Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

A (not so) new Nintendo…

Το σωτήριο έτος 20xx η Nintendo βγάζει τον διάδοχο της πιο επιτυχημένης της φορητής κονσόλας. Το  έτος 20xx+3, η Nintendo ρίχνει στην κυκλοφορία μια φορητή κονσόλα clamshell με οθόνη αφής, μεγαλύτερες επεξεργαστικές ικανότητες και βελτιωμένες ικανότητες σύνδεσης στο διαδίκτυο. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα είπατε ότι αυτές οι δύο κονσόλες, είναι το 3DS και το New 3DS. Mόνο όμως που αυτή η ακολουθία έλαβε χώρα για πρώτη φορά με τις κυκλοφορίες του GBA και του DS.

Ναι, η ιστορία επαναλαμβάνεται και μία προσεκτική ματιά στο μοτίβο που ακολούθησε την κυκλοφορία του αρχικού 3DS, αρχικά με το 3DS XL, στη συνέχεια με το 2DS, έπρεπε να μας είχε προϊδεάσει για αυτό το αυγουστιάτικο νέο, που σίγουρα θα έκανε τον Umberto Eco να αναθεωρήσει τη γνωστή ρήση του. Η αλήθεια είναι πως παρά την καλή πορεία μέχρι τώρα του 3DS και την σαρωτική του νίκη απέναντι στο Vita, τα νούμερα του αφενός δεν πρόκειται να φτάσουν τα αντίστοιχα του DS, αφετέρου έχουν παγιωθεί σε ρυθμούς σίγουρα χαμηλότερους από αυτούς που θα προσδοκούσε η εταιρεία για να ευοδωθούν οι προβλέψεις για το τρέχον οικονομικό έτος.

Νομοτελειακά, κάθε νέα κονσόλα παρασύρει μαζί και της και μια ενθουσιώδη μερίδα του αγοραστικού κοινού με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων, ενώ η απουσία κυκλοφορίας του 2DS στην Ιαπωνία με το ταυτόχρονο λανσάρισμα των νέων μηχανημάτων σε αυτή την αγορά για πρώτη φορά, εν μέρει δεικνύει σε ποια αγορά στοχεύει πρωταρχικά η Nintendo. Παράλληλα, κυκλοφορίες σαν το Smash Bros για το 3DS δείχνουν ότι το σύστημα πιθανότατα να είχε φτάσει στα όρια του. Φυσικά τα ερωτήματα, οι ενστάσεις και οι αντιδράσεις γεννήθηκαν σχεδόν αυθύπαρκτα με την ανακοίνωση του νέου. Πολλοί μίλησαν για ασέβεια της Nintendo για τους υπάρχοντες κατόχους 3DS, για διαχωρισμό της βάσης χρηστών, ενώ άλλοι προεξόφλησαν την εφαρμογή παρόμοιας στρατηγικής και με το Wii U.

Εν πρώτοις, θεωρώ ανάγκη, όχι για λόγους τυφλής υποστήριξης, αλλά ρεαλιστικής προσέγγισης να μην αναλύσουμε με όρους μανιχαϊσμού τέτοιες κινήσεις. Πολυεθνικές εταιρείες δεν μπορούν να κρίνονται με βάση το απόλυτο Καλό και το απόλυτο Κακό. Την απάντηση σε τέτοιες κινήσεις θα τις δώσει ο ίδιος ο καταναλωτής και στην ακολουθία που έθεσα και στην αρχή του άρθρου, η οποία ήταν πολύ πιο απρόσμενη, πολύ πιο δραστική και σκληρή, ο καταναλωτής μίλησε και μάλιστα ηχηρά. Τα 150 εκατομμύρια πωληθέντα μέλη της οικογένειας του DS δημιουργούν ένα πολύ ισχυρό ανάλογο που είναι δύσκολο να αγνοηθεί.

Με απλά λόγια η Nintendo δεν έκανε κάτι πρωτόγνωρο, αλλά αντίθετα προχώρησε σε μία μάλλον ήπια επανάληψη ενός φαινομένου που το επαναλαμβάνει πολλάκις τα τελευταία χρόνια με τις τόσες αναβαθμίσεις των φορητών συστημάτων. Απλώς αυτή τη φορά προχώρησε ένα βήμα παραπάνω, προβαίνοντας όχι σε απλώς αισθητικές αλλαγές, αλλά σε φαινομενικά ουσιαστικότερες, διορθώνοντας εν μέρει τις αβλεψίες των αρχικών μοντέλων, όπως την έλλειψη του δεύτερου αναλογικού μοχλού και την εύθραυστη παρουσία της 3d θέασης, ενώ τα δυνατότερα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι αυτά που λογικά εξηγούν την παρουσία παιχνιδιών αποκλειστικά για το New 3DS, όπως είναι το Xenoblade.

Αυτά τα αποκλειστικά παιχνίδια, δηλαδή το Xenoblade και τα όσα έρθουν βάσει των κατά τα ειωθότα αποκρυπτικών αναφορών της Nintendo θα έχουν μια διττή, εξ ορισμού αντιθετική υπόσταση. Από την μία μεριά θα αποτελέσουν το δέλεαρ για την αγορά των νέων μηχανημάτων, αλλά από την άλλη θα καθορίσουν και το εύρος των αντιδράσεων των φωνών που μιλούν για διάσπαση της βάσης χρηστών. Προσωπική άποψη του γράφοντα είναι πως θα κινηθούν σε μια λογική ανάλογη της ανακοίνωσης του Xenoblade, δηλαδή ports παλαιότερων παιχνιδιών, πιθανότατα από την εποχή του Wii εκτός και αν η Nintendo αποφασίσει να κινηθεί τόσο επιθετικά, ώστε να κυκλοφορήσει το εδώ και πολύ καιρό επενδυμένο με κρυπτικές αναφορές Majora’s Mask Remake. Φοβάμαι να σκεφτώ τις αντιδράσεις μεθυστικής χαράς και άκρατης οργής για εκείνη την ημέρα…

Όπως και σε πάρα πολλές περιπτώσεις, το μέλλον θα μας βοηθήσει να αποκρυσταλλώσουμε μια πιο συμπαγή άποψη για το New 3DS, κυρίως για τη διάρκεια ζωής του, το οπλοστάσιο του, τη σχέση του με το Wii U και το πώς θα προλειάνει το έδαφος για την διάδοχη κατάσταση του 3DS. Προσωπική άποψη του γράφοντα είναι πως και αυτή η κίνηση γίνεται με σκοπό να βοηθήσει την πάντα ασθμαίνουσα home κονσόλα, μιας και οι βελτιωμένες επεξεργαστικές δυνατότητες των νέων μηχανημάτων θα διευκολύνουν μεταφορές παλαιότερων τίτλων, έτσι ώστε οι ομάδες ανάπτυξης να συνεχίσουν να επικεντρώνονται στο Wii U που για όλη τη διάρκεια ζωής του θα έχει την αδήριτη ανάγκη για συνεχές και ποιοτικό software. Ας μη γελιόμαστε, το Wii U ήταν εδώ και θα παραμείνει εδώ και για πολύ καιρό, σε αυτήν την ηρωική προσπάθεια της Nintendo να το κρατήσει  ζωντανό και αξιόμαχο, τη στιγμή που μια ματιά στη λογική αφαίρεσης (Wii Mini κανείς;) που χαρακτήρισε τις μεταγενέστερες εκδόσεις του Wii είναι αρκετή για να καθησυχάσει φόβους για την έλευση του Super Wii U.

Δεν μπορώ παρά να νιώσω ότι η Nintendo κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Μια κατεύθυνση που επιτέλους περιέχει τον δεύτερο αναλογικό, βελτιωμένες online δυνατότητες αλλά κυρίως μια κατεύθυνση που βασίζεται σε σοβαρές επεξεργαστικές δυνατότητες, έτσι ώστε να έρθουν όσο το δυνατόν πιο κοντά οι home Κονσόλες με τις αντίστοιχες handheld, κάτι που επεξεργάζεται εδώ και καιρό από την μετάβαση των δύο hardware ομάδων σε κοινά γραφεία. Σίγουρα αποξενώνει μερίδα του κοινού, αλλά ποτέ καμία μετάβαση προς το εμπρός δεν ήταν αναίμακτη. Πλέον μένει να δούμε ποιοι και πόσοι θα μεταβούν μαζί της...


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • New Nintendo 3DS
    • 7+ pegi 7+
      • 10 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (5)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.nintendo.com/3ds FOLLOWERS 10 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • monstermax
    • Το Ν3DS γενικώς δίνει λόγους για αναβάθμιση πέρα από των όποιων επιπλέον αποκλειστικών τίτλων που θα κυκλοφορήσουν για αυτό με πρώτο το Xenoblade.

      Πολύ σωστή παρατήρηση πως μέσω του συγκεκριμένου μοντέλου η Ν ίσως μπορέσει να συνεχίσει να ασχολείται με το WiiU με τον ίδιο ρυθμό όπως έπραξαν στην E3 2014.

      Πάντως θα δούμε μελλοντικά αν όλη αυτή η βαβούρα είχε νόημα σχετικά με τις αποκλειστικότητες καθώς -όπως επισημάνθηκε και στο κείμενο- κατά πόσο ο κόσμος θα προτιμήσει την νέα έκδοση.
      *Το PS Vita θάφτηκε με φτυάρι την Sony, δεν χρειάστηκε καν να επέμβει το 3DS.
      *Ακριβώς οι ίδιες σκέψεις για το Majora's Mask....

      Άσχετα με το όλο θέμα αλλά η συγχώνευση των δύο τμημάτων hardware φορητού και οικιακού συστήματος έχει γίνει από τον Φεβρουάριο του 2014 και πιστεύω ότι αρκετοί την λαμβάνουν λάθος. Συγκεκριμένα η Ν επιδιώκει τα εξής:
      -Ανάπτυξη-κυκλοφορία φορητού/οικιακού συστήματος με κοινή αρχιτεκτονική και κοινή μηχανή γραφικών. Σήμερα τα 3DS/WiiU -όπως και τα προγενέστερα συστήματα- υποστηρίζουν διαφορετικές μηχανές γραφικών και αρχιτεκτονική. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εκπαιδεύεται εκ νέου μια ομάδα ανάπτυξης όταν μεταβαίνει από το φορητό σε οικιακό τίτλο και το αντίστροφο. Πλέον μελλοντικά λόγω της κοινής αρχιτεκτονικής και των ίδιων εργαλείων θα γίνεται άμεσα η μετάβαση με πολύ μικρότερα κόστη στην ανάπτυξη πέρα από το μικρότερο κόστος της κοινής μηχανής.
      -Λόγω ακριβώς της κοινής μηχανής γραφικών επίσης υπάρχει η πεποίθηση πως θα υπάρξουν κοινά παιχνίδια και στα δύο συστήματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί αλλά όχι κατά αποκλειστικότητα. Παράδειγμα δεν μπορεί να υπάρξει εύκολα κοινό Zelda σε οικιακό/φορητό Zelda, δεν μπορεί το Zelda U να εξυπηρετήσει την φιλοσοφία ενός φορητού όπως το ALBW που έχει μικρότερης διάρκειας μπουντρούμια και χαμηλότερη δυσκολία. Μπορεί όμως να υπάρξει ένα κοινό Four Swords που λόγω της κοινής μηχανής θα αναπτυχθεί άμεσα από την στιγμή που θα μπορεί να υποστηρίξει και τις δύο κλίμακες.

      Γενικώς η Ν θέλει να μειώσει τα κόστη και να αυξήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης, επίσης θέλει να δημιουργήσει ένα κοινό οικοσύστημα με το οποίο θα συνεργάζονται όλα τα συστήματα, ακόμα και το QoL. Από όσα θυμάμαι η βάση για όλα αυτά θα είναι το WiiU, επομένως μην σας κάνει έκπληξη που η VC του συστήματος υποστηρίζει περισσότερα συστήματα (και φορητά) από την αντίστοιχη του 3DS.

    • Black
    • Για το σεντόνι του φίλου από πάνω.
      Παίζεις το παιχνιδάκι σου στο μετρό,γυρνάς σπίτι και συνεχίζεις από εκεί που έμεινες στην κονσόλα σου.
      Μόνο η nintendo έχει τη δυναμική να το κάνει στο άμεσο μέλλον.

    • nkav64
    • Ωραίο κείμενο Βασίλη, επιτέλους βρήκα το χρόνο να το διαβάσω με την ησυχία μου.

      Αναμένω το review του Smash Bros για το 3DS για να δω τελικά εάν φέρνει τη φορητή κονσόλα στα όριά της και με τι επιπτώσεις στον τομέα του gameplay, εάν αυτές υπάρχουν.

      H N θα πρέπει τώρα να ρίξει το βάρος στο online multiplayer κομμάτι. Ήταν μεγάλη ευκαιρία το Hyrule Warriors, την οποία δυστυχώς δεν εκμεταλλεύτηκε, οπότε παραμένει με ναυαρχίδα του online στο Wii U το Mario Kart 8.

      To Bayonetta 2 είναι ένα παιχνίδι που επίσης προσφέρεται για Online gaming. Για να δούμε θα είμαστε τουλάχιστο τυχεροί σε αυτόν τον τίτλο;

    • TASP
    • nkav64 επιτρεπεις τον ενικο ε; Συγκλονισου nkav64,εχει εν συνδεση συνεργασια, online co-op εάν προτιμάς!http://mynintendonews.com/2014/09/04/bayonetta-2-has-online-2-player-co-op-tag-climax-features-bayonetta-jeanne-and-rodin/

    • nkav64
    • Εννοείται πως επιτρέπεται :)

      Επίσημα μέχρι τις 13/10 υπάρχει NDA σε ισχύ, οπότε ότι πούμε από την επόμενη Δευτέρα και μετά ;)

*