Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Wolfenstein: Youngblood - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 4 αντίτυπα του Wolfenstein: Youngblood για PS4 και Xbox One. >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Το Ορυχείο: Microsoft, η αφύπνιση ενός γίγαντα

*
Ο Ηλίας Παππάς καταγράφει στο νέο του κείμενο για τη στήλη "Το Ορυχείο" το πως ο γίγαντας που ονομάζεται Microsoft βρήκε επιτέλους τη συνταγή της επιτυχίας και αναγεννήθηκε μέσα στην αγορά των videogames.

H E3 του 2004 ήταν ένα υγρό όνειρο για τους φίλους των videogames. H παρουσία του PSP έκοβε την ανάσα με τις σέξι διαστάσεις του και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Η Nintendo ενέδιδε στις αγωνιώδεις κραυγές των φίλων της για ένα ώριμο The Legend of Zelda και έκλεινε την παρουσίασή της με το τρέιλερ του Twilight Princess και την εκρηκτική εμφάνιση του Shigeru Miyamoto στη σκηνή, ο οποίος, ως άλλος αγέρωχος αλλά και άγαρμπος Link, έκοβε τoν αέρα κραδαίνοντας Master Sword και Hylian Shield. Και όχι μόνο. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι επισκέπτες μπορούσαν να παίξουν το Metal Gear Solid 3 και το Resident Evil 4, τίτλους-σταθμούς για τη γενιά και τη βιομηχανία.

Μέσα σε όλα αυτά όμως τίποτα δεν μπορούσε να συγκριθεί με την παρουσίαση μιας νεόκοπης Microsoft, η οποία, έχοντας επιβιώσει τα τρία πρώτα χρόνια στην αγορά ήθελε να κάνει αισθητή την παρουσία της ανάμεσα στα μεγάλα παιδιά δημιουργώντας φασαρίες, λέγοντας μεγάλα λόγια και επιδεικνύοντας μια αυτοπεποίθηση πέρα από τα χρόνια της. Όλη αυτή η φιγούρα, η αγριάδα και η θέληση έδεναν τέλεια με το gameplay trailer του Halo 2, τη συνέχεια του επαναστατικού Halo: Combat Evolved.

Ξεκινώντας αργά, συνδυάζοντας δράμα και χιούμορ και μια ισορροπία μεταξύ δράσης και αφήγησης που θα τη ζήλευε και ο Ridley Scott, το τρέιλερ κατέληγε σε ένα καλλιτεχνικό και τεχνολογικό κρεσέντο δράσης, που έφερνε μέχρι και δάκρυα συγκίνησης στην τέλεια ένωσή του με την ηχητική αιχμή του Martin O’Donnel. Από την απόγνωση της εξωγήινης απειλής μέχρι την αδιάλειπτη αυτοθυσία των γήινων στρατευμάτων, εκατομμύρια φίλοι και μη έμεναν με το στόμα ανοιχτό καθώς ο Master Chief, περικυκλωμένος από μια στρατιά από Elites με energy swords και αψηφώντας το θάνατο και τις πιθανότητες, απαντούσε με ηρωική αυθάδεια στο στοίχημα της Cortana οπλίζοντας μία χειροβομβίδα plasma:
-“I bet you can’t stick it”.
- “You’re on”.
Ήταν η αληθινή γέννηση της Microsoft στο χώρο των videogames.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, όπως λένε. Η Microsoft απέκτησε την ταυτότητα μιας εταιρείας που αγαπάει τα videogames και «πιάνει» τον gamer. H επέλαση του Xbox 360 είναι η μεγαλύτερη απόδειξη για αυτό, αφήνοντας την Sony να ψάχνεται για το πόσοι πυρήνες του Cell μπορούν να ενεργοποιηθούν τη φορά. Η Nintendo, ως συνήθως, ανταγωνιζόταν για κάτι διαφορετικό, και η σύγκρισή της με τους άλλους δύο είναι άτοπη, εκτός και αν μιλήσουμε γενικά για πωλήσεις όπου έσπασε κάθε ρεκόρ.

Παρά την επιτυχία της Microsoft, όμως, κάτι είχε ξεκινήσει να ραγίζει πριν ακόμα τελειώσει η γενιά του Xbox 360, επιτρέποντας στην Sony, που τα τελευταία χρόνια του PS3 είχε ξεκινήσει να συμμαζεύει τα του οίκου της, να ανεβάσει τις πωλήσεις της. Με άλλα λόγια το τέλος της γενιάς δεν θύμιζε σε τίποτα την αρχή της και, με το επίσημο κλείσιμό της το 2017 (οπότε η Sony σταμάτησε την παραγωγή του PS3 στην Ιαπωνία), τα νούμερα ήταν υπέρ της Sony: 86,9εκ. έναντι 85,7εκ. Πώς γίνεται η Microsoft να κέρδισε τη γενιά αλλά να έχασε στις πωλήσεις; Τι κρύβεται πίσω από αυτό το παράδοξο;

Ας σκάψουμε λίγο βαθύτερα.



Σε αναζήτηση ταυτότητας

Υπάρχουν ορισμένες σταθερές στη βιομηχανία που έχουμε κληρονομήσει από παλαιότερες μορφές της αγοράς και που ισχύουν, ως ένα βαθμό τουλάχιστον, μέχρι και σήμερα. Η εταιρεία που έχει το καλύτερο software είναι σε πλεονεκτική θέση. Η εταιρεία που έχει το πιο φθηνό μηχάνημα είναι σε πλεονεκτική θέση. Η εταιρεία που λανσάρει νωρίτερα είναι σε πλεονεκτική θέση. Η εταιρεία που έχει τις πιο διάσημες μασκότ είναι σε πλεονεκτική θέση. Η εταιρεία που έχει το πιο δυνατό μηχάνημα είναι σε πλεονεκτική θέση. Η εταιρεία που έχει ιστορία είναι σε πλεονεκτική θέση. Μια εταιρεία χρειάζεται κάποιες από τις παραπάνω σταθερές για να έχει ελπίδα στην αγορά των videogames. Αν μάλιστα τις διαθέτει όλες, η επιτυχία της είναι σε γενικές γραμμές εξασφαλισμένη.

Αυτά ίσχυαν μέχρι τη στιγμή που η Microsoft κυκλοφόρησε το Xbox. Και λέω «ίσχυαν» διότι από εκείνη τη στιγμή και μετά η αγορά δεν θα ήταν ποτέ ξανά η ίδια. Αναρωτιέστε γιατί; Είναι απλό. Τι από όσα ανέφερα στην προηγούμενη παράγραφο είχε η Microsoft όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Xbox; Τίποτα, είναι η απάντηση - ή μάλλον, μόνο ένα: ότι ήταν τεχνικά ανώτερο από τον ανταγωνισμό.

Το πρώτο Xbox ήταν ένα μαύρο, υπέρβαρο κουτί τεραστίων διαστάσεων, με άκομψο σχεδιασμό, κουμπιά σαν καρύδια και ένα χειριστήριο φουσκωμένο σαν μπαλόνι. H τιμή του ήταν ακριβή ως νέος παίκτης στην αγορά, το software σχεδόν ανύπαρκτο. Δεν είχε καμία μασκότ, το όνομα «Microsoft» είχε αρνητική φήμη και η κυκλοφορία του ήταν ήδη καθυστερημένη σε σχέση με του PS2, το οποίο είχε βγει στην αγορά ένα χρόνο πριν, το 2000. Μέχρι και το ίδιο το όνομα της κονσόλας, «Xbox», χρησιμοποιούνταν εσωτερικά ως παράδειγμα προς αποφυγή στα διάφορα focus groups που «δοκίμαζαν» τις υποψήφιες ονομασίες της κονσόλας. Με άλλα λόγια δεν υπήρχε καμία λογική εξήγηση για την Microsoft να ελπίζει, όχι μόνο στην επιτυχία, αλλά ούτε καν στην επιβίωση του Xbox.

Το Xbox όμως κατάφερε να επιβιώσει γιατί δημιούργησε τις δικές του συνθήκες στην αγορά, τη δική του θέση. Μπορεί η Microsoft ως εταιρεία να ήταν η επιτομή του μονοπωλίου και, για πολλούς, το κακό πρόσωπο του καπιταλισμού, αλλά το Xbox ήταν το ακριβώς αντίθετο: μια κονσόλα γεμάτη αυθάδεια, επαναστατικότητα και αδύνατα όνειρα που δεν έδινε δεκάρα για το τι ίσχυε μέχρι τότε.

Θα ονομάσω αυτή την κίνηση: «Εις μίαν Cortana αποστολικήν προσευχόμεθα».
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • joehok
    • Ωραίο κείμενο μας ταξιδέψες πράγματικα. Πλ ωραία ενημέρωση κιόλας. Συμφωνώ με πολλά αλλά αφού κάνουμε συζήτηση να πω την διαφωνία μου. Ο λόγος που πιστεύω ότι η microsoft δεν είναι μπροστά δεν είναι η έλλειψη επανάστασης στήν πορεία. Πρώτον έβγαλε την πιο χοντρή και αδύναμη και Ακριβη κονσόλα και δεύτερον ακόμα ψάχνει ταυτότητα......cloud power kinect always online game pass kinect2 updates mouse keyboard update menu update no japan games.... είτε χάνει είτε κερδίζει είναι σε μια διαρκή σύγχυση ... δηλώνει όρεξη σίγουρα αλλά δεν υπάρχει γραμμή ταυτότητας ποτέ.

      • Talk Show Host
      • Αυτό ακριβώς λέω φίλε μου. Η έλλειψη ταυτότητας είναι που την οδήγησε σε αυτά τα λάθη. Μέρος της ταυτότητάς της είναι η επανάσταση, όπως έδειξε με το πρώτο xbox. Πλέον, το game pass και το xCloud δείχνουν ότι επιστρέφει στον επαναστατικό χαρακτήρα της και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα, όπως την αγορά των στούντιο, μπαίνει πάλι στην αγορά. Είναι μέρος της ταυτότητάς της το επαναστατικό στοιχείο. Αν δεν το συμπεριλάβει απλά δεν ξέρει ποια είναι.

      • yaponvezos
      • Η πραγματική της αποτυχία ήταν η διάλυση του Advanced Technology Group (το οποίο επανήλθε μετά την κατρακύλα με το Xbox One), απόφαση που ξενέρωσε άτομα της εταιρείας που νοιάζονταν και τελικά έφυγαν ή απομακρύνθηκαν. Τα οποία παραπάνω βέβαια είναι απόρροια αυτού που λέει ο Ηλίας. Ότι το management την είδε "Windows", κάτι που έπαψε να της βγαίνει σε καλό, σε οποιαδήποτε αγορά, από την εποχή των Windows XP.

        Αν ξενερώσεις αυτούς που σου έδωσαν ταυτότητα και δεν νοιαστείς να καλύψεις το κενό, ε, η κατάληξη είναι η αυτονόητη.

        • joehok
        • εγω θα ηθελα επισης να προσθεσω οτιι το one ηταν απο τα πιο ανετοιμα μηχανηματα που επιασα....4 χρονια εχω βιωσει χειροτερο live και marketplace απο το 360 πραγμα απιστευτο. το πιο επικο ομως ηταν οταν ανοιξα την κονσολα και δεν ειχε background music player οπως ειχε το 360 10 χρονια πριν.και περιμενα 3 χρονια για να βγει update ....και εχουν βγει τοσα updates ειδικα σε menu k performance που εχω χασει την μπαλα. σε ολα αυτα εγω περιμενα να πεταει η microsoft ...αυτον τον καιρο κατι πρεπει να γινει με τα games with gold k game pass ...αλλη μια φορα που η microsoft ποιανει κατι νεο το απογειωνει και το παλιο το πεταει στα σκουπιδια. καπως πρεπει να ενωθει η φαση.

        • yaponvezos
        • Γενικά μην πιάσουμε θέματα ποιότητας υπηρεσιών σε κονσόλες γιατί εκεί βρίσκουμε το κυριολεκτικό State Of Decay. Υπομένουμε πράγματα που θεωρούνται απαράδεκτα σε smartphone των 100 ευρώ.

    • paulgouv
    • Phil Spencer E3 Ιούνιος 2016 : ''ανακοινώνουμε σήμερα το Project Scorpio για να δώσουμε στους developers μας και στους συνεργάτες την ικανότητα να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητές του τώρα , για να παραδώσουν ακόμα καλύτερα παιχνίδια σε σας'' Ένα χρόνο μετά κυκλοφορεί το OneX , και στην πρώτη χρονιά του έχει στηριχτεί μεταξύ άλλων από αποκλειστικότητες τύπου Sea Of Thieves , State Of Decay 2 και PUBG..τουλάχιστον τα δίνει για μηνιαία ενοικίαση στο Pass(το Forza Horizon4 είναι το πρώτο δυνατό exclusive) Και έρχεται o Phil στην φετινή Ε3 να ανακοινώσει την απόκτηση 5 νέων studio που θα δημιουργήσουν στο μέλλον αυτά τα παιχνίδια που είχε τάξει 2χρόνια πριν!!!Μάλλον κατάλαβε ότι όσο ασχολούταν με τους πυρήνες και τα 4Κ,ο κόσμος αποφάσισε να πάει να παίξει με τη Sony που του δίνουν καλύτερη ποικιλία σε games!!Πολύ καλή η προσφορά του Game Pass , αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται να υπερεκθειάζουμε τον Phil τον Spencer που του πήρε 5χρόνια να καταλάβει ότι πρέπει να εστιάσει στην δημιουργία νέων IP παράλληλα με τις βελτιώσεις των υπηρεσιών...

      • yaponvezos
      • Μην θεωρούμε αυτονόητο ότι το θέμα είναι πάντα το πότε κατάλαβε τι ο Spencer. Διότι day one να τα έπιανε όλα και τα πουλιά από τη μύτη, πρέπει να πείσει και τους υπολοίπους στους οποίους αναφέρεται. Δεν ήταν το τμήμα του με θέση στο board of directors. Επί θητείας του κερδήθηκε το προνόμιο αυτό και μετά τον ερχομό του Nadella και τη μεγάλη στροφή της εταιρείας ολόκληρης σε κάτι που δεν έχει ως απόλυτη προτεραιότητα τα Windows. Πιο πιθανό η αλήθεια να βρίσκεται κάπου στη μέση.

        • paulgouv
        • Ισχύει, στην τελευταία διατύπωση ήμουν λιγάκι υπερβολικός :p

          Υ.Γ. ας πώ την αλήθεια...τον Nadella τον googlαρα..μόοονο #teamPhil :p

      • Talk Show Host
      • Αν το πρόβλημα ήταν τα games τότε η βιομηχανία θα ήταν πολύ απλή. Τα games είναι μόνο ένας παράγοντας, και μάλιστα πολλές φορές όχι ο πιο σημαντικός. Τόσο η επιτυχία της Sony όσο και η αφύπνιση της Microsoft τώρα βασίστηκε σε πιο εσωτερικές αλλαγές που έφεραν άνθρωποι με όραμα, έστω και αν ήταν αναγκαστικό. Η Microsoft αλλάζει ήδη τα πράγματα τώρα και το κάνει χωρίς games.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!