. Καλό κι αυτό. Ακόμα δεν καταλαβαίνετε ότι στοχεύει περισσότερο στα παιδιά και σε εκείνους που ταξιδεύουν συχνά; Έχοντας πλέον μόνο μια κονσόλα, είναι εύκολο να βγάζεις πολλούς τίτλους. Για μένα όμως που δεν με ενδιαφέρουν πολύ τα παιχνίδια της και με τους 3rd party τίτλους να κυκλοφορούν μισοί, είναι χαζό το αν το αγοράσω για να κάθεται. Μία τελευταία ερώτηση ρητορικής φύσεως. Και το laptop μου που συνδέεται με την τηλεόραση είναι home console;

      • nkav64
      • Ποια είναι λοιπόν τα άστοχα επιχειρήματα και για ποιό λόγο; Καλό είναι να γίνεται διάλογος, αλλά δε νοείται απόρριψη δίχως δικαιολογία Όσο για το σε ποιους στοχεύει το Switch, που το στηρίζεις; Δηλαδή, η Sony και η MS που έχουν μόνο μία κονσόλα έχουν περισσότερους 1st party τίτλους; Το αν εσένα δε σε βολεύει το Switch, προφανώς είναι προσωπική σου επιλογή, εννοείται απολύτως σεβαστή, όμως σεβαστή είναι και η άποψη των εκατομμυρίων που το έχουν αγοράσει. Το laptop του ο καθένας μπορεί να το ονομάσει όπως θέλει. Χαρακτηριστικό μιας κονσόλας είναι οτι αγοράζεις ένα παιχνίδι, βάζεις το δισκάκι/ cartridge και παίζεις δίχως να σε νοιάζουν τα specs και οι ρυθμισεις απόδοσης. Στο laptop μπορεις να κανεις το ίδιο;

        • sdragon
        • Δεν το απορρίπτω ως handheld κονσόλα αλλά ως οικιακή κονσόλα. Και με το ρήμα αυτό εννοώ ότι είναι απλά θέμα marketing. Όπως κι αν βαφτίσω μια συσκευή δεν αλλάζει ο χαρακτήρας της. Η Microsoft και η Sony βασίζονται περισσότερο σε 3rd party τίτλους. Συγκριτικά εννοώ. Η Nintendo δεν μπορεί να το κάνει αυτό στην παρούσα φάση. Στατιστικά στοιχεία για το ποιος αγοράζει τις φορητές κονσόλες δεν υπάρχουν. Έγκυρα τουλάχιστον. Αυτό όμως φαίνεται. Εκτός και αν πιστεύεις ότι αγοράζει καποιος ενήλικας άνθρωπος τα mario kart και τα διάφορα remake που βγαίνουν και επίσης τα pokemon. Άλλο φορητή κονσόλα και άλλο home console. Το ότι είναι κνσόλα συμφωνώ.

      • nkav64
      • Σωστά, όπως και αν βαφτίστεί μια συσκευή ο χαρακτήρας τη δεν αλλάζει. Έτσι λοιπόν το Switch εκτός των άλλων είναι ΚΑΙ οικιακή κονσόλα. Με τη λογική τη δικη σου θα έπρεπε να υποστηριξει κάποιος πως ούτε PS4, Xbox One μπορούν να χαρακτηριστούν ως κονσόλες μιας και η αρχιτεκτονική τους/ τρόπος λειτουργίας μοιάζει με αυτή των PC. Όλοι γνωρίζουμε οτι αγοράζοντας κονσόλα της Nintendo, δεν το κάνουμε, πλέον, για να παίξουμε FIFA και Pro, αλλά για το διαφορετικο που δεν μπορείς να βρεις αλλού. Βεβαίως, όλα θέμα πωλήσεων είναι. Μια εποχή έβλεπες Need for Speed στο DS και ας είχαν διαφορά 15 μερόνυχτα. Ποιος πίστευε οτι το port του The Witcher 3 υπήρχε έστω και ως ιδέα το Μάρτιο του '17 που κυκλοφορησε το Switch; Κανείς. Και δεν εξετάζω καν θέμα ποιότητας. Όλοι το θεωρούσαν αδιανόητο. Απλα καποιοι οσμίστηκαν κέρδος. Όπως και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Τέλος, ούτε καν ενδιαφέρει τις εταιρείες ποιος αγοράζει και τι παιζει. Τα νούμερα μετράνε. Είτε τα λεφτά τα δίνει στο ταμείο ένας ενήλικας είτε ένα παιδί 10 ετών. Απλά είναι ένας ακόμα αγοραστής. Λες θα κάτσει πχ η Epic να κολλήσει στο μέσο όρο ηλικίας όσων παίζουν Fortnite. Στα παλαιοτερα των υποδημάτων τους. Αρκεί να ρεει το χρήμα και όλα τα άλλα είναι απλά για να γίνεται κουβέντα.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!