Δακτύλιος του Αϊνστάιν αποκαλύπτει έναν πολύ πυκνό, μακρινό γαλαξία

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) έχει διευκολύνει την ανακάλυψη ενός μακρινού γαλαξία που περιβάλλεται από αυτό που αναφέρεται ως «Δακτύλιος του Αϊνστάιν». Αυτός ο δακτύλιος, που προκύπτει από ένα φαινόμενο βαρυτικής εστίασης, έχει αποκαλύψει έναν εξαιρετικά πυκνό γαλαξία.

Ο "Δακτύλιος του Αϊνστάιν" προκαλείται από την ακριβή ευθυγράμμιση της πηγής, του φακού και του παρατηρητή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα συμμετρία γύρω από τον φακό, προκαλώντας μια δακτυλιοειδή δομή.

Το αντικείμενο που ανακαλύφθηκε ονομάστηκε JWST-ER1r και είναι πιο μακρινό αντικείμενο που έχει παρατηρηθεί ποτέ μέσω του φαινομένου βαρυτικής έλξης. Αν και είναι απίστευτα τεράστιο, υπολογίζεται σε 650 δισεκατομμύρια ηλιακές μάζες, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ένα μεγάλο μέρος αυτής της μάζας είναι σκοτεινή ύλη, μια μορφή ύλης που δεν αλληλεπιδρά με το φως και αποτελεί περίπου το 85% της συνολικής ύλης στο Σύμπαν .

Οι ερευνητές έχουν εντοπίσει μια ασυνήθιστη πυκνότητα για το JWST-ER1g. Αναφέρουν ότι αυτή η πυκνότητα θα μπορούσε να εξηγηθεί από την παρουσία ενός φωτοστέφανου σκοτεινής ύλης που συμπιέζεται από την κατάρρευση της συνηθισμένης ύλης μέσα σε αυτό το φωτοστέφανο, αυξάνοντας έτσι την πυκνότητά του. Οι συντάκτες τη σχετικής μελέτης σημειώνουν ότι η παραπάνω "υπόθεσή" τους υποστηρίζεται από τα αριθμητικά μοντέλα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το JWST ανακαλύπτει "Δακτύλιο του Αϊνστάιν", όμως είναι ένα σημάδι προόδου για την κατανόηση της κατανομής και της συμπεριφοράς της σκοτεινής ύλης στο σύμπαν.