Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Franchises: ευλογία ή κατάρα;

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια τα πράγματα στο gaming ήταν αρκετά πιο απλά. Υπήρχε ένας πιο ορατός διαχωρισμός των genre και ο «κύκλος ζωής» μιας κυκλοφορίας ήταν αρκετά μεγαλύτερος, με συνέπεια τα «μεγάλα ονόματα» να αργούν να κάνουν την επόμενη εμφάνισή τους. Με τον καιρό, το gaming έγινε από χόμπι των λίγων (και δακτυλοδεικτούμενων), καθημερινή ασχολία των πολλών, αποκτώντας τον τίτλο του mainstream. Όπως ήταν φυσικό, αυτό επέφερε αρκετές αλλαγές στον τρόπο που αντιμετωπίζονταν τα παιχνίδια από τους gamers, αλλά και το αντίστροφο. Οι gamers πλέον έχουμε στην διάθεσή μας μια πληθώρα τίτλων που μπορεί να ικανοποιήσει την κάθε μας επιθυμία. Τι γίνεται όμως με τους τίτλους καθ' αυτούς; Ανέκαθεν τα games ήταν τρόπος διασκέδασης, αλλά τελικά η διασκέδαση αλλάζει χαρακτήρα;

Πριν καν το καταλάβουμε, η κυκλοφορία ενός τίτλου συνεπάγεται πολύ περισσότερα και ταυτόχρονα πολύ λιγότερα πράγματα από αυτό που κάποτε ήταν. Ναι, σίγουρα υπάρχουν ακόμα αυτοί που αντιμετωπίζουν το gaming σαν έναν τρόπο ζωής, αλλά πλέον το κοινό έχει διευρυνθεί πολύ. Πλέον υπάρχουν και αυτοί που θέλουν να ασχοληθούν με ένα παιχνίδι όταν η μέρα τους τελειώσει, απλά για να περάσουν την ώρα τους, χωρίς να κουράσουν το μυαλό τους με γρίφους ή απομνημονεύοντας κινήσεις για να περάσουν στην επόμενη «πίστα». Έτσι λοιπόν, από το απλό videogame, πλέον έχουμε στα χέρια μας το casual, το core, το MMO, το social και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε. Μπορεί να μην είναι προφανές, αλλά τελικά ίδια η βάση των χρηστών ήταν αυτή που άλλαξε το τοπίο της ηλεκτρονικής διασκέδασης. Στην πορεία αυτή, αρκετοί «έπιασαν» τον παλμό και τις απαιτήσεις της gaming κοινότητας, προσφέροντας αυτό που ο κόσμος ήθελε, ενώ αρκετοί απέτυχαν. Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκαν τα γνωστά πλέον σε όλους μας franchises, που κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν αριθμό πιστών οπαδών. Το development έγινε από ασχολία λίγων, μια βιομηχανία που έτρεχε σε πλήρη ταχύτητα. Στο παιχνίδι αυτό, πλέον παίζονται εκατομμύρια και τα σφάλματα δεν συγχωρούνται.

Με το σκεπτικό αυτό και τα… χαρτιά να έχουν μοιραστεί, οι publishers αντιμετωπίζουν το δίλημμα: «Ξεκινάω μια καινούρια ιδέα, και δημιουργώ μια καινούρια σειρά, με αμφίβολα αποτελέσματα; Ή συνεχίζω την επιτυχημένη σειρά, με την σταθερή βάση οπαδών;». Η απάντηση είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Ονόματα όπως Call of Duty, Assassins Creed και Battlefield έγιναν η σφραγίδα της επιτυχίας, το κύριο και απαραίτητο -αν όχι μοναδικό- συστατικό σε μια συνταγή πολλών, πολλών εκατομμυρίων. Τελικά όμως, τι γίνεται με εμάς τους gamers; Λαμβάνοντας μέρος σε πολλές συζητήσεις, όπου εκφράζεται κάθε λογής άποψη για την κατάσταση στην οποία έχει περιπέσει το gaming και το ποιος φταίει για την ανακύκλωση που -στα μάτια κάποιων- προσφέρεται κάθε χρόνο από τους… κακούς publishers (και developers), αυτό που έχω καταλάβει είναι το εξής.

Πριν από πολλά χρόνια, στην παρουσίαση του Gabriel Knight III στο PC World, στο τέλος του review αναφέρεται: «Adventure gaming is dead; you gamers killed it». Μπορεί σαν δήλωση να είναι πικρή, αλλά η αλήθεια είναι πως οτιδήποτε συμβαίνει στον χώρο του gaming, οι απόλυτοι κυρίαρχοι είμαστε εμείς, οι gamers. Εμείς έχουμε την δύναμη να αλλάξουμε το οτιδήποτε, ανάλογα με τις επιλογές μας. Πράγμα που ισχύει και σε κάθε άλλη πλευρά της ζωής μας.
 
8 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Drosanto
    • κριτηκη χωρις ουσιαστικα κριτικη????Μ'αρεσει πολυ θα ελεγα....Πολυ ωραιες και σωστες τοποθετησεις..!!Θα συμφωνισω σε ολα...!!!Ειδικα στην τελευταια παραγραφο...(Και ποιο πολυ στις 2 τελευταιες προτασεις)

    • FonikhSoupia
    • Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον θέμα!
      Δυστυχώς τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο παιχνίδι το οποίο να μπορεί να "κοιτάξει" στα μάτια τα υπάρχοντα franchises...
      To πρόβλημα δεν είναι μόνο τα οικονομικά θέματα ενός παιχνιδιού αλλά και το εάν θα έχει απήχηση στον κόσμο των gamers! Και παίζουν και τόσα άλλα πράγματα ρόλο! πχ. Κυκλοφορίες πολυ-αναμενόμενων παιχνιδιών σχεδόν κάθε εβδομάδα! Καταιγισμός κυκλοφοριών! Τι να πρώτο-πάρει κανείς? Πως μπορεί ένα νέο παιχνίδι να κάνει τη μεγάλη ανατροπή και να γίνει αποδεκτό απο ένα μεγάλο μέρος της gaming community?
      Και εδώ έρχεται το δήλλημμα: Να αγοράσει κανείς κάτι νέο και άγνωστο ή να προτιμήσει το sequel κάποιου franchise οπού τα πράγματα είναι σχεδόν γνωστά? Η προτελευταία πρόταση της ανάρτησης τα λέει όλα νομίζω!
      "Εμείς έχουμε την δύναμη να αλλάξουμε το οτιδήποτε, ανάλογα με τις επιλογές μας."

    • Sephiroth
    • Του Κωστή του είπα την άποψή μου εν τάχει μέσω mail. Για να μεγαλώσει μια αγορά πρέπει να γίνει mainstream. Αν επιθυμείται μόνιμη ανάπτυξη, τότε η ποιότητα θα θυσιάζεται στο βωμό της ποσότητας. Κάτι τέτοια πέρασαν και άλλες αγορές, όπως αυτή του κινηματογράφου. Από την άλλη, αν θέλουμε να βοηθήσουμε την κατάσταση θα πρέπει να πάρουμε αποφάσεις που θα βοηθήσουν σε αυτή τη γραμμή. Στο χέρι μας είναι… Και κάτι ακόμη, είναι σημαντικό να καταλάβουμε πλέον ότι οι εταιρίες πρώτα ενδιαφέρονται να καταγράψουν κέρδη και μετά να βοηθήσουν την αγορά ή τη βιομηχανία να αναπτυχθεί. Δεν είναι κοινωφελή ιδρύματα.

    • dameko-doubutsu
    • Διαφωνω λιγο με την ταση που εχει αναπτυχθει για το παρελθον . Δεν υπαρχει καν ορισμος για να το περιγραψω νομιζω . Κατι σαν " προγονολατρεια του gaming ". Δηλαδη αγαπας τα παλια παιχνιδια αλλα εισαι μαλωμενος με τα καινουρια . Tα πραγματα ομως δεν ειναι ετσι παντα . Ναι καποια ειδη εχουν παρακμασει καποια αλλα ομως εξελιχθηκαν . Αν τα βαλουμε ολα σε μια ζυγαρια θα δεις οτι αυτη η γενια εχει τοσα ποιοτηκα παιχνιδια οσο σχεδον οι δυο προηγουμενες μαζι . Ειναι λογικο αφου ολο και περισσοτερες εταιριες δημιουργουν παιχνιδια .

      Τωρα για τα franchise αρκει να δεις παιχνιδια οπως το mario - zelda - half life - mgs για να καταλαβεις οτι ειναι ευλογια . Το αν το παιχνιδι ειναι ποιοτικο αρα και κατ'επεκταση το franchise αρεστο απο μια μεριδα κοινου ( δεν θα μπω σε θεμα πωλησεων ) ειναι καθαρα θεμα του εκαστοτε developer .

      Hate the gamer not the game :P

    • Shepard
    • Συμφωνώ με τον φίλτατο Κωνσταντίνο ότι η δύναμη είναι στα χέρια μας!

      Θέλω όμως να πω ότι και σε αυτή την γενιά ακόμα, βγαίνουν πολλά νεα franchises τα οποία καθιερώνονται κιόλας!
      Η ποιότητα ενός τιτλου δεν έχει σχέση με τις πωλήσεις!
      Αν έχει κάποιος ανοιχτά τα μάτια του θα βρει πολλές παιχνιδάρες εκεί έξω! Αρκεί να βλέπει...
      Κανένα είδος δεν έχει πεθάνει! Απεναντίας έχουν δημιουργηθεί υβρίδια όπου μας έχουν δώσει μεγάλες συγκινήσεις! (ΒioShock, ME, AC, GoW, Uncharted...)

      Ήθελα επίσης να τονίσω ότι το να φτιάχνεις νέο τίτλο κάθε φορά δεν είναι αυτοσκοπός!
      Είμαι υπερ των τριλογιών επειδή ένας developer μπορεί να δώσει τα μέγιστα στην ιστορία!
      Αν ο developer αποφασίσει να φτιάξει 4ο, 5ο κτλ μέρος, τότε αν έχεις βαρεθεί, απλά δεν το αγοράζεις!

      Για να κλείσω, πιστεύω ότι ΟΛΑ χρειάζονται σε μια αγορά όπου έχει επεκταθεί τόσο πολύ! Δεν πρέπει να παραπονιόμαστε εφόσον βγαίνουν συνεχώς νεα και φρέσκα παιχνίδια! (εδώ μέχρι και μεγάλα franchises κάνουν reboot και μας δίνουν κάτι το νέο).
      Δεν είναι τραγικά τα πράματα και χρειάζεται ψυχραιμία!
      Υπάρχουν παιχνίδια για όλους και για όλα τα γούστα!

    • Altair
    • Συμφωνώ 100% με τον Shepard.Πολλά νέα franchises στη γενιά αυτή τα οποία όχι μόνο καθιερώθηκαν αλλά έφεραν πίσω παλιές αγαπημένες συνήθειες,βλέπε απάνθρωπη δυσκολία (Demon's Souls/Dark Souls) και παράλληλα πουλάνε σαν τρελά.

    • feugatos
    • Η δύναμη είναι στα χέρια μας, ναι. Όμως εμείς οι ίδιοι είμαστε αυτοί που στην τελική πάμε και αγοράζουμε όλα αυτά τα franchises και δεν δίνουμε την ευκαιρία σε άλλους νέους τίτλους.

      Λογικό είναι που οι εταιρίες ακολουθούν τον δρόμο αυτό και τη στιγμή που τους είναι και επικερδής καλά κάνουν. Στην τελική σε καπιταλιστικό σύστημα ζούμε.

      Αν θέλουμε να δούμε βελτίωση και αλλαγή στη βιομηχανία του gaming θα πρέπει να αλλάξουμε κι εμείς οι ίδιοι καταναλωτικές συμπεριφορές. Πρέπει μόνοι μας να ορίσουμε τον δρόμο που θέλουμε να ακολουθήσει. Αν θέλουμε ποιότητα και όχι ανακύκλωση πρέπει να το δείξουμε. πχ βοηθώντας το MW3 (που αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ανακύκλωση, κατ' εμέ πάντα) να σπάσει για άλλη μια φορά ρεκόρ πωλήσεων κάνουμε ακριβώς το αντίθετο.

      Κλείνοντας θα πω ότι δεν είμαι ούτε υπέρ ούτε κατά των franchises, γιατί ούτε συνεχώς νέοι τίτλοι και φόρμουλες ούτε franchises και ανακυκλωση είναι η πανάκια. Αυτό που χρειάζεται είναι μια σωστή εξισορρόπιση των δύο. Γιατί ένα franchise θα μπορούσε να δοκιμάσει νέες φόρμουλες και να έχει ουσιαστική βελτίωση αρκεί να ασχοληθεί σοβαρά ο developer.

    • Plisken
    • Θα συμφωνησω οτι πανω απ'ολα τις τυχες μας τις οριζουμε εμεις οι "gamers" αλλα μηπως ομως και οι "κριτικοι" του ειδους εχουν βαλει το χερακι τους?

      Τα 9ρια πεφτουν βροχη στα franchise που αναφερεται παρολο που το μονο καινουργιο που προσφερουν καθε χρονο ειναι μια αναβαθμιση στα γραφικα,αντε και κανα δυο καινουργιες πιστες. Και ομως,το 9ρια πεφτουν βροχη.
      Για να μην αναφερω και παιχνιδια οπως το Starcraft 2,που αν και μιλαμε για ενα απο τα μεγαλυτερα φιασκα των τελευταιων ετων (απ'ολες τις αποψεις)επαιρνε σε ολα τα σαιτ ανα των κοσμο απο 9-9.5 και 4.5-5. Αστεια πραγματα. Οπως και να το κανουμε και οι κριτικες αυτες δεν βοηθουν καθολου. Συν οτι η κοινη λογικη ειναι ειδος υπο εξαφανιση....ε δεν θελει και πολυ.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!