Του χρήστη V.for.Veteran
Η ώρα είναι 02:28 μετά τα μεσάνυχτα, μετά από πολύωρη αναζήτηση για τον μπλε τυπάρα του Enternity, κοντεύοντας να βαρέσω επιληψία, αποφάσισα να χαλαρώσω λίγο και να συνεχίσω το αφιέρωμα μου στα περιοδικά που όλοι οι gamers αγαπήσαμε! Ξεκινάω λοιπόν από εκεί που σταμάτησα. Πάμε πάλι πίσω στα 90s... Είμαστε στο 1997 το περιοδικό GamePro έχει κλείσει ήδη δύο χρόνια ζωής και έχει αποκτήσει την δική του ταυτότητα, αφού πλέον απαρτίζεται από μία μεγάλη ομάδα συντακτών, σιγά σιγά σταματάει να είναι απλά η ελληνική μετάφραση του αμερικανικού και το GR αποκτά νόημα. Παράληλα, οι αναγνώστες ολοένα και αυξάνονται, στο περιοδικό το οποίο είχε ένα παρεΐστικο ύφος θα έλεγα, μπορούσες να διαβάσεις για όλες τις κονσόλες που κυκλοφορούσαν, previews, reviews, αφιερώματα κτλ.
Δυστυχώς ύστερα από 12 συναπτά έτη και ύστερα από αποχωρήσεις αρκετών συντακτών, το περιοδικό έκλεισε... έτσι απλά... Μάλιστα μετά από περίπου 4 χρόνια «κατέβασε ρολά» και το αμερικανικό GamePro, το οποίο υπήρχε από το 1988! Εδώ είναι και ένα σχετικό άρθρο. Αξίζει δε να ειπωθεί πως αυτό το ιστορικό multiplatform περιοδικό τα τελευταία χρόνια από μηνιαίο, είχε γίνει ταετραμηνιαίο! Παράλληλα και χωρίς να το περιμένει κανείς, κλείνει και το site του περιοδικού, αφήνοντας πολύ κόσμο άνεργο.
Το 1997 οι gamers είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε άλλο ένα περιοδικό στον χώρο, το "Games". Το εν λόγω περιοδικό, ουσιαστικά ήταν η εξέλιξη των ολιγοσέλιδων αφιερωμάτων για τα video games του περιοδικού «Αλμανάκο» (και τα δύο έντυπα άνηκαν στον ίδιο εκδοτικό οίκο). Το περιοδικό γίνεται γρήγορα δημοφιλές και αποκτά δική του εκπομπή στο MAD TV που είχε τίτλο "MAD Games" ήταν αφιερωμένη στη πανίσχυρη τότε κονσόλα της Sony το PlayStation, διοργάνωναν μάλιστα και εκδηλώσεις αφιερωμένες στα games με τίτλο "Games Festival". Το "Games", μαζί με το "GamePro", ήταν τα δημοφιλέστερα ελληνικά περιοδικά για video games της χώρας, με φανατικούς αναγνώστες. Μετά από 13 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα περισσότερα περίπτερα της Ελλάδας, το Games μας αποχαιρέτησε και εκείνο, με το τελευταίο τεύχος του να κυκλοφορεί τον Ιανουάριο του 2010.
Τη διετία 1997-1998 η «πίτα» της αγοράς στον χώρο των multiplatform περιοδικών μεγαλώνει περισσότερο. Οι Έλληνες gamers είχαν περισσότερες επιλογές πλέον. Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του PlayStation (1997), δεν άργησε να έρθει και το επίσημο περιοδικό της κονσόλας, το οποίο αποτελούσε μετάφραση του αντίστοιχου αγγλικού, περιείχε μάλιστα και συνοδευτικό demo CD, το περιοδικό κυκλοφόρησε για αρκετά χρόνια, μέχρι που τη θέση του πήρε το "PlayStation 2 Official Magazine". Το 1998 και ενώ το PlayStation έκανε τρελές πωλήσεις, εμφανίζεται και το "PlayStation Tips", το οποίο ουσιαστικά, ήταν ας πούμε μία… extended του "PlayStation Magazine", με πληθώρα walkthroughs και πολλά cheats για τους ζαβολιάρηδες…
Στην αντίπερα όχθη βέβαια (SEGA) ήδη από το 1997 κυκλοφορούσε το περιοδικό "SEGA Power", συνοδευόμενο με Demo CD σε κάθε τεύχος του, δεν άφηνε παραπονεμένους τους αναγνώστες του, αν και ασχολούταν κυρίως με παιχνίδια του Saturn, αφιέρωνε και μερικές σελίδες για το Mega Drive αλλά και το Game Gear. Αποτελούσε και αυτό μετάφραση του αντίστοιχου αγγλικού εντύπου (Saturn Power). Δυστυχώς, όπως η κονσόλα έτσι και το ίδιο το έντυπο δεν πήγαν καθόλου καλά και δεν κυκλοφόρησαν πολλά τεύχη. Για την αγαπημένη μας Nintendo, το 1998 κυκλοφόρησε το ολιγοσέλιδο μεν, πλήρες δε, περιοδικό "Nintendo World" (μετάφραση του αγγλικού και αυτό) με reviews για παιχνίδια, κυρίως του N64 και κάποιες αναφορές στο SNES και στο GameBoy.
Το 2000 ήρθε στην ζωή μας το PlayStation 2 και το 2003 κυκλοφορεί και το επίσημο περιοδικό του "PlayStation 2 Official Magazine" Αξίζει βέβαια να θυμηθούμε πως ενδιάμεσα (2001) κυκλοφορούσε το ανεπίσημο περιοδικό "PlayStation 2 Magazine", το οποίο ήταν ιδιαίτερα αξιόλογο και συνοδευόταν από DVD με βίντεο νέων παιχνιδιών του PS2, καλύπτοντας έτσι επάξια το κενό των δύο χρόνων μέχρι την κυκλοφορία του OPSM-GR, το οποίο πραγματικά ασχολούταν με όλες τις τελευταίες κονσόλες της Sony (PS3, PSP ,PS2). Δυστυχώς όμως, ύστερα από 10 χρόνια παρουσίας το OPSM-GR κλείνει και αυτό, μάλιστα ο ίδιος εκδοτικός οργανισμός ανακοίνωσε το κλείσιμο και του περιοδικού T3 ένα περιοδικό το οποίο ασχολούταν κυρίως με gadgets. Και έτσι, άλλο ένα σπουδαίο περιοδικό, έκανε τον κύκλο του, οι λόγοι; Γνωστοί - άγνωστοι…
Με αυτό το μικρό αφιέρωμα στα πιο (κατά την άποψή μου) δημοφιλέστερα περιοδικά των 80s των 90s και λίγο από τις αρχές των 00s, θέλω 1ον να εξιλεωθώ (και καλά...) για την ανοησία που έκανα και πέταξα τόσα περιοδικά λόγω καθαρής βλακείας μου... Δεύτερον να αποδείξω σε έναν φίλο του Enternity.gr (ξέρει εκείνος) πως, μπορεί να γίνει αφιέρωμα σε κάτι που θεωρείται... "retro" χωρίς να χρειαστεί να καταναλώσεις εκατομμύρια terabytes και ας μην θεωρείται "πλήρες", άλλωστε κανένα μα κανένα αφιέρωμα δεν θα είναι ποτέ πλήρες εκτός κι αν πρόκειται για βιβλίο! Και τρίτον για να τονίσω πως παρόλο που τα χρόνια πέρασαν, το internet έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και μας προσφέρεται πλέον δωρεάν η ενημέρωση, η ταχυδρομική αλληλογραφία έχει αντικατασταθεί με το e-mail, με το άμεσο σχόλιο κάτω από ένα άρθρο. Σε εμάς, τους ρομαντικούς, θα μας αρέσει πάντα να ξεφυλλίζουμε τις γυαλιστερές σελίδες ενός περιοδικού...




Πραγματικά ΒΟΥΡΚΩΝΩ (Δεν κλαίω, γιατί ήμουν/είμαι/και θα είμαι αποκλειστικά PC αγόρι :P)
Τάσο, δεν σου κρύβω πως... η πρώτη μου gaming εμπειρία (ΞΑΝΑ ΛΕΩ GAMING όχι σεξουαλική :P) ήταν με κονσόλα (ATARI) επομένως εγώ βρίσκομαι κάπου στη μέση :)
Καλά τότε, αφού βγάζουμε στη φόρα τις "πρώτες μας φορές", να ομολογήσω ότι κι εγώ "πρωτοσυνευρέθηκα" με Ατάρι, όπως επίσης είχα κάποια "one night stands" με κονσόλες... Ουφ, τα είπα! :P
Πέρα από τις παραπάνω "κουτσουκέλες" όμως, είμαι "φύσει και θέσει" PC Gamer.
Αταρι,αμιγκα,σπεκτρουμ,mega drive,game boy,psp,ps1,2,3,xbox 360 αυτα μονο διαβαζα το pixel και ειχα απογοητευτει με το flashback επειδη δεν μπορουσα να το τερματισω.Ενω η μεταβατικη αλλαγη απο τη δισκετα που ειχε μεσα στα περιοδικα σε cd για μενα ηταν απο ψαρι να τρως kfc τετοια αλλαγη ενω ο χαρακτηριστικος ηχος του dial up λες και επαιρνεσ σιβηρια με εφτιαχνε αφανταστα μονο και νονο οταν εβλεπα τα δυο κουτακια δεξια στην οθονη να ειξναι ασπρα οτι εχω συνδεση αχχχ αυτεσ ηταν εποχες!!!
@tsoumak φοβερή η περιγραφή σου φίλε μου :)