Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Φαλκονέρα: 59 χρόνια από τη μεγαλύτερη ελληνική ναυτική τραγωδία με το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Ηράκλειον»

*
Στις 8 Δεκεμβρίου 1966, το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Ηράκλειον» βυθίστηκε ανοιχτά της βραχονησίδας Φαλκονέρα στο Μυρτώο Πέλαγος, προκαλώντας εκατοντάδες θύματα σε μία από τις χειρότερες ναυτικές καταστροφές της σύγχρονης Ελλάδας. Το πλοίο, που είχε μετατραπεί από δεξαμενόπλοιο σε φέρι μπότ, μετέφερε επιβάτες και φορτίο από τα Χανιά προς Πειραιά υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες, με ανέμους που έφταναν τα 8-10 μποφόρ.

Ιστορικό του πλοίου και το μοιραίο ταξίδι
Ναυπηγημένο το 1949 στη Γλασκώβη ως «Leicestershire», το «Ηράκλειον» αγοράστηκε το 1964 από τους αδελφούς Τυπάλδους και μετασκευάστηκε βιαστικά, με ελλιπές έρμα και προβλήματα σταθερότητας. Παρά τις προειδοποιήσεις της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων για ζημιές και ανεπαρκή επισκευές, έλαβε άδεια δρομολογίου με υπουργική παρέμβαση. Στις 7 Δεκεμβρίου 1966 απέπλευσε από Σούδα με καθυστέρηση για φόρτωση ενός φορτηγού-ψυγείου 5 τόνων με πορτοκάλια, που δεν δεσμεύτηκε σωστά.


Η Στιγμή της καταστροφής
Κοντά στη Φαλκονέρα, οι κλυδωνισμοί απελευθέρωσαν το φορτηγό, που χτύπησε και άνοιξε τη δεξιά μπουκαπόρτα, επιτρέποντας την εισβολή θαλασσινού νερού στο γκαράζ. Το πλοίο γέμισε νερά, πήρε απότομη κλίση και βυθίστηκε σε λιγότερο από 20 λεπτά, με SOS στις 02:06: «Αυτήν την στιγμήν ανηρπάγη η πόρτα της δεξιάς πλευράς. Θέσις πλοίου επικίνδυνος». Επιβάτες αιφνιδιάστηκαν στον ύπνο τους, χωρίς οργανωμένη εγκατάλειψη.



Διάσωση και θύματα
Από περίπου 250-277 επιβαίνοντες, σώθηκαν μόλις 47, κυρίως άνδρες, μετά από ώρες στο παγωμένο νερό – καμία γυναίκα ανάμεσά τους. Η επιχείρηση διάσωσης καθυστέρησε, με πλοία όπως το αρματαγωγό «Σύρος» και αγγλικά πολεμικά να φτάνουν μετά τις 06:00, εν μέσω κακοκαιρίας. Ο ακριβής αριθμός νεκρών παραμένει αμφιλεγόμενος λόγω ανεξακρίβωτων λιστών, επιβατών χωρίς εισιτήριο και Ρομά στο γκαράζ.

Συνέπειες και μαθήματα
Η τραγωδία οδήγησε σε δίκες με καταδίκες στελεχών της εταιρείας για παραλείψεις φόρτωσης και συντήρησης, ενώ θεσπίστηκαν αυστηρότεροι κανόνες: απαγορευτικό απόπλου, θάλαμοι επιχειρήσεων και καλύτεροι έλεγχοι πλοίων. Σχηματίστηκε η ΑΝΕΚ Lines από κρητική πρωτοβουλία, και η 8η Δεκεμβρίου έγινε ημέρα πένθους στα Χανιά. Η Φαλκονέρα, γνωστή για ρεύματα και δίνες, έμεινε σύμβολο ναυτικής προσοχής.

Έφτασαν τα νέας γενιάς χειριστήρια DualSense με σημαντικές αλλαγές, πως θα τα ξεχωρίζετε (photos)

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*