Εnternity: Κάθε χρόνο το Football Manager franchise, βιώνει δραστικές αλλαγές σχεδόν σε όλα του τα στοιχεία (μενού, εμφάνιση κλπ). Είναι απαραίτητο; Γιατί να μην κρατήσετε το ίδιο μοντέλο του FM 12 και να βελτιώσετε απλά μερικούς τεχνικούς τομείς του τίτλου όπως την 3D μηχανή γραφικών;
Miles Jacobson: Προσπαθούμε να αυξάνουμε, χρόνο με το χρόνο, την αίσθηση ρεαλισμού του παιχνιδιού, και να το κάνουμε πιο προσβάσιμο και εύχρηστο για όλους - ένα παιχνίδι με τόσες πληροφορίες, είναι σημαντικό για μας να το παρουσιάσουμε στο χρήστη όσο πιο εύκολα γίνεται. Κάθε χρόνο κάνουμε πολύ μεγάλα βήματα σε αυτόν τον τομέα, αλλά συνεχίζουμε να δουλεύουμε.

E: Στο FM 13, προσθέσατε μερικές νέες δοκιμασίες, όπως το Football Manager Classic ή πιο απλά Challenge. Οι νέες προσθήκες, στοχεύουν περισσότερο τους λιγότερο έμπειρους παίχτες του FM ώστε να προετοιμαστούν, πριν ξεκινήσουν το Worldwide Soccer Manager mode;
MJ: Το Classic mode προστέθηκε διότι παρατηρήσαμε πως υπάρχουν πολλού που θέλουν να ασχοληθούν με το FM, αλλά τελικά δεν το κάνουν. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι πλέον δεν διαθέτουν τον χρόνο ή γιατί βρίσκουν το κυρίως mode υπερβολικά μεγάλο. Άρα αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας με τον τίτλο, αλλά και ένα τρόπο να επιστρέψουν οι παλαιότεροι παίκτες. Το challenge mode, απευθύνεται σε παίκτες που θέλουν ένα διάλειμμα από το κυρίως mode, και θέλουν να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο. Είναι πάρα πολύ διασκεδαστικό.

Ε: Σε κάθε νέα έκδοση, η ομάδα ανάπτυξης, προσπαθεί να βελτιώσει όσο περισσότερο γίνεται τον τρόπο που ο manager -ο παίκτης δηλαδή- αλληλεπιδρά με την ομάδα του. Ποια από τις φετινές βελτιώσεις είναι κατά τη γνώμη σας η πιο σημαντική, η οποία κάνει το FM ακόμα πιο ρεαλιστικό σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις;
MJ: Υπάρχουν πάνω από 900 νέες λειτουργίες στον τίτλο φέτος και το να με ρωτάτε να διαλέξω μια ανάμεσα σε αυτές είναι σαν να με ρωτάτε ποιο είναι το αγαπημένο μέλος της οικογένειάς μου. Μου αρέσουν όλα, διαφορετικά δεν θα υπήρχαν στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Όταν δουλεύουμε με τόσες νέες προσθήκες, το σημαντικό είναι να σιγουρευτούμε πως ταιριάζουν απόλυτα ώστε να μην φαίνονται ξένες προς το υπόλοιπο παιχνίδι. Είμαι πολύ περήφανος με το ότι φέτος όλα δουλεύουν όπως πρέπει, και έτσι το gameplay θα καλύπτει κάθε τύπο παίκτη που ασχολείται με το FM.
E: Στο FM 13, η S.I. άλλαξε τελείως το σύστημα προπόνησης. Παρόλο που δείχνει πιο ρεαλιστικός και απλός, το παιχνίδι δεν δίνει την δυνατότητα στο χρήστη, να δημιουργήσει το δικό του πρόγραμμα προπόνησης. Αντιθέτως, θα πρέπει να διαλέξει μεταξύ κάποιων προεπιλεγμένων συστημάτων που διατίθενται στο παιχνίδι. Από την άλλη βέβαια, προστέθηκαν τα training camps, ώστε οι pre-season προπονήσεις να είναι πιο ρεαλιστικές, αλλά γιατί να μην μπορεί ο manager να δημιουργήσει τα δικά του προπονητικά προγράμματα κατά τη διάρκεια αυτών των camps;
MJ: Απαντήσατε την ερώτηση από μόνοι σας -το κάναμε πιο ρεαλιστικό. Το προηγούμενο σύστημα ήταν πολύ «αυτοματοποιημένο» και είχε πολλές μικρό-λεπτομέρειες, οι οποίες δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Επισκεφθήκαμε αρκετές προπονήσεις επαγγελματικών ομάδων ώστε να δούμε από κοντά πως λειτουργούν τα πράγματα.

E: Ποιες μεθόδους χρησιμοποιείτε για να υπολογίζετε το διαθέσιμο budget μεταγραφών κάθε ομάδας, όταν ο Ολυμπιακός για παράδειγμα στη πραγματικότητα πήρε το συνολικό ποσό των 25 εκατομμυρίων ευρώ περίπου από την περσινή πορεία του στο Champions League και στο Europa League (χωρίς να αναφερθούν τα έσοδα από την κατάκτηση της Superleague και τους σπόνσορες), αλλά στο FM έχει στη διάθεσή του το ποσό μόνο του 1 εκατομμυρίου;
MJ: Σχετικά με το συγκεκριμένο παράδειγμα, ο Ολυμπιακός διέθεσε ένα αρκετά μεγάλο ποσό για μεταγραφές και ανανεώσεις συμβολαίων. Ο υπολογισμών των transfer budgets που έχουμε διαθέσιμα για κάθε ομάδα βασίζεται στο ποσό που έχει απομείνει στο τέλος της μεταγραφικής περιόδου, καθώς ξεκινάνε οι χρήστες το παιχνίδι. Με το οικονομικό fair play που ισχύει πλέον, οι ομάδες προσέχουν πολύ περισσότερο πως ξοδεύουν τα χρήματά τους σε μεταγραφές, και μέρος των χρημάτων που κερδίζουν ως έπαθλο, προέρχονται από αυτόν ακριβώς τον οικονομικό σχεδιασμό - καμία επαγγελματική ομάδα δεν βγάζει κέρδος μόνο από τις πωλήσεις εισιτηρίων και τις συμφωνίες με τους χορηγούς πλέον.

Ε: Tελευταία ερώτηση, πόσο απέχουμε από μια πλήρη υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας στα μενού του παιχνιδιού;
MJ: Για να γίνει αυτό, θα χρειαστεί να πουλάμε περισσότερες κόπιες του τίτλου στην Ελλάδα (περίπου 20% παραπάνω) πριν γίνει οικονομικά συμφέρον να προσθέσουν την Ελληνική γλώσσα. Εάν ένα μικρό ποσοστό από αυτούς που παίζουν το παιχνίδι παράνομα στην Ελλάδα το αγόραζε (και δεν υπάρχουν δικαιολογίες για την «πειρατεία»), τότε αυτό θα συνέβαινε. Πάντα όμως βασίζουμε τις αποφάσεις σχετικά με την προσθήκη η μη μιας νέα γλώσσας ανάλογα με το πόσο πουλάει το παιχνίδι στην εκάστοτε αγορά.
Ακολουθεί η συνέντευξη στα αγγλικά (ευχαριστούμε το Γεράσιμο Καβαδά για τη βοήθεια στη μετάφρασή της)
Enternity: Every year the FM franchise is getting a total, or sometimes an almost total redesign in its structure as a game (menus, appearance etc). Is it really necessary? Why not keep for example FM 12’s structure and just improve some technical aspects of the game like the 3D engine?
Miles Jacobson: We strive to increase the realism of the game each year whilst making it more usable for people – with a game with so much information in it, it’s important for us to present this to the person playing the game in as easy a way as possible so that they aren’t overwhelmed. Each year we make giant leaps in this – but the work continues.

E: In FM 13 you added some new challenges like the Football Manager Classic or the simply called Challenge. Are these new challenges targeted to the inexperienced FM gamer rather than an experienced gamer in a way that he can prepare himself before taking the Worldwide Soccer Manager challenge?
MJ: The Classic mode was added because we have lots of people who want to play our games, but don’t. This could be because they used to play and no longer have the time, or because they find the main mode overwhelming. So it’s both a way to introduce people to the game, and to get others back playing again. The Challenge mode is for people who want a break from their normal careers and want to try something new. It’s a lot of fun.

E: With every new release, the FM team tries its best to improve the way a manager interacts with the team and the players. Which improvements of this year’s FM are, in your opinion, the most significant and make the FM experience even more realistic than its predecessors?
MJ: There are more than 900 new features in the game this year and asking me to choose between them is a bit like asking me who the favourite member of my family is – I like all of them, or else they wouldn’t have made it into the game! When you’re working with so many new features the key is to ensure that they all fit together well and the changes seem seamless. I’m very proud that this year everything works together well, and the gameplay experience should be good for all the different types of player we have.
E: In the FM 13, S.I. did a whole revamping of the training system. Even though the system now looks more realistic and simplified, the game doesn’t give the manager the chance to create from scratch his own training schedules. Instead he has to pick only between some basic pre-made training schedules. Yes sure you have added for example the training camps so the pre-season training looks more realistic but why not allow the manager to create the schedules that the players are going to follow during that camp?
MJ: You’ve answered the question yourself – we’ve made it more realistic. The previous systems were too ‘computer gamey’ and had too much micromanagement in them which simply wasn’t what happens during training at clubs. We visited many training sessions at pro-clubs to learn how things are done.

E: What methods do you use to calculate and arrange the transfer budget of a team, when in real life for example Olympiakos Piraeus gained an amount of around 25 million euros from its last year participation in Champions and Europa League (not to mention the income from winning the Superleague title and the teams sponsors) but in game they have a transfer budget of only 1 million?
MJ: In that example, they have spent significant amounts of money in the transfer window not just on transfers, but also on wages. Our transfer budgets are based on the figure at the end of the window as those players start at the club. With financial fair play, clubs are being a lot more careful about what they spend on transfers nowadays, and the prize money that comes in is part of that financial planning – no club makes a profit based on just ticket revenue and sponsorship deals alone.

E: Final Question, how far are we from getting full Greek support in the menus of the game?
MJ: We need to be selling more copies of the game in Greece (around 20% more) before it is financially worth us adding the language. If a small percentage of those people who pirate the game in Greece were to buy it (and they are no excuses for piracy) then it would happen. But we always base the decisions on translations on how many games we sell in a country or region.
Η CD Projekt RED δεν έχει ανακάμψει πλήρως από το λανσάρισμα του Cyberpunk 2077





Πολυ ωραια συνεντευξη. Παλι θα λιωνουμε μεχρι του χρονου.
ΥΓ. Ελπιζω να καταλαβαμε γιατι δεν μπαινει ακομα η ελληνικη γλωσσα μεσα.... ;)
Το 'χει πει ο Miles πάνω από 10 φορές τα τελευταία 3 χρόνια που θυμάμαι να αλληλογραφούμε. Αν δεν πουλήσει το game περισσότερο, δεν θα επενδύσει η εταιρεία, κάτι απόλυτα λογικό
δεν ξέρω αν διευκρινίζει, πωλήσεις στην Ελλάδα από Ελληνικά μαγαζιά ή πόσοι Έλληνες παίζουν το παιχνίδι αγορασμένο είτε σε digital μορφή είτε από μαγαζί του εξωτερικού.
Επειδή το είχαμε συζητήσει αυτό, μιλάει συνολικά για αυτούς που παίζουν τον τίτλο στην Ελλάδα. Τα νούμερα που μου είχε πει πέρσι ήταν ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ
Το λέει ο Miles,το θέμα είναι όμως,ως τώρα πόσα αντίτυπα έχουν πουληθεί στην Ελλάδα;Αν ξέρουμε τον ακριβή αριθμό που χρειάζονται για να πάρει Ελληνικά θα μπορέσουμε να δούμε και να συγκρίνουμε με αυτά που μας ζητάει και αν μας αυξάνει αυτό τον αριθμό επίτηδες ο miles ή όχι...Επίσης μετράνε οι κόπιες που έχουν αγοραστεί από εξωτερικό;Γιατί τα Ελληνικά καταστήματα πολλές φορές έχουν εξωφρενικές τιμές.
οπότε είτε το πάρω από το μαγαζί της γειτονιάς είτε το πάρω από το steam ο φίλτατος Miles, θα με μετρήσει σαν πώληση στην Ελλάδα. σωστά?
τα νούμερα ήταν Εξωπραγματικά από άποψης πειρατείας ή από άποψης πωλήσεων?
λογικά από άποψη πειρατείας πιστεύω εννοεί.
litanies, εννοείται από άποψη πειρατείας είναι εξωπραγματικοί οι αριθμοί
δεν θέλω νούμερα γιατί ξέρω, ότι δεν μπορούν να ειπωθούν. Αλλά οι πωλήσεις που ζητάει είναι σε λογικά πλαίσια για την χώρα μας?
Ναι, βάσει των ανθρώπων που παίζουν τον τίτλο, άνετα. Απλά πχ. για να μην πω συγκεκριμένα πράγματα, ΔΕ γίνεται για ένα τέτοιο τίτλο (που σε κάνει να λιώνεις άπειρες ώρες το χρόνο και δεν τελειώνει σε 10 ώρες) να έχουμε το 70% των αντιτύπων πειρατικό
είναι αυτό που λένε, 5 καφέδες και μια έξοδος για ένα παιχνίδι που το παίζεις το λιγότερο 9 μήνες μέσα στο νερό.
Pedia katapliktiki sinedeuji.
Otan ena pehnidi pou ta teuleutea 2 hronia allazi elahista o allos anagazete na to katevasi apo to Internet.Apo tin alli einai kataplitiko pehnidi apla pisteuo an allaji se vatmo 30 - 40% se vasika komatiatou ke na gini kialo pio realistiko o poromenos me to manager tha to agorasi.
Δεν μου λέτε ρε παιδιά μετά από έρευνα αγοράς το φτηνότερο στην Ελλάδα κοστίζει 35 ευρώ με έξοδα αποστολής(retail) ενώ στο εξωτερικό το βρίσκω με 23 ευρώ(Key που το βάζεις στο steam) γιατί να το πάρω από Ελλάδα;
Εγω παλι πιστευω πως στην Ελλαδα ετσι ειναι τα πραγματα και δε θα αλλαξουν συντομα. Οσοι φιλοι μου παιζουν manager δεν ειναι καν gamers για να νοιαστουν κι απο τη στιγμη που μπορουν να το εχουν δωρεαν δεν προκειται να δαπανησουν δεκαρα τσακιστη. Δεν ξερω ουτε εναν ανθρωπο να το χει αυθεντικο!
Βασικα ειναι πιθανο αν βγει κανα καλο κλειδωμα που δε θα το σπασει τους πρωτους μηνες, καποιοι τελικα να ανακαλυψουν πως τελικα πληρωνεις για τα video games, οι σκληροπηρυνικοι τσαμπατζηδες απλα θα προτιμησουν να μη το παιξουν. Βαλτε και την οικονομικη κριση τωρα σε οσα ειπα ;)
Το πρόβλημα με το κόστος ενός παιχνιδιού δεν έχει να κάνει μόνο με την μαμά εταιρεία που το κυκλοφορεί. αλλά και με την κατασταση της αγοράς. Όταν στην Ελλάδα η φορολογία είναι στα ύψη, η τελική του τιμή θα περιλαμβάνει όλα αυτά που χρειάζονται ώστε η εταιρεία να βγάλει το κέρδος της. Αλλά ακόμα και αυτού καθ'αυτού η πειρατεί στην Ελλάδα ελιναι τρόπος ζωής, γιατί πολύ απλά, σε όλα έτσι μας έχουν μάθει. Να κλέψουμε λίγο από εδώ, λίγο απο εκεί κλπ. Εγώ πάντως θα πρότεινα η ελληνική οργανωμένη κοινότητα του FM να ζητήσει τα scripts του παιχνιδιού από την SI και τη SEGA και να κάνει μόνη της τη μετάφραση και να τη βγάλει σε patch. Είναι κ αυτό μια ιδέα.
@Giounis
Ο πορωμενος manager θα το αγορασει ειτε εχει πολλες ειτε μικρες αλλαγες. Στο συγκεκριμενο ειπε ο Miles οτι εχουν μπει παμπολλα νεα χαρακτηριστικα.
Τωρα ο πορωμενος Ελληνας πειρατης ομως θα το κατεβασει ουτως η αλλως οποτε αυτα περι αναγκαζεται να το κατεβασει τα θεωρω δικαιολογιες. Οπως ειπε και ο lintanies πιο πανω 5 καφεδες ειναι και μια εξοδος.
Ego milao gia ta proigoumena pou eitan shedon ta idia me elahistes diafores posa afthedika na paris otan den vlepis megales diafores?Analoga tin ikonomiki eukeria tou kathenos vevea
Kpis fores anagazese na to katevasis cracarismeno apo to internet otan i timi einai 60-50 euro otan ton mina pernis apo tin douliasou 500-600 euro,apla den sou ftanoun idika gia ena tetio pehnidi pou jeris ti tha dis kathe hrono?
Ναι οκ, δικαιολογίες..... Ο συγκεκριμένος τίτλος έχει κάνει πολύ μεγάλες προσπάθειες για να βγαίνει σε χαμηλή τιμή (μήπως θυμάται κανείς οτι το 2012 day one το έβρισκες στα 35?).
Και γι αυτούς που πραγματικά ασχολούνται με το παιχνίδι και ξέρουν τι παίζουν, μιλάμε για κόστος 40 ευρώ (maximum) για παιχνίδι που ΑΝΕΤΑ σε κρατάει για μια ολόκληρη χρονιά, μέχρι να βγει το επόμενο... Κάντε την πράξη, να δείτε το πραγματικό μηνιαίο του κόστος...
(Giounis σταμάτα κάποια στιγμή τα greeklish, πονέσανε τα μάτια μας αδερφέ...)
Τη στάση μου για την πειρατεία πολλοί από δω μπορεί και να την ξέρουν, αλλά δεν έχει σημασία προς το παρόν...
Η προσφορά ενός αντικειμένου με το κόστος του παίζει μεγάλο ρόλο...
Αυτός ο τίτλος ΔΕΝ είναι για πειρατικός...Αν εξαιρέσουμε τα Online games που πρακτικά δεν τελειώνουν ποτέ, το FM είναι ίσως το μοναδικό που προσφέρει πάνω από 100 ώρες σε έναν μη πωρωμένο...και δεν ειναι online, η τουλαχιστον δεν βασιζεται εκεί..άντε με LAN...
Το θετικό είναι ότι ο τίτλος είναι πλήρως ανανεωμένος φέτος και αξίζει τα λεφτά του. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Από εκεί και πέρα είναι και θέμα του καθενός, βάση των χρημάτων του αλλά και των πιστεύω του, το τι θα πράξει. Οι εταιρείες όμως γενικά δεν επενδύουν στο localisation ενός game αν ξέρουν πως τα έσοδα τους δεν το δικαιολογούν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι είναι ελάχιστα τα παιχνίδια που μεταφράστηκαν στα ελληνικά.
@alex4444
Συγνώμη φίλε που δεν έχουμε λεφτά......
Πολυ ωραια συνεντευξη...Θα συμφωνισω και γω πως εαν υπαρχει ενα παιχνιδι που αξιζει να το αγορασεις κανεις αυθεντικο τοτε αυτο ειναι το FM λογω κυριως της ενασχολησης που μπορεις να εχεις..(Θυμαμαι οτι μου ειχε βγαλει μνμ οτι πρεπει να τρωω για να παρω δυναμη και να συνεχισω!χαχαχαχαα)
Απο την αλλην ομως δεν μπορω να καταλαβω γτ ΟΛΟΙ θελουν τα παιχνιδια να μεταφραστουν στα ελληνικα;Για ποιον ακριβως λογο να πρεπει τα παντα να γινουν Ελληνικα απο την στιγμη που δεν ειναι φτιαγμενα στα Ελληνικα.
Εκτος βεβαια και εαν γουσταρουμε μεταφρασεις τυπου League Of Legends ''Καλως ηρθατε στο Φαραγγι των Επικαλεστων''(Μεταφραση: Welcome to Summoner's Rift!)
@giannismoll7, δε δικαιολογεί το ότι δεν έχει κάποιος λεφτά το να "κλέβει" τη δουλειά και τον κόπο κάποιου άλλου
@Drosanto, το θέμα είναι πως αν βγει στα ελληνικά θα πουλήσει περισσότερα. Απλά αν τώρα λέμε πουλάει 1000 κομμάτια και 7000 πειρατικά, θα πουλήσει 5000 αυθεντικά και 60.000 πειρατικά. Η αναλογία παραμένει μεγάλη.
Εγώ πάλι πιστεύω ότι ο Miles λέει δικαιολογίες για την μετάφραση,μόνο και μόνο για να πουλήσει παραπάνω το παιχνίδι.Είναι μια μικρή επένδυση που μπορεί να κάνει η εταιρία και πολύ άνετα να τα πάρει πίσω τα λεφτά της(βλέπε pro evolution soccer που λόγο Ελληνικής περιγραφής πούλησε χιλιάδες αντίτυπα)Αν μου έδινε 500 ευρώ του έκανα και μαμώ της μεταφράσεις,άσε που λόγο τις τεράστιας κοινότητας παίζει με κάποιο patch να γινόταν και με μηδενικό κόστος.Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει η μετάφραση μιας και πολλά πράγματα σε περίπτωση που δεν μεταφραστούν στην γλώσσα που μιλάμε καθημερινά και μεταφραστούν κατά λέξη θα ξενίσουν πολύ κόσμο.
@T_K_L_L_LUIGI, το PES είχε μια μεγάλη βάση πωλήσεων και η αντιπροσωπεία επένδυση σε αυτό για να φέρει ακόμη περισσότερα. Παίζει FM ΠΑΡΑ ΠΟΛΥΣ κόσμος στην Ελλάδα, αλλά η βάση του δεν είναι τέτοια που θα μπορεί να δώσει την ώθηση να γίνει κάτι τέτοιο. Και φαντάζεσαι πως η μετάφραση δε γίνεται του στιλ "έλα, πάρε αυτά και μετέφρασε". Μιλάμε για διαδικασία που θα περάσει από 20 στάδια, με πολλά άτομα να μεταφράζουν κτλ. Οπότε :)
Προφανώς και δεν θα την κάνω εγώ η μόνο ένα άτομο γιατί θα γίνει dragonball η μετάφραση!!!Απλά δεν χάνει και τίποτα να κάνει μια επένδυση,έτσι θα λέει ο miles εμείς επενδύσαμε δεν το αγοράσατε δεν ξανακάνουμε μετάφραση για την Ελλάδα!!!
Κοίτα, οι εταιρείες έχουν το κακό συνήθειο να επενδύουν αφού δουν ότι κάτι πηγαίνει. Ελάχιστες αυτή τη στιγμή επενδύουν σε κάτι που έχει τη δυνατότητα να... και εφόσον... και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ειδικά όταν μιλάμε για την Ελλάδα που αυτή τη στιγμή είναι με το ένα πόδι στον τάφο, σιγά μην κάτσει να επενδύσει εταιρεία τώρα σε ελληνικό λανσάρισμα. Αν και εφόσον ηρεμήσει η κατάσταση, το κοιτάνε :)
Το θεμα της πειρατιας το εχουμε συζητησει απειρες φορες και ειναι αδιεξοδο γιατι και οι 2 πλευρες εχουν ισχυρα ηθικα επιχειρηματα. Σιγουρα κλεβεις το κοπο του αλλου. Δεδομενο αυτο. Το ψωμακι τους βγαζουν και οι εργαζομενοι στις εταιριες και ο πειρατης το κλεβει . Αλλα απο την αλλη αυτος ο κοσμος ειναι πολυ αδικος και ειναι απαραδεκτο η ψυχαγωγια και η διασκεδαση να ειναι προνομιο λιγων. απλα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. και δε το λεω απο τη κομμουνιστικη μου ιδεολογια μονο. Εχουν αποκλεισει τον απλο ανθρωπο απο τα ΠΑΝΤΑ. Εγω αθληματα που τα λατρευω πλεον δε μπορω να δω. Τα εισητηρια στα γηπεδα απλησιαστα. ΤΗλεοραση μας την εκοψαν με τα Βρωμοσυνδρομητικα. Διασκεδαση μας την εκοψαν. Ενα σινεμαδακι δε μπορω να παω με τη γυναικα μου. Αυτο ειναι μεγαλη αδικια. Με ποιο δικαιωμα μας κοβουν τα παντα. Απο τη στιγμη που ο αδικος αυτος κοσμος μου στερει ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ οπως μια εργασια με αξιοπρεπη αμοιβη για να μην αναγκαζομαι να κλεβω αγοραζοντας πειρατικο τοτε ναι θα πειρατευσω. Δε το εχω κανει απο 20 χρονων που επιασα τη πρωτη μου εργασια και εχω λεφτα και δεν εξαρτομαι απο τα χαρτζιλικια του μπαμπα. Τελευταια τη βγαζω με τα μεταχειρισμενα. Οταν ομως δε θα εχω ουτε για αυτα θα πειρατευσω.. Οπως αμα πεινασω σε σημειο να κινδυνευω να μην επιβιωσω και μου ΣΤΕΡΕΙΣ το δικαιωμα στην εργασια (ανεργια) ΝΑΙ θα κλεψω για να φαω, δε θα γινω ζητιανος. Δηλαδη τι ειμαστε μονο υποζυγια να δουλευουμε να παραγουμε πλουτο για τους λιγους? Η πειρατια θα μπορουσε σχεδον να εξαληφθει αν εριχναν τις τιμες. Αλλα ξερω δε μπορουν λενε. Βεβαια υπαρχουν ατομα που θα παρουν το πειρατικο ετσι και αλλιως ακομα και 5 ευρω να παει το παιχνιδι και αυτο ειναι ασφαλως τραγικο και δεν εχουν καμια δικαιολογια ουτε ελαφρυντικο ,αλλα αυτα τα ατομα ειναι πολυ μικρο ποσοστο ακομα και στην ελλαδα που η πειρατια ειναι και θεμα πολιτισμικο και οχι μονο οικονομικο. Η προσβαση στη διασκεδαση και τη ψυχαγωγια ειναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ και οσο ο καπιταλισμος ή αν προτιματε ο τροπος ρε παιδι μου που ο ανθρωπος εχει επιλεξει να κανει τις συναλλαγες του αποκλειει αδικα τη ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ του πληθυσμου απο τη διασκεδαση ,τοσο θα υπαρχει η πειρατια. Δε θα νικηθει. Η μουσικη οι τεχνες ο αθλητισμος τα βιντεοπαιχνιδια ειναι δημιουργηματα της ανθρωπινης διανοιας και ανηκουν σε ολη την ανθρωποτητα. Ετσι το βλεπω εγω τουλαχιστον. Θα μου πεις "οκ ρε διανοητη νεε μαρξ τοτε πως θα αμοιβονται οι ανθρωποι που κοπιαζουν για να τα εχουμε ολα αυτα"? Δε ξερω. Η ολη φαση δε βγαζει πουθενα. Μακαρι να ειχαμε φραγκα να αγοραζαμε τα παντα να εχουν ολοι δουλιτσα να βγαζουν λεφτουδακια να ηταν ολα σπιτικα γεματα με καθε ειδους αγαθο. Η πειρατια δε θα πεθανει. Οι μονοι που μπορουν να την εξαλειψουν ειναι οι εταιρειες. οπως εγινε και στη μουσικη που εχει κατακρημνιστει η πειρατια σε ιστορικα χαμηλα ποσοστα με τα itunes store και τη παραγκωνιση των δισκογραφικων και την ολο και μεγαλυτερη ανεξαρτησια των καλλιτεχνων κτλπ. Γουσταρεις το τραγουδακι? 1 ευρω και το εχεις. Λυσεις υπαρχουν αν το θελουν καποιοι και δε τους κατευθυνει η απληστια τους..
Πολυ ωραια η συνετευξη!