
Αν και κάλλιστα η παραπάνω παράγραφος θα μπορούσε να είναι απόσπασμα από σκηνή του Star Trek, στην πραγματικότητα είναι μια συνηθισμένη κατάσταση σε ένα από τα καλύτερα indie games που κυκλοφόρησαν την προηγούμενη χρονιά. Ένα παιχνίδι που δε βασίζεται ούτε στα γραφικά (τα οποία είναι εντελώς απλοϊκά και επαναλαμβανόμενα), ούτε στο animation (το οποίο είναι σχεδόν ανύπαρκτο), ούτε στα ηχητικά εφέ που θυμίζουν εποχές δόξας της Sound Blaster (αν και η μουσική είναι καλή και μπορείτε να την ακούσετε εδώ). Το FLT είναι όμως τόσο εθιστικό και ταυτόχρονα τόσο εκνευριστικό που τελικά ο παίκτης δε μπορεί να πάρει από πάνω του τα μάτια του. Για την ιστορία, το παιχνίδι δημιουργήθηκε χάρη στη χρηματοδότηση μέσω Kickstarter.

Το Faster Than Light είναι ένα space roguelike παιχνίδι με μια τυπική υπόθεση να ορίζει τις βασικές λειτουργίες του. Αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός διαστημοπλοίου στην προσπάθειά σας να φτάσετε στο τέλος μιας διαδρομής που αποτελείται από αστρικά τμήματα, καθένα από τα οποία είναι γεμάτο πλανητικά συστήματα με τον κίνδυνο να κρύβεται παντού, είτε με τη μορφή επαναστατών που κυνηγούν τον πρωταγωνιστή, είτε εξωγήινων μορφών που απλά θέλουν να σας… καθαρίσουν. Τις πρώτες φορές που θα παίξετε ξεκινάτε πάντα με το ίδιο διαστημόπλοιο με πλήρωμα τριών ανθρώπων και δυο βασικά όπλα, όμως όσο παίζετε ξανά και ξανά το FLT -και θα το κάνετε πολλές φορές- ίσως καταφέρετε να ξεκλειδώσετε κάποιο από τα υπόλοιπα, είτε στην απλή είτε στην εναλλακτική μορφή τους. Προτείνουμε να παίξετε στο easy mode για αρχή γιατί αν ξεκινήσετε από το Normal μάλλον θα πέσετε γρήγορα στα… prozak και δεν το θέλει κανείς αυτό.

Αν και ο αριθμός των αστρικών τμημάτων είναι πάντα ίδιος, ποτέ η διαδρομή δε θα είναι ίδια γιατί πολύ απλά κάθε restart του FLT βάζει σε λειτουργία τη μηχανή τυχαίας δημιουργίας χαρτών, οπότε τη μια ίσως καταφέρετε να φτάσετε σχετικά αβίαστα μέχρι το τέλος και το big boss που βρίσκεται εκεί και την άλλη να διαλυθείτε σε χιλιάδες κομματάκια πριν καλά-καλά προλάβετε να περάσετε το πρώτο αστρικό σύστημα για να μη πούμε το πρώτο πλανητικό σύστημα.
Κάθε φορά που αλλάζετε πλανήτη, συγκεκριμένα πράγματα μπορεί να συμβούν: είτε να πέσετε πάνω σε εχθρό οπότε ξεκινάει η μάχη, είτε σε ένα άδειο πλανήτη οπότε συνεχίζετε την πορεία σας, είτε σε έμπορο όπου μπορείτε να αγοράσετε και πουλήσετε εξοπλισμό.

Οι μάχες είναι σε πραγματικό χρόνο και πρακτικά είναι αυτές που δημιουργούν όλο το σασπένς στο παιχνίδι, αφού θυμίζουν κλασσικές διαστημικές μάχες του Enterprise με τους Romulans ή άλλους εξωγήινους της δημοφιλούς σειράς. Στο διαστημόπλοιό σας έχετε οπλικά συστήματα, ασπίδα, σύστημα οξυγόνου, γέφυρα, μηχανή και κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης εσωτερικών χώρων. Όλα απαιτούν ενέργεια, οπότε πρέπει να φροντίζετε να είναι πάντα επαρκής. Αντίστοιχα σημεία έχουν και οι αντίπαλοι, με την εκάστοτε μάχη να απαιτεί βασικά στοιχεία στρατηγικής ανάλογα με το τι υπάρχει απέναντι. Συνήθως, πρώτα χτυπάμε με πυραύλους -που είναι περιορισμένοι σε αριθμό- το σύστημα ασπίδας για να την απενεργοποιήσουμε και μετά χρησιμοποιούμε τα phaser εναλλάξ στο σύστημα όπλων και στο σύστημα ασπίδας του εχθρού, τόσο για να μη πας ρίχνει όσο και για να μη προλαβαίνει να επαναφέρει την ασπίδα.

Όσο προχωράτε και συνεχίζετε να επιζείτε, το πλήρωμα ανεβαίνει επίπεδα και κάνει καλύτερα τις δουλειές του. Στη πορεία είναι πιθανό να βρείτε και επιπλέον μέλη πληρώματος, νέα όπλα και σίγουρα πολλές αναβαθμίσεις για το σκάφος σας, πάντα όμως πρέπει να προσέχετε να έχετε επαρκή καύσιμα. Γιατί μπορεί να είστε οπλισμένοι σαν τον αστακό και έτοιμοι για κάθε αντίπαλο, αλλά με άδεια καύσιμα το παιχνίδι λέει.. game over. Μια οθόνη που θα πρέπει να συνηθίσετε να βλέπετε, αφού μπορεί να εμφανιστεί οποιαδήποτε στιγμή. Δεν υπάρχει δυνατότητα save παρά μόνο για να σταματήσετε να παίζετε και να συνεχίσετε άλλη ώρα, οπότε αν σας καταστρέψουν το σκάφος, το save δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί και πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή. Έτσι, ο πιθανός εκνευρισμός κρύβεται πίσω από κάθε επίσκεψη στο επόμενο πλανητικό σύστημα και γι' αυτό πρέπει να είστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι για μια μεγάλη μάχη.

Τώρα βέβαια, αν καταφέρετε να βγείτε σώοι από μια μάχη σαν αυτή που περιγράψαμε στην πρώτη παράγραφο και πηγαίνοντας στο επόμενο αστέρι πέσετε σε ένα ακόμα εχθρό, το πιο πιθανό είναι να σπάσετε το ποντίκι στην οθόνη. Αυτά όμως είναι φυσικά επακόλουθα της ενασχόλησης με το FLT. Άλλωστε, είναι σχεδόν απίθανο να καταφέρετε να κερδίσετε το big boss στο τέλος, ακόμα και στο πιο εύκολο επίπεδο. Δεν έχει σημασία όμως, γιατί αυτό που μετράει είναι το ταξίδι και όχι ο προορισμός. Βάλτε λοιπόν στα ηχεία μουσική Star Trek και ετοιμαστείτε να βιώσετε το απόλυτο διαστημικό ταξίδι. Beam me up Παύλε και φύγαμε!



Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity