Πως λειτουργεί
Οι πολίτες πρέπει απλά να κατεβάσουν το σχετικό επίσημο app από το ηλεκτρονικό κατάστημα του λειτουργικού τους. Για το Android μπορείτε να το βρείτε εδώ, ενώ για το iOS μπορείτε να το βρείτε εδώ. Ο πολίτης, αφού έχει το app εγκατεστημένο στο κινητό του, κάνει είσοδο στην υπηρεσία χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του TaxisNet ή του web banking του.
Πως χρησιμοποιείται
Οι ταυτότητες και τα διπλώματα επιδεικνύονται σε περίπτωση ελέγχου, όπως θα συνέβαινε σε κάθε άλλη περίπτωση με τα έγγραφα σε έντυπη μορφή. Για την εξακρίβωση των στοιχείων ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει την "Προβολή QR κωδικού" και στη συνέχεια οι διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί θα μπορούν με τη λειτουργία "Έλεγχος Εγγράφου" να κάνουν τον έλεγχο γνησιότητας.
Τα επόμενα βήματα
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως: «Δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου για τις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και για όποιους φορείς χρειάζεται η επίδειξη της ταυτότητας. Θα δημιουργείται ψηφιακό ίχνος αντί για αντίγραφα ταυτότητας κι έτσι πλέον θα μπορεί να γίνει με ψηφιακό τρόπο κάτι που μας έχει ταλαιπωρήσει με το χαρτί σε φυσική μορφή».
Τα στοιχεία που εμφανίζονται
Για την κάθε ταυτότητα που είναι καταχωρημένη (σε μία συσκευή) εμφανίζονται τα εξής στοιχεία: Ο αριθμός ταυτότητας, το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες, το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες, το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες, η ημερομηνία γέννησης, ο τόπος γέννησης, η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας και η φωτογραφία του κατόχου.
Για τα διπλώματα οδήγησης εμφανίζονται τα εξής στοιχεία: Ο αριθμός άδειας οδήγησης. το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες, η ημερομηνία γέννησης, ο τόπος γέννησης, η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης, η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.), ο κωδικός κατηγορίας οχήματος, η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος, η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος και η φωτογραφία του κατόχου.
Τα έγγραφα αυτά μπορούν στη συνέχεια να περαστούν στο Google Wallet και στο Apple Wallet για να είναι ακόμη πιο εύκολα προσβάσιμα από τον χρήστη κάθε τηλεφώνου και φορητής συσκευής.
Τι ισχύει σε περίπτωση απώλειας
Στην περίπτωση που εκδοθεί μια νέα ταυτότητα ή δίπλωμα, τα παλαιότερα ακυρώνονται αυτόματα και ουσιαστικά ο χρήστης πρέπει να επαναλάβει τη διαδικασία για να περάσει τα νέα στη θέση τους. Σε περίπτωση απώλειας του κινητού, ο πολίτης μπορεί να ακυρώσει τα έγγραφα που είναι αποθηκευμένα μέσα από μια απλή διαδικασία που ολοκληρώνεται στο gov.gr. Στην περίπτωση που το δίπλωμα ή η ταυτότητα του πολίτη κρατηθεί (πχ. λόγω στρατιωτικής θητείας ή παραβίασης ΚΟΚ), τότε ανακαλείται και το ψηφιακό έγγραφο.
Τι έρχεται στο μέλλον;
To Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σημειώνει πως θα προστεθούν στην εφαρμογή στο άμεσο μέλλον κι άλλα κρατικά έγγραφα, όπως η άδεια κυκλοφορίας, η επιβεβαίωση εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας, αποτελέσματα του ΚΤΕΟ, στοιχεία ασφάλισης κτλ.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity