Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: VRoom και μπουμ

*
Ο ρόλος του VR, το μέλλον του και αν είναι μια φούσκα στην αγορά του gaming είναι τα θέματα που συζητήθηκαν περισσότερο στο Enternity Game Room και σχολιάζονται από την συντακτική ομάδα του Enternity στο νέο κέιμενο της στήλης "Μουσική δωματίου".

Αυτήν την εβδομάδα μια ερώτηση στο Facebook Group του Enternity πυροδότησε ολόκληρη συζήτηση για το VR, το ρόλο του, το στάδιο στο οποίο βρίσκεται, το μέλλον του, το κατά πόσο είναι, τελικά, φούσκα ή κάτι πιο ουσιαστικό. Οπότε βάζει τις φούσκες της στη σειρά κι η συντακτική ομάδα για να δούμε ποια θα σκάσει πρώτη. Αν σκάσει.

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Δηλώνω ενθουσιασμένος με το VR και συγκεκριμένα το PSVR. Εκτός από τη διαδραστικότητα του θέματος, είναι και το θέμα της διασκέδασης. Υπάρχουν στιγμές όπου πράγματι χάνεσαι στον κόσμο του VR και μπορεί τα περισσότερα παιχνίδια να «χάνουν» σε διάρκεια ή ποιότητα σε σχέση με ένα βαρβάτο τίτλο AAA, η αίσθηση όμως ότι πρόκειται για κάτι μαγικό παραμένει. Άλλωστε η διάρκεια είναι κάτι σχετικό στο gaming, αφού σε τρεις ώρες το Rez: Infinite μπορεί να σου δώσει τα δεκαπλάσια σαν αίσθηση και εμπειρία, συγκριτικά μ’ ένα καλό παιχνίδι στην τηλεόραση που διαρκεί 20 και 30 ώρες.

Φυσικά και υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να διορθωθούν και καταλαβαίνω εν μέρει και τον κόσμο που δεν θέλει να επενδύσει ακόμα στην τεχνολογία VR. Η ανάλυση θα μπορούσε να ‘ναι καλύτερη, θα μπορούσαν να μην υπάρχουν καλώδια (όπως στο PSVR) και θα μπορούσαν γενικότερα να υπάρχουν περισσότερα αξιόλογα παιχνίδια. Κακά τα ψέματα, μία καινούρια τεχνολογία χρειάζεται αξιόλογο και αξιόμαχο software για να σταθεί και να πείσει τον κόσμο, όπως και στην περίπτωση μιας νέας κονσόλας.

Το Half-Life: Alyx είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται μία «νέα» πλατφόρμα. Ως προς την ποιότητα κρατάμε φυσικά μια πισινή, αλλά ως ανακοίνωση είναι ακριβώς αυτό που απαιτείται. Χρειάζονται τίτλοι με ειδικό βάρος, με δυνατό brand name, ώστε να ωθήσουν τον κόσμο να αγοράσει τα περιφερειακά του VR. Τίτλοι όπως το The Wizards είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενοι, αφού αντιπροσωπεύουν τη σωστή χρήση του VR, αλλά τα ονόματα όπως το Iron Man είναι αυτά που βοηθούν ουσιαστικά την πλατφόρμα να πουλήσει. Είναι τίτλοι που θα κερδίσουν το casual κοινό, μιας και τον VR enthusiast τον έχουν οι εταιρείες ήδη στο τσεπάκι τους.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που πρέπει να κοιτάξουν οι εταιρείες, κάτι που η Sony το έχει πετύχει σε μεγαλύτερο βαθμό: το συνολικό κόστος! Για έναν PC gamer που έχει επενδύσει τετραψήφιο αριθμό ευρώ στο σύστημά του, η αγορά ενός πιο ακριβού συστήματος VR μπορεί να αποτελέσει μικρότερο πρόβλημα, αλλά σε ότι αφορά το ευρύτερο κοινό, η αγορά PS4 (Pro) και PSVR, ως πακέτο, αποτελεί καλύτερη πρόταση. Το PSVR είναι προσιτό για τη μεγαλύτερη μερίδα του κόσμου και ας «χάνεις» εν μέρει στον οπτικό τομέα σε σχέση με το HTC Vive. Μα πάνω απ’ όλα θα έλεγα ότι, αν υπάρχει μία αναλογία κόστους-ποιότητας-προσφοράς σε ό,τι αφορά την τεχνολογία VR και το software που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στην αγορά, τα λεφτά που απαιτούνται ως επένδυση στην πλατφόρμα της Sony ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα. Μπορεί το PSVR να είναι το πιο αδύναμο τεχνικά και το λιγότερο premium, αλλά τουλάχιστον δεν νιώθεις ότι έχεις πληρώσει υπεραξία ή ότι έχεις δώσει λεφτά για κάτι για το οποίο θα κάνεις απόσβεση στο πολύ μακρινό μέλλον.

Μάνος Βέζος
Είναι λίγο μυστήρια περίπτωση το VR gaming (και η ψυχαγωγία γενικότερα). Και λέω το VR gaming, διότι στοιχηματίζω πως στο gaming θα εστιάζει για καιρό το VR. Η καθημερινότητα θα έχει περισσότερα να κερδίσει από AR, η εξέλιξη του οποίου εξαρτάται και από την εξέλιξη του VR. Κι εφόσον ο χώρος της τεχνολογίας ανεβάζει συνεχώς ταχύτητα προς το AR, είναι αδύνατο να μείνει στάσιμο και το VR. Μεγάλη υπόθεση αφού η συνεχιζόμενη ανάπτυξη και χρηματοδότηση της τεχνολογίας αυτής δεν εξαρτάται καν από το αν ο κόσμος ενδιαφέρεται για VR games ή όχι, αν νοιάζεται να πληρώσει για το ανάλογο hardware ή πόσο μπορεί να πληρώσει αν και όταν το πάρει απόφαση. Δεν μιλάμε για μια τάση ευάλωτη σαν εκείνη της τρισδιάστατης προβολής σε κινηματογράφο και games. Από VR και AR περιμένουν οφέλη πολλαπλές βιομηχανίες, από την κατασκευαστική έως την ιατρική, το μηχανικό αυτοκινήτων έως τον οδηγό. Η εξέλιξη είναι μονόδρομος. Η εξάπλωση επίσης. Το χειρότερο που μπορεί να πάθει το VR είναι, επειδή βασίζεται στον αποκλεισμό από τον έξω κόσμο, να περιοριστεί σε συγκεκριμένες δραστηριότητες που ωφελούνται από αυτόν τον αποκλεισμό. Εξ ου και το gaming ως αιχμή του δόρατός του. Το VR gaming δεν θα γίνει πιο προσιτό απλά επειδή η μονάδα ισχύος μόνο φθηναίνει με την πάροδο του χρόνου, το VR gaming θα γίνει πιο προσιτό διότι μόνο έτσι θα φτάσει να είναι βιώσιμο και επίσης προσιτό το AR. Άρα θα εξελιχθεί θέλει δεν θέλει. Θα φθηνύνει θέλει δεν θέλει. Θα αποδεσμευθεί θέλει δεν θέλει.

Το ακόμη χειρότερο που μπορεί να πάθει είναι να μην τιμηθεί με καλές ιδέες, καλύτερο game design κ.λπ. Αυτά είναι θέμα χρόνου. Οι developers δεν έχουν πρόβλημα να τρώνε τα μούτρα τους στην πορεία προς νέα γνώση και νέες περιπέτειες. Οπότε φτάνω το απολύτως χειρότερο που μπορεί να πάθει ο χώρος: να ξεμείνει από χρήματα παραγωγές. Πολλές παραγωγές τώρα στηρίζονται ακόμη από τους σχεδιαστές συστημάτων VR. Κατά μία έννοια διάφοροι developers που αφοσιώνονται σε VR είναι και λίγο θαύμα που βγάζουν την επένδυση. Διότι από τον κόσμο και μόνο απόσβεση δύσκολα θα έβλεπαν. Όσο οι χρηματοδότες πείθουν εαυτούς και μετόχους ότι οι επενδύσεις αυτές θα έχουν πολλαπλά μελλοντικά οφέλη σε διαφορετικούς κλάδους, ότι η δικαίωση δεν έρχεται μόνο από την εμπορική πορεία κάθε τίτλου ξεχωριστά, τότε το VR gaming θα συνεχίσει μέχρι να πετύχει τη δική του ισορροπία, μέχρι να αφήσει στην άκρη της πατερίτσες.

Αν τώρα όλα τα παραπάνω σημαίνουν «φούσκα», τότε μάλλον φούσκες είναι και τα παιδιά μας. Για πείτε τους το να δω κάτι.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!