Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

A for Amiibο

Η ιστορία θέλει την «Toys For Bob», ομάδα ανάπτυξης των Skylanders, να προσεγγίζει την Nintendo την περίοδο κυκλοφορίας του Wii, με σκοπό την κυκλοφορία ενός καινούργιου IP, αποκλειστικού για τις κονσόλες της, το οποίο και θα βασιζόταν σε NFC φιγούρες. Κανείς δεν θα μάθει ποτέ, αν η ιαπωνική εταιρεία απέρριψε αυτή τη συνεργασία , είτε λόγω πραγματικής έλλειψης ενδιαφέροντος για κάτι που φάνταζε ακατανόητο εκείνη την εποχή, είτε επειδή βλέποντας το προσοδοφόρο της όλης κίνησης ήθελε μόνη της να δρέπει τους καρπούς από μία τέτοια κυκλοφορία. Και τι καρποί είναι αυτοί…

Βάσει των αριθμών της NPD, προκύπτει ότι στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής  έχουν πωληθεί γύρω στις 2.5 εκατομμύρια φιγούρες, στη Γαλλία γύρω στις 200 χιλιάδες, ενώ άνω των 100 χιλιάδων υπολογίζονται οι φιγούρες που πουλήθηκαν  στην Ιαπωνία την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας. Παράλληλα, στα πλαίσια ενός πρωτόγνωρου hype, ελαττωματικές φιγούρες δημοπρατούνταν για εξωφρενικά ποσά, ενώ σε τιτάνιο άθλο αναδείχθηκε η προσπάθεια ανεύρεσης ορισμένων σπάνιων φιγούρων, όπως του Marth, του Kirby ή της Wii Fit Trainer, με αποτέλεσμα πολυάριθμες ακυρώσεις προκρατήσεων και αντιστοίχως δημοπράτηση των σπάνιων κομματιών από τους γνωστούς «scalpers». Είτε λόγω μιας ηθελημένης περιορισμένης παροχής για να αυξηθεί η ζήτηση, είτε επειδή δεν είχε υπολογίσει, για πολλοστή φορά, την τόσο μεγάλη ζήτηση, η Nintendo βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο ενός κυκλώνα αντεγκλήσεων και κατηγοριών, τη στιγμή που οι προθήκες των Amiibo στα καταστήματα ήταν άδειες και ρημαγμένες, σε μια εικόνα που θύμιζε τις μακρινές ημέρες που το Wii ξεπουλούσε άμεσα το εκάστοτε απόθεμα του.

 Ένα ανέλπιστο μποναμά πέτυχε η Nintendo με την κυκλοφορία των Amiibo, ειδικά σε μία περίοδο που το κάθε σέντ που μπαίνει στα ταμεία της έχει τεράστια αξία, ενώ είδε να πολλαπλασιάζεται και ο χώρος που της αντιστοιχεί στις προθήκες των καταστημάτων, εκεί δηλαδή που το Wii U απέτυχε παταγωδώς. Παράλληλα, παρότι της αρέσει να πρωτοπορεί και να δημιουργεί αγοραστικές ανάγκες εκ του μηδενός, δεν φοβήθηκε να ανταγωνιστεί σε έναν χώρο που κυριαρχείτο από τις φιγούρες των Skylanders και Infinity, προβάλλοντας μετ’ επιτάσσεως την αξία του δικού της «brand name». Καλά και άγια όλα αυτά τα οικονομικά, όμως τούτη την στιγμή που γράφω αυτές τις αράδες χαζεύω τα μάλλον παροπλισμένα Amiibo που έχω αγοράσει. Άλλα τα έχω βάλει σε παράταξη μάχης σε ένα ράφι της βιβλιοθήκης μου, το Link και τη Zelda τους έχω βάλει να φρουρούν μια φωτογραφία της αγαπημένης μου σε παιδική ηλικία, ενώ σε μία έκφραση μεταμοντέρνου νεωτερισμού έβαλα τον Pit και τον Marth μπροστά από τη φάτνη του Χριστουγεννιάτικου Δένδρου μας. Σύμφωνοι, κατέβασα πολύ ενδιαφέροντες στολές στο Mario Kart 8, ωραίο και το Spinner στο Hyrule Warriors ενώ στο λίγο χρόνο που έχω ασχοληθεί με το Smash Bros είναι γοητευτικό να βλέπεις έναν χαρακτήρα να ανδρώνεται μαζί σου, έστω και αν δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία συμμετοχής και παραμετροποίησης. Αλλά δεν μπορώ να διώξω την ενοχλητική σκέψη ότι η Nintendo βαδίζει στα τυφλά με τα Amiibo, όσον αφορά τον τρόπο χρήσης τους.

Προφανώς, η ιαπωνική εταιρεία σκέφθηκε και ενήργησε πολύ σωστά εκμεταλλευόμενη την κυκλοφορία του Smash Bros και κατάφερε να παρουσιάσει φιγούρες, που παρόλο που δεν φθάνουν σε υψηλά αισθητικά πρότυπα, καθώς το στοιχείο της μαζικής παραγωγής τους είναι έντονο,  εντούτοις αποπνέουν ένα αίσθημα  ικανοποίησης για τους Nintendo fans, αλλά και για τους εν γένει συλλέκτες. Δεν είναι και λίγο να έχεις συγκεντρωμένους τους ήρωες, διάσημους και λιγότερο διάσημους από το πάνθεον του roster της Nintendo, είτε για την ομορφιά της συλλογής είτε επειδή μπορούν να σου παρέχουν έξτρα δωρεάν αντικείμενα και modes με τον καταναλωτή να έχει πληρώσει ουσιαστικά μόνο την αγορά της φιγούρας. Με τα όσα βλέπουμε η Nintendo επιλέγει να διασπείρει τα Amiibo σε ένα σύνολο παιχνιδιών και να τα βάλει να λειτουργούν υπό το μανδύα των DLC και είναι θετικότατο που συνεχώς όλο και περισσότερα παιχνίδια θα υποστηρίζουν τα Amiibo.

Αυτή η τακτική όμως αποδυναμώνει το ίδιο το προϊόν αφού μειώνει την αξία του στα μάτια του καταναλωτή και εξηγούμαι άμεσα: Για τους συλλέκτες με οικονομική ευχέρεια σαφώς και δεν τίθεται θέμα, αλλά για τους υπόλοιπους που απαιτούν μία πιο χρηστική και πιο πληθωρική εφαρμογή, ο ευκαιριακός και επικουρικός προσανατολισμός των Amiibo νομοτελειακά θα ξεφουσκώσει, ειδικά όταν γίνει αντιληπτό ότι δεν είναι τίποτα άλλο από DLC με τη μορφή φιγούρων. Παράλληλα, ελλοχεύει ο κίνδυνος, ακριβώς για να δικαιολογηθεί η ύπαρξη τους, τα Amiibo να ξεκλειδώνουν σημαντικά modes ή αντικείμενα του παιχνιδιού, όπως φαίνεται να γίνεται σε κάποιο βαθμό με το Mario Party 10 και να επαναληφθούν συμπεριφορές άλλων εταιρειών που δεν θα τιμούσαν στο ελάχιστο την Nintendo.

Ανάγκη είναι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να υπάρξει ένα παιχνίδι ναυαρχίδα για τα Αmiibo, όπου αυτά θα έχουν πρωταγωνιστικό και ουχί δευτεράντζας ρόλο. Θα μπορούσε να είναι μια αναπλαισίωση του Subspace Emissary με στοιχεία action και platform στις τρεις διαστάσεις ή ένα Tabletop RPG/Strategy ανάλογο του Crimson Shroud  και των Advance Wars.  Ιδεατά, αν η δημιουργία αυτή ήταν ένα F2P, τότε τα Αmiibo θα μπορούσαν πέρα από χαρακτήρες να ξεκλειδώνουν και τους ίδιους τους κόσμους του παιχνιδιού, προσθέτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ακόμα μεγαλύτερη αξία στην ίδια την φιγούρα και αναβαθμίζοντας την στα μάτια του καταναλωτή. Κάλλιστα, θα μπορούσε η Nintendo να παρουσιάσει και ένα νέο IP με νέους χαρακτήρες, οι Αmiibo φιγούρες των οποίων να συνεισέφεραν στην πιο εύκολη διάδοση του ονόματος του. Είναι στο χέρι το δημιουργικό της εταιρείας να μπορέσει να συντηρήσει αυτή τη φωτιά που εξαπλώνεται και να μην την αφήσει να ξεθωριάσει στο χρόνο. Εκτίμηση μου είναι πως για κάθε παιχνίδι από δω και πέρα θα υπάρχει πρόνοια για την εκμετάλλευση των φιγούρων, ενώ τρομάζω όταν σκέφτομαι τι μπορεί να γίνει, αν η Nintendo αποφασίσει να βγάλει νέες φιγούρες για το Animal Crossing ή για το φημολογούμενο για κυκλοφορία στο Wii U, μετά τα arcade, Pokkén Tournament.

Αν καταφέρει και συνδυάσει όλα αυτά και με ένα παιχνίδι εξολοκλήρου βασισμένο στα Amiibo, τότε θα έχει στο ενεργητικό της όχι μόνο μία απρόσμενη οικονομική επιτυχία, έναν ακόμη στύλο στο οικοδόμημα της, αλλά και μία ακόμα τρανταχτή επιβεβαίωση της αξίας της στο “Game Design”.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • GooDShiveR
    • Πολύ ωραίο opinion!! Σωστότατος ο προβληματισμός σου! Κι εγω που δεν μου περισσεύουν, αυτό σκέφτομαι. Δεν είναι δελεαστική αγορά για τον κύριο λόγο που κυκλοφορούν. Δλδ την διαδραστικότητα στα games μέχρι τωρα.

    • Chased
    • Πολύ σωστό σε βρίσκω! Η ισορροπία μεταξύ ανάγκης να έχεις τα amiibo και του να μην γίνει το όλο θέμα άλλη μία Capcom, ακόμα δεν έχει βρεθεί. Κι εγώ ακριβώς τα ίδια σκέφτομαι κάθε φορά που φέρνω στο νου μου τα amiibo!


      Υ.Γ.: Καλά ρε Βασίλη, έβαλες τη Zelda να φυλάει κάτι? Δεν σε έμαθε τίποτα η ιστορία? Φίλε, άλλαξε παίκτη, γιατί από εκείνη την πλευρά, η άμυνα μπάζει! :Ρ

    • alex4444
    • Δεν τα ειχα σκεφτει ποτε ολα αυτα, μιας και δεν εχω wiiu. Τα amiibo ειναι σιγουρα μια κινηση με τρελες προοπτικες για τη Νιντεντο, που εχει χαρακτηρες τεραστιας αναγνωρισης. Ειμαι σιγουρος οτι καποια στιγμη θα κυκλοφορησει το δικο της "infinity" που θα ειναι και το νεο μεγαλο της franchise σε καθε κονσολα απο εδω και περα και θα δωσει πιο ουσιαστικη αξια στις φιγουρες.

    • alex4444
    • @Ernesto Σου επικολλω την διαδικασια ακριβως οπως αναφερεται στο σαιτ:

      Τo Enternity δίνει βήμα στους αναγνώστες του για να δουν τις απόψεις τους δημοσιευμένες στον τομέα των blogs. Αν έχετε αναπτύξει μια σκέψη σε κείμενο από 300-600 λέξεις, μπορείτε να το στείλετε στο info[at]enternity.gr και μετά από επιλογή της συντακτικής ομάδας, τα καλύτερα θα δημοσιευτούν.

*