Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Wolfenstein: Youngblood - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 4 αντίτυπα του Wolfenstein: Youngblood για PS4 και Xbox One. >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Xbox Musou

*
Η Microsoft ήταν το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στο Enternity Game Room πριν την E3, η Microsoft είναι και μετά την E3. Για άλλο λόγο πριν, για άλλο λόγο μετά. H συντακτική ομάδα του Enternity μοιράζεται τις σκέψεις της για το θέμα που συζητήσαμε περισσότερο τις τελευταίες μέρες λοιπόν.

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Από τη φετινή Ε3 δεν περίμενα πολλά. Συγκεκριμένα, περίμενα ότι η παρουσίαση της Microsoft θα ήταν σχετικά κοντρολαρισμένη, γιατί τα «παιδιά» πρέπει να κρατήσουν τα καλά τους χαρτιά για του χρόνου. Αντικειμενικά μιλώντας, κανείς δεν θα αποφασίσει σε αυτή την Ε3 τι θα κάνει στην επόμενη γενιά, δηλαδή ποια κονσόλα θα αγοράσει. Aπό τη στιγμή που η Sony θα ανοίξει τα χαρτιά της τους επόμενους μήνες, η Microsoft πρέπει να κρατήσει τις εκπλήξεις για την επόμενη χρονιά.

Η λέξη «εκπλήξεις» αποτελεί τη λέξη κλειδί για την Ε3. Δυστυχώς οι διαρροές έκαναν ζημιά στην παρουσίαση των Αμερικανών, αποδεικνύοντας γι’ άλλη μία φορά, ότι τα spoilers κάνουν αρκετά μεγάλο κακό ακόμα και σ’ ένα show όπως είναι η Ε3 και όχι μόνο σε ταινίες και σειρές. Είναι κρίμα να βλέπεις την αποκάλυψη του Elden Ring, με αυτή την επική (αλλά χαμηλού επιπέδου ηχητικά κατά τη διάρκεια του stream) μουσική και τα ονόματα των Hidetaka Miyazaki και George R.R. Martin δίπλα-δίπλα και να μη νιώθεις και πολλά, επειδή το γνώριζες ήδη μία μέρα πριν.

Οι εκπλήξεις μπορούν να σου γυρίσουν μπούμερανγκ, όπως στην περίπτωση του Keanu Reaves και της αποκάλυψης της ημερομηνίας κυκλοφορίας του Cyberpunk 2077 επί σκηνής, η οποία εν τέλει επισκίασε τα πάντα. Ακόμα και τα ίδια τα παιχνίδια του Xbox που ακολούθησαν αμέσως μετά και τα οποία δεν συζητιούνται όπως θα έπρεπε. Από την άλλη, αυτές είναι οι στιγμές που μένουν στο κοινό και το Elden Ring θα έπρεπε να κάνει τον ίδιο χαμό όπως η ανακοίνωση του sequel του The Legend Of Zelda: Breath of the Wild. Δύο παιχνίδια που δεν έδειξαν gameplay, μία ανακοίνωση με πολύ μικρή διάρκεια, αλλά με διαφορετικό αντίκτυο. Μετά από αυτήν την Ε3 νομίζω ότι θα ακολουθήσω τη φετινή τακτική «spoiler-free-Game of Thrones» και στο gaming πριν από κάθε μεγάλο event. Δηλαδή ένα 48ωρo με ελάχιστη αλληλεπίδραση στα social media για να μην spoilαριστώ, όπως όταν ετοιμάζομαι να δω ένα επεισόδιο αγαπημένης τηλεοπτικής σειράς.

Σε λιγότερο συναισθηματικές αναλύσεις, θα πρέπει να πούμε ότι η Microsoft έκανε και πρακτικά λάθη, αφού τα CGI trailers δεν προσφέρουν κάτι. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο πολύ «έθαψε» το Gears 5, ένα παιχνίδι που βγαίνει σε δύο μήνες, ενώ είχε υλικό να δείξει. Είπαμε, κρατάμε ανακοινώσεις και υλικό για άλλες χρονιές και εκθέσεις (Gamescom), αλλά λίγο gameplay χωρούσε. Ακόμα εντυπωσιακότερο είναι το γεγονός ότι η τακτική του «ανακοινώνω ένα νέο τίτλο όπως όπως» στα χνάρια του Metroid Prime 4 και της περσινής παρουσίασης της Nintendo, ακολουθήθηκε γενικότερα από αρκετές εταιρείες. Μία τακτική που ελπίζω να μη γίνει ακόμα μεγαλύτερη μόδα, αφού ανακοινώσεις με ονόματα παιχνιδιών ή μόνο με CGI trailer είναι αρκετά κουραστικές, καθόλου ουσιαστικές και θεωρώ ότι περισσότερο εκνευρίζουν παρά ενθουσιάζουν.
Οπότε τι μου μένει από η φετινή Xbox Media Briefine; Θα ‘θελα να πω το Ori and the Will of the Wisps, αλλά από την πρώτη του ανακοίνωση μέχρι σήμερα έχω αλλάξει δυο δουλειές και ακόμη να κυκλοφορήσει. Οπότε εστιάζω στον John Wick να παρουσιάζει το Cyberpunk 2077, στο Dragon Ball Z: Kakarot που δείχνει να είναι αρκετά υποσχόμενο (το εντεκάλεπτο stream της Bandai είχε πιο ουσιαστικές πληροφορίες), την εξαγορά της Double Fine και στα πολλά νέα studios που αγόρασε η Microsoft γενικότερα σε συνδυασμό με το εξαιρετικό deal που ονομάζεται Ultimate Game Pass. H ατάκα «discover your next favorite game» ταιριάζει απόλυτα και η έμφαση που δίνει η Microsoft στο όλο πλάνο της συγκεκριμένης συνδρομής είναι πολύ σωστή. Ειδικά άμα συνδυαστεί με σοβαρές και ουσιαστικές ευκαιρίες που θα δοθούν στα εσωτερικά της studio για να εμπλουτίσουν το Game Pass με αποκλειστικούς τίτλους που θα λανσάρονται day one μέσω της υπηρεσίας. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα μείγμα από blockbusters τύπου Metro Exodus και μικρότερων τίτλων που δεν θα αγόραζα ποτέ, αλλά με το Game Pass θα τους δώσω μία ευκαιρία με μεγαλύτερη ευκολία. Δεν έχω κανένα πρόβλημα αν η Ninja Theory εργάζεται σ’ ένα μικρότερο αποκλειστικό project που θα δοθεί ως digital release, ενώ παράλληλα δουλεύει στο επόμενο μεγάλο exclusive στα οπτικά επίπεδα ενός Hellblade: Senua's Sacrifice. Βέβαια, λέξεις όπως «αποκλειστικά» και «exclusives» γίνονται όλο και πιο δύσκολες στις παρουσιάσεις της Ε3 γενικότερα, αφού κάποια στιγμή δεν μπορούσα να παρακολουθήσω τι είναι αποκλειστικό, τι είναι timed exclusive, τι συνεργασία παίζει στην εκάστοτε περίπτωση και πάει λέγοντας. Γενικότερα, πιστεύω ότι το Βατερλό της Rare δεν θα επαναληφθεί.

Οπότε, ναι, πέρα από τα παραπάνω σημεία, τα υπόλοιπα δεν με άγγιξαν και ιδιαίτερα και αυτό το επέλεξε η Microsoft. Από το Halo Infinite είδαμε ένα τυπικό trailer, το Project xCloud έλαμψε διά της απουσίας του, ενώ την ανακοίνωση της νέας κονσόλας τη βρίσκω από αδιάφορη (μόνο ξερά specs) έως αστεία (120 fps, 8k και ένα μεγάλο “lol”). Ας εστιάσω, λοιπόν, στα θετικά, δηλαδή σε μία αναμενόμενα χλιαρή παρουσίαση για να τη χαρακτηρίσω εν τέλει ως «συμπαθητική» παρά μέτρια.

Y.Γ.: Μία μικρή και ειδική αναφορά στο ιντριγκαδόρικο Twelve Minutes αξίζει για το τέλος του κειμένου. Μοιάζει με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση, η οποία εύκολα μπορεί να παραγκωνιστεί από τα παιχνίδια με μεγαλύτερο budget κατά τη διάρκεια μίας έκθεσης σαν την Ε3.

Μάνος Βέζος
No.

Σταύρος Βέργος
Πρώτα απ' όλα. Ώρες ώρες αναρωτιέμαι αν τα κείμενα του Μάνου είναι μεγαλύτερα από τα scripts των παρουσιάσεων. Τα έχω κάνει και εγώ αλλά ευτυχώς όχι τόσο συχνά που να πονάω.
Το πιο παράξενο πράγμα με την Ε3 για μένα είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται μια τέτοια παρουσίαση. Στην ίδια θα χωρέσουν πράγματα τα οποία άλλα είναι για τους καταναλωτές και άλλα για τις αγορές. Και το ακόμη πιο παράξενο είναι πως καταφέρνουν οι ίδιες οι εταιρίες να μπλέκονται στο τι θέλουν να πουν σε ποιον. Όσον αφορά στις παρουσιάσεις πραγματικά απορώ πώς καταφέρνουν παραδοσιακά να αποτυγχάνουν όλες οι εταιρίες επανειλημμένα. Καταλαβαίνω πως μερικές φορές το υλικό δεν βοηθάει αλλά πραγματικά δεν γίνεται να βλέπουμε το ίδιο αναιμικές παρουσιάσεις από όλες τις εταιρείες ανεξαρτήτως προϊόντος. Άλλες έχουν πρόβλημα στη ροή, άλλες στον τρόπο με τον οποίο δίνονται οι πληροφορίες και σχεδόν καμία δεν πετυχαίνει να κρατάει μια ορθολογική θεματική ακόμη και αν τη θέτει η ίδια.

Στην εποχή της πληροφορίας, με το data analysis και την πληθώρα πηγών που έχουν στα χέρια τους οι εταιρείες για το πως καταναλώνει το κοινό τους τις ανακοινώσεις τους, πραγματικά απορώ. Γιατί δεν μπορούν να κάνουν μια αρκετά καλή παρουσίαση που να αρέσει αρκετά σε αρκετό κόσμο; Δεν χρειάζεται πλέον να είναι καλή η παρουσίαση. Δεν χρειάζεται να έχει μια τσαχπινιά ακόμη και αν εμένα με ιντριγκάρουν. Δεν χρειάζεται να είναι καν καλοί οι τίτλοι. Αρκεί να μπορεί να καταναλωθεί μαζικά. Μη μου πείτε πως δεν μπορούν να βρουν τη συνταγή.
Δεν πρέπει να βασιζόμαστε στην Ε3 πλέον για να μπορέσει καταρχάς ο Τύπος και το κοινό να εκτιμήσει τι σχεδιάζουν οι εταιρείες για τη βιομηχανία. Στην Ε3 προτεραιότητα έχουν οι influencers και οι εντυπώσεις. Αν πραγματικά θέλετε demos και πληροφορία της προκοπής, υπομονή, η Gamescom δεν είναι πολύ μακριά.

Και επειδή εκτιμώ τον Keanu και επειδή έχω μνήμη που θυμάται θα προσθέσω κάτι ακόμη. Έχω hype για το Cyberpunk 2077 αλλά ο μοναδικός γνωστός ηθοποιός που θυμάμαι να παίζει καλά τα τελευταία 10 χρόνια σε video game είναι ο Martin Sheen στο Mass Effect 2. Τον επίσης αγαπητό Dinklage που τον θυμάμαι σαν Dinklebot στο Destiny θέλω να τον ξεχάσω. Μακάρι ο Keanu να είναι καλός. Αλλιώς…

«That wizard came from the moon».
«Press F to pay respects».
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • BruceGr
    • Στο "No" του Μάνου γέλασα ππερισσότερο απο οτι έπρεπε. Μακράν το καλύτερο κείμενο του Μάνου (j/k)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!