Κατά την κάθοδο, το σκάφος έχασε την ικανότητα να μετρά σωστά το ύψος του από την επιφάνεια, λόγω καθυστέρησης στη λήψη δεδομένων από το laser rangefinder (αισθητήρα απόστασης). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορέσει να επιβραδύνει επαρκώς, με συνέπεια να πέσει με υπερβολική ταχύτητα και να συντριβεί. Η επικοινωνία με το σκάφος χάθηκε μόλις 192 μέτρα πάνω από την επιφάνεια, λιγότερο από δύο λεπτά πριν την προγραμματισμένη προσεδάφιση.
Το σκάφος μετέφερε τον Tenacious, τον πρώτο ευρωπαϊκό σεληνιακό ρομποτικό εξερευνητή, που είχε κατασκευαστεί από τη θυγατρική της ispace στο Λουξεμβούργο. Επίσης, μετέφερε επιστημονικά όργανα από ιαπωνικές και ταϊβανέζικες εταιρείες, ένα πειραματικό σύστημα ηλεκτρόλυσης νερού, και ένα μικρό καλλιτεχνικό έργο: ένα κόκκινο σπιτάκι από τον Σουηδό καλλιτέχνη Mikael Genberg. Το ρόβερ θα συνέλεγε δείγμα σεληνιακού εδάφους για λογαριασμό της NASA, σε μια συμβολική δοκιμή εμπορικής εξόρυξης.
Η αποτυχία αυτή έρχεται δύο χρόνια μετά την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια της εταιρείας, όταν το σκάφος Hakuto-R 1 συνετρίβη λόγω λανθασμένης εκτίμησης του ψομέτρου. Παρά τις βελτιώσεις στο λογισμικό και την προσθήκη νέου αισθητήρα, το πρόβλημα με τη μέτρηση ύψους αποδείχθηκε ξανά καθοριστικό. Η αποστολή αυτή θα ήταν η πρώτη επιτυχημένη ιδιωτική προσεδάφιση στη Σελήνη από μη αμερικανική εταιρεία, ενώ θα έθετε και την Ευρώπη στο επίκεντρο της σεληνιακής εξερεύνησης μέσω του Tenacious.
Ο CEO της ispace, Takeshi Hakamada, τόνισε ότι το εγχείρημα παραμένει τεχνικά δύσκολο αλλά όχι αδύνατο, και η εταιρεία θα συνεχίσει τις προσπάθειες με στόχο νέα αποστολή το 2027, αυτή τη φορά με μεγαλύτερο σκάφος και συνεργασία με τη NASA. Η αποτυχία αυτή, ωστόσο, εγείρει ερωτήματα για τη βιωσιμότητα των ιδιωτικών διαστημικών εταιρειών, καθώς οι οικονομικοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity