Εντυπωσιακή εικόνα του James Webb από το Σμήνος της Πανδώρας

Οι αστρονόμοι αποκάλυψαν μια ακόμα εικόνα από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA, με λεπτομέρειες που δεν έχουν ξαναδεί το φως της δημοσιότητας, για μια περιοχή του διαστήματος γνωστή ως Σμήνος της Πανδώρας (Abell 2744). Στην εικόνα εμφανίζονται τρία σμήνη γαλαξιών που ενώνονται για να σχηματίσουν ένα μέγα σμήνος.

Μόνο ο κεντρικός πυρήνας της Πανδώρας έχει μελετηθεί στο παρελθόν λεπτομερώς από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble της NASA. Τώρα, με τη βοήθεια των πανίσχυρων οργάνων του James Webb οι αστρονόμοι μπόρεσαν να επιτύχουν μια ισορροπία πλάτους και βάθους που θα ανοίξει ένα νέο σύνορο στη μελέτη της κοσμολογίας και της εξέλιξης των γαλαξιών.

"Ο αρχαίος μύθος της Πανδώρας αφορά την ανθρώπινη περιέργεια και ανακαλύψεις που οριοθετούν το παρελθόν από το μέλλον, κάτι που νομίζω ότι είναι μια κατάλληλη σύνδεση με τα νέα βασίλεια του σύμπαντος που ανοίγει το Webb, συμπεριλαμβανομένης αυτής της εικόνας του Σμήνους της Πανδώρας σε βάθος", είπε η αστρονόμος Rachel Bezanson του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ στην Πενσυλβάνια, ερευνήτρια στο πρόγραμμα "Ultradeep NIRSpec and NIRCam Observations before the Epoch of Reionization" (UNCOVER), για τη μελέτη του διαστήματος.