Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Diablo III Console

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Diablo III Console
    • 16+ pegi 16+
      • 7.8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (38)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://eu.battle.net/d3/en/console/ FOLLOWERS 4 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Μέχρι σήμερα λίγες κυκλοφορίες έχουν καταφέρει να διχάσουν τους gamers σε τόσο μεγάλο βαθμό και η κυκλοφορία του Diablo III στο PC ήταν μία από αυτές. Το νέο κεφάλαιο στο αγαπημένο αυτό franchise σε καμία περίπτωση δεν ήταν κακό, αλλά δεν κατάφερε να αγγίξει και να ξεπεράσει τις προσδοκίες των φανατικών οπαδών που περίμεναν καρτερικά τόσο χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής. Τα μελανά σημεία εντοπίστηκαν στο Auction House και –κυρίως- στην απαίτηση μόνιμης online σύνδεσης. Τα δύο αυτά στοιχεία κατήργησαν αυτομάτως όλη τη μαγεία και την ατμόσφαιρα που υπήρχε στους δύο προηγούμενους τίτλους, αφού οι δημοπρασίες στο auction house για αναζήτηση καλύτερου εξοπλισμού μηδένιζαν τον παράγοντα loot στο single player ενώ το always online, πέρα από την (αναμενόμενη) ενόχληση που προκαλούσε στους παίκτες, δημιουργούσε και προβλήματα σταθερότητας, γεγονός που κατέληγε συχνά σε απρόοπτες αποσυνδέσεις ή εργασίες συντήρησης του τίτλου ή του server, με αποτέλεσμα να μην είχε υπήρχε πρόσβαση στον τίτλο για ώρες…

Diablo 3 Console Image 01

Επιπλέον, η αυτοματοποίηση της καταχώρησης των skill points αποχρωμάτισε τα RPG στοιχεία του τίτλου, αγκαλιάζοντας περισσότερο το action είδος. Η κυκλοφορία του Diablo III για PS3  (αργότερα και στο PS4) και Xbox 360, επιχειρεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα της PC κυκλοφορίας αλλά το ερώτημα είναι κατά πόσο το καταφέρνει αυτό. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε Diablo σε σύστημα ψηφιακής ψυχαγωγίας. Πίσω στο 1998, η Blizzard North σε συνεργασία με την Climax Group και την Electronic Arts έφεραν το πρώτο Diablo στο PSone, το οποίο παρόλο που λάνθανε την υποστήριξη online, κατάφερε το αδιανόητο: offline co-op 2 παικτών στο ίδιο σύστημα. Η έκδοση για PS3 και Xbox 360, προσφέρει την ίδια εμπειρία, καταργώντας την υποχρεωτική online σύνδεση και αφήνοντας τους παίκτες να απολαύσουν τον τίτλο όπως θα έπρεπε να είναι, δίνοντάς τους ουσιαστικά την επιλογή του offline ή του online mode. Μέχρι 4 παίκτες μπορούν να παίξουν μαζί ταυτοχρόνως στο ίδιο σύστημα offline ή ακόμα και γίνει συνδυασμός με το online co op, λόγου χάρη 2 παίκτες στο ίδιο σύστημα και άλλοι 2 που θα παίζουν online, με το drop in και drop out να συμβάλλει στη διατήρηση της ροής του gameplay, ενώ αν ο online host τερματίσει τη συνεδρία του, οι εναπομείναντες παίκτες μεταφέρονται στο χάρτη κάποιου νέου διαθέσιμου host.

Diablo 3 Console Image 02

Δεν υπάρχει split screen, όλοι μοιράζονται την ίδια οθόνη, κάτι που συντελεί τόσο θετικά στη δράση όσο και αρνητικά, αφού στο offline ουσιαστικά περιορίζει την κίνηση στο χώρο. Το inventory έχει επανασχεδιαστεί για να είναι περισσότερο ταιριαστό στο gameplay των οικιακών συστημάτων και ενώ στην αρχή είναι δύσκολο να συνηθίσει κανείς τη δομή του, στη συνέχεια αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμο, βολικό και εξυπηρετικό, με περισσότερο διαθέσιμο χώρο και αυτόματη ταξινόμηση των κρυστάλλων, του crafting, των φίλτρων και των ειδικών αντικειμένων. Αυτό σημαίνει πως πέρα από την αγοραπωλησία αντικειμένων και την επιλογή εξοπλισμού, οι παίκτες δε χρειάζεται πλέον να ανησυχούν για την ταξινόμηση των αντικειμένων ούτως ώστε να χωράνε όπως στο διαθέσιμο περίγραμμα της PC έκδοσης, εξοικονομώντας πλέον χρόνο τον οποίο τον αφιερώνουν στη δράση. Η δομή και ο χαρακτήρας των menus και του inventory θυμίζουν σε έντονο βαθμό την console version του Sacred 2: Fallen Angel για PS3 και Xbox 360, οπότε όσοι παίκτες έχουν ασχοληθεί με τον προαναφερθέντα τίτλο θα νιώσουν οικεία κατά την πλοήγησή τους  στα menus του Diablo III. Ο βαθμός δυσκολίας έχει αυξηθεί σημαντικά, ακόμα και στο normal mode, κάτι το οποίο όσο σαδιστικό και αν φαίνεται είναι ευχάριστο και ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη!

Diablo 3 Console Image 03

Οι παίκτες θα συνειδητοποιήσουν πως, για να επιζήσουν στον όχι και τόσο φιλικό κόσμο του Sanctuary, θα χρειαστεί να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική που χρησιμοποιούσαν στην PC έκδοση του τίτλου και να πειραματιστούν με τα διαθέσιμα skills και runes, προκειμένου να δημιουργήσουν την καλύτερη επίθεση καθώς και άμυνα ανάλογα την κλάση που χρησιμοποιούν. Το σύστημα με τα skills και τα runes παραμένει εξαιρετικό και ίσως είναι το καλύτερο που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην κατηγορία, αφού ουσιαστικά κανένα skill δεν πάει χαμένο και όλα δύνανται να χρησιμοποιηθούν εκ νέου με ένα διαφορετικό rune που αλλάζει εξολοκλήρου την εμφάνιση αλλά και τη συμπεριφορά των επιθέσεων. Όπως αναφέρθηκε η δυσκολία είναι σημαντικά αυξημένη, οπότε τι αντίκτυπο έχει η απουσία του auction house στο κυνήγι καλύτερης λείας; Από τα πρώτα κιόλας λεπτά στο Sanctuary δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή του το πρώτο legendary αντικείμενο!
Πραγματικά, η συχνότητα με την οποία εμφανίζονται τα magic, rare ακόμη και τα legendary items είναι εντυπωσιακή, σε σημείο που το σεντούκι των ηρώων θα γεμίσει γρήγορα με σπάνια αντικείμενα που θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αποχωριστούν οι παίκτες. Η συχνότητα και η πυκνότητα του loot είναι τόσο μεγάλη που άνετα ξεπερνάει την αντίστοιχη του Torchlight II, οπότε καλό θα ήταν οι παίκτες να προετοιμαστούν για συχνή χρήση του town portal και αλλεπάλληλες αγοραπωλησίες. Η αναζήτηση του επόμενου καλύτερου legendary αντικειμένου βρίσκεται στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας και όχι σε κάποια δελεαστική δημοπρασία. Το κυριότερο είναι, πως η ισορροπία επανέρχεται στο Diablo III κι έτσι δε θα μπορούν πλέον να έχουν το πλεονέκτημα της νίκης παίκτες με… «ισχυρό πορτοφόλι» αλλά εκείνοι που θα αποτυπώσουν την εμπειρία τους πάνω στα πλήκτρα του χειριστηρίου, θα επιλέξουν το σωστό συνδυασμό skills και θα εξοπλιστούν με αντικείμενα που κέρδισαν οι ίδιοι μετά από δύσκολες και επικές μάχες.

Diablo 3 Console Image 04

Πιάνοντας στα χέρια το DualShock 3, το Enternity ένιωσε πως το Diablo III ήταν τελικά προορισμένο να αγκαλιάσει το PS3 και να προσφέρει μία από τις καλύτερες action/rpg, dungeon crawling εμπειρίες, κάτι που συνέβη και με το Dungeon Siege III. Τα skills, τα potions, ο χάρτης και το town portal είναι σωστά αντιστοιχισμένα στα πλήκτρα του χειριστηρίου, η κίνηση των ηρώων με τον αναλογικό μοχλό δείχνει εξαιρετικά φυσική αλλά εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι η κίνηση dodge που είναι τοποθετημένη στον αριστερό αναλογικό μοχλό: συμπεριφέρεται σα μία φυσική προέκταση των δυνατοτήτων των ηρώων καθώς και του ίδιου του gameplay και, χρησιμοποιώντας την, αισθάνεται κανείς πως δε θα μπορούσε τελικά να παίξει σωστά χωρίς την ύπαρξη του dodge. Με το dodge οι ήρωες μπορούν να καταστρέψουν γρήγορα αντικείμενα στο χώρο και να αποφύγουν παγίδες και fatal blows από εχθρούς και ειδικά bosses. To αρνητικό στο gameplay είναι πως στις target moves, ο στόχος επιλέγεται αυτόματα κι έτσι ενώ τις περισσότερες φορές οι επιλογές είναι σωστές, υπάρχουν περιπτώσεις που απαιτείται ακρίβεια στο set up (όπως οι κινήσεις meteor και hydra της μάγισσας) και τελικά δεν επιτυγχάνεται πάντα. Επιπλέον, classes όπως Demon Hunter, Witch Doctor και Wizard (rangers και casters δηλαδή) θα δυσκολευτούν να πετύχουν με ακρίβεια εχθρούς που βρίσκονται στην άλλη άκρη της οθόνης, κάτι που δεν ισχύει στους melees χαρακτήρες (Barbarian, Monk) αφού οι μεταφορά του τίτλου στις κονσόλες ευνόησε σημαντικά το gameplay τους, σε τέτοιο σημείο που όσοι τους ελέγξουν θα νιώσουν πως παίζουν κάποιο beat ‘em up/brawler παιχνίδι.

Diablo 3 Console Image 05

Αυτό φυσικά, δε σημαίνει πως οι υπόλοιπες κλάσεις δεν είναι καλές, απλώς χρειάζονται το χρόνο τους για να αρχίζουν να αποδίδουν σωστά και στη συνέχεια να διαλύουν, κυριολεκτικά, τα πάντα στο πέρασμά τους. Ο τεχνικός τομέας σίγουρα δεν εντυπωσιάζει όπως στην PC έκδοση. H μεταφορά του τίτλου στα PS3 και Xbox 360 θυσίασε αρκετά από τον τεχνικό τομέα προκειμένου να εξασφαλίσει σωστή απόδοση, κάτι που επιτυγχάνει τις περισσότερες φορές, περιστασιακά, όμως, το frame rate (η ανανέωση δηλαδή των καρέ) πέφτει ελαφρώς όταν στην οθόνη υπάρχουν πολλοί ήρωες και πολύ εχθροί μαζεμένοι και ειδικά όταν χρησιμοποιούνται πολλές ειδικές επιθέσεις. Κάποια bugs και glitches κάνουν αραιά την εμφάνισή τους και υπήρξαν και στιγμές που η οθόνη κυριολεκτικά πάγωνε ενώ, παράλληλα, κάποια αποσπάσματα ήχων ή συζητήσεων διεκόπησαν απότομα αλλά, ευτυχώς, όλα αυτά είναι φαινόμενα που δεν επαναλαμβάνονται συχνά. Τα εφέ των spells δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όπως στην PC έκδοση ενώ και τα μοντέλα των χαρακτήρων δείχνουν αρκετά χοντροκομμένα με όχι και τόσο απαλές υφές. Η μεταφορά, επίσης, προδίδεται και από τα συμπιεσμένα videos, με pixels που είναι ορατά ακόμα και στο μη έμπειρο μάτι. Παρόλα αυτά, στο σύνολό του, ο οπτικός τομέας είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός, ειδικά αν υπολογιστεί και το γεγονός πως η console version του Diablo III παίζεται από μακρυά και όχι τόσο κοντά όπως στην οθόνη του υπολογιστή.



Εν κατακλείδι, θα μπορούσαμε με βεβαιότητα να πούμε πως η παρούσα έκδοση του Diablo III είναι η καλύτερη, αφενός γιατί καταργεί το always online στοιχείο, αλλά και το auction house και αφετέρου γιατί το προσφέρει εκείνο το αίσθημα του «διπλού» που κανένα PC δεν μπορεί να υποστηρίξει: η περιπλάνηση στον κόσμο του Sanctuary και η ανελέητη σφαγή των δαιμονικών ορδών παρέα με έναν φίλο στον ίδιο καναπέ είναι ένα αίσθημα ανεκτίμητο. Ο καταιγισμός σπάνιων αντικειμένων κι εξοπλισμού, είναι ικανός να κάνει τους παίκτες να κολλήσουν με τις ώρες και να επιστρέφουν συχνά για την αναζήτηση ολοένα και καλύτερου loot. Τα trophies και τα achievements είναι ένας ακόμη παράγοντας που ενισχύει την αντοχή του τίτλου στο χρόνο. Αν τίτλοι όπως Dungeon Siege III και Sacred 2 στα PS3 και Xbox 360 σας άρεσαν, τότε το Diablo III θα σας ενθουσιάσει. Αν υπήρχε οποιοσδήποτε ενδοιασμός πριν για την αγορά του, τότε ίσως ήρθε η στιγμή να το ξανασκεφτείτε.


 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram
19 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • evergrey
    • Απο το "χορταστικο" του Demo παντος που επαιξα το γουσταρα πολυ!Να δω ποτε θα παρω τοσα καλα παιχνιδια που βγαινουν.Ωραιο Review!

    • BoBKiD
    • Έχοντας παίξει τις εκδόσεις PC και PS3, μπορώ να πω πως το review είναι απόλυτα ακριβές σε αυτά που λέει.
      Το Diablo III έχει όντως φτιαχτεί για το PS3 και δυστυχώς έτσι θα έπρεπε να ήταν εξ αρχής στο PC.

      Πραγματικά εύχομαι να μην προσθέσουν κάποιο auction house στο μέλλον με κάποιο patch.

    • Tobajaras
    • Ευχαριστούμε πολύ Blizzard που έκανες τόσα εκατομμύρια πελατών σου beta testers επί ενάμισι χρόνο για να φτιάξεις τελικά ένα αξιοπρεπές παιχνίδι αφαιρώντας τη σημαντικότερη καινοτομία που υποτίθεται θα προσέφερε.

      ΜΠΕΕΕΕΕ.

    • vegeta13
    • Περιμενα πολλους μηνες τη μερα κυκλοφοριας αυτου του game στις κονσολες (γλίτωσα νεο pc - χαλάλι η αναμονη)!

    • mysterious
    • Από το demo φαινόταν πως είναι ιδανικό σε κονσόλα...αφού λείπουν και οι μπούρδες που επέβαλαν στο pc,το λιώσιμο του κρίνεται επιτακτικό!

    • DrManolo
    • Πολύ ωραίο το review. Σαν fan της σειράς του Diablo εξαρχής (από PS1) και επειδή όταν βγήκε για PC υπηρετούσα την πατρίδα και δεν μπορούσα να ασχοληθώ με τον τίτλο, το ανέβαλα έως που βγήκε για το PS. H πρώτη μου επαφή ήταν από κονσόλα, δεν έχω ασχοληθεί καθόλου από το PC και οι εντυπώσεις μου είναι πού καλές έως τώρα. Συνεχίζω στο nightmare και περιμένω εναγωνίως το expansion Reaper of Souls για περισσότερο κάψιμο!

    • vonzuchter
    • το καστρο των rpg εχει πεσει εδω και καιρο. μενει το mmo που και αυτο εχει εν μερη πεσει και το τελευταιο οχυρο του pc gaming τα strategy games. Οταν πεσουν ολα αυτα τα καστρα και αρχισουν να βγαινουν τιτλοι αυτων των ειδων στις κονσολες τοτε το pc gaming θα πεθανει και μαζι του θα παρει και το desktop pc

    • PetrifieD-
    • O Tοbajaras εννοεί μάλλον, ότι αυτό έπρεπε να είχε γίνει από την αρχή και να μη χρειαστεί να περιμένουμε 1μιση χρόνο για να παίξουμε το κανονικό Diablo έχοντας φάει στη μάπα το AH και το always online και τα νεύρα που αυτά έχουν προκαλέσει σε όλους μας. Βέβαια το always online θα παραμείνει στα pc δυστυχώς αλλά τουλάχιστον φεύγει το έκτρωμα οπότε θα συμβιβαστούμε.

    • Koel700
    • Plisken .. o Tobajaras λεει οτι βγαλαν του PC με οτι μπουρδες βαλαν και ηθελαν να δουν πια πραγματα δεν θα αρεσει στον κοσμο..ωστε να τα διορθωσουν στην εκδοση που τους ενδιεφερε (ps3) κανοντας τον κοσμο που τους υποστηριζε φανατικα beta testers και στο τελος παραπονεμενους διοτι οτι δεν αρεσε στην PC εκδοση φτιαχτικε μονο στην PS3 εκδοση αφηνοντας τους PC fans ****κες...να σου υπενθημησω οτι το DIABLO ειναι ανεκαθεν PC game..ετσι αν εισαι PC gamer εχεις καθε δικαιομα να κραζεις

    • Tobajaras
    • Yep, με κάλυψαν τα παιδιά. Το AH από την πρώτη μέρα φαινόταν πως επιδρά αρνητικά στο παιχνίδι ενώ το always online (ή καλύτερα η απουσία offline mode) ήταν από την αρχή σημείο τριβής. Σε αυτό προστέθηκαν και το πολύ κακό randomizing και item ratio, που απ'ό,τι ακούω διορθώθηκαν στην έκδοση για κονσόλες. Δεν υπάρχουν πια άκυρα stat combos ή bows με +STR κλπ, τα rates είναι πολύ καλύτερα και γενικά υπάρχει η αίσθηση πως ο χρόνος του παίκτη ανταμείβεται. Για όσους επιμένουν, βέβαια, υπάρχουν αρκετά sites τύπου d3jsp για αγοραπωλησίες αντικειμένων - αυτό δεν πρόκειται να πεθάνει - απλά η όλη κατάσταση έχει βελτιωθεί.

      Επειδή όμως δεν είμαστε εμείς οι πονηροί/ ξερόλες και η Blizzard δεν απαρτίζεται από χαζούς, παραμένει το ερώτημα ΓΙΑΤΙ έπρεπε να κυκλοφορήσει το παιχνίδι με αυτό τον τρόπο και μετά από 1,5 χρόνο για κυκλοφορία σε άλλη πλατφόρμα (και άπειρα patches) να μη γίνει καν συζήτηση για always online/ AH. Το D3 ήταν από την αρχή console friendly και τα όσα επισημαίνει το review εδώ είναι σωστά, οπότε σαν παιχνίδι είναι τουλάχιστον αξιόλογο (πλέον) Είναι να μη νιώθεις πειραματόζωο μετά όταν είσαι early adopter και έχεις δει όλη τη διαδρομή προς το τίποτα?

    • Plisken
    • Δυσκολεύτηκα να πιάσω το νόημα διότι το D3(PC) πούλησε πάνω από 12.000.000 τον πρώτο χρόνο. Τεράστιο νούμερο για πειραματόζωα δεν νομίζετε?. Εκτός αν περιμένετε να πουλήσει στις κονσόλες παραπάνω...

      Εγώ το κόβω χλωμό...

    • mhatzi77
    • Παιχνιδάρα αν και o evade μοχλός ξενίζει, καλό είναι βέβαια που η έλλειψη auction house δίνει πιο γρήγορα rare items.
      Κατά τ'άλλα το παιχνίδι τα σπάει

    • SithDante
    • Φοβερό παιχνίδι και πάρα πολύ καλό και χορταστικό review.Το ξεκίνησα πριν 3 περίπου βδομάδες με Demon Hunter, την 60αρισα, και τώρα παίζω στο inferno mode!!!

    • zodiakos
    • Τα Diablo ήταν πάντα από τα αγαπημένα μου. Τα έχω παίξει όλα και περίμενα το 3 με τρομερή αγωνία. Ήξερα βέβαια πως δυστηχώς δεν θα το έπαιζα για πολύ καιρο (στον Η/Υ) αλλά όταν θα τον αναβάθμιζα (όταν) θα το αγόραζα αμέσως.
      Και τότε να το. Βγήκε και στο PS3. Εγω θα του έβαζα 9
      They are the prey and I am the Hunder!!!!!!!!

*