Microsoft: Πλούσιο περιεχόμενο, λάθος πολιτική
Ξεκινώντας την οποιαδήποτε κουβέντα, θα πρέπει να δούμε κάτι με καθαρό μυαλό και αφήνοντας στο περιθώριο όλα όσα μας έχουν εκνευρίσει από τις αποφάσεις της Microsoft. Το Xbox One είναι ένα πανίσχυρο σύστημα που μπορεί άνετα να στηρίξει την επόμενη γενιά. Προσφέρει όλες τις δυνατότητες στους developers να δημιουργήσουν τους τίτλους τους έτσι όπως επιθυμούν, ενώ και με τη συνεργασία του cloud θα μπορούν ορισμένα games να «τρέχουν» καλύτερα. Πως γίνεται αυτό; Μας το εξήγησε χαρακτηριστικά ένας από τους ανθρώπους πίσω από το σχεδιασμό του, στο πλαίσιο μιας ειδικής παρουσίασης. Φανταστείτε πως βρίσκεστε σε έναν τεράστιο κόσμο (πχ. του Far Cry 3). Οι δυνατότητες του Xbox One είναι συγκεκριμένες και μπορούν να αποδώσουν μία λεπτομερή εικόνα για ένα συγκεκριμένο εμβαδό, γύρω από τον πρωταγωνιστή. Χάρη στο cloud, το σύστημα λαμβάνει βοήθεια και ουσιαστικά απλά υποδέχεται την επεξεργασία του κόσμου πέραν αυτού του εμβαδού, έτοιμη μέσω του Xbox Live. Με αυτή τη λογική λοιπόν, η ροή της δράσης θα είναι ομαλότερη, θα μειωθούν στο ελάχιστο οι χρόνοι φορτώματος, ενώ θα είναι και πολύ μεγαλύτερο το επίπεδο λεπτομέρειας στα games. Τι γίνεται στην περίπτωση που το Xbox One χάσει τη σύνδεσή του με το δίκτυο; Οι developers μπορούν να αξιοποιήσουν το cloud, όμως ταυτόχρονα έχουν στα χέρια τους και κάποιες δικλείδες ασφαλείας. Έτσι, στην περίπτωση πχ. που η γραμμή μας «πέσει», μέχρι να επανέλθει, τα δεδομένα αυτά απλά δε θα παρουσιάζονται (πχ. θα βλέπουμε λιγότερη κίνηση σε μακρινή απόσταση), ενώ θα καλύπτεται και αυτή η αδυναμία με κλασικές τεχνικές (πχ. ομίχλη).
Όσον αφορά τώρα στην πολιτική του DRM, του always online και της διαχείριση των δικαιωμάτων των τίτλων, η Microsoft συνεχίζει να μη διαχειρίζεται σωστά τις αποφάσεις της. Πριν κάνουμε οποιαδήποτε κρίση, αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι ότι μιλάμε για εταιρεία που θέλει να προστατέψει τόσο τα συμφέροντά της, όσο και τα συμφέροντα των συνεργατών της. Από εκεί και πέρα όμως, το πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι η τακτική που θα ακολουθήσει φτάνει στα επίπεδα του να ενοχλεί τον παίκτη. Προσωπικά το θέμα των μεταχειρισμένων δεν με ενοχλεί σε τόσο μεγάλο βαθμό, όσο η διαδικασία ταυτοποίησης του λογισμικού μέσω του Xbox Live μία φορά στις 24 ώρες. Ναι, τα ποσοστά των νοικοκυριών με πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι πολλά, ναι στη χειρότερη μπορείς να κάνεις tethering από το κινητό σου και να μην έχεις πρόβλημα, αλλά και πάλι, αυτό το ψυχαναγκαστικό του να έχεις και ένα έξτρα άγχος για το αν η κονσόλα συνδέθηκε, πραγματικά είναι πέραν πάσης λογικής.
Θέλω να πιστεύω πως η Microsoft θα σκεφτεί πολύ σοβαρά το πώς θα λανσάρει τελικά όλο το πακέτο του Xbox One, γιατί στο φινάλε, μόνη της αδικεί το προϊόν της. Επαναλαμβάνω, το Xbox One είναι εξαιρετικό σύστημα και κάτι τέτοιο το αποδεικνύει και το Forza Motorsport 5, το οποίο και προσωπικά θεωρώ μακράν το καλύτερο -από τεχνικής πλευράς- video game που παρουσιάστηκε στην Ε3. Όσο για την κυκλοφορία του στην Ελλάδα, τα δεδομένα λένε για τα μέσα του πρώτου τριμήνου του 2014. Κλείνοντας, είναι αστείο να διαμαρτύρονται κάποιοι για το γεγονός ότι το Xbox Live δε θα υποστηρίζεται στη χώρα μας στο λανσάρισμα, μιας και μιλάμε για ένα σύστημα άρρηκτα συνδεδεμένο με την online υπηρεσία, άρα όλοι οι περιορισμοί είναι «φυσιολογικοί».
Sony: Με τη βεβαιότητα του νικητή
Αν υπάρχει αδιαμφισβήτητος νικητής στη φετινή Ε3, αυτός είναι η Sony. Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε τα πλάνα της και δεν έχασε την ευκαιρία να χτυπήσει τον μεγάλο της αντίπαλο εκεί που πονάει. Η αναφορά στη συνέντευξη Τύπου με τρία διαφορετικά slides, αλλά και το σχετικό διαφημιστικό έκαναν τη Sony να δείχνει πολύ πιο κοντά στον καταναλωτή και στο παιχνίδι των εντυπώσεων κατάφερε να κερδίσει ακόμη και τους πιο δύσπιστους. Από την τιμή του PS4 που είναι 100€ πιο φθηνό (δεν έχει υποχρεωτικά την PlayStation 4 Eye Camera), από τα αρκετά exclusives που θα ακολουθήσουν από τα first και second parties, αλλά και από την απαλλαγή πάσης φύσεως κλειδώματος (κατά κάποιο τρόπο), το νέο PlayStation μπορεί να ετοιμάζεται για λανσάρισμα με τις καλύτερες προϋποθέσεις.
Ωστόσο, επειδή καλό θα είναι να κρατάμε και μια πισινή, δεν κρύβω ότι οι διάφορες αναφορές για παρόμοιες τακτικές που δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη πλήρως με τρομάζουν. Τόσο το γεγονός ότι τελικά οι developers θα αποφασίσουν για τα μεταχειρισμένα και το DRM, όσο και το γεγονός ότι η ΕΑ πήρε την απόφαση να καταργήσει το online pass, στην Ε3 πριν το ξεκίνημα της νέας γενιάς, μου αφήνουν πολλά ερωτηματικά. Και επειδή το διάβασα και σε διάφορα σχόλια και PMs που μου ήρθαν τις ημέρες της έκθεσης, όχι, δε θεωρώ ότι ο Bleszinski τρελάθηκε και άρχισε να τα βάζει με τη Sony. Θα ήταν χαζός να κάνει κάτι τέτοιο ειδικά αυτή την περίοδο, αφού με μία τέτοια συμπεριφορά γνωρίζει απλά ότι μπορεί να κλείσει πόρτες. Ούτε για χαζό τον έχω, ούτε στη δύση της καριέρας του. Οπότε, ας μείνουμε με σκέψεις. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι τα 399€ μπορεί στη χώρα μας να ανέβουν λίγο παραπάνω λόγω του ανεβασμένου ΦΠΑ, οπότε ναι μεν θα έχουμε PS4 την πρώτη μέρα διάθεσης στην Ευρώπη (λογικά ακριβή ημερομηνία θα μάθουμε στη gamescom), αλλά μπορεί να το υποδεχτούμε σε μια τιμή κοντά στα 419€-429€.
Nintendo: Ένας διαφορετικός κόσμος
Μιλώντας με ανθρώπους της Nintendo κατά τη διάρκεια της Ε3, αυτό που κατάλαβα είναι πως όλη η ιαπωνική εταιρεία δε δείχνει να ενοχλείται από τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει δίπλα της. Μου ήρθε στο μυαλό δηλαδή κάτι στα επίπεδα του «στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν». Δε θεωρώ απαραίτητα κακή αυτή την πολιτική, γιατί ουσιαστικά οι Ιάπωνες δείχνουν πως πραγματικά για άλλη μια φορά στοχεύουν εντελώς διαφορετικά. Κάτι τέτοιο μας το επιβεβαίωσαν και άνθρωποι των Microsoft και Sony, οι οποίοι απλά βλέπουν τη μάχη να εμπλέκει μόνο τους δυο τους. Το πόσο θα επιβεβαιωθεί βέβαια κάτι τέτοιο θα το δούμε σίγουρα σε βάθος χρόνου και θα έχουμε ξεκάθαρη εικόνα στην επόμενη Ε3. Μέχρι τότε, η Nintendo θα έχει δώσει στην κυκλοφορία αρκετά παιχνίδια, ενώ και οι third parties θα έχουν δείξει πιο ξεκάθαρα τη θέση τους.
Την πτώση τιμής που περιμέναμε πάντως δεν την είδαμε και τα φτερά μας για κάτι τέτοιο κόπηκαν σχεδόν με το που πατήσαμε το πόδι μας στην Καλιφόρνια και κάναμε κάποιες πρώτες συζητήσεις με διάφορα στελέχη. Αν τώρα έχει νόημα στο ράφι ένα μηχάνημα τωρινής γενιάς σε τόσο κοντινή τιμή με ένα της επόμενης, δεν μπορώ να το σχολιάσω. Κάποια πράγματα δε σηκώνουν περαιτέρω λόγια… Από παιχνίδια πάντως, τα όσα είδαμε είναι εξαιρετικά και για πρώτη φορά σε 1080p δείχνουν ακόμη πιο όμορφα. Το νέο Donkey Kong, το νέο Mario Kart, το νέο Mario World, το Bayonetta 2, το Sonic: Lost World και όσα third party games υπήρχαν στο ειδικό booth για τους συνεργάτες της Nintendo μας άφησαν με εξαιρετικές εντυπώσεις. Κλείνοντας, θα ήθελα να μεταφέρω μια εικόνα. Ανεβαίνοντας πάνω σε αυτό τον ειδικό χώρο για να δούμε τους τίτλους με την ησυχία μας, γύρισα το βλέμμα στο τεράστιο περίπτερο της Nintendo. Δεν είχε απολύτως καμία διαφορά από πλευράς όγκου gamers και δημοσιογράφων/εμπόρων που περίμεναν να δουν τα νέα games σε σχέση με τα booths των Sony και Microsoft. Ίσως αυτό και από μόνο του να λέει πολλά…
Η CD Projekt RED δεν έχει ανακάμψει πλήρως από το λανσάρισμα του Cyberpunk 2077



Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity