Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Advertisement" class="background_custom_ext_pixel" alt="*" />* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Teraflip, teraflop

*
Η συντακτική ομάδα του Enternity συζητά για την μάχη των τεχνικών χαρακτηριστικών ανάμεσα σε PS5 και Xbox Series X και σχολιάζει τα όσα μάθαμε αυτές τις μέρες για τις δύο κονσόλες. Διαβάστε περισσότερα στο νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου".

Δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη φαντασία για να καταλάβει κανείς ότι οι τεχνικές αποκαλύψεις από Microsoft και Sony μονοπώλησαν αυτήν την εβδομάδα το ενδιαφέρον στο Enternity Game Room. Κι όχι σε μια δημοσίευση αλλά πολλαπλές. Επίσης φυσιολογικό λοιπόν να καταπιαστεί και η συντακτική ομάδα με το θέμα, για να μοιραστεί πρώτες εντυπώσεις.

Spoiler Alert 1: Δεν προσπαθεί κανείς να βγάλει νικητή.
Spoiler Alert 2: «Τα παιχνίδια μετράνε πάνω απ’ όλα».

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Πριν μπούμε στο ζουμί της χθεσινής και προχθεσινής «παρουσίασης» των PS5 και Xbox Series X, αξίζει να αναφέρουμε δύο στοιχεία σχετικά με την γκρίνια και το κράξιμο για την παρουσίαση της Sony. Όσοι διαβάζουν μονάχα τίτλους σε τυχαία άρθρα στο διαδίκτυο και δεν σπαταλάνε ενάμιση λεπτό από το χρόνο τους για να διαβάσουν την επίσημη περιγραφή του βίντεο που ετοιμάζονται να παρακολουθήσουν, θα είναι καταραμένοι να απογοητεύονται γενικότερα στη ζωή τους.

Από την άλλη, όσο οι εταιρείες δεν επικοινωνούν ξεκάθαρα κάποια πράγματα, ειδικά όταν ετοιμάζονται να παρουσιάσουν κάτι άκρως εξειδικευμένο σε πλατφόρμα (YouTube) που απευθύνεται σε σχεδόν απόλυτο βαθμό σε mainstream κοινό, θα παλεύει με down votes, memes και hating. O τίτλος «Road to PS5» χωρίς κάποια παραπάνω ένδειξη (GDC, Tech Briefing κ.τ.λ.) φέρνει αυτά τα αποτελέσματα, ειδικά όταν «σηκώνεις» το βίντεο μία μέρα μετά από μία πολύ πιο βατή αποκάλυψη του Xbox Series X, του μηχανήματος δηλαδή που ανήκει στον άμεσο ανταγωνιστή σου.

Αν κάτι με χάλασε στη χθεσινή παρουσίαση, είναι ότι υπήρξαν κάποια διαστήματα που το βάρος έπεσε σε θέματα και τεχνολογίες που ίσως δούμε μετά από χρόνια, μια περιγραφή από στόχους που η Sony ελπίζει να πιάσει κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον. Είμαι φίλος των πιο άμεσων project κατά τη διάρκεια παρουσιάσεων, ειδικά όταν πρόκειται για προϊόντα τεχνολογίας. Συνήθως αυτοί οι ρεαλιστικοί στόχοι καταλήγουν να είναι και χειροπιαστοί, μιας και στο παρελθόν έχουμε ακούσει εταιρείες να περιγράφουν στις αρχές πράγματα που εν τέλει δεν είδαμε ποτέ. Όχι ότι κάτι τέτοιο δεν χωράει σε τέτοιου είδους briefings, απλά προσωπικά προτιμάω τα πιο βατά, ρεαλιστικά πράγματα.

Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι τα σχέδια της Sony στον τομέα του ήχου είναι μεγαλεπήβολα και εντυπωσιακά. Προσωπικά, ο συγκεκριμένος τομέας με ενδιαφέρει πολύ, έχω επενδύσει σε καλά ακουστικά και γενικότερα σκοπεύω να αναβαθμιστώ και σε θέματα ηχοσυστήματος. Η Sony έκανε ήδη εξαιρετική δουλειά στο VR και θεωρώ ότι από τη στιγμή που επικεντρώθηκε τόσο πολύ στον ήχο, μόνο κερδισμένοι μπορούμε να βγούμε από αυτό. Άλλωστε μιλάμε για έναν τομέα που σνομπάρεται αρκετά στο gaming και βρίσκεται σταθερά υπό τη σκιά των γραφικών, gameplay κ.τ.λ.

Σημαντικότατοι ήταν και οι αριθμοί γύρω από το SSD. Μπορεί ο Cerny να μας βομβάρδισε γενικότερα με αριθμούς, αλλά ο κατώτατος στόχος των 5GB το δευτερόλεπτο (bandwidth) και 2GB σε 0,27s (load time) δείχνουν φοβερά ως στοιχεία και δείχνουν ακόμα εντυπωσιακότερα όταν τα βάζει κανείς δίπλα στις δυνατότητες του PS4 HDD. Δεν ξέρω αν θα καταφέρουν πράγματι να εξαλείψουν τους χρόνους φόρτωσης, αλλά φέρνοντας στο μυαλό μου και τις δυνατότητες του Xbox Series X με τους χρόνους φόρτωσης που είδαμε μία μέρα πριν, πιστεύω ότι θα δούμε φανταστικές επιδόσεις.

Βέβαια, ακόμα δεν μου βγαίνει να κάνω συγκρίσεις μεταξύ των δύο μηχανημάτων βάσει των παρουσιάσεων που είδαμε, γιατί πρόκειται για εντελώς διαφορετικές καταστάσεις. Το Xbox Series X εμφανίστηκε ως κάτι που είναι σχεδόν έτοιμο, μέσα από τα μάτια των YouTubers και με φιλοσοφία αλά hands-on. Καμία σχέση δηλαδή με την εμφάνιση των δυνατοτήτων και την άκρως τεχνολογική ματιά που έριξε ο Cerny στην καρδιά του PlayStation 5. Ακόμα όμως και αυτές οι δύο πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις ήταν αρκετές ώστε να ρίξουν λίγο λάδι στη φωτιά των console wars. Και σε αυτές τις συζητήσεις μπορούμε είτε να συμμετέχουμε με σκοπό να βγάλουμε κάποια ενδιαφέροντα και πρόωρα συμπεράσματα ή μπορούμε να προμηθευτούμε ποπ κορν για να παρακολουθήσουμε οπαδικές συζητήσεις στο διαδίκτυο για το ποια είναι καλύτερη κονσόλα, χωρίς να έχουμε κανένα ουσιαστικό οπτικοακουστικό δείγμα των επιδόσεων του τελικού προϊόντος.

Υ.Γ.: Μέσα σε όλα αυτά, η Nintendo αράζει κάπου εκεί στο βάθος έχοντας αγκαλιά το Switch, παρακολουθώντας (μπορεί και όχι) με περίσσια ηρεμία τις συζητήσεις για teraflops, GDDR, velocity architecture κ.τ.λ.

Μάνος Βέζος
Μάρτυρές μου εσείς οι ίδιοι, έχω να πω κι έχω να πω για όσα αποκάλυψαν Microsoft και Sony για τα επόμενά τους συστήματα. Αλλά αυτά είναι για άλλη ώρα και με διαφορετικό τρόπο.

Το ενδιαφέρον για εμένα προσωπικά είναι πως σε αντίθεση -κυρίως- με την γενιά της οποίας ο κύκλος κλείνει, αλλά και την προηγούμενή της, ο σχεδιασμός μιας κονσόλας φαίνεται να βρίσκει μια κάποια λογική ισορροπία. Δυο γενιές πίσω κάποια πειράματα έγιναν για να γίνουν. Δούλεψαν όταν χρειάστηκε, αποδείχθηκαν σχετικά άβολα ή ασύμφορα για περαιτέρω εξερεύνηση. Την τελευταία φορά όλα έγιναν εκ του ασφαλούς με τις όποιες διαφορές να προκύπτουν περισσότερο από συγκυρίες παρά από πραγματικά διαφορετικά οράματα για τις πλατφόρμες, την κονσόλα ως έννοια και οτιδήποτε ενδιάμεσο.

Αυτήν τη φορά όμως βλέπω opinionated design. Και παρότι και οι δυο εταιρείες χρησιμοποιούν κατά βάση τα ίδια δομικά υλικά, είχαν πρόσβαση, εφόσον το επέλεγαν, στα ίδια ακριβώς πράγματα, ακόμη κι αν βγάλουμε θέματα ισχύος στην άκρη, το design που επέλεξαν δεν είναι απλά αυτό που θεώρησαν «καλύτερο» γενικά κι αόριστα αλλά εκείνο που βλέπουν ως «καλύτερο» για developers αλλά και για τα games γενικότερα. Όχι για το καρτελάκι στο κατάστημα που λένε. Η Microsoft φαίνεται να φτιάχνει ένα σύστημα που μπορεί να προσφέρει κάποια πράγματα, άσχετα με την ισχύ την ίδια, με σταθερότητα στον developer, ώστε να μην αναρωτιέται αν και πότε τα έχει πρόχειρα. Η Sony από τη μεριά της δίνει την εντύπωση πως θέλει να φέρει λίγο πιο γρήγορα τους developers με το μέρος της, προσφέροντας ένα σύστημα που έχει όσα περισσότερα οικεία στοιχεία γίνεται, χωρίς να εμποδίζεται η εμφανής εξέλιξη, για κάποιον που έχει δουλέψει χρόνια πια στο PS4. Ο ένας λέει «θα θεωρείς αυτά αυτονόητα» ο άλλος λέει «θα είναι περίπου όπως τα θυμάσαι και ταυτόχρονα απείρως καλύτερα».

Οπότε έχουμε κοινά στοιχεία ή απλά κοινές βάσεις σε τεχνικό επίπεδο που κραδαίνονται με τρόπο διαφορετικό από τον καθένα και, το σημαντικότερο ίσως, με τρόπο που είναι εφικτός μόνο σε κονσόλα. Κατά τα άλλα οι θεωρητικές συγκρίσεις είναι δύσκολες κι επισφαλείς μεν, αλλά εφικτές αν κάνει κανείς τον κόπο (για ποιον χτυπάει η καμπάνα, οέο;), λείπει όμως ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του παζλ, που μόνο οι developers θα αξιολογήσουν όπως του πρέπει: τα εργαλεία που διαθέτει η κάθε πλευρά για ανάπτυξη λογισμικού.

Σταύρος Βέργος
Δεν θα προσποιηθώ πως είμαι κάτι που δεν είμαι, οπότε πολύ απλά πολλά από τα πράγματα που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες μέρες για το PS5 και το Xbox Series X μού διαφεύγουν όπως διαφεύγει του μέσου ηλικιωμένου ο όρος «καραντίνα». Φαντάζομαι πως το ίδιο μπορεί να ισχύει για πολλούς γιατί οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις είχαν καθαρά τεχνικά χαρακτηριστικά. Είπαν κάποιοι πως θα έπρεπε να δείξουν πραγματάκια με παιχνίδια, «πως γίνεται να δείχνεις νέα κονσόλα και να μην έχεις να δείξεις gameplay» κ.τ.λ. και εδώ κάνουν λάθος. Οι συγκεκριμένες παρουσιάσεις δεν απευθύνονταν στο κοινό και στο μελλοντικό αγοραστή αλλά σε εταιρείες τεχνολογίας. Φυσικά και ήταν και παιχνίδι εντυπώσεων αλλά μην προτρέχετε, έχουμε μέσα στο καλοκαίρι να δούμε τον πόλεμο να φουντώνει καθώς πιστεύω πως θα κάνουν την εμφάνισή τους και τα πρώτα trailers.

Αφού λοιπόν είμαι σκράπας, τι έχω να πω επί του θέματος; Μια ιστορία θα σας πω για το Final Fantasy VII. Το development για το συγκεκριμένο τίτλο ξεκίνησε το 1994 για το Super Nintendo Entertainment System, αρχικά ως 2D και εξαιτίας μιας διακοπής στο σχεδιασμό ώστε η ομάδα να βοηθήσει στην ολοκλήρωση του Chrono Trigger, επανήλθε με στόχο τη νέα γενιά κονσολών. Nintendo 64 ή PlayStation; Όπως γνωρίζουμε όλοι εν τέλει επελέγη η κονσόλα της Sony για το CD-ROM που έδινε πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων από τα cartridges, μπορούσε να έχει FMV cut-scenes και περισσότερες ευκαιρίες για μια πιο κινηματογραφική εμπειρία. Το Final Fantasy VII έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών και η Nintendo, που ήταν πιο αδύναμη τεχνολογικά, έχασε την ευκαιρία της να έχει στην κονσόλα της το συγκεκριμένο τίτλο. Απ' την άλλη το «αδύναμο» Nintendo 64 είχε το Ocarina of Time και το Super Mario 64 και το GoldenEye 007, ανάμεσα σε άλλα.

Που καταλήγω; Παίζει μεγάλο ρόλο το τεχνολογικό κομμάτι σε ένα μηχάνημα αλλά εκτός και αν παίζετε ΥΠΕΡΑΤΟΥ με κονσόλες δεν ξέρω αν έχει το ίδιο σημαντικό ρόλο με παθιασμένους και ταλαντούχους developers.

Δημήτρης Βούρδας
Μέσα στις ημέρες καραντίνας για τον κορονοϊό και την ακύρωση της Ε3, Sony και Microsoft έδωσαν στο κοινό αρκετούς λόγους για να ασχοληθούν με τις κονσόλες που αντίστοιχα αναμένεται να κυκλοφορήσουν σε λίγους μήνες. Πρώτα η Microsoft με την αποκάλυψη των τεχνικών χαρακτηριστικών την κονσόλας της και μετέπειτα η Sony με την πλέον πολυσυζητημένη παρουσίαση του Mark Cerny για τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά του PS5.

Σε έναν κόσμο που η ενημέρωση για τις κονσόλες είναι ένα καταφύγιο από τα όσα τραγικά συμβαίνουν, είδαμε παρουσιάσεις, που απευθύνονταν περισσότερο στους developers, να λαμβάνουν αρκετή παραπάνω, έως και υπερβολική προσοχή.

Πέραν των όσων δείχνουν οι αναλύσεις και οι συγκρίσεις των 2 μηχανημάτων, αυτό που φαίνεται καθαρά είναι ότι, σε αντίθεση με τα προηγούμενα λανσαρίσματά τους, οι εταιρείες έχουν πλέον παγιώσει τις φιλοσοφίες που θα προσπαθήσουν να προβάλουν σε όσους θελήσουν να τις αγοράσουν όταν φτάσει επιτέλους η ώρα της επιλογής.

Από αυτά που μπορεί κανείς να φιλτράρει, είναι πως στόχος και για τις 2 κονσόλες είναι η μαζική μείωση των χρόνων αναμονής. Αγοράζεις, κατεβάζεις, παίζεις και το αποτέλεσμα στην οθόνη σου είναι άμεσο. Βαδίζοντας μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι πληροφορίες που χρειάζεται να αναλυθούν, μεγαλώνουν με, εχμ, εκθετική πρόοδο, άρα το να γίνει αυτή η μείωση κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

Γενικότερα, είδαμε μονάχα το πρώτο μέρος από το ξεκίνημα των εταιρειών στη διαδρομή για το λανσάρισμα. Τα λίγα που μάθαμε ήταν αρκετά για να κινήσουν το ενδιαφέρον, όπως θα ήταν σε κάθε αντίστοιχο ξεκίνημα. Όμως, περαιτέρω αναλύσεις, μοιάζουν για την ώρα, άκαιρες.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!